na 4 maanden ineens weer melk? En nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sahi, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo lactatiekundigen,

ik zit met een heel gek probleem.
    ik heb 8 weken fulltime gekolfd voor mijn dochter, omdat ze zelf de borst niet pakte. Uiteindelijk werd het me allemaal te veel, omdat het allemaal niet meer lukte en zij ook niet meer de borst leek te gaan pakken. 6 december ben ik gaan afbouwen en met de kerst heb ik voor het laatst gekolfd. Toen was het echt op.
    Ik had er eindelijk vrede mee en alles afgesloten, en toen het volgende.
    gisteren kreeg ik last van mijn borsten. Ik heb gevoeld op knobbels en voelde dat mijn melkklieren opgezet waren. Het voelde ook een beetje als lichte stuwing, dus ik dacht absoluut niet aan iets anders dan melk klieren.
    En vanmiddag kwamen er een paar druppels melk! Dit gebeurd nu wel alleen als ik het met de hand stimuleer hoor en de druk is er nu een beetje af, maar wat raar!

Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Weer opwekken en oefenen lijkt me niet echt zinvol en alleen maar weer de stress terug halen. Ik weet ook niet of er straks weer genoeg melk komt om haar volledig te voeden en ik weet ook niet of ik dat nog wil. Maar ik heb dus wel lichte stuwing (nog niet heel erg, maar wel wat dus...)

Ik hoor graag wat jullie advies is.

Groetjes Sahi

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    [FONT=Arial, Verdana][FONT=Arial, Verdana]Hoi

Je kan nog heel lang een beetje melk uit je borsten hebben. Echt raar is dit niet. Is er misschien iets met je hormonen? Zou je bijvoorbeeld weer zwanger kunnen zijn? of een andere pil oid?
    Overleg dit even met je huisarts.

Om je productie weer op gang te krijgen, moet je wel wat tijd gaan investeren. Die keuze is aan jou. Als je dit wilt, dan zou ik een lactatiekundige bij jou in de buurt vragen om een plan van aanpak op te stellen die persoonlijk bij jou past.

Gr. Saskia
    [/FONT]
    [/FONT]

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi Saskia,

bedankt voor je antwoord. Ik heb een spiraal en na 3 maanden werd daar een cyste bij ontdekt. Dus wie weet zijn die hormonen in de war. Ik heb mijn gyn om advies gevraagd, maar die denkt dat dit heel normaal is.
    Ik heb met mijn vriend samen besloten om niet weer de productie op gang te brengen. Ik ben nu weer volop aan het werk, en in mijn verlof was het al een stressvolle aangelegenheid. Mijn dochter zal niet meer live gaan drinken, dus ik ga niet meer investeren.
    In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Gr. Sahi

Deel Deze Pagina