Goedemiddag! Misschien een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk kan omschrijven. Mijn zoontje heeft er een halfzusje bij gekregen. Dit halfzusje heeft ook al twee andere zussen. De vader van mijn kind heeft dus 4 kinderen. 3 bij een andere vrouw waar nu dus het zusje is geboren, en 1 bij mij. Nu staat er op het geboortekaartje van het net geboren meisje, zusje van * naam 1e dochter* en *naam 2e dochter*. Nu heb ik zoiets van en mijn zoontje dan?! Mijn zoontje is ook grote broer geworden! Ook al is het voor hem een halfzusje, het blijft familie. Ik vraag mij af of ik mij aanstel en dat het logisch is dat alleen de namen van zijn zussen op de kaart staan omdat dit nou eenmaal volle zussen zijn. Extra info, mijn ex is ook niet meer samen met de moeder van zijn dochters. Het is dus niet zo dat het gewoon een gelukkig gezin is. Mijn ex ziet zijn zoon 1x per week. De moeder van zijn zusjes heeft ons zoontje nog nooit ontmoet.
Pff lastige situatie,kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind,maar ja haar keus denk en ligt er ook aan hoe jullie verhouding onderling is?
Op het geboortekaartje zou ik denken dat je daar de leden van het gezin in vermeld. Daarom vind ik het niet raar dat je zoontje er niet is opgenomen. Waarschijnlijk heeft zij niets met jouw zoontje van doen officieel toch?
Ik denk inderdaad dat zijn ex deze keuze heeft gemaakt. Hij woont echter nog wel gewoon met haar samen tijdelijk zodat hij kan helpen met de zorg voor de 3 kinderen dus het lijkt mij dat hij daar best inspraak in had kunnen brengen omdat hij erg betrokken is bij zijn dochters en het huishouden daar. De verhouding tussen mij en zijn ex is heel slecht, we spreken elkaar niet.
Ja dat klopt en daar heb je gelijk in. Ik had het dan ook anders gevonden als er gewoon stond naam ex, naam moeder, naam zusje 1 en naam zusje 2. Maar dat er echt staat het ZUSJE van, dan denk ik ja maar het is ook het zusje van ons zoontje.
tjsa,dat kan ik begrijpen... maar denk dat je er weinig aan kan doen,ze hebben de keus al gemaakt en t kaartje is al gedrukt
Klopt het kaartje is inderdaad al gedrukt en er is niks meer aan te veranderen. Ik wilde alleen graag even mijn gevoelens uiten en kijken of ik het gewoon verkeerd zie, omdat er ook veel andere dingen spelen waarbij zijn dochters *voor worden getrokken* door mijn ex en ik elke keer weer een klap in mijn gezicht krijg. Zo betaalt hij bijvoorbeeld gewoon alimentatie aan zijn dochters en mijn zoon ziet geen cent, hij neemt zijn dochters mee naar familie en mijn zoon heeft de broers van mijn ex nog niet eens ontmoet. Als zijn dochtertjes ziek zijn neemt hij zelfs vrij van werk omdat hij zo in paniek is maar als mijn zoontje iets heeft dan lijkt het allemaal niet zo erg. Oke ik wijk af van mijn vraag..
Aan de ene kant vind ik het logisch dat alleen de zusjes erbij staan omdat hun 2 direct verwant zijn aan vader en moeder van het geboren meisje. Aan de andere kant hoort jullie zoontje er natuurlijk ook bij, zij het op een andere manier. Maar zoals ik begrijp heeft jullie zoontje nooit zijn (ex)stiefmoeder ontmoet, misschien dat daar de reden ligt? Het zou in mijn ogen anders zijn als jullie zoontje daar jarenlang wekelijks over de vloer geweest zou zijn en hij dus ook een band heeft met haar. Ik denk eerlijk gezegd dat je je er niet te druk om moet maken, dit zijn nu 3 zussen uit eenzelfde gezin en ergens vind ik het wel logisch dat halfzusjes/broertjes er niet bij vermeld worden.
Mijn man heeft een dochter en zoon uit zijn eerste huwelijk. Zij wonen in co-ouderschap de helft van de week bij ons en de andere helft dus bij hun moeder. De relatie is uitstekend. En toch staan ze niet met hun namen op het geboortekaartje, maar staat er: Naam baby datum/tijd/gewicht Trots, blij en gelukkig Onze namen Ons adres Als ze onder onze namen zouden staan, dan zouden we net 1 gezin lijken. En dat vinden wij niet netjes naar hun moeder. In de illustratie op de voorkant staan 2 'ouder-vogeltjes' met een baby-vogeltje en dan een apart takje waar 2 medium-vogeltjes opstaan. Dus, ze staan er wel op, maar niet met naam en toenaam.
Tja, ik kan me voorstellen dat als zij jouw zoontje nog nooit heeft gezien en hij dus ook geen deel uitmaakte van het gezin, hij dan niet op het geboortekaartje vermeld staat. Zij kent hem niet eens. Heel eerlijk, ik zou ook geen kind dat ik niet eens ken op het geboortekaartje voor mijn kind zetten...
Hoe jullie het doen vind ik eerlijk gezegd ook wat vreemd. Mijn ouders zijn gescheiden en toen mijn vader en stiefmoeder ouders werden van mijn halfzusje stond gewoon op de kaart "zusje van Sunbeam". Ik had het heel erg gevonden als ik niet eens op het kaartje vermeld zou zijn. Net alsof het mijn zusje niet is...
Ik snap het wel, aan de leeftijd van je zoontje te zien is hij verwekt tussen zijn zussen in. Logisch dat de (inmiddels) ex van jouw ex daar problemen mee heeft en je zoontje niet als volwaardig gezinslid ziet en dus niet op het kaartje zet.
Goedemorgen allemaal! Ten eerste, allemaal bedankt voor de reacties. Na een nachtje slapen en het allemaal een beetje te hebben laten bezinken snap ik inderdaad wel beter waarom hij er niet op staat. Die andere meiden zijn volle zusjes en ze wonen allemaal in hetzelfde huis, mijn zoontje hebben ze inderdaad geen band mee dus misschien zou het dan ook wel vreemd zijn. Het was voor mij meer een opeenstapeling van dingen waardoor ik dacht oke daar is weer een voorbeeld dat mijn zoontje buiten de rest staat. Misschien had het inderdaad anders geweest als hij daar al jaren geregeld over de vloer kwam. Droppiedrie, klopt mijn zoontje is verwekt tussen de twee meisjes in. Zijn half zusjes zijn 8 jaar, 17 maanden en dan nu nog een meisje van een paar dagen oud. Mijn zoontje is echter wel gewoon ontstaan uit een relatie, voordat ik gezien word als iemand die het met andermans vriend doet .
maak je maar geen zorgen en nee je stelt je niet aan Persoonlijk zou ik et niet willen dat mijn kind op een geboortekaartje van een ander staat.. Die geen volboed familie is... Ik snap zijn vriendin ook volkomen. Maar je stelt je zeker niet aan..
Haar dochter met ex 17 maanden en jouw zoontje is 14 maanden? Ik denk dat zij het misschien anders ziet.... of maak ik nu een rare rekenfout
Geen rekenfout. Zij is er indd niet blij mee dat zoon er is, maar ze waren toen niet samen.. Zij is zwanger geraakt van dochter toen ik samen was met ex. Dit is ook de reden dat mijn ex mijn ex is.
Aangezien ze elkaar nog niet ontmoet hebben, vind ik het best logisch dat hij niet op het kaartje staat. En ook vind ik het een teken dat de moeder nog altijd niet bereid is dat contact wel te laten bestaan, wat dan wel weer zonde is. Ook wel begrijpelijk, de situatie is natuurlijk gewoon niet netjes of fijn (zowel voor jou als voor haar niet) maar dat vind ik hoofdzakelijk zijn fout. Moeilijk allemaal hoor. Hopelijk kan hij inderdaad zijn zusjes ooit ontmoeten.
In deze situatie (waarbij je ex 3 kinderen bij 2 vrouwen heeft gekregen in 2 jaar tijd) kan ik me voorstellen dat er totaal geen band is tussen beide gezinnen. In een andere situatie zou je zoon regelmatig aanwezig zijn in het nieuwe gezin van zijn vader en daar deel uitmaken van het gezin. Hij zou dan ook echt een zusje krijgen waarmee hij een band opbouwt na de geboorte. In jullie geval is er tussen de kinderen geen enkele band behalve het bloedband, dus snap ik dat hij niet op het kaartje komt.