vragen over verwijdering van mirena spiraal (zwanger worden)

Discussion in 'Anticonceptie' started by zingzangzong, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zingzangzong

Jan 21, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die de zelfde ervaringen hebben gehad en die mij kunnen adviseren, helpen, de juiste weg kunnen wijzen en misschien wel kunnen gerust stellen dat er niks 'geks' aan de hand is, omdat wij een hele grote kinderwens hebben..

Begin December 2013 heb ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen. (Kinderwens!) Enkele dagen later kwamen er hevige bloedingen en kreeg enorme buiksteken. (Dit zag er niet echt uit als 'ongesteldheid bloed') Ik denk dat dit een beetje een 'na' ervaring is geweest met het verwijderen van de spiraal. 1,5 week na verwijdering van de spiraal zou ik ongesteld moeten zijn geworden, maar waarschijnlijk vanwege mijn eerdere bloeding is mijn lichaam een beetje in de war geraakt en ben ik niet ongesteld geworden. Overigens ben ik tijdens de mirena spiraal altijd elke maand ongesteld geweest..(helaas haha)

Vooraf wist ik dat we een kleine kans zouden hebben om 'meteen' zwanger te raken omdat de spiraal hormonen bezit en dat dit eerst uit je lichaam moet komen. (lijkt mij een logisch iets..)
    Maar toch, als je eenmaal de beslissing hebt gemaakt om je lang gewachte kinderwens te proberen, dan kan je natuurlijk niet wachten!!:)

Inmiddels heb ik iets meer dan 6 weken geleden mijn spiraal verwijderd (naja de verloskundige dan hihi) en 5 weken gelden dat ik die gekke bloeding had. Een paar zwangerschapstesten verder en ik ben niet zwanger en nog niet 1 keer echt ongesteld geworden. De laatste weken duren een eeuwigheid, ik wil zo graag zwanger zijn OF ongesteld worden om zo een eisprong te kunnen bepalen..

Maar, ik kamp met die kenmerkende zwangerschapssymtomen.
    - hele pijnlijke borsten (die ik wel ook altijd had wanneer ik ong moest worden.
    - Onderrugpijn (anders dan dat ik normaal zou hebben met mijn ong)
    - emotioneler (ook een ander gevoel dan dat ik dat normaal heb)
    - 3 weken lang heel veel witte dikkige afscheiding ( dit is nooit zo lang en zo dik als normaal)
    - ik denk dat mijn tepels donkerder zijn dan normaal
    - mijn partner vond dat mijn borsten meer aders liet zien, heel gek vond hij..
    - rommelige darmen
    - en ook slechte ontlasting..

Ik ben misschien ongeduldig en ik ben zo bang dat ik 'te' graag zwanger wil zijn en dat mijn lichaam allemaal 'neppe' klachten verzinnen zodat ik continu denk dat ik zwanger ben. Durf al weken geen druppel alcohol aan te raken haha.. (ondanks de negatieve zwangerschapstesten)

KORTOM: Ik zou graag ervaringen willen delen. Wie herkend dit verhaal? Of zoiets dergelijks meegemaakt?
    Ook heb ik gelezen dat er pillen zijn die je vruchtbaarheid kunnen bevorderen.. Heb er al een beetje naar gekeken, weet nou niet echt of ik dat allemaal moet geloven.. Heeft er iemand daar ervaringen mee? Zou dat mijn menstruatie kunnen stimuleren? Of juist mijn zwangerschap?

Ik wil zwanger zijn of gewoon ongesteld worden om zo eindelijk een goeie eisprong te kunnen vinden!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen! Alvast bedankt :)

Share This Page