spiraal en ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lamia, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    kan iemand mij verheldering geven?

dinsdag 27 november heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Toen al snel aan de bak geweest🙊 (omdat de huisarts zij dat ik in theorie direct vruchtbaar zou zijn.

toen dat die vrijdag (denk ik) ongesteld geweest (sinds mijn vorige zwangerschap direct erna spiraal laten zetten en dus nooit meer ongesteld geweest) dit duurde 3 dagen.

vanaf afgelopen maandag 3 oktober ovulatietesten gedaan en die gaven tot afgelopen donderdag een streepje. maandag:licht dinsdag:iets donkerder woensdag donker, maar niet zo donker als het test streepje donderdag: licht streepje . vrijdag (vandaag) geen streepje.

wat betekend dit nou hè? is mijn lijf gewoon van slag geweest vanwege die spiraal ofzo?

voor de duidelijkheid, ik heb echt geen ervaring met ovulatietesten. mijn vorige zwangerschap kwam recht door de pil heen (onwijs blij mee nu natuurlijk maar heb geen kaas gegeten van het plannen enzo)😋😋

iemand advies?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt negatieve ovulatietesten gehad.

Een ovulatietest is namelijk pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-PIEK te pakken en vindt binnen 48 uur je eisprong plaats. Een ovulatietest geeft dus ook niet je eisprong zelf weer, maar de LH-PIEK welke je eisprong in gang gaat zetten.

Elke vrouw heeft de gehele cyclus (dus ook tijdens de menstruatie ) LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. LH kan bovendien schommelen : dus ene dag licht streepje en tweede dag donkerder streepje. Een ovulatietest hoeft NIET op te lopen naar een piek, maar knalt vaak uit het niks.

Doortesten dus, dagelijks, net zo lang tot beide streepjes minstens even donker zijn.

Succes!

Deel Deze Pagina