Wat vinden jullie ervan als papa op zijn papadag oppas regelt om naar de kapper te gaan, zonder dit met je te overleggen?
Ik zou het persoonlijk niet zo'n probleem vinden. Ik werk zelf om de zaterdag, dan heeft mijn man papadag maar soms wil hij ook wel eens eventjes iets doen voor zichzelf waar hij de kleine man niet meer naartoe kan nemen. Zolang het niet altijd gebeurd, hier geen probleem
Ligt een beetje aan de reden van de papadag... Is het zodat papa op kan passen en mama andere dingen kan gaan doen, of is het zodat papa een dagje met zoon/dochter door kan brengen? Want in dat geval is de papadag een beetje onnodig. Verder ben ik zelf van mening dat papa best op een andere dag naar de kapper zou kunnen, maar blijkbaar hebben mannen daar een heel andere mening over. Hier moet hij ook naar de kapper als wij eindelijk samen een dagje allebei vrij zijn... Ik vind trouwens wel dat als hij per se wat wil doen, hij zelf een oppas moet regelen. En niet dat hij volgende maand weer naar de kapper wil op zijn papadag en dat jij dan iets moet regelen...
Hier brengt onze dochter papadag vaak gedeeltelijk bij oma door.. ik kan me er niet druk om maken. Waarom stoort het je? Tenminste dat meen ik te proeven aan je post.
Ik vind het ook niet erg dat hij dit doet, alleen hij wist dat ik er een probleem van zou maken.. Dat is ook de reden dat hij het gezegd heeft tegen mij. Hij heeft niet gezegd dat hij een afspraak bij de kapper heeft gemaakt omwille van mij. En zijn dochter?
Hangt ervan af hoe vaak het gebeurt. Als het heel af en toe is dat ie oppas regelt op zijn vrije dag voor zoiets, kan het mij niet schelen. Als hij het de helft van de tijd is op zijn dagen dat ie oppas regelt, dan heeft ie een verkeerde aan mij. Dat ie het dan "vrije dag" noemt, maar geen "papa"dag.
Dit is pas zijn derde papadag. En hij heeft het de avond ervoor niet gezegd omdat hij dacht dat ik er moeilijk om zou doen. Beetje stiekem
Tja, ik weet niet wat ik ervan zou vinden. Ik zelf vind dat hij zelf mag weten wat hij op zo'n dag doet eigenlijk. Vind het wel wat vreemd dat hij dat niet tegen je wil/kan zeggen. Lijkt wel of hij bang voor je is Mijn man valt het een beetje tegen, zo'n papadag, hij vindt het vrij zwaar om voor haar te zorgen, dus als ik thuiskom van mijn werk is het direct weer mamadag haha..
Ligt er maar net aan hoe oud je kindje is en wie de oppas is. In principe moet het wel gewoon kunnen, maar ik zou overleg toch wel fijn vinden. En bij een hele jonge baby, een minder bekende oppas, of als het heel veel voorkomt zou ik er wel een punt van maken.
ik vind het wel raar dat je op een papa dag naar de kapper gaat en je kindje naar een oppas brengt. het is een papa dag dus een dag dat papa iets leuks gezelligs met zijn kind gaat doen. naar de kapper kun je ook op een dag dat je met zijn alle thuis bent. of op een koop avond. dus ik vind het raar.
Waarom zou hij op zijn vrije dag niet naar de kapper mogen/kunnen, hij regelt toch netjes oppas en naar de kapper gaan duurt echt geen uren
Haha @missmara. Mijn man vond papadag ook wennen. Alle zorg en verantwoordelijkheid opeens alleen Maar hoe ouder onze dochter wordt hoe leuker hij het vindt! Hij loopt nu vaak het hele dorp door met de kinderwagen, alle boodschapjes lekker met de wagen halen. @ts. Netjes dat je man zelf oppas heeft geregeld, maar indd stiekem dat hij niet tegen jou zegt! Maar goed, mannen zitten toch max een half uur bjij de kapper?? Als het niet iedere papadag voorkomt, zou ik me er niet druk of boos om maken!
Zijn derde papadag? Dus jullie kleintje is nog jong? Ik kan me voorstellen dat hij zou denken dat je het niet leuk zou vinden, of prettig... Zou voor mij een reden behoren te zijn dat hij dat dus ook gewoon (nog) niet moet doen dan , of in elk geval met jou zou moeten overleggen, juist omdat hij aanvoelt dat je het niet zo fijn vind... dat stiekeme zou ik echt niet waarderen nee.
Ik vind dat het een beetje ligt aan de situatie. Als dit zijn enige vrije dag is waarop hij kan gaan, prima. Then again, mijn vriend neemt dl gewoon mee naar de kapper Heeft ie het verzwegen? Dan zou ik me drukker maken om het feit dat hij niet alles zegt dan het oppas regelen voor de kapper.
Mijn man moet wel op zijn pappadag. Andere dagen zijn vaak te druk en/of is hij aan het werk. Maakt mij echt niks uit!
Dat mag hij toch lekker zelf weten? Mekaar een beetje vrij laten toch.. Neem aan dat je man dat niet elke papa dag doet. Zou mij echt niets uitmaken. Hij mag lekker z'n gang gaan.
Jeetje.. Mijn man was gewoon thuis op z'n vrije dag en zorgde dan voor onze dochter... Ipv papa dag.. Vind ik zo stom klinken.. Mijn niet werkdagen zijn toch ook geen mamadag... Net zoals mijn man paste op.. (Heb nu geen baan meer dus hij is weer 5 dagen gaan werken) maar als hij dan naar de kapper had gewilt en oppas gad geregeld, prima! Ik ging ook wel eens naar de sauna met een Vriendin op m'n vrije dag. (Ook oppas geregeld) het is natuurlijk ook zijn vrije dag. Hij is ook nog man net zoals jij ook nog vrouw bent naast moeder. En ps. Heerlijk dat je man oppas heeft geregeld toch?' Ik zou zeggen van de week lekker saampjes uit eten en dan kan je man mooi de oppas regelen!
Als het een doordeweekse papadag is zou ik het misschien raar vinden want dan kan je bv ook op zaterdag naar de kapper gaan als jij er bent.. Maar als zijn papadag op zaterdag is en de rest van de week werkt dan zal hij wel moeten toch op die dag?? In iedergeval fijn dat hij oppas regelt zou ik zeggen