Ik zit al 2 maanden in de ziektewet en ga binnenkort met verlof, per april ga ik weer beginnen met werken en dat zie ik niet zitten i.v.m voel mij bedreigt door de teamleider... Ik werk bij een sociaaol werkvooziening maar ik voel mijzelf niet veilig en het is te druk op de afdelingen, waarop ik paniek aanvallen krijgt dit heb ik aan mijn teamleider vanaf begin aangegeven hij zei dat die hieraan niets aan kon doen in het kort bekijk het maar of neem ontslag... Ik wil liever zelf weggaan maar ik heb een vast contract en zelf ontslag nemen doe ik niet, wat kan ik doen zodat ik ontslag kan krijgen, hoelang moet je in de ziektewet zitten om ontslag te krijgen lichamelijk heb ik het ook zwaar op het werk en psychisch... Ik zit met nachtmerries ik wil er echt weggaan, want wanneer ik weer naar werk moet weet ik zeker dat ik helemaal weer ga instorten in korte tijd...
Als ik jou was zou ik nu even alles loslaten en je pas druk maken volgend jaar. Je hebt nog 5 maanden. En als je dan nog niet zie zitten, ga je toch weer de zw in. Met een vast contract dacht ik dat je na 2 jaar je ontslag krijg (of 1 jaar, weet het niet zeker maar dat kan je aan het uwv team vragen) Ik wil je veel sterkte wensen en hoop voor je dat je het even los kan laten tot volgend jaar. De komende 5 mnd zit je nog goed
Normaalgesproken ga je pas na 104 ziekteweken over naar evt een WIA-uitkering, de tijd van je zwangerschapsverlof komt daar nog bij. Dus 104 +16 = 130 weken vanaf je eerste ziektedag. Eerder is niet mogelijk. Wel is het bijv. mogelijk om op een andere plek te reïntegreren, wel in samenwerking met je werkgever./ Maak je nu nog niet al te druk, je hebt nog een heel aantal weken/maanden voor de boeg en er kan nog zoveel veranderen.
Ik ben al normaal gesproken afgekeurd krijg wajonguitkering, ik heb al 2 jaar zoveel stres ellende op het werk gehad, en alles in mij geleefd omdat mijn teamleider mij niet sereuis nam en altijd vernedert heeft en gedwongen heeft om werk te verichten wat ik moelijk kan uitvoeren, de enigste wat hij zei neem dan maar ontslag... reïntegreren is voor mij geen mogelijkheid kan niet omdat het in dossier staat genoteerd, ik ben bang om weer na de bevalling dat ellende weer mee te maken, met de teamleider kom ik nooit meer in contact dat wil ik absoluut niet... Op het werk is er gesprek gehouden met de consulant, maar verder niets meer van gehoort, zelfs de uwv bedrijfarts vond het jammer dat de bedrijf niet naar een oplossing zoekt.... Ik probeer er niet aan te denken maar krijg er nachtmerrie van het los laten is heel erg moeilijk voor mij omdat de teamleider mij veel pijn heeft gedaan door mij te vernederen, de collega's precies dezelfde wanneer ik iets niet aan kon werd ik gedwongen om door te werken anders kreeg ik weer van allerlei opmerking (mentaal misbruik)...
Okay sorry, ik wist niet dat je al in een aangepast traject zat. Is het voor jou niet mogelijk om nogmaals met het UWV en/of je Wajongbegeleider het gesprek aan te gaan en te zien hoe jullie tot een oplossing kunnen komen. Ik weet nl niet of je, met Wajongachtergrond, ook weer moet voldoen aan die 104 weken ZW. Wel weet ik dat je bij WAO en zelfde klachten als voorheen versneld weer in een hogere WAO-klasse kan komen... maar wanneer je bijv afgekeurd bent voor mentale klachten en je breekt bijv je been... dan moet je eerst wel weer die hele 104 weken ziek zijn voordat ze je gaan herbeoordelen.