@Linda: ik bedoelde ook niet dat jij dat bedoelde hoor. Ik hoop ook heel erg dat het hcg goed gestegen is, we zullen het donderdag horen. Bij mij ging het bloedverlies ook dwars door de utrogestan heen. Maar nu heb ik natuurlijk wel hcg in mijn bloed, dus ook als het toch niet goed zit, zal ik natuurlijk geen bloedverlies hebben. Hopelijk heb ik morgen eindelijk een keer een overtuigende test, maar ben erg bang voor een nauwelijks donkerdere of zelfs lichtere test, kan die angst ook niet goed opzij zetten...
Hallo allemaal, ik sluit me hier ook aan. Wat naar om te lezen dat er nog zoveel meer mensen na jaren nog steeds met lege handen staan. Wat een verdriet ... en het voelt vaak zo oneerlijk. Ik heb ook al een behoorlijke geschiedenis. In 2003 probeerde ik met mijn partner van destijds om zwanger te worden. Na twee jaar bleef een zwangerschap uit en mijn vriend wilde niet door de medische malle molen. Zo is er ook een einde gekomen aan onze relatie. In 2005 ben ik als single een adoptieprocedure gestart en die heb ik ook vier jaar doorlopen met als resultaat dat ik toestemming van de ministerie van justitie heb gekregen. Helaas werden tegen die tijd ook alle adopties voor alleenstaanden opgeschort. Dus dat spoor liep dood. In 2010 kwam ik mijn huidige man tegen en vrij snel begonnen met zwanger worden. Nu na anderhalf jaar doorverwezen naar gyneacoloog... ik bleek een probleem met schildklier, die moest eerst op orde. Dus weer een jaar wachten. Nu zijn we in januari met iui begonnen. Ik heb nog twee pogingen te gaan maar ook al doorverwezen naar ivf. Ik heb ook weinig vertrouwen meer in IUI. Oja, ik ben 36 ... in januari alweer 37 .... ik wilde altijd zo graag een jonge moeder worden . Nu krijg ik opmerkingen zoals, 'ja je bent ook gewoon veel te laat begonnen'...
@Katja: wat een verhaal zeg! Het heeft je wel ontzettend tegen gezeten zeg, ook heel erg dat de adoptieprocedure op het laatst toch niet door ging, vind ik wel echt heel erg, je was al zo lang bezig! En nu ook nog een schildklier probleem, pffffffffff. IUI had ik na 5 keer ook helemaal geen vertrouwen meer in, gelukkig mocht ik toen over naar IVF. Gaan jullie die 2 keer IUI nog wel doen? Snap heel goed dat je heel graag moeder wilt worden en kan me zo boos maken om dat soort uitspraken! Je bent juist niet te laat begonnen, maar de omstandigheden waren gewoon steeds niet goed, vooral buiten jouw eigen "schuld" om en dat vind ik echt heel erg voor je! Ik hoop echt dat je wens mag uitkomen en dat je binnenkort een positieve test in handen hebt, heel veel succes! O ja, het is inderdaad erg dat er zoveel meiden zijn die na zo lang ook nog met lege handen staan, maar het is wel fijn dat we elkaar kunnen steunen!
@all: vanmorgen weer getest en de KV was weer donkerder! De CB gaf nog steeds 2-3 weken aan, maar dat klopt ook wel. Als het goed is zou de CB vanaf vrijdag 3+ aan moeten geven, maar denk dat ik nog tot mandag wacht met nog een keer een CB doen, zou echt zonde zijn om zo'n test te verspillen. Ga natuurlijk ook sowieso pas weer testen als de bloeduitslag goed is... Ik ga morgen denk ik tussen 10.00 en 10.30u bloed prikken, kan dan na 15.00u bellen voor de uitslag. Vind het echt super spannend en ben nog steeds bang voor een te laag hcg, maar die KV test vind ik toch wel reden om een klein beetje te durven hopen...
Nou Susanne, dat ziet er goed uit hoor... ik snap dat je voorzichtig wilt zijn en morgen nog wil afwachten maar ik heb goede hoop voor je . En om je vraag van gisteren te beantwoorden. Ja wij gaan die twee IUI-pogingen nog wel doen. Ik heb er weinig vertrouwen in maar ... ik wil het ook niet helemaal uitsluiten. Succes morgen
@Katja: ik heb gewoon teveel meegemaakt en nu zou door meerdere redenen echt perfect zijn, klinkt gewoon te mooi om waar te zijn. En waarom zou het nu wel lukken? Ik weet dat het erg negatief klinkt, maar zo voelt het soms wel. Krijg aan de andere kant echt wel hoop van de steeds donker wordende testen, maar aan de andere kant weet ik ook dat het geen garantie is. Als je die 2 pogingen toch nog wilt doen dan moet je dat gewoon doen, soms gebeurt het juist als je het niet meer verwacht! Ik laat het morgen zeker weten als ik de uitslag heb, duim je voor me?
Ik duim me suf voor je Susanne!! En ook voor Poppetje!!! Wat zou dat geweldig zijn, als 2 dames zwanger!!!
@Jufaman: dankje, hoop zo dat het helpt! Ben nog steeds wel erg onzeker over morgen, zal blij zijn als het morgen 15.00u is!
Ben bang dat het duimen toch niet geholpen heeft, had net wat rood/roze bloedverlies bij het naar de wc gaan... Heb ook last van mn rug, mn grootste angst lijkt waarheid te gaan worden...
Door het bloedverlies ben ik nog steeds onzeker, maar mn hcg is super goed gestegen van 51 afgelopen vrijdag naar 798 nu! Ik weet nu niet goed meer wat te denken, maar die gyn zei dat ik zonder echt veel bloedverlies moet proberen (ze zei zelf al hoe lastig dat is) me niet teveel zorgen te maken. We moeten nu de echo van 2 september afwachten. Het kan nog alle kanten op, maar er is nog hoop!
Oooow Susanne!!!! Wat vreselijk om van die tegenstrijdigheden te horen en te voelen!! Ik hoop zo voor je dat het de goede kant uit gaat! Nu moet je bloedverlies gewoon stoppen!
HCG lijkt toch wel heel goed. Toch een voorzichtige gefeliciteerd. Zag ik dat je utro moet gebruiken tot 12 weken. Verschillend is dat toch per ziekenhuis. Sommige stoppen met utro na twee weken, ik moest het na een positieve test binnen een week afbouwen. (Tijdens het afbouwen wel een MK, in dat geval had ik het ook liever door gebruikt).