Gisteren ben ik voor de eerste controle naar de gyn. geweest. Eigenlijk had ik 24-10 pas een afspraak, maar door een hoge bloeddruk ben ik door de HA met spoed doorverwezen. De hele zwangerschap ben ik eigenlijk heel sensitief (kan er geen ander woord voor bedenken). Ondanks dat ik een heel onregelmatige cyclus had wist ik meteen na het vrijen dat het raak was. Ongeveer een ruime week erna kreeg ik al last van zwangerschapskwaaltjes. Pas na vier testen had ik een positieve test in handen. Op de een of andere manier had ik het gevoel dat het er heel misschien wel eens twee zouden kunnen zijn en toen ik hoorde dat de afspraak vervroegd was zei ik tegen mijn man dat ik daar niet blij mee was. Hij stond helemaal perplex. Ik legde hem uit dat ik het gevoel had dat dan wellicht nog niet alles goed te zien was en we dan alleen maar in onzekerheid zouden zitten. Nu ben ik dus gisteren geweest en hebben ze een echo gemaakt. Op basis van de datum van conceptie (8 sept.) zou ik gisteren ongeveer 6w6d moeten zijn (test die ik vorige week maandag gedaan heb gaf ook langer dan 3 weken aan, dus langer dan 5 weken zwanger). Op de echo was echter alleen maar een vruchtzakje te zien met een dooierring, maar ze kon nog geen embryo ontdekken. Wel gaf ze aan dat het soms net leek of er twee vruchtzakjes waren, maar het kon ook zijn dat het er een was en dat deze een beetje rare vorm had (ze ging van het laatste uit). Op basis van de echo zou ze zeggen dat ik ongeveer 5 weken zwanger zou zijn. Nu gaf de gyn. meteen al aan dat we ons geen zorgen moesten maken en dat ze ervan uitgaat dat bij een volgende echo een mooi kloppend hartje te zien is, maar toch maak ik me zorgen. Ergens heb ik het gevoel dat het goed zit maar aan de andere kant wil ik me daar niet te veel aan vasthouden omdat ik bang ben dat de klap wanneer het niet goed blijkt te zijn nog harder zal aankomen.
Op welke datum had je een eerste duidelijk positieve test?? Als je namelijk een onregelmatige cyclus hebt kan je niet je zwangerschapsduur berekenen op basis van een 28 dagen cyclus
Ik had 3 oktober een positieve test en ben in mijn berekening al uit gegaan van een cyclus van 7 weken.
Hoe zeker ben je van de datum van conceptie? Als je 3 oktober een positieve test had en ik ga er dan even vanuit dat je een 'normale tester' bent (dus niet extreem vroeg of laat), Dan zou een vruchtzakje met een dooierring heel goed bij dat termijn kunnen passen. Je zou dan ongeveer 5 weken zwanger zijn. Ik denk echt dat er reden is om optimistisch te zijn (en te blijven)
De datum van conceptie staat vast, door omstandigheden (ziekte en gigantische misselijkheid de hele dag door) is dat de laatste keer dat we gevreeën hebben. En de test gaf vorige week aan dat ik langer dan vijf weken zwanger was en dat is inmiddels 1,5 week geleden. Maar stiekem houd ik wel hoop dat het goed gaat. Jesse liep met de eerste termijnecho met 10 weken ook een week achter en een week later had hij het bijna volledig weer ingehaald. De gyn zei ook dat het allemaal gemiddelden zijn en dat het kan zijn dat het gewoon wat langer duurt dan gemiddeld dat de embryo zich ontwikkeld en dat het in combinatie met een evt wat langere innesteling geen probleem hoefde te zijn. Ach, ik weet het ook allemaal niet meer, laat het wel op me afkomen en hoop dat het goed gaat. Ik weet wel dat dit de langste 1,5 week wordt die ik ooit heb meegemaakt.
Stel dat 3 oktober je nod was. Dan was je eisprong/conceptie rond 19 september ipv 8 september. en zou je nu vandaag zo'n 5 1/2 week zwanger zijn en dan klopt het beeld op de echo helemaal hoor. Geen zorgen maken. Het ziet er goed uit.
Die test is een indicatie hoor en absoluut niet betrouwbaar. Stel nou dat je snel veel hcg aanmaakt dan zal dat ding al snel.3+ aangeven, terwijl je waarschijnlijk net 4 weken bent. Of je maakt weinig hcg aan en die test blijft hangen op 1-2, terwijl je misschien al wel 5 weken bent. Ik zou absoluut niet van de uitslagweken op de test afgaan!!
Als de datum van conceptie zeker staat, dan zou je idd al wat verder zijn, maar in het begin zit er nog zoveel spreiding in. Misschien wel 8 september sex gehad, maar eisprong misschien wel een paar dagen later. Of de innesteling heeft gewoon wat langer op zich laten wachten. Die CB testen zijn leuk, maar geven slechts een indicatie. Iedereen maakt op zn eigen tempo Hcg aan en dat kan ook per zwangerschap verschillen. CB gaat uit van 'de gemiddelde vrouw' en elke vrouw is uniek, dus zelf vind ik deze testen echt verspild geld. Ze geven vaak alleen maar onzekerheid. Sterkte met wachten deze 1,5 week!
Vanochtend naar de gyn geweest voor een echo. Alles zag er goed uit, het hartje klopte en aan de hand van de meting zet hij mijn zwangerschapsduur op 7w1, dus ons kindje is alweer wat ingelopen. Ben echt zo blij nu!
Jippppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! Kijk das pas goed nieuws!! Dat willen we vaker horen!! Super hoor! Nu gaan genieten he?!
Zeker weten!!! Moet zeggen dat ik het nog wel heel onwerkelijk vind ondanks dat ik ook al echt flink veel symptomen heb. Misschien komt het doordat ik bang was dat het heel lang zou gaan duren voordat ik zwanger zou raken van een tweede door mijn heel onregelmatige cyclus die ik na de bevalling heb gekregen. Maar het begint nu een beetje door te dringen en ik merk dat ik het heel moeilijk vind om het nieuws voor mezelf te houden.