na 4 eitjes niet ongie worden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sjolie, Jul 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Moet effe mijn ei kwijt en misschien kijken of iemand hier ervaring mee heeft.
    Vorige maand had ik met behulp van puregon maar liefst 4 eitjes, dus werd de behandeling afgebroken.
    Nu heb ik 4 weken geleden die eisprong goed gevoeld, had bloedverlies en erg veel pijn.
    Alleen wordt ik nu maar niet ongie.
    Heb het ziekenhuis gebeld, maar die zeggen dat ik het nog even af moet wachten

Heeft iemand hier ervaring mee??

groetjes sjolie

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je zit nu vier weken na de eisprong? Dan duurt het inderdaad wel erg lang. Misschien dat één van de follikels is doorgegroeid tot een cyste, waardoor alles hormonaal in de war is en je niet ongesteld wordt. Heb je ook klachten?

3. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Ik heb totaal geen klachten.
    Geen pijntjes of last van hormonen.
    Heel gek allemaal.
    Ik heb het gevoel dat ik gewoon een menstruatie oversla

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Waarom hebben ze je cyclus dan niet afgebroken met Primolut of Provera?

Ik heb het helaas niet gehad, meisje wat ik ken wel en dat was een cyste geworden.

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Misschien wel obvious... maarreh... je hebt het de week van tevoren niet toevallig gezellig gehad met manlief? Misschien even testje wagen?

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hoi hoi
    misschien is het een cyste geworden,..miss toch zwanger?! heb je al getest?!?!

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Nu het kan hoor....

Sommige vrouwen worden met een opgewekte eisprong/ eigroei niet uit zichzelf ongesteld...maar 4 weken jouw door laten lopen...waarom hebben ze je niet meteen provera voorgeschreven nadat er 4 groeiden om de cyclus af te breken...ze vinden het risico te hoog om door te gaan..maar laten we de kans bestaan als ze je zo naar huis sturen dat er toch doorgroeien en springen en je zwanger raakt!

Heb je al getest, dat kon ik niet vinden.....

En ik zou ff bellen en zeggen, het duurt nu al 4 weken kunnen we deze niet afbreken of ff kijken wat er in mijn buik gebeurd? Want ik ben zo onzeker...ze mogen je in principe niet weigeren!! en een echo is toch zo gemaakt...duurt hooguit 10 minuten!!

succes hoor!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sommige artsen zijn van mening dat het beter is om niet na een gestopte poging het direct te gaan afbreken met medicijnen. Mijn vorige ZH heeft na mijn uberstimulatie gezegd dat mijn eierstokken dan helemaal dol zouden worden.

NU is het wel zo dat dat ZH wel vaker domme dingen zei :p maar gezien dat mijn eigen arts ook eerst mijn lijf zelf de kans wilde geven om het te laten opruimen door mn eigen lijf, denk ik dat er vast wel een kern van waarheid in zal gaan zitten.

Maar na 4 week nog geen ongi zeg ik: of 10 dagen 3 keer daags een primolutje of 10 dagen aan de pil, ontrekkingsbloeding opwekken en als je nog cysten hebt een paar weken aan de pil gaan vanaf CD1 en dan snel cystenloos worden!! En dan daarna weer vlot door!!

Ik werd trouwens zelf na mn afgebroken IVF van vorige maand ook niet ongi. Zat ook een beetje tegen beter weten in te hopen dat misschien dan toch... Maar misschien dan toch is bij mij altijd een dikke NEEE!! Maar wie weet, bij jou...?? Heb je al voor de zekerheid een testje gedaan??

9. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    #9 sjolie, Jul 9, 2010
    Last edited: Jul 9, 2010
    Heel erg bedankt voor jullie reacties
    Ik heb in die 4 weekjes al heel wat testjes versleten;), maar allemaal heel erg duidelijk negatief.
    Ik denk dat ik dit weekeinde nog even afwacht en dan maandag toch maar weer bellen.
    Misschien kan ik een echo krijgen om te zien hoe het er nu voor staat daarbinnen, wat ik snap er niets meer van.

Wat doet primolut of provera precies, want ik heb dit nog nooit gehad??:(

Het lichaam werkt ook nooit zoals wij het willen;)

groetjes sjolie

10. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Wekt ongi op. Ik snap wel dat ze niet direct Provera roepen. Ik heb dat ook weleens gehad na overstimulatie, maar mijn eisprong bleef in de volgende cycli vasthouden aan oude ritme. Kreeg hele rare situaties, eitje van 18 mm en ongesteld en zo... Maar in jouw situatie wordt het tijd je lichaam te helpen denk ik...

11. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Primolut en Provera wekt een ontrekkingsbloeding op.

Bij mij deden ze dit wel altijd als ze een cyclus afbraken...

12. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hoi

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, heb een echo gehad en alles zag er mooi schoon uit, geen cystes in ieder geval.
    Ik heb nu inderdaad Primolut voorgeschreven gekregen, hier mag ik 26 Juli mee beginnen als ik dan nog niet ongie ben.
    Afwachten maar weer.

groetjes sjolie

13. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Niet te geloven, nu heb ik de primolut binnen en wordt ik vandaag ineens na 55 dagen ongie.
    Vreemd ding dat lichaam van mij, hopelijk komt het nu weer wat op regel

Share This Page