Ja daar is ze weer! Ik blijf hannessen met dat voeden (BV). Ik ben weer om de 3 uur gaan voeden overdag op advies van lactatiekundige tijdje terug. Dan zou de ontlasting beter van kleur zijn en zou ze 's nachts langer er tussen laten. Nu ben ik dat dus aan het doen maar soms slaapt ze superdiep en moet ik haar wakker maken voor een voeding (ze is 8,5 week oud). Dat lukt dan maar half en uiteindelijk drinkt ze dan slecht aan de borst. Te moe, nog geen dorst en eigenlijk had ik haar dan liever laten liggen tot ze zelf wakker wordt maar ja.... soms kan ze er wel 5 uur tussen laten overdag. Moet ik haar dan wakker laten worden dat ze gaat huilen omdat ze honger heeft of moet ik een maximum tijd aanhouden overdag dat ze mag volhouden en dan toch wakker maken om te eten? Ik voedde altijd op verzoek en dan zat er gewoon vaak 4 a 5 uur tussen. Ze groeit al die tijd gewoon 200 gram per week dus daar is niets op aan te merken. Wat zouden jullie doen? 3 uur ertussen, 4 uur ertussen of gewoon voeden wanneer zíj huilt van de honger?
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!!! Als je ziet dat je kindje zich goed voelt, goede plas/poep luiers heeft gaat alles toch goed?? Mijn dochter (nu 3 jaar) heeft in de eerste periode ontzettend veel geslapen, werd wakker voor de voeding en sliep weer er zat ook heel vaak veel tijd tussen en 's nachts sliep ze ook door!! Ze heeft de gehele tijd boven de gemiddelde curve gezeten, je kindje pakt heus wel wat ie nodig heeft hoor!!!
ik zou voeden als zij het aangeet!!! Tenzij ze te weinig zou bijkomen natuurlijk maar het ging toch goed? Heb altijd op verzoek gevoed en is ook altijd goed gegaan... Dat ze s`nachts komen is normaal hoor en wat is er dan met de ontlasting? Dit heeft toch ook geen zin dan als ze te moe is om te eten? Ik zou het gewoon op je gevoel doen want volgens mij deed je het toch goed?
Meid je merkt al dat het geen zin heeft om haar wakker te maken want dan drinkt ze slecht. laat haar dan lekker liggen en wacht tot zij komt voor een voeding. Ik geef ook zo ongeveer om de 3 uur maar als ze slaapt dan slaapt ze. Vanacht was het hier bal en kon ik er 3 keer uit wat normaal maar 1 keer is. Was ze nou niet wakker geworden zoals de nacht er voor dan had ik ook geslapen en niets van de tijd gemerkt. Hou een beetje in de gaten hoeveel voedingen ze ongeveer per 24 uur moet hebben op haar leeftijd en verder als ze tevreden is en goede luoers heeft dan is er niets aan de hand met jou voeding.
Wij hadden eigenlijk hetzelfde probleem. We moesten van iedereen om de 3 uur voeden, maar meneer weigerde pertinent om voor 4 uur te drinken... Dus wij zijn toen ook vrij snel overgestapt naar om de 4 uur voeden. Ik zie op zich het nut wel van om de 3 uur voeden, ook omdat ze dan misschien snacht beter slapen. Maar je kunt toch niets forceren.