Na 4,5 jaar en 1 IVF nog steeds met lege handen, wie nog meer? (30+ jaar)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Susannelilian, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybell

cybell Niet meer actief

@poppetje: Spannende tijden weer voor jullie! Ik duim voor jullie!

@Susanne: Meis... toch blijf ik voor jullie duimen... maar ik snap volledig dat je zelf de hoop niet hebt.
    @All: Vandaag ongi geworden en gestart met de pil. 22 augustus start ik met de decapeptyl en 5 septembet start ik met progynova... zoals het er nu uit ziet verwacht ik eind september onze cryo terug te mogen krijgen! Dat is dan ongeveer op een paar dagen na een jaar na de laatste cryo tp wat uitgemond is in een MA. Spannende tijden dus weer!
    Fijne avond meiden, ik ben werken (nachtdienst)

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Cybell geeft rust hè dat je weer begonnen bent! Eind december is het zo! Jij krijgt je cryo dus met hormonen?! Ik heb het in eigen cyclus. De eerste dagen wachten vind ik te doen maar die laatste 5 dagen pfffff.? Volgende week vakantie dus druk op mijn werk, leid af! Ga overigens wel sporten dit X, bbb sla ik over maar wel zumba en een andere les met dans! Vorige x echt niets gegaan en toen lukte het ook niet dus kan nu met zo goed normaal doen.

Wat doen of laten jullie?

Ik behalve multivitamine, vitamine d, dhea, 2xfoliumzuur, granaatappelsap en de eerste week na de tp geen bad of seks niets. Oh eigenlijk is dit al best veel :D

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @poppetje: bij mij is bloed, hoe weinig en in welke vorm ook, nog nooit een goed teken geweest... Maar weet dat het ook wel eens toch nog goed zit, fijn voor je schoonzus! Vind dat soort situaties alleen toch wel moeilijk, zij heeft er al 3 en ik nog niet 1... Hoe ga jij daarmee om? De laatste paar dagen van de 2 wachtweken zijn altijd slopend hè, vind het dan ook erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Fijn dat je genoeg afleiding hebt met sporten en werken! Ik zou vandaag werken, maar omdat ik gister al had aangegeven dat ik vandaag mogelijk nog steeds ziek zou zijn, hebben ze een andere oppas gezocht. Nou ja, vind het achteraf niet zo erg, voel me nog steeds niet fit. Hopelijk kan ik morgen wel gewoon weer werken, zal goed zijn de afleiding! Alhoewel ik dan alleen de jongste (moet nog 2 worden) heb, met de oudste erbij heb ik meer afleiding... Maar goed, probeer toch echt tot donderdag te wachten met testen, is dan 2 weken na mijn eigen eisprong, de terugplaatsing is dan 10 dagen geleden. Dan zou ik toch wel positief moeten kunnen testen als ik zwanger ben? Maar nogmaals: denk echt niet dat ik zwanger ben. Ik slik alleen zwanger worden vitamines en visolie, moet genoeg zijn.

@cybell: dankje voor het blijven duimen, lief van je! Nog 2 nachtjes en dan kan ik eindelijk testen, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben... Wat fijn dat je eindelijk weer verder kan, dat stilstaan is maar niks hè! Hopelijk wordt jouw verachting waar en heb je eind september eindelijk weer een terugplaatsing en dan weer duimen voor een goede afloop!

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi Susannelilian,

Ik ben 36,begonnen met 33 jaar en in december alweer 4 jaar bezig. 7 IUI's gehad,van de laatste zwanger maar helaas een MA met 12 weken pff. Toen nog een vmk. Wij gaan in december met IVF beginnen. Vind het zo afschuwelijk met lege handen te staan! Oh ja ik ben ook nog ernstig ziek geweest en nog steeds klachten dus dat maakt alles er nog rottiger op. Ik wens je heel heel veel sterkte met je IVF!

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Klaproos: volgens mij kennen wij elkaar ook al van een ander topic, kan dat kloppen? Je naam komt me bekend voor, maar is al wel even geleden. Wat erg zeg dat het ook bij jou nog steeds niet gelukt is, vooral die miskraam met 12 weken lijkt me echt vreselijk! Is er iets speciaal gebeurd dat het mis ging? Ah gadver, zie nu dat het ook nog een tweeling was! Hopelijk werkt IVF wel voor je, is inderdaad afschuwelijk om nog altijd met lege handen te staan! Heb jij ook dat het bij de mensen om je heen wel allemaal zomaar lukt? Gun het ze echt wel, maar vind het zo frustrerend! Tot december doen jullie niks? Of blijven jullie tot dan IUI doen? Wel ontzettend leuk dat jullie gaan trouwen! Wel bijzonder dat jullie in januari gaan trouwen, heeft dat een speciale reden? Ik ga volgend jaar juni trouwen, dus we hebben best veel gemeen. Hopelijk is het voor ons allebei snel raak, heel veel sterkte met alles!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Suzannelilian je kan dan nog negatief testen, ik test niet eerder!

Hoe ga ik ermee om, schoonzus 24 en 3 kids, heb heus gehuild toen ze voor de tweede en later derde keer zwanger was! Vind het ook oneerlijk. Iedereen om mij heen is zo zwanger, oeps ongelukje zwanger of als de relatie klote is en ze nooit seks hebben een fan precies raak. Word er soms heel depressief van. Zeg ook, als dit me niet eens gegund word hoef ik niet oud te worden! Vinden zij zwaar klinken maar zo voelt het gewoon!!!

7. Klaproos

Susanne,ja kan heel goed kloppen hoor dat je me nog kent! Ik loop alweer een tijd mee hier ook alleen pas sinds vorig jaar onder deze naam ;) Ik heb de ziekte van lyme,wat je krijgt van een teek. Heb het al sinds mijn 10e en nooit geweten en nog een keer gekregen in 2010. Nu wel behandeld maar of het ooit helemaal weggaat weet ik niet en verder zorgt het voor vroeggeboorte,doodgeboorte en miskramen en ik ben zooo bang dat het die mk met 12 wk heeft veroorzaakt al zal ik het nooit weten :( Wij hebben nu even pauze omdat er in dd een wachtlijst is en ik daarom in dec pas terecht kan ;) En we wilden eigenlijk trouwen in juli als ik een week of 20 zwanger was want dat leek ons zo mooi. Maar na de mk wilde ik effe rust en 2013 vonden we een ongeluksjaar dus vandaar zsm in 2014 trouwen :D Gaan jullie eigenlijk nog verder mocht cryo 6 niet lukken en waar zitten jullie eigenlijk? Sorry als je het al verteld hebt hoor maar ik ben soms heel wazig in mn hoofd.

Poppetje,helaas ook welkom hier meis,ik ken je ook nog van vorige topics. En ik heb ook zo een leuke schoonzus,nu zwanger van de 4e. De hele vakantie (ze wonen in oostenrijk) mogen genieten van hun babygeluk terwijl ik met lege handen sta. En wat jij zegt,als het je niet gegund is wil je niet oud worden,geloof me IK DENK ER NET ZO OVER!!

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Klaproos ken jou ook idd, had zo gehoopt dat je al in het zwangerenforum zou zitten!!!!
    En tja die gedachte klinkt hard maar zo voelt het voor mij en dus ook voor jou. Niet dat ik mezelf iets aan zou doen trouwens, dat weer niet.

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Susanne, wat een herkenbaar verhaal. Mag ik meekletsen, ben 29 dus nog geen 30+

Ik ben in 2008 met de pil gestopt. Helaas zeer onregelmatige cyclus. In mei 2010 naar het ziekenhuis gegaan. Clomid, geen reactie en toen door behandelstop en onze bruiloft 2 jaar gestopt. Vorig jaar mei zijn wij weer in de mmm beland.

Clomid, , 50, 100, 150 geen reactie. Toen een HSG, beide eileiders volledig afgesloten. Laparoscopie gehad waarbij helaas de eileiders niet meer te redden waren. In april hebben wij onze eerste ivf poging gedaan. 15 eitjes, waarvan 11 rijp. Uiteindelijk 5 goed gedeeld, 1 teruggeplaatst, en maar 1 cryo. Ik werd 11 dagen na tp ongesteld, en onze cryo heeft het ontdooien niet overleefd.

2 weken geleden ivf 2 gestart. Afgelopen vrijdag punctie gehad. 22 follikels, 9 rijpe eitjes, 7 bevrucht. Gister hebben wij een 8-cellige embryo teruggeplaatst gekregen. En dus weer op de welbekende wachtbank.

Wij lopen trouwens ook in Voorburg, ben heel tevreden over het ziekenhuis.

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hey nog een bekende uit een ander topic, helaas... Hoop altijd zo mijn mogelijk bekende namen te zitten want dan zijn ze zwanger...

Lopen wij ongeveer gelijk op, urinetest mag ik de 24e doen maar bloedtest de 22e al!

11. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Poppetje, helaas inderdaad!! Ik mag 24-8 testen. 15 dagen na de punctie en 13 dagen na tp... Ik duim voor je meid, dat het eindelijk eens onze beurt is..

Ik ben op dit moment de enigste in mijn vriendinnengroep die geen moeder is en ook niet zwanger is.

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb twee vriendinnen zonder kids maar ook drie, we waren vaak met zijn voeten waarvan ik de enige ben.. Voel ook dat ik daar nu niet meer zo bij pas, of dat zo is of omdat mijn gevoel het onbewust zo laat voelen??????

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @poppetje: ik test eigenlijk altijd eerder omdat ik toch een beetje onrustig word van de gedachte dat bepaalde medicatie die ik moet gebruiken een miskraam kan veroorzaken als je deze te lang gebruikt tijdens de zwangerschap, ook al is dat niet na een paar dagen extra slikken. Wil alleen gewoon geen risico nemen, zeker omdat we al zo lang bezig zijn.

Ik kan me inderdaad ook geen leven zonder kinderen voorstellen, maar kan niet zeggen dat ik zonder niet oud zou willen worden. Maar kan me echt voorstellen dat jij dat wel zo voelt! Snap ook heel goed dat je soms gewoon depressief wordt van als die zwangeren om je heen, ik vind het ook heel moeilijk als er weer iemand laat weten dat ze zwanger is, vind het dan zo oneerlijk... Nu ben ik aan de beurt!

@Klaproos: dan zal het wel kloppen inderdaad, weet alleen niet meer van welk topic, jij wel? Dat van die lyme komt me ook bekend voor, wel echt heel erg, zeker als dit de reden is geweest van je miskraam bij 12 weken! Kan me voorstellen dat je niet meer in 2013 wilt trouwen, is duidelijk niet jullie jaar! Jammer dat jullie pas in december terecht kunnen in DD, maar hoop echt voor je dat zij je wel kunnen helpen!

Wij gaan zeker nog door als deze terugplaatsing mislukt is, is pas de eerste IVF. Hebben dus 2 IVF's te gaan en hadden deze IVF ook veel cryo's, is waarschijnlijk de volgende 2 ook zo. Natuurlijk is het erg zwaar, maar opgeven wil ik nog lang niet aan denken, daarvoor is mijn wens (nog) veel te groot!

@Taatje: natuurlijk mag je meekletsen! Wat een verhaal zeg, hopelijk biedt IVF uitkomst voor jullie! Super dat jullie eergisteren zo'n super mooie embryo teruggeplaatst gekregen hebben, hopelijk groeit die uit tot een prachtig kindje! Ik ben ook erg tevreden over Voorburg, maar hoop nou toch eindelijk wel eens op (blijvend) resultaat...

@all: hier helaas nog steeds ziek. :( Kan me nu zeker niet meer voorstellen dat ik zwanger ben, ook omdat ik weer last heb van de exceem op mijn hoofd en dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden. Ook zijn mijn borsten nauwelijks gevoelig meer en wordt mn buik (door de griep) eerder platter dan dikker.

Om ons heen raken er ook steeds meer meiden zwanger en of zelfs al bevallen van hun (soms tweede) kindje, heb het daar ook erg moeilijk mee. Maar dat is te verwachten op onze leeftijd en vind ook niet dat ik er voor weg kan lopen. Een aantal vrienden weten het en die houden er gelukkig heel lief rekening mee, maar het feit blijft wel dat zij wel zwanger zijn en/of een kindje hebben en ik niet. Binnenkort moeten we weer op kraambezoek en we gaan zorgen dat er niet meer mensen zijn zodat we ze ook kunnen vertellen over onze situatie, zodat ze het begrijpen als met name ik het moeilijk heb. Schaam me er niet voor, maar loop er ook niet mee te koop, we vertellen het alleen als we echt het gevoel hebben dat ze het zullen begrijpen en voor zich houden.

14. Klaproos

poppetje,ja helaas nog niet bij de zwangeren hiero en jij ook niet :( Ik zal mezelf ook niets aandoen maar soms loop ik wel echt te brullen van verdriet.

Susanne,ik weet niet zeker of het van de lyme komt,als er van een tweeling eentje sterft kan het ook zijn dat het andere kindje afgestoten word maar dan vind ik 5 wk later wel heel laat. Ach ja ik zal het nooit weten. Fijn dat je niet opgeeft! Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar het voor je moet zijn,wij zijn nog niet met IVF begonnen. Het wachten vind ik niet erg,lekker even rust na alle ellende.

Taatje,wat erg dat jij de enigste bent meis. Dat moet zeer doen. Hoop zo dat je test positief is! Voor jou ook poppetje.

Ik heb 'gelukkig' nog een vriendin die icsi doet,de rest van mijn vriendengroep heeft kinderen. Ik hoop dat mijn vriendin en ik ook snel zullen volgen!!

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Klaproos: die onzekerheid is het ergst hè. Soms zou ik willen dat ik in de toekomst kon kijken en kon zien of en zo ja, wanneer het zou lukken, dan kon ik er nu rustig over zijn. Maar helaas werkt dat niet zo. IVF is erg zwaar, maar als ik op een gegeven moment goed zwanger ben, dan was het elke spuit, elke pil, elke punctie en elke terugplaatsing dubbel en dwars waard! Even rust is soms inderdaad wel, al willen we eigenlijk geen ronde overslaan, even niet bezig zijn met alles dat met zwanger worden te maken heeft. Gaan wij hierna ook doen, anders zouden we ook niet met mn schhonouders mee kunnen op vakantie. Zij zien ook hoe erg we toe zijn aan vakantie en hebben ons aangeboden dat we gratis met hun mee mogen, ideaal! Denk echt dat het ons goed gaat doen.

Fijn dat je een vriendin hebt die in hetzelfde schuitje zit als jij, is erg fijn om iemand dichtbij te hebben die echt weet wat je doormaakt. Hoop echt dat het snel goed komt voor ons allemaal!

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hey meiden, hier net een heel licht positieve test. Durf echt nog niet blij te zijn...

17. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Oehhhhhhhh, spannend Susanne!!

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Je mag voorzichtig blij zijn!!!!!

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Jufaman: ja hè, vind het ook super spannend!

@poppetje: eerst maar de bloeduitslag van morgen afwachten, als die goed is durf ik pas voorzichtig blij te zijn en pas na de hopelijk goede echo durf ik een zwanger zijn banner te plaatsen.

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mn hcg was nog maar 51, had volgens de gyn rond de 100 moeten zijn. Het is dus twijfelachtig en het kan nog alle kanten op. Kunnen nu alleen 2 september afwachten en hopen dat het dan goed is. En dat ik geen bloedverlies krijg.

Gadver, gaat het weer mis straks! Heb er nu echt geen vertrouwen meer in...

Deel Deze Pagina