nieuwe baan en zwanger willen worden HELLUPPP!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Angel Eyes, 23 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Heey allemaal,

Ik wil even mijn situatie voorleggen om jullie meningen te horen.

Ik ben afgestudeerd activiteitenbegeleidster, heb jarenlange ervaring op een naschoolse opvang en heb 6 jaar geleden met pijn in mijn hart afscheid genomen van het werken met kinderen. Deze keuze was puur financieel. Nu werk ik al 6 jaar in de IT, fulltime, maar al die jaren mis ik iets, namelijk het werken met kinderen.
    totdat ik een aantal weken geleden een vacature tegenkwam waarin werd gevraagd naar een acitiviteitenbegeleidster voor de naschoolse opvang. op mijn lijf geschreven dus, en ook nog eens in mijn woonplaats. ik reis nu gemiddeld 2,5 uur per dag met de bus.

Ik heb gesolliciteerd, en ben dus aangenomen. maarja mijn zorg zit hem in het volgende, ik ben bezig met zwanger worden, en ga switschen van baan. is dat wel zo verstandig vraag ik me dan af. je kent het waarschijnlijk wel de onzekerheid slaat nu toe. voordeel is wel dat ik van 40 uur per week naar 28 uur per week ga.

Pfff zucht, nog langer wachten met een kindje vindt ik niet leuk, maar blijven plakken in de IT maakt me ziek.

2. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik zou me niet zo druk maken
    voor het zelfde geld duurt het nog een hele tijd voor dat je zwanger bent.

3. Angel Eyes

ja ik weet wat je bedoeld, dat heb ik zelf ook al gedacht. Maar ik krijg bij die nieuwe baan eerst twee keer een bepaalde tijd contract. en ik mag hopen binnen anderhalf jaar wel zwanger te zijn.....

maarja moet ik mijn kinderwens nu uitstellen omdat de kans groot is dat mijn contract niet verlengd wordt of zeg je gewoon doen en zie maar waar je eindigt.

lastig dit hoor.

4. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik zou zeggen ga er voor
    alsze echt tevreden over je zijn laten ze je toch niet zomaar gaan lijkt mij

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou niet zover in de toekomst kijken.

Ik moet dit jaar stage lopen en daarna afstuderen. Ik maak lekker zelf wel uit wanneer ik wel of niet een kindje wil. Met werk is dat hetzelfde.

Ik vind sowieso dat werkgevers verschrikkelijk reageren op een vrouw, wel of niet zwanger. Ben je wel zwanger heb je weinig kans op een baan, ben je niet zwanger dan durven ze het je te vragen of je het wil( :evil: ) en werk je er al, dan moet je zeker niet proberen om zwanger te raken voor( bijna) het einde van het contract,

Dit maakt me erg kwaad. :cry:

Nu houd jij er zelfs rekening mee. Ik snap het wel, heel logisch, maar het is toch te gek dat wij vrouwen dat moeten. Als een man een kindje krijgt is er verder geen vuiltje aan de lucht. ( ja ik weet de 16 weken )

Dus.. ik zou nu lekker aan de slag gaan en later is later.....

6. milou

milou Niet meer actief

ik heb ook even gewacht toen ik een nieuwe baan had, maar daar heb ik nu spijt van. ben uiteindelijk na 4 maanden begonnen maar het duurde wel meer dan een jaar voordat het eens raak was. ik denk dat dit oa. kwam doordat ik een groot deel van eerste jaar bij mijn nieuwe baan het totaal niet naar m'n zin had. toen alle stressfactoren waren uitgeschakeld was het heel snel raak.

ik zou in elk geval niet nog een keer daar rekening mee houden.

7. Angel Eyes

meiden bedankt!
    Ik dacht er zelf ook zo over, maar een stemmetje zei me dat ik misschien beter kon wachten. Dan ga je twijfelen. En het gekke is dat een werkgever er helemaal geen kosten aan heeft als ik met zwangerschapsverlof ben, het is alleen de vervanging wat ze lastig vinden.
    Ik ga gewoon lekker door hoor, en heb daarnaast onwijs veel zin om te beginnen. ik denk dat wanneer ik zwanger wordt dat ik wel onzeker wordt, maar inderdaad als ze tevreden zijn dan moet dat eigenlijk geen probleem zijn.

liefs
    Ang

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik meende, hou me ten goede, dat je pas vanaf je 6de maand verplciht bent je werkgever op de hoogte te stellen (even googelen, weet het exacte tijdstip niet meer). daar zou je rekening mee kunnen houden het eerste half jaar. maar mijn idee is: gewoon voor gaan!

9. Angel Eyes

@Claartje79

ja klopt dat las ik niet zo lang geleden in de krant, zelfs 7 maanden stond daar (alsof je het dan nog niet ziet) ;) Maargoed als ik een onbepaalde tijd contract heb hoeven ze geen reden op te geven om deze niet te verlengen, en hun (stille) reden kan dan wel zijn zwangerschap.

Maargoed wat ik al zei, ik ga er gewoon mee door (baan en poging tot zwanger worden) en we zien wel wat de tijd ons brengt. Ik ben nu gewoon in een jubelstemming door mijn toffe nieuwe baan.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nee, maar ik had begrepen dat je eerst een half jaar krijgt en dan onbepaalde tijd? je zou kunnen besluiten een eventuele zwangerschap (voor zover die nog niet opvalt) pas na je verlenging en dus in je onbepaalde tijd, te vertellen. Als dat een mogelijkheid is zou ik dat zelf wel doen. Gewoon omdat het bekend is dat veel bedrijven niet echt verzot zijn op zwangere vrouwen en jij nu eenmaal wel een baan nodig hebt.

Maar leuk te lezen dat je er helemaal voor gaat!!! ik hoop dat het aan alle kanten helemaal goed komt! heel veel succes en plezier gewenst!! lekker doorjubelen

11. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    ik ben ook met eeen ieuwe baan begonnen (jaarcontract) toen ik zwanger wilde gaan worden. ik heb het vrij snel verteld toen ik zwanger was (met een week of 10). ze hebben het op mijn werk heel positief opgepakt en als enige van de tijdelijke contracten werd die van mij nog verlengd ook!
    ik begrijp dat het zo niet overal gaat. bij mij werken veel vrouwen en de baas is zelf ook een vrouw dus dat scheelt natuurlijk wel.
    dus idd: gewoon doorgaan met zwanger worden hoor en genieten van je nieuwe baan die veel beter bij je past!

12. Nana

Nana Lid

15 aug 2006
    44
    0
    0
    hulpverlener
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Herken de situatie zoals Angel Eyes die omschrijft heel goed !
    Ook ik heb per 1 september een nieuwe baan en wil graag zwanger worden.

Heb er natuurlijk ook over nagedacht maar ik ben van mening dat je in je leven niet alles kunt plannen een zwangerschap al helemaal niet.

Misschien duurt het nog een jaar voordat ik zwanger raak maar misschien ben ik het ook al volgende week ik kan daar niet alle keuzes in mijn leven op aanpassen !

Als ik jou was zou ik voor die baan gaan en voor die zwangerschap! ( doe ik ook )

Veel succes !

Liefs Nana

13. Nana

Nana Lid

15 aug 2006
    44
    0
    0
    hulpverlener
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Herken de situatie zoals Angel Eyes die omschrijft heel goed !
    Ook ik heb per 1 september een nieuwe baan en wil graag zwanger worden.

Heb er natuurlijk ook over nagedacht maar ik ben van mening dat je in je leven niet alles kunt plannen een zwangerschap al helemaal niet.

Misschien duurt het nog een jaar voordat ik zwanger raak maar misschien ben ik het ook al volgende week ik kan daar niet alle keuzes in mijn leven op aanpassen !

Als ik jou was zou ik voor die baan gaan en voor die zwangerschap! ( doe ik ook )

Veel succes !

Liefs Nana

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hallo,

Ook ik ben per 1 september begonnen in een nieuwe baan. Dit is een tijdelijk baan tot kerst en daarna hoop ik terug te kunnen bij mijn oude werkgever. Het enige addertje is dat er op dat moment maar een halve baan beschikbaar is en dat levert dus ook minder op (wat we eigenlijk niet aankunnen op dit moment). Nog veel onzekerheid dus en dat terwijl ik nu mijn vruchtbare dagen in ga.
    Ik kan echt wel wat raad gebruiken nu.....
    Ga ik proberen zwanger te raken (dat moet ook maar net lukken...) of doen we een condoom om wachten we tot dat er meer duidelijk is?
    Wie heeft wijze raad voor mij???

15. Angel Eyes

euhm ik heb de baan aangenomen en zie mijn banner ik ben heeeeeel erg blij. maar af en toe raast er een gedachte door mijn hoofd.
    Ik ga mezelf beschermen en vertel pas na mijn proeftijd dat ik zwanger ben. de kans is aanwezig dat ik dan alsnog geen contractverlening krijg maargoed ik kom in een wereld met bijna alleen maar vrouwen dus het zal niet nieuw zijn voor ze.

ik ben wel wat onzeker, maar ik ga op twee manieren een nieuwe fase van mijn leven in.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Succes ermee, en van harte gefeliciteerd.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Gefeliciteerd!

En wat goed van je dat je die baan hebt aangenomen.
    Ik ben er van overtuigd dat als je doet wat bij je hoort en past dat het dan zal goed komen!

Een vriendin van mij had hetzelfde. Haar contract zou kort voor haar verlof aflopen, en ze maakte zich ook zorgen.
    Maar ze waren vooral blij voor haar en met haar want twee kinderen later werkt ze er nog steeds met veel plezier!

Dus maak je niet te veel zorgen en geniet van deze nieuwe baan en je zwangerschap!

18. Angel Eyes

dit soort verhalen geven me indd wat hoop. pff lastig hoor. maarja ik kan het alleen maar naast me neerleggen want ik weet het pas als het zover is. euforie is nu het gevoel wat ik heb :)

Deel Deze Pagina