BV in een flesje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Omelet, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onze zoon is nu ruim 4 weken oud. Afgelopen donderdag zijn we begonnen met het oefenen met drinken uit een flesje. Hij krijgt volledige borstvoeding op verzoek. Het drinken ging heel goed! We gebruiken een flesje van Tommee Tippee.

Echter, ik merk dat een flesje toch heel anders is dan voeden via de borst. Ik kan wel wat tips gebruiken.

Ter info, zijn voedingen op donderdag:
    Tussen 2 uur en 5 uur heeft hij liggen spoken, 3 x gevoed.
    9 uur
    13 uur
    19 uur (met flesje: 100 cc)
    23 uur

En op vrijdag
    Half 2 (hier heeft hij veel overgegeven: rook erg zuur)
    5 uur
    8.30 uur
    15 uur
    18.30 uur (met flesje: 150 cc en ook nog borst daarna!)
    23.00 uur
    (volgende voedingen vrijdag om 3.30 (beetje melk terug gegeven, niet zuur) en 7.00 uur)

Mijn vraag: hoeveel is nou normaal voor een baby van 4 weken om te drinken uit een flesje? Gisteravond heb ik mijn borst leeggekolft (150 cc) dat flesje heeft hij helemaal leeg gedronken, en daarna wilde hij ook nog aan de borst (zelfde borst aangeboden, hij drinkt al vanaf 2 weken steeds aan één borst per voeding) waar hij ook nog een tijdje gedronken heeft (niet alleen sabbelen, echt drinken). Het lijkt me zo veel.. normaal gesproken is hij met een minuut of 8 wel klaar met drinken (aan de borst).

Kan het overgeven/teruggeven 's nachts een teken zijn dat hij teveel heeft gedronken? Hij komt wel weer gewoon rond 23:00 uur dus het lijkt me dat hij dan toch nog honger had?

Hoe lang moet hij doen over het flesje? Hij dronk het in een keer leeg, bij bv laat hij altijd tussendoor even los en halpt na een tijdje weer aan (of niet, en valt in slaap). Moeten we halverwege pauze houden? En boeren?

Veel vragen dus, ben met de bv heel zeker dat het goed loopt want hij groeit als kool en heeft veel plas en poepluiers. Maar nu met het flesje weet ik opeens niet zo goed wat ik moet doen haha. Hopelijk heb je tips :) Alvast bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Bied hem maar gewoon een flesje aan met ongeveer 130 ml moedermelk. Wil hij nog wat meer dan warm je nog een klein beetje op. Laat hij wat staan dan is het ook OK.
    Hij mag eigenlijk (net als aan de borst) drinken zoveel hij wil.
    Dat kan ook per keer verschillend zijn.
    Drinkt hij wat teveel dan zal hij het terugspugen, op zich geen probleem.
    Op een gegeven moment ga je zelf aanvoelen hoeveel hij ongeveer wil.

groet,
    Linda

Deel Deze Pagina