Mijn nichtje is 19 jaar en die willen wij vragen om een avondje op ons 8,5 maand oude zoontje te passen. Het zal van ongeveer 19.30 tot 1.00 uur zijn. Zoonlief ligt dan al in bed, dus ze kan lekker op de bank tv kijken. Is 20,- een schappelijk bedrag om te geven?
Ik vind van wel. Dat is ongeveer het bedrag dat ik kreeg op die leeftijd voor een avondje oppassen. Bij vreemden dan wel... Bij familie heb ik het drie jaar lang gedaan voor slechts 5 euro en dat was inclusief baden en te slapen leggen.
Vind ik erg weinig voor iemand van 19. Dan betaal je maar 3,60 per uur! Ik zou minstens naar 25 of 30 euro gaan. Verder gaat het er in principe niet om of het kind nou slaapt of niet. Je geeft de oppas de verantwoordelijkheid voor je kind in het besef dat deze moet ingrijpen als er iets aan de hand is.
Ik zou gewoon het minimum jeugd loon aan houden van 4,48 per uur.kom je op 24 euro nog iets zou ik het afronden naar 25 euro
Vind het erg veel... Heb op veel plaatsen opgepast toen ik 14-15 was, maar kreeg altijd 15 gulden per avond. Of het nou 1 uurtje was of 5 uur... Is voor die leeftijd echt nog wel veel hoor, op het land moet je er aardig voor zwoegen. Enne, kon altijd chips eten en drinken wat ik wou, had niks te klagen. Vind 20 euro echt wel schappelijk, eerder veel. Ze verdienen het vaak maar gewoon ff door wat te spelen en op de bank te hangen. Maaaaaaaaaar, is mijn mening
14/15 of 19 is wel een groot verschil he! Daarnaast, bankhangen of niet, ze zijn wel verantwoordelijk voor jouw kind!! Ik vind 20 euro ook wel schappelijk. Maar anders vraag je toch gewoon even aan haar welk bedrag ze in haar hoofd heeft?
Ik geef 5 euro per uur. Ze is 22 en legt de kinderen dan vaak ook in bed. 20 euro is opzich niet hele gek, maar ik zou denk ik toch 25 geven.. De oppas heeft wel bijna een HBO opleiding SPH achter de kiezen. En vaak neemt ze haar vriend ook nog mee. Dus genoeg vertrouwen in haar. Ik zou haar niet veel minder durven te betalen
Ik vind t ook best veel hoor, als ik uitreken wat de gastouder hier krijgt met al haar opleidingseisen etc. zou ik voor 5,5 uur uitkomen op 23,65 bruto. En die is al in de 40 ook nog. Ik hoor t vaak hoor om me heen.. de oppas krijgt zo 5 euro per uur. Zonder verdere eisen en opleidingen zoals de gastouder. Vind dat een gastouder wat dat betreft erg ondergewaardeerd word. Bedoel nu ligt je zoontje ook gewoon in bed en hoeft ze alleen iets te doen als hij wakker zou worden. En dan heeft ze ook maar één kind bij jou. Wij geven onze oppas in de avond 3 euro per uur en dan liggen er 2 kids te slapen boven en straks 3. En voor een hele avond max. 15 euro. Onze oppas vind het altijd prima, ze is 18 en vind t gewoon lekker om zo toch nog iets bij te verdienen.
Toch heerlijk dat mensen het gulden tijdperk vergelijken met nu. Reken de inflatie ook nog even mee en je plaatje is compleet. Ik vind het een normaal bedrag. Maar bovenal wat vind ze er zelf van?
Ik vind het ook wel een passend bedrag. Onze oppas van 16 krijgt 3 euro per uur. Als ik het daarmee vergelijk is 20 euro voor iemand van 19 dus een goed bedrag. 25 euro zou ik ook goed vinden, maar hoger dan 25 euro zou ik niet gaan. En ja vroeger kreeg ik 10 gulden voor een avondje van half 8 tot 1 oppassen en was ik ook 16/17 jaar. Maar dat was vroeger, dat kun je niet meer vergelijken met nu, vind ik.
Wat ik niet begrijp is dat mensen een avondje oppassen met werk vergelijken. In de zin van het minimum uurloon betalen. Waarom?
's Avonds babysitten Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van 2,65 tot 4,-. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld een tarief voor 2 of 3 uur. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden. Nibud
Staat er op de site van het Nibud ook iets over een student? Er wordt hier toch gesproken over een 19 jarige?
Geen idee, daar verbaasde ik me ook al over. Of een vergelijking maken met een gastouder. Bij het minimum uurloon en bij een gastouder moet er nog belasting worden betaald. Dus per uur houden ze dan nog minder over. En zeker als een nichtje komt oppassen... misschien doet ze het wel gewoon omdat ze het leuk vindt en wil ze er niet eens wat voor hebben. Ik heb zelf vroeger ook veel (gratis) opgepast bij mijn neefjes en nichtjes omdat ik het zo gezellig vond. Vaak kreeg ik dan wel een kleinigheidje, maar dat vond ik echt niet nodig. Met een zak chips, wat te drinken en een gezellige avond met de kinderen was ik al heel tevreden. Ts, persoonlijk vind ik 20 euro wel veel, maar als ik jou was zou ik gewoon vragen wat jouw nichtje verwacht. Jullie komen er vast samen wel uit. Zo hebben wij dat ook gedaan bij onze oppasmeisjes (van 16 en 19) die we viavia hadden leren kennen. Zij gaven aan dat ze in andere gezinnen 3 euro per uur krijgen. Dat geven wij nu ook, met een minimum van 10 euro. Ook al passen ze bijv. maar 2 uurtjes op, ze moeten er toch de hele avond voor vrij houden. Dus ik vind 10 euro wel echt het minimum.