Hallo dames, Ik weet dat er waarschijnlijk meerdere topics betreft bovenstaande zullen zijn. Maar ik ben nieuw op het forum en wil graag bovenstaand onderwerp specifiek onder aandacht brengen. Ik ben Wensje, 27 jaar en al 2,5 jaar bezig voor ons 1e wondertje. Ik begin binnenkort met het ivf/icsi traject in het vumc in Amsterdam . Ik moet nu effe wachten op de uitslag van het 2e semenanalyse....die krijg ik over 2 weken en dan hoor ik welke behandeling ons wordt gadviseerd. We weten wel al dat het een ivf of icsi wordt...tenzij het 2e onderzoek heel iets anders uitwijst. Ik ben benieuwd of er dames zijn die ook in het vumc een ivf/icsi krijgen of recent hebben gehad. Graag wil ik meer te weten komen over hun(vumc) procedures enzo..IK ben namelijk heel erg benieuwd..misschien weet iemand dit ook: Hoeveel emmy's plaatst het vumc maxmaal terug per ivf/icsi poging? 1 of 2 IK heb begrepen dat het verschilt per ivf kliniek of mogen wij dat bepalen Het is allemaal zo spannend...kan bijna niet wachten tot het zover is. Ik wens alle dames heel veel sterkte ,succes en veel geluk groetjes wensje
Hoi, ik heb in december een geslaagde IVF poging ondergaan in de VU. Helaas is het intussen misgegaan, maar dat is een ander verhaal. Het is eensoort noodgebouw, maar alles is er prima geregeld. Wij hadden als optie gekozen voor het terugplaatsen: 1 topper of 2 mindere toppers. Bij ons werd het uiteindelijk 1 4-cellige en 1 5-cellige. Ze laten de embryo's zien op een scherm, maar ze maken geen schem afdrukken. Wat je wel kunt doen is zelf een foto maken. Dit is echt de tip van de dag! zo leuk... je eerste foto van je ukkie. Succes meid.
Ik lees even mee wij hebben eind maart de terugplaatsing (ICSI) daar, de rest gebeurd in ziekenhuis in de buurt, die vertelde ons dat er bij de 1e 2 pogingen maar 1 emmy wordt terug geplaatst. gaan overigens maandag het VU bellen om daar volledig onder behandeling te gaan ipv alleen de terugplaatsing en bevruchting enzo.. maargoed ik denk dat er dus maar 1tje terug geplaatst wordt, het andere ziekenhuis heeft daar volgens mij niets over te bepalen, maargoed dat vraag ik maandag wel gelijk bij het VU. vind het trouwens wel een mooi gebouw het is lekker prive! Marjah, heel veel sterkte!
Het is zeker lekker prive! Je hoeft niet het ziekenhuis door, maar je kunt zo naar binnen sneaken... Wij konden de keuze dus WEL aangeven. Wij wilden dus 1 topper óf 2 kneusjes. Je mag het dus wel aangeven, wat je wilt. Succes morgen met bellen. Ik hoop dat je alles daar mag ondergaan. Ik hoop zelfs dat ik je daar ga tegenkomen . Maar dat zit er niet in, denk ik, aangezien we 5 maart pas ons vervolg gesprek hebben. Ach, ja... ik hoop dat je (jullie) mijn voorbeeld kunnen worden . Marjah
P.S. meiden, neem alles met de dag. Ja de IVF is spannend, maar echt stapje voor stapje, dan maak je jezelf ook niet zo gek. Eerst maar eens ongesteld worden, dan maar eens de eerste (dag3) echo, dan de fm metingen, dan bellen voor de tp, dan de tp zelf en dan maar wachten. Ook daarvoor geld, dat jezelf gek maken niet werkt. Eerst zien, dan geloven. Ik schrijf dit dus nu heel stoer, maar helaas zal voor ons de verwachting van volgende IVF ongewenst toch hoog zijn. Ik hoop dat ik mezelf niet gek maak. Helpen jullie daarbij een beetje? En... houden jullie me op de hoogte van jullie vorderingen?
ons ziekenhuis werkt ook samen met het vumc ik sta nog op de wachtlijst en mogen in maart/april beginnen met ivf/icsi! ben erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat! xxx sky
Ik heb een zeer positieve ervaring in het VUmc. Het resultaat ervan ligt nl nu boven in bed te slapen Het is idd een aparte kliniek... Ziet er wellicht van buiten uit als een soort Ikea-bouwhut, ergens achteraf gelegen ook, maar in het gebouw ziet alles er keurig uit en zijn ze bezig met het maken van wondertjes! Wij hebben ook alle vooronderzoeken in de VU gehad. Wij konden na onze opwerktest van het zaad waarschijnlijk ivf doen maar vanwege logistieke redenen stonden we op de wachtlijst voor icsi. Misschien dat dat bij jullie ook zal gebeuren... Een ICSI neemt in het lab meer tijd in beslag dan IVF. Mocht het zaad op de punctiedag goed zijn voor ivf, doen ze dat! Ik moet eerlijk zeggen, volgens mij was ons zaad ivf-geschikt maar hebben ze toch icsi gedaan maar dat maakt mij niet uit!! Tav aantal emmy's terugplaatsen... Omdat ik nog 'jong' ben, nu 30 jr oud, was toch echt hun dringende/dwingende advies om er 1 terug te plaatsen. Ik heb hun advies ook opgevolgd en de 1e behandeling was dus meteen raak. Van de 8 eicellen waren er overigens 4 bevrucht (50% is normaal zeiden ze), 1 dus teruggeplaatst en nog 2 in de vriezer (terwijl ze daar best streng in zijn). Idd een foto van je emmy op een scherm voor de tp. Ik heb er zelf geen foto van gemaakt en baal er nu nog steeds wel van! Bij een 2e ga ik het zeker doen!!! Heel veel succes iig iedereen en ik blijf jullie ff volgen Gr Suus
Hallo Dames, Wat leuk om van jullie te horen..al die ervaringen geven mij heel veel hoop. Ik moet nog 1,5 week wachten voor de uitslag van 2e semenanalyse. Ik merk wel dat ik echt ongeduldig wordt. Na de uitslag horen we dus ivf of icsi. Maar 1 ding snap ik niet...mijn fert. arts zei dat ik geen wachtlijst probleem zou hebben. maar nu twijfel ik want alleen de tp zal in het vu zijn en de rest punctie en echo etc in een ziekenhuis in de buurt. Blijkbaar is er dus wel een wachtijd in het vu of begrijp ik dat verkeerd? Ik ga het vragen aan mijn arts...iik schrijf gewoon alles op wat ik wil weten. Ook aan jullie verhalen heb ik heel wat. Ik houd jullie echt op de hoogte..ben dagelijks op het forum. Alleen heb ik nu nog geen nieuws dat komt vanaf het moment dat ik de uitslag heb gehad. Voor de mensen die binnenkort naar het vu moeten..misschien komen we elkaar wel tegen inderdaad Dat wordt leuk.... Succes aan iedereen die bezig is en thanx aan iedereen voor het reageren groetjes Wensje
onze gyn zei dat er een wachtlijst van 3 maanden is. en het staat volgens mij ook op de site van het vu
Hoi meiden, Wij hebben onze tp in het VU. We hebben al 5 tp gehad, waarvan bij de 4e poging ik zwanger ben geworden van een tweeling, helaas ben ik van mn twee jongens te vroeg bevallen en zijn ze na 3 dagen overleden. Bij de 5e tp ben ik zwanger geworden van onze mooie dochter die nu bijna 9 maanden is. Vrijdag gaan we weer voor een gesprek voor een nieuwe icsi poging voor een brusje voor onze dochter. Het vu is erg fijn en wij hebben altijd een foto genomen zo leuk om te zien. Bij mn jongens kreeg ik er 2 teruggeplaatst van 7 en een 8 deling en bij mn dochter 2 van een 8 deling. Voor degene die bezig zijn of wachten heel veel succes.
Hallo Meiden, @vergo: zo wat een heftig verhaal...hoop voor je dat alles nu naar wens zal verlopen. Ik had wel een vraag namelijk..Hoezo kreeg je 2 emmy's tp..ik hoor en lees vaker dat het vu er maar 1 terugplaatst en een vriendin van mij is recent succesvol behandeld in het vu maar haar werd wel verteld dat ze er maar 1 tp dat is de wet ofzo in nederland tenzij je over de 38 bent...ik ben echt benieuwd... @iedereen: Ik ben nu zo gespannen..hoor morgen de uitslag van het 2e semenonderzoek en hoor ook wat voor soort behandeling we krijgen ivf of icsi. Heb al die tijd heel positief gedacht maar nu de dag nadert krijg ik opeens een onderbuik gevoel dat het misschien wel negatief kan uitvallen. Kan niet eten/drinken en ook niet ontspannen. Ik weet niet hoe ik het uithoud tot morgen. Ik laat jullie wel weten. Succes aan iedereen, hoop dat dit een gezegende maand zal zijn voor allemaal groetjes Wensje
Nu nog 1 keer... ik kreeg zonder enig gezeur 2 emmy's terug... Dus wees gerust. Oh en ik ben 32... En volgens de wet mag je niet meer dan 2 emmy's terugplaatsen. In Belgie/Duitsland is dat anders. Succes morgen met de uitslag! Ik hoop dat je snel mag beginnen.
Hallo Dames, @vergo(marja) : Bedankt voor je reactie..merk het allemaal wel. @ iedereen: heb vandaag mijn uitslag gekregen en..... Er is ons geadviseerd om meteen met icsi te beginnen. 3 Maart hebben we een afspraak met de verpleegkundige van fert. dan krijg ik prikinstructie en gaan we de planning maken. Zo ben wel echt opgelucht hoor...ik heb echt met spanning gezeten afgelopen paar dagen. Ik hoor graag tips en ervaringen van jullie...vooral degene die net zijn begonnen met prikken groetjes en succes wensje
Hier ook een positief verhaal uit de VU. Ik heb het als erg fijn ervaren (hoever het fijn kan zijn natuurlijk), zijn allemaal heel erg lief en je kan altijd bellen met vragen. Ons adviseerde ze om 1 tp te doen ivm leeftijd (toen 32) en 1e poging. Er is 1 7-cellige topper teruggeplaatst en zie mijn banner voor het resultaat. Er liggen er nog 12 in de vriezer. IK heb heel veel vertrouwen in de artsen daar. Heel veel succes voor alle meiden die gaan starten!
Wensje ik begin morgen met prikken, de vorige poging zat ik ook steeds met vragen over het prikken, ik kreeg toen een aantal nuttige tips van meiden van ZP (ging wel over Pregnyl, de laatste prik vd 3)en dat was je vetrolletje loslaten nadat je de spuit erin hebt gezet en dan inspuiten, doet het wat minder zeer, want hij kan nogal venijnig zijn en een half uurtje voor het zetten de vloeistof uit de koelkast halen zodat hij niet meer zo koud is.. voor de rest kan ik je vertellen dat de andere 2 prikken helemaal geen pijn doen! morgen begin ik weer met de Lucrin, nou dat is al helemaal in een poep en een scheet gebeurd Voor de rest ben ik blij dat er ook wat positieve vibes dit topic in word gestrooid, doet een mens altijd goed! wbt aantal emmy's die terug geplaatst worden, volgens mij verschilt dat een beetje per ziekenhuis waar je samen met het VU onder behandeling staat, die van mij zegt bijv. 1tje maar zodra ik in het VU ben zal ik toch proberen om er 2 te krijgen aangezien ik niet alleen hier maar ook van andere mensen hoor dat het VU aan 2 emmy's doet.. nou succes allemaal!
Hoi Springmuis, Ik geloof niet dat je er op het moment van de tp nog iets aan kan doen of het er 1 of 2 worden. Dan zou ik de dag van tevoren nog even bellen. Want je ziet de emmy's wel op het scherm, maar dat is niet (helemaal) live, je mooie emmy's zitten dan waarschijnlijk al in het spuitje op het moment dat jij de kamer binnenloopt. Succes met de nieuwe ronde! En ze kunnen het wel hoor in de VU! Ik ben bet een 4 cellige en 5 cellige toch zwanger geworden. Helaas bleef ie niet erg lang plakken, maar toch... het is gelukt!
Oh ja, wensje... Veel succes en ik ben blij dat de ergste spanning (voor nu) er weer even af is. Marjah
En voor het prikken geldt: Verdtand op "nul" en gaan. Gewoon niet kijken naar de naald (ik prikte terwijl ik de andere kant op keek, okee, ik had dan wel eerst de naald op het goede plekje gezet natuurlijk