Hai allemaal! Ik ben al een hele tijd niet actief meer hier op het forum. Toch ben ik hier weer terecht gekomen en ik heb een vraag... Ik ben ruim 4 jaar alleenstaand geweest (al voor ik wist dat ik zwanger was tot zo'n 4 maand geleden... Er is nogal veel gebeurd in mijn verleden en ik heb moeite met vertrouwen. Vooral ook om mijn zoontje wil ik deze relatie heel rustig aan opbouwen... Ik heb een onwijs lieve man getroffen die werkelijk alle geduld met ons heeft... Wel zegt hij heel vaak dat een andere man allang weg zou zijn geweest, dat een ander niet dit geduld zou hebben... (we hebben nog geen sex en hij slaapt nog niet hier, ik vind het zelf erg moeilijk om me open te stellen, maar ook voor mijn zoontje wil ik gewoon niks overhaasten. Hij is erg gevoelig en reageert (heftig) op alle veranderingen... Hoe is jullie mening hierin? Daarmee bedoel ik, zijn jullie ook (extra) voorzichtig met een nieuwe man in jullie leven? Durven jullie je open te stellen? Er nog voor te gaan. Ik vind de verantwoording die ik heb nu zoveel groter nu ik zelf een kindje heb... Ik hoop op reacties. Ik zit er best wel mee... Vooral het feit dat ik nog niet intiem met hem durf te zijn (dit heeft overigens wel meerdere redenen. Dat is niet alleen omdat ik een zoontje heb ) Hebben jullie ervaringen, tips en tools? Veel liefs van mij
Wat leuk dat je weer een lieve man getroffen hebt! Het voorzichtiger zijn i.v.m. de verantwoording die je nu draagt voor je kind, herken ik erg. De eerste maanden zal een nieuwe partner nog geen kennismaken met mijn dochter. Dit wil ik pas als ik zeker genoeg van onze relatie ben. Ik vind de opmerking van je vriend over dat een ander allang weggeweest was, wel een beetje vervelend. Waarom zou jij voor een ander niet leuk genoeg zijn om geduld mee te hebben??? Dat hij geduld met je heeft, is natuurlijk super fijn (en zo hoort het ook). Maar om dan te zeggen dat hij daarin wel heel bijzonder is, want zo komt die opmerking op mij over, vind ik niet correct. Iemand die echt voor je gaat, hoort geduldig te zijn. Tenminste dat vind ik. Voel je dan ook niet schuldig dat je het voorzichtig en rustig aan wilt doen. Denk ik je eigen belang en dat van je kind en forceer niets voor een ander. Iemand die echt om je geeft, zal dat begrijpen en respecteren. Geniet lekker samen en doe waar jij je goed bij voelt. Ik wens jullie heel veel geluk!
Ik snap je gevoel wel.. De opmerkingen van je vriend zouden mij doen besluiten om er een punt achter te zetten. Wat hij zegt geeft totaal niet aan dat hij ECHT geduld met je heeft. Zoiets zeg je gewoon niet en vind ik persoonlijk gewoon respectloos. Alsof jij maar genoegen moet nemen met hem omdat andere dit echt niet voor je over hebben. Vind het een vorm van manipulatie en daar zou ik mijn kind niet aan bloot willen stellen. Maar ik ben daar zelf heel extreem in misschien. Wens je alle geluk!
Pffff, had mijn vriend moeten zeggen in het begin zoiets. Dan was de relatie gelijk over geweest. En mijn vriend heeft voor me gevochten, want zijn moeder was het er niet mee eens. Een vrouw met 2 kinderen is vragen om problemen zei ze letterlijk. Hij heeft zelfs gezegd als je eerst rustig tijd wilt nemen voor de kinderen dan moest ik dat gewoon zeggen. Enne voor hem 10 anderen hoor, zou ik de volgende keer zeggen. Rare opmerking blijf ik het vinden.
Thanks voor jullie reacties meiden! Het sterkt me in het feit dat ik het rustig aan wil doen!! Jullie hebben gelijk! Gelukkig is hij écht een lieverd en hij respecteerd me wel degelijk, maar soms is ie een beetje "lomp" zal ik het maar zeggen met zijn uitspraken.. Nadat ik hem hier op aangesproken had schrok hij ook behoorlijk. Want hij heeft het nooit zo bedoeld... Was ook flink van streek hierna en voelde zich een l*l. Inmiddels heeft hij hier voor het eerst geslapen. Wat een stap was dat voor mij! Poeh, maar het is super goed gegaan! Bedankt voor het lezen en reageren!! Liefsss
Ik kom uit een soort gelijke situatie, mijn vriend sliep dan na een poosje wel hier. Maar hij heeft ook veel geduld moeten hebben wbt seks. Hij heeft hier nooit wat van gezegd of opmerkingen over gemaakt. Zulke opmerkingen zouden mij dan ook alleen maar onzeker maken. Vertrouwen heeft heel lang geduurd, zeker 3 jaar! En hij heeft echt engelen geduld gehad! En gelukkig maar We krijgen nu zelfs samen een kindje.. Dus gun jezelf de tijd en laat je niet opjutten!
Dankje wel voor je reactie! Ik ben blij te lezen dat er toch mannen zijn die wel respect hebben, wel geduld kunnen opbrengen! Wat ontzettend fijn dat jullie nu een kindje verwachten! Wens jullie heel veel geluk en een fijne zwangerschap!