Hallo dames, Onze Kyan is ruim 4 weken jong en we denken dat hij reflux heeft. Hij drinkt erg onrustig, slaat met zijn hoofdje naar achteren, slikt veel lucht in. Heeft ook last van krampjes (infacol begint nu eindelijk een beetje te werken) Overstrekt zijn hele lichaam na een voeding en is ontroostbaar. In plaats van een mondje terug spuugt Kyan sinds gister ook in een behoorlijke straal. En hij wilt maar niet slapen savonds en snachts. Ik geef borstvoeding en heb waarschijnlijk ook veel melk. Als Kyan huilt loopt het er al uit. S nachts kan ik twee keer een nieuwe pyama aandoen omdat ze kletsnat zijn. Dus hij hoeft ook niet veel moeite te doen om melk te drinken. Ik voed meestal liggend op bed (ivm keizersnede) of met een voedingskussen op de bank. (volgens mij madonna houding) Na de voeding houden we Kyan zeker 30 min rechtop om goed te boeren en dan spugt hij ook meestal al wat uit. Zijn er nog andere borstvoedingshoudingen (misschien zittend ofzo?) die beter zijn om een pasgeboren baby met reflux te voeden? Alle andere tips om zijn pijn te verzachten zijn trouwens ook welkom
Een tip die ik kreeg van Dirksmama om hem op je buik te leggen en tegen de zwaartekracht in te laten drinken. Reflux klachten kunnen deels ook komen door sterk toeschietreflex en ruim voldoende melk. Ik dacht dat het hier zou helpen maar helaas gaf dat bij mij geen verbetering. Maar is het proberen waard. Ik moet wel zeggen dat ik net 4 maandendip heb gehad icm menstrueren waardoor ik flink daal in melkproduktie dus als hij op zn top is probeer ik het nog een keer. Verder heb je nog wat mogelijkheden bij reflux bv indikken van voeding. Maar mijn mening is overleg met ha. Omdat heel veel babys wat refluxklachten hebben heb ik tot ruim 3 maanden gewacht maar achteraf had ik eerder moeten gaan. Mijn huisarts geloofde trouwens ook niet dat mijn zoon reflux had. Heb me door laten sturen omdat ii overtuigd was van wel. Nu krijgt hij medicatie en heeftnhij minder last.
Mogelijk komen deze klachten gewoon door je overproductie. Ik zou dat probleem aan gaan pakken. Een lactatiekundige kan je daarbij helpen en hier zitten ook vast wel een aantal mama's die daar ervaring mee hebben.
Ik hoop eigenlijk ook dat het door overproductie komt. Ik heb zojuist ook een kolf gekocht dus ik zou eventueel de eerste voormelk kunnen afkolven ofzo? Of eens kolven om te zien hoeveel melk er per keer uit 1 borst komt. Ik geef al sinds de eerste week 1 borst per voeding omdat hij deze goed moet leegdrinken. Wie is ervaringsdeskundige en kan mij adviseren?
Volgens mij werkt het beter om 1x per dag even helemaal leeg te kolven, voorkolven houdt misschien juist je productie in stand. Verder als je een TSR krijgt, loskoppelen en die melk weg laten lopen in een handdoek/hydrofiele luier. Dan weer aanleggen. De dag kun je verdelen in blokken van 3 of 4 uur. Binnen die tijd leg je hem steeds aan dezelfde borst. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Te veel melk Je zou natuurlijk wel even voor een dagje kunnen voorkolven om te zien of dat helpt. Een lactatiekundige kan je goed helpen om het probleem aan te pakken.
Niet kolven en daarna aanleggen dan blijf je overproduktie in stand houden. Mocht je overproduktie hebben kun je gaan blokvoeden. Mijn advies is dat te doen of overleggen met lactatiekundige. Misschien kan ze ook nog even meekijken of aanleggen goed gaat.
Dank jullie wel, ik ga op zoek naar een lactatiedeskundige hier in de buurt. Blokvoeden doe ik blijkbaar al Als hij erg snel (binnen 2 uur) weer vraagt geef ik meestal dezelfde borst. Op advies van de vk en de kv heb ik dat in de kraamweek al mogen doen. zo meteen weer voeden, ik ga de liggende houding eens proberen.
Wat bij mij ook helpt is op debank in kleermakerszit te gaan zitten maar 1 been weer naar beneden te hangen. Voedingskussen eroverheen leggen. Zorgen dat de borst die je aanbied, aan die kant je been op de bank ligt. Zou ligt hij schuin en kan hij beter drinken, hierdoor heb ik het gevoel dat hij nirt zo snel overloopt en drinkt hij beter.
Die liggende houding was geen succes helaas. Kyan verzoop in mijn borst Dan maar wachten tot hij iets groter is en voorlopig een andere houding proberen. @hummeltje, die lijkt me wel fijn, ga ik straks proberen. Bedankt voor de tip
Bij het voeden van een refluxbaby moet je ervoor zorgen dat de slokdarm van de baby zo verticaal mogelijk is. Ik legde mijn zoontje hoog op mijn bovenarm. Als je last hebt van hyperlactatie moet je juist NIET voorkolven, want dan houd je de hyperlactatie in stand, maar de eerste harde stroom melk laten weglopen in hydrofiel of kopje.