3x snel zwanger, toch telkens miskraam...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kleinduimpje, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zoals jullie al kunnen zien aan de titel ben ik 3x achter elkaar zwanger geraakt. Helaas is het ook 3x mis gegaan rond de 7 weken.
    Bij de laatste zwangerschap (december 2011) hebben we zelfs een echo gehad waarbij er dus ook een vruchtje met hartslag te zien was.

Ik wil graag weten of er nog meer meiden zijn die dit hebben mee gemaakt. We weten dus dat we zwanger kunnen worden, alleen blijft het vruchtje niet zitten.

We zijn inmiddels wel doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze in januari bij mij bloed hebben geprikt. Hier krijg ik begin maart de uitslag van.
    Verder mogen we, zodra we een positieve test hebben, bloed laten onderzoeken in het ziekenhuis en als ik 2 weken overtijd ben mag ik naar het ziekenhuis voor een echo en een onderzoek.
    Het is wel zo dat we nu tot april wachten met opnieuw zwanger worden omdat we gaan trouwen op 30 maart, en een miskraam krijgen net voor de bruiloft lijkt me niet echt heel erg fijn.

2. Hoi kleinduimpje allereerst heel veel sterkte met de miskramen die ue moet verwerken. Er is hier een topic, wie heeft er ook meerdere miskramen gehad. Daar zitten meiden meet meerdere miskramen. Je bent van harte welkom hier mee te komen schrijven!

3. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Hoi. Ik heb nu 2 miskramen achter de rug. Heb alle onderzoeken al gehad. Ik heb een te korte luteale fase (rond 9 dagen), lichte vorm van PCOS en Factor V Leiden. Ik word nu alleen behandeld met progesteron om luteale fase te verlengen. Verder doen ze nog niets.

4. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik heb in november een missed abortion gehad en nu ben ik bezig met mn 2de missed abortion. Maandag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dan ga ik aangeven zo snel mogelijk gecurreteerd te worden. Eerste keer heb ik het opgewekt met cytotec en dat was echt geen pretje.

Ze gaan verder niet onderzoeken in het ziekenhuis, mn gyn zei dat ik gwn domme pech heb dat het 2x achter elkaar gebeurt en dat ik gewoon nog een kans maak op een goede voldragen zwangerschap.

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He meid! Groot gelijk dat je even pauze neemt... Ik heb uiteindelijk mijn 2e miskraam 3 dagen voor mijn bruiloft (ik trouwde in Portugal) gehad en dat was geen pretje. Het is de bedoeling dat je op dat moment leuke spanning hebt, maar ik was alleen maar bezig met mijn fysieke gesteldheid en de hoop dat ik het vruchtje snel zou verliezen zodat ik "normaal" kon trouwen. Zou het niemand aanraden!

Waarschijnlijk heb je nu chromosomenonderzoek gehad in het ziekenhuis, maar de kans dat daar iets uitkomt is minder dan 2%
    Ik zou je dan ook adviseren om je zelf goed in te lezen hier en elders op internet. In Nederland moeten vrouwen helaas hun eigen dokter zijn omdat het motto in Nederland is en blijft "pech gehad, blijven oefenen, komt vast een keer goed"
    Zoals je kunt zien in mijn handtekening ben ik nu ook na 5 miskramen mijn heil elders aan het zoeken en heb ik binnenkort afspraken in Dusseldorf en Gent. Vlak over de grens geloven ze namelijk NIET in toeval..

Succes meid! En alvast een fantastische bruiloft toegewenst!

Liefs BB

6. amber22

amber22 Lid

16 jan 2011
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Breekt even in: Ik heb feb en april vorig jaar 2 miskramen gehad. De rondes daarna lukte het niet om zwanger te worden. Ik kwam er toen achter door ovulatietesten dat ik een korte LF heb. Ook rond de negen dagen. Ik ben toen begonnen met duphastos (progesteron) in de 2e helft van cyclus. In de 2e ronde van deze medicatie was ik weer zwanger, nu alweer 14 weken en alles gaat goed!
    Hopelijk werkt het bij jou ook.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb 5 missed abortions gehad. Bij missed abortion 4 kwamen ze erachter dat ik Hashimoto heb en dat mijn TPO torenhoog was.
    Nooit bewezen dat dat de oorzaak was, maar nu ben ik dus eindelijk goed zwanger en mijn TPO was gewoon hartstikke goed deze keer.

8. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ik hoop ook dat het met alleen de progesteron gaat lukken! Volgende week terug naar het ziekenhuis om het ook over Factor V Leiden te hebben. Ik wil graag tijdens zwangerschap Fraxi spuiten, hoop dat ik gyn ook zover krijg.... Ik wil geen risico´s meer nemen. Vind 2 miskramen meer dan genoeg!

9. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik weet helaas zelf maar al te goed hoe het is. Heb in een jaar tijd ook 3 miskramen gehad....maar nu een heel vrolijk babymeisje van 6 en halve maand!!! ik zou ook na de 3 mk gaan voor onderzoek maar was toen ineens spontaan weer zwanger, zonder dat dit gepland was :) Kortom, het kan echt goed gaan!! ik ben hier het levende bewijs van.

Hou dus moed, het kan echt. Ook ik dacht dat het mij niet ging gebeuren, een goede zwangerschap en gezond kindje. Wel dus. KEEP THE FAITH!

10. samkids

samkids Niet meer actief

Kleinduimpje, ik werd ook snel zwanger zonder plakbeep en na +/- twee jaar aanmodderen en dingen proberen leek het er op dat bij mij de eirijping niet goed was waardoor er na de eisprong te weinig progesteron werd geproduceerd om een eventuele zwangerschap te onderhouden. Ik ben uiteindelijk zwanger geworden dankzij de hulp en extra hormonen van Stichting Geertgen in Elsendorp, Nederland.

Deel Deze Pagina