Lage hcg waarde

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Madi78, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Goedemiddag allen,

Zojuist ben ik door ziekenhuis gebeld voor de bloeduitslag. Eigenlijk werd ik niet zoveel wijzer. Ik ben op dit moment 14 dagen na punctie wel bloedverlies ondanks de utrogestan bolletjes. Nu was mijn hcg waarden net 40

Ze gaf aan dat het "normaal" op 150 ligt 2 weken naar punctie. Bij negatieve zwangerschapstest zou de uitslag negatief moeten zijn. Ik kreeg het advies om maar met bolletjes door te gaan ondanks de menstruatie en dat over een week maar weer eens te prikken (omdat met een waarde van 40 je dus ook geen cryo behandeling mag doen).

Zijn er meer mensen die zo een lage waarde hebben gehad en wat daar dan de oorzaak van was?

2. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik heb eens een HCG gehad van 16 op mijn NOD, 2 dagen daarna was het gehalveerd.
    Bleek het van de Pregnyl te komen die ik moest spuiten om een eventuele innestelling te bevorderen.

Dat HCG kwam dus daarvan.

Was toen een megadomper...

Ik hoop voor jou positiever nieuws!!

3. Madi78

Madi78 Niet meer actief

De laaste pregnyl was 2 dagen voor punctie en dat is al meer dan 2 weken geleden....dus afwachten hoe lang t gaat duren tot hij op 0 zit om met cryo te kunnen beginnen.

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja hcg is een raar iets, het kan alle kanten op. Ik had op dag 18 na punctie 24. Niet genoeg voor een goede zwangerschap, maar waarschijnlijk een restant van een poging tot innestelen. Vervelend was wel dat het bleef stijgen, ik zat na zeven weken op 235 en toen is het eindelijk gaan dalen (gelukkig maar want ik kreeg al bijna een kijkoperatie). Na meer dan 3 maanden was mn hcg eindelijk 0 en konden we weer verder. Maar dat is natuurlijk een uitzonderingssituatie. Ik hoop voor jou dat het beter verloopt.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als je sinds voor de punctie geen HCG meer gespoten hebt zijn die 40 eenheden echt niet meer van de spuit. Of je hebt een heel relaxed en langzaam ingenesteld boontje of een vroege mk. Ik snap je angst, maar volgens mij is de kans op het eerste echt nog best groot hoor! Je hebt het vast allang tig keer gedaan, maar als je googelt kom je zoveel verhalen tegen van laag HCG bij aanvang en toch een goede zwangerschap. Ik ga voor je duimen!!!

6. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Tja, hier helaas geen goede ervaring met laag HcG. Ik had zelfs iets hoger nog op mijn eerste bloedtest: 108. Ze wilden inderdaad minimaal 150 zien, dus moest een paar dagen later terug komen voor nog een bloedtest. Mijn HcG was toen wel gestegen (naar 864 in een week geloof ik), maar weer niet genoeg. Uiteindelijk bij 6+6 een mk gehad..

Maar goed je kunt helemaal niks baseren op 1 cijfertje natuurlijk, het gaat erom hoe snel het stijgt om ook maar iets te kunnen zeggen. Blijf hoop houden!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had afgelopen dinsdag een lage hcg van 52. Helaas vandaag 57, dus bij mij wordt het een miskraam.
    Ik hoop dat het bij jou goed zit. Succes!!

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oh prinses, wat erg! Ik had niet eens door dat je zwanger was. Zo verdrietig dat het dan misgaat :(. Sterkte!!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx Nana.

10. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Wat rot zeg @princes, heb je een positieve test en dan stijgt je waarden niet :( ik blijf t raar vinden allemaal. Enigste positieve vind ik dat ik nu welk weet dat m'n lichaam in ieder geval iets doet. In het verleden ook iui en ivf gehad en toen was de hcg waarde altijd 0

Deel Deze Pagina