julie mening

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lady89, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    ik ben donderdag 8wk zwanger.en heb al n goeie echo gehad met kloppend hartje en kan mond gewoon niet meer houden.ik ga het van de eek op het werk vertellen.want volgens mij hebben ze het in de gate.graag julie mening?

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik wacht altijd tot minimaal 12 weken omdat je dan je 'risico' periode voor bij bent.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik heb het op het werk gezegt toen ik +/- 10 weken ver was. Dit mede omdat mijn collega's iets in de gaten kregen :D

Mijn leidinggevende heb ik het onmiddelijk verteld nadat de dokter bevestigde dat ik zwanger was. Dit omdat ik graag had dat hij zich er onmiddelijk op kon voorbereiden en vooral omdat ik dan het zware werk niet meer mocht doen. En me niet sterker moest voordoen dan ik was :p Als het even niet ging, wist hij tenminste wat er aan de hand was ;)

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik vertelde het pas na de 12 weken echo aan naaste familie en vrienden en aan sommige pas na de 20 weken echo.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Doen waar jij je goed bij voelt meis!

Ik beredeneerde zo; ik vertel het alleen aan de mensen waarbij ik ook terecht kan als het mis zou gaan.. Collega's heb ik het 'moeten' vertellen met 10 weken ivm een besmettelijke cliënt, had dit anders pas met 12wkn gedaan. Ouders en 2 van onze beste vrienden wisten het met 8wkn en de rest met 12.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb het met 6 weken al verteld.

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Met 4 weken hebben wij het al verteld aan de familie, ivm de mmm, en met 6 weken wisten ze het op het werk en de vrienden ook, dit omdat ik in het ziekenhuis kwam te liggen.

Als het fout was gegaan dan zou ik het alleen maar fijn hebben gevonden als men het wist zodat ze me konden opvangen.

gewoon doen waar jij je goed bij voelt!!! Het nieuws delen is heerlijk :)

8. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    bedank allemaal.ik denk dat ik het toch ong met 10zegt. lijkt mij toch leuk heb al n goeie echo gehad

9. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb het met bijna 8 weken aan mijn teamleider verteld, ik was kotsmisselijk dus dat ik steeds naar de wc rende begon op te vallen.
    Met 10 weken na de tweede echo hebben we het op FB gezet dus toen wist iedereen het :)

10. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Ik ben ontslagen 1 week nadat ik het gezegd had. Mag normaal niet maar ze hebben er een verhaal aan vast gehangen (dochter kwam zogezegd in mijn plaats werken)... vorige job bijna net hetzelfde... vanaf 5 weken problemen gehad met zwangerschap, in ziekenhuis beland, moeten vertellen op het werk, konden me niet meer ontslaan, week na mijn miskraam vroegen ze mij: en wil je nog kinderen? Ik zei ja... en ik mocht gaan

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb het 'helaas' ook met 10 weken ongeveer al op m'n werk moeten vertellen omdat ik al 3 weken ziek thuis was door de misselijkheid. Had liever gewacht tot na de termijnecho met 12 weken. Stel dat het mis was gegaan, had ik het echt heel vervelend gevonden als ik dat met m'n collega's had moeten delen.

12. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    wij met 7 weken al aan iedereen, 1e echo was achter de rug, dat was zoon opluchting na de miskraam in december, dat we het lekker gelijk met iedereen gedeeld hebben

13. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik heb het met 4 weken gezegd. Ook ivm mmm/IVF poging maar ik zou het denk ik als ik spontaan zwanger was geworden verteld na de eerste goeie echo.

Ik vind het fijn dat mensen (familie, collega's en goeie vrienden) het weten. Ook als het fout zou gaan.

Met 12 weken zetten we het op Facebook.

14. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk het ook ligt aan je band met je collega's en of het een groot bedrijf is. Ik heb mijn leidinggevende de eerste werkdag na positieve test ingelicht. Maar hij wist ook dat we met IUI zouden beginnen en ik heb een goede band. Ik heb met 5-6 weken directe collega's ingelicht omdat ik door gezondheidsproblemen al van te voren wist dat ik vroeg plat zou komen te liggen en dus dingen langzaam moest overleggen/overdragen. Maar het helemaal openbaar maken heb ik pas gedaan met 13 weken. Ik heb wel 60 collega's en wilde niet als het mis zou gaan 60 keer hetzelfde verhaal moeten doen. Maar de belangrijkste collega's 6 stuks wisten het dus al heel snel. Ik vond het heerlijk dat ik bij een paar niet stiekem hoefde te doen.

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Met 11 weken op het werk verteld en ook gelijk op fb. Had toen al 2 goede echo's gehad :)

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb het verteld met 8 weken omdat ik heel misselijk was, ben diezelfde week ook opgenomen hiervoor.

Je moet het vertellen als het voor jou goed voelt.

17. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik heb het gelijk aan de mensen verteld, die ik het ook zou vertellen als het mis zou gaan (ouders, zussen, beste vrienden) en verder vanaf 10 weken langzaam gaan vertellen en met 13 weken op fb gezet. Ik zou het gewoon lekker vertellen als jij dat wil hoor!

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb het verteld bij ongeveer 7 weken omdat ik zo misselijk was dat werken niet meer ging...

19. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb het met 4/5 weken al aan iedereen vertelt, en tja wat een miskraam betreft.... Die gevoelen moet ik dan ook kwijt...

20. Butterflyooo

Butterflyooo Actief lid

24 jan 2013
    180
    0
    0
    Ik heb het met 4 weken aan familie,mijn beste vrienden en mijn leidinggevende verteld, met acht weken een mooie echo en toen al op fb gezet :eek:.. Ik heb zoiets van: iedereen mag weten in wat voor gelukkige roes wij nu zitten.. Mis gaan kan het altijd, ook na de 12 weken. Bovendien als het mis was gegaan zou ook iedereen rekening met je houden..

Deel Deze Pagina