Hallo, Na de geboorte van onze dochter heb ik (blijkt nu achteraf...) een postpartum depressie gehad. Ik ben hier gelukkig wel zonder enige medicatie vanaf gekomen. Momenteel ben ik op de helft van de zwangerschap van ons 2e kindje en voel ik me weer niet goed. Ben ontzettend bang dat de klachten weer volledig terug gaan komen, etc. Ben daarom aan het kijken naar preventieve behandeling dmv hormonen. Volgende maand heb ik hiervoor een afspraak bij de huisarts. Ik ben op zoek naar mama's in een soortgelijke situatie. Wellicht kunnen we wat aan elkaar hebben. Ik wil liever niet alles op een openbaar forum zetten, maar het kan bijvoorbeel wel via pb's, mail of een 'gesloten' forum. Groetjes, Ago
hoi, hier bij nr1 een postnatale depressie, bij nr2 op het randje niet (maar ook zeer moeilijk) en nu bij nr3 weer eentje. Stuur maar een pb als je iets extra wil weten. Heb wel gemerkt dat er triggers zijn bij mij. Nr1 en 3 waren niet echt gewild door mijn man, heftige zwangerschappen en bevallingen en weinig praktische hulp. Nr2 was echt gepland door ons beiden, is er bijna uitgerold zonder problemen na een niet al te zware zwangerschap en nadien had ik heel veel huishoudhulp.