Bij ons in de vk praktijk is het zo, als vrouwen die overtijd lopen (40+) dan krijgen ze meer controle,van een gynaecoloog in een Ziekenhuis
Ik ben 40+2, en de VK heeft voor mij voor volgende week een afspraak gemaakt voor een echo en een hartfilmpje. Zoals gezegd is een zwangerschap gemiddeld 40 weken, het kan dus korter of langer duren maar nooit langer als 42 weken. De extra controle is er echt wel, en als je denkt dat er iets mis is, mag je altijd je VK bellen. Heb vertrouwen in je lichaam, want dat regelt alles voor jou en je baby.
Ik ben ook overtijd en heb ook gewoon wekelijks controle bij de verloskundige. Ze trekken echt wel op tijd aan de bel als er iets niet in orde zou zijn of wat dan ook. Probeer je er gewoon niet teveel zorgen over te maken. Mocht er bij ons eind volgende week nog geen spontane bevalling zijn begonnen, dan worden wij overgedragen aan de gynaecoloog. En zo hoort het precies volgens mij.
Hier ook geen extra controle's toen ik bij de 1e overtijd liep. Heb net even in mijn boekje gekeken, had toen afspraken voor controle met 39+5, 40+4 en 41+2, daarna ingeleid op 41+5 Ze houden je echt wel goed in de gaten hoor en laten jou en de baby echt geen risico's lopen. Ik hoop voor je dat je vanacht spontaan bevalt
oh enne Sila...ben trouwens misschien maar blij dat het bij jou niet al weken rommelt...da's ook niks hoor hier al weken dan wel, dan niet, dan wel, dan niet op het moment dat je denkt en nu gaat het doorzetten, stopt het weer voor een paar dagen...da's pas frustrerend als het nu bij jou ineens gaat rommelen is de kans veel groter dat het ook echt meteen BINGO is
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar waarom is het bij jou erg dan om overtijd te gaan? Ben je een kindje verloren of werd je de vorige keer ziek of iets dergelijks? Als dit de eerste zwangerschap is is het redelijk normaal om overtijd te gaan, ik denk dat er onderhand net zoveel vrouwen bevallen met 41 weken als met 39 weken. Sorry als ik het niet begrijp hoor, maar ik snap het elke dag naar de vk niet zo.
Bij je eerste kindje ben je wat gespannender dan bij de 2e denk ik. Probeer vertrouwen te hebben in de VK. Uit ook je zorgen bij haar, daar zitten ze voor! Misschien kun je eens naar de assistente van de huisarts bellen of je loopt er gewoon binnen. Dat zij even je bloeddruk op meten, dagelijks desnoods als het jou gerust stelt. Het is natuurlijk maar een fluitje van een cent en misschien zijn ze er wel heel begripvol in. Zeg je er netjes bij dat als je een half uurtje moet wachten, je dat echt niet uitmaakt. Je hebt toch niet heel veel andere dingen te doen? VK's hebben het nou eenmaal best druk en als elke zwangere een hele check-up wil dagelijks na 40 weken zwangerschap, dan kunnen ze wel 24/7 controles gaan doen. Een zwangerschap is gemiddeld 40 weken, dus dat betekent letterlijk dat er evenveel vrouwen bevallen met 39, als met 41. Zo kom je op een gemiddelde van 40 weken uit natuurlijk.. Als laatste, hou de bewegingen van de baby goed in de gaten. Ook baby's in de buik slapen natuurlijk af en toen, maar als je de hele dag niets voelt, ook niet op tijden dat het altijd zo is, trek aan de bel!
Bij mijn 2e zwangerschap liep ik 1,5 week overtijd, werd wel om de 3 dagen gezien omdat ik zelf heel veel hoofdpijn had aan het einde van de zwangerschap met wat eiwit in de urine waardoor ze een vermoeden hadden op pre eclampsie. Daarom werd ik om de 3 dagen gezien. Maar gelukkig bleek dat niet het geval te zijn. Gezien je angst zou ik toch even met je vk het 1 en ander bespreekbaar maken. Succes!!
Nou nee gelukkig niet dit is ons eerste baby , maar ik heb in nadere omgeving gezien dat het bijna fout ging toen ze overtijd moest wachten dat wil ik dus niet!!! Ow en trouwens als ik wel zo'n ervaring had dan denkik dat ze me ook niet overtijd zouden willen , en dan zou ik ook echt EISEN dat ze me gingen inleiden
Nou hup...ga jij eens vingerhaken, punniken, schilderen op nr, breien of weet ik veel wat.....jullie ventje komt echt binnen nu en 14 dagen jammer dat je nu niet ergens zo' n kerstkalender kunt kopen...waarbij je elke dag een vakje open mag maken waar chocolade inzit....word je geduld nog lekker beloond
hahah ja idd zou leuk zijn elke dag een kadotje openmaken he, wacht es ff we hebben nog chocola zal ff zo wat binnnenwerken misschien helpt het wel. Ze zeggen toch dat je vrolijk wordt van chocolade
Sja, je kunt je eigen zwangerschap nooit vergelijken met die van iemand anders. Dit doen mensen vaak wel, en dan ook nog eens met mensen waarbij het mis is gegaan. Maak jezelf niet gek! Je bent al een stuiterende hormonenbom, dan moet je over zulke dingen niet na gaan denken! Het kan altijd misgaan, niet perse na 40 weken.
RELAX!!!! Er is echt niet ineens meer risico als je 40+2 dagen zwanger bent hoor!! VOlgens mij neemt neemt het risico pas toe als je echt voorbij de 42 weken gaat. En ja, er kan iemand in je omgeving zijn waarbij het bijna mis ging na de 40 weken, maar ik ken ook iemand waarbij het misging met 37 weken. Dan kunnen ze toch ook niet iedereen met 36 weken gaan inleiden????Helaas kan het altijd misgaan.... En zwangerschap duurt gemiddel 40 weken, accepteer dat nou gewoon! En bij 40 en 41 weken is er niets aan de hand.... Ik denk echt dat je zelf de knop om moet zetten. ALs er niets aan de hand is volgens je VK dan is er misschien ook gewoon niets aan de hand? Ja, je hebt klachten waar je last van hebt. Maar dat is niet (levens)bedreigend voor jou en de beeb dus doen ze er niets mee. Tja, pech voor jou maar zo werkt dat nou eenmaal. Klachten horen bij (het eind) van de zwangerschap, dat maakt dat je toe bent aan bevallen en moeder zijn. Maar echt: relax!! ALs je zo gestresst blijft laat de bevalling misschien nog wel langer op zich wachten.....
Nou 14 chocoladerepen ( of bollen...is ook lekker ) kopen en dan mag je er als troost elke dag 1 pakken...en als ze op zijn ligt jullie ventje in de wieg dus ophouden met klagen en zeuren....chocolade eten en je gemak houden meid ik zit er de afgelopen weken ook echt doorheen....maar die heb ik ook overleefd...dan lukken die laatste 3 ook nog wel en jou ook
haha ja en aan het eind v/d 14 dagen 5 kilo erbij zeker door al dat chocola dan kan ik als bigmama door het leven haha ja je hebt wel gelijk ik heb het tot nu toe ook overleefd dan lukt die 2 weken ook wel
Nou ik snap persoonlijk niet waarom ze nog überhaupt overtijd laten lopen. Ik snap je bezorgdheid heel erg goed! Helaas doen ze er niks op uit. Probeer je zelf goed in de gaten te houden. Of je beebje genoeg beweegt etc. Bij enige twijfel meteen bellen. Zelf wil ik niet veel langer dan 38 weken lopen. En dat is mij ook beloofd. Weliswaar door voor geschiedenis. Probeer nog te genieten van je kleine uk in je buik. Dat mis je straks het meest! En daarna lekker genieten van je nieuwe gezinnetje! Succes met de allerlaatste loodjes!
een eerste kind komt het vaakst met 40w4d, dus je hebt nog even Mijn 2e kwam met 41w4d te wereld en heeft niks geleden van het overtijd lopen. Ze was alleen wat groot. (en de volgende keer word ik dus met 39 weken ingeleid, maar goed) Dus nog even volhouden!!