Nou meid, je bent niet snel alleen zie je wel.. Ook hier 6 iui's achter de rug in eigen cylclus. Nu besloten om er nog 3 extra te doen met hormonen (75 fostimon) Bij ons is ook alles in orde, regelmatige cyclus, eisprong, goede kwaliteit zaad... Dit alles zorgt ook dat ik elke maand haast gek word, heel frustrerend!! Maar ja, aan zo'n klaagbericht heb je ook niks, dus wil ik je even een hart onder de riem steken: Hou je hoofd koel, laat t gebeuren en t allerbelangrijkste: blijf tussendoor ook nog van t leven genieten! En er komt een dag dat er ook een klein hummeltje jouw mama noemt Heel veel s6! xx
@Linda18: is wel erg duur al die IVF behandelingen, want je krijgt er maar 3 vergoed toch? Zal daarom extra hard voor jullie duimen, jullie inzet en geduld moet beloond worden! Mijn zwangerschap is nooit goed geweest, hebben nooit een hartje gezien en op de allereerste keer na was mijn hcg ook steeds te laag, alleen omdat het wel flink bleef stijgen duurde het ondanks de curretage heel erg lang voordat het hc weer op 0 was. Weet je ook al hoe lang jullie nog doorgaan mocht de 5de IVF poging ook mislukken? Niet dat we daar vanuit gaan natuurlijk, maar helaas hebben we geen garantie dat het gaat lukken... Konden we maar in de toekomst kijken he... Groetjes Susanne
@Maria6: nee inderdaad, dat is heel fijn om te weten! Bedankt voor je lieve woorden en jij mag ook klagen hoor, we zijn er om elkaar te steunen! Ik ga echt proberen om van het leven te blijven genieten, maar zit al sinds 1 juni zonder werk, dus valt niet mee, afleiding zoeken is erg moeilijk als je steeds mar thuis zit. Maar doordat we bezig zijn met IVF lukt het me niet om een gezin te vinden waar ik als gastouder aan huis aan de slag kan, ik kan nu helaas te weinig zekerheid/duidelijkheid geven... Jij ook heel veel succes! Xxx
@ Susanne: inderdaad, ook een miskraam... Bij 7 weken was er nog geen embryo en geen hartactie zichtbaar, dus we moesten ons voorbereiden op een miskraam. Bij 8 weken was er ineens een vruchtje met kloppend hartje te zien, maar de maten kwamen overeen met 6.5 weken... Een week later was er nog steeds de hartactie, maar geen groei... Nog steeds kwamen de maten overeen met 6 weken zwangerschap. En weer een week later klopte het hartje ook niet meer en werd ik gecurreteerd... We gingen gewoon kapot van verdriet, ik wist niet wat ik met mezelf moest... Ik was ook zo ontzettend bang voor een miskraam... Misschien was het wat je een "slecht voorgevoel" noemt, ik weet het niet. Maar ik was steeds bang dat het mis zou gaan en dat is wat uitendelijk is gebeurd...
@Kishka: jeetje, wat een verhaal zeg, moet heel zwaar voor je geweest zijn! Bij ons was er steeds de hoop dat het gewoon wat achter liep en iedere keer wel een mooi vruchtje, maar geen hartslag... Was er ook kapot van, had er helemaal niet op gerekend dat ik zwanger zou zijn en dan ben je inderdaad zo bang dat het misgaat en dan gaat het mis... Het moet gewoon goed komen met ons, we gaan er voor!
Nee, geen oorzaak gevonden, maar ik heb ook de indruk dat de artsen in het ziekenhuis niet echt willen op zoek gaan naar een oorzaak. Ik heb overgewicht en ze willen eigenlijk dat ik eerst op een normaal gewicht zit, wat mij helaas heel erg moeilijk lukt. Bij nummer 1 zat ik daar nog niet toen ik spontaan zwanger werd, maar door dieet, medicatie voor de bloedsuikerspiegel en 6 keer per week intensief te gaan sporten, was ik wel 12 kg kwijt; ditmaal ben ik niet gestegen naar mijn hoogste gewicht ooit (gelukkig) maar moet ik het wel zelf doen, en wegens onze nummer 1 heb ik geen 6 vrije avonden, ik moet het stellen met max. 2 ochtenden voor 't werk. Medicatie voor bloedsuikerspiegel mag ditmaal niet dus, en ze hebben wel gezien dat er 1 of andere verhouding niet goed zit waardoor ik die eigenlijk zou moeten nemen. Ik heb wel een laparo+HSG gehad en dat is al meer dan de onderzoeken vorige keer. En heb blijkbaar ook endometriose op de baarmoederspier zelf, hier kan niks aan gedaan worden zeiden ze. Geen idee of dat invloed heeft, ik vermoed eigenlijk van wel maar het is niet expliciet gezegd.
@Silinde: wat een heftig verhaal zeg, erg ingewikkeld allemaal... Ik heb een insulineresistentie, moet dus ook verschillende maatregelen nemen (insuline pilletjes en een dieet) om mijn bloedsuikerspiegel goed te houden, maar gelukkig gaat dit wel goed. Kan je niet es een second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis? Ik ben ook overgestapt omdat ze in het oude ziekenhuis maar wat deden en nu is tenminste de oorzaak van mijn onregelmatige cyclus bekend en heb nu weer een cyclus van normale lengte en ook aardig regelmatig. Heb nu tenminste echte kansen om zwanger te raken... Heel veel sterkte en succes en als je erover wilt praten mag je me altijd een pb sturen!
Ook ik weet exact hoe je je voelt! Na 3 jaar zelf proberen zijn we de mmm ingegaan. Eerst 6x iui, waarbij het bij de laatste raak was (met medicatie). Helaas ging deze zwangerschap fout (zie onderschrift). Hierna 9x IUI gehad, maar geen resultaat! Daarna door voor ivf .. eerste poging raak , maar ook deze ging fout. Hierna weer gelijk ivf .. en weer eerste poging raak ... gelukkig ging deze wel goed! Overigens genoeg bevruchte eitjes .. maar geen enkele cryo is hieruit ontstaan. bijna 5 jaar hierna spontaan zwanger geraakt en ook dit mensje mocht bij ons blijven ... Al met al dus wel 7 jaar bezig geweest voor een "blijvend" kindje .... Ooit komt het goed !! Al klinkt ooit nog heel ver weg
Hallo Susanne, wat een herkenbaar verhaal! Je boosheid en verdriet ken ik maar te goed! Die frustratie dat het maar niet wil lukken, wat je ook probeert Wij hebben zelf in aug eerste ivf achter de rug, die helaas niet gelukt is. Nu wachten tot eind nov voor we met icsi kunnen starten. Ik hoop heel erg voor je dat de cryo pakt! Dat ze mooi ontdooien en uitgroeien tot mooie gezonde kindjes (1 of 2)!
Ik heb 4x iui gehad, 1 x Ivf afgebroken en 1 x Ivf mislukt zonder cryo's.. Ik had me al voorbereid dat ik kinderloos bleef en dat die andere pogingen ook mislukte. Bij Ivf 2 had ik weer geen cryo's en geen top Emmy's terug geplaatst gekregen, ik begin 4 dagen voor nod bruin te vloeien maar bleek toch zwanger!! Heb een week gevloeid en weken kramp gehad, bij echo's blijken het er 2 te zijn! Hoop is moeilijk te houden maar probeer het.. Geef niet op tot je alles geprobeerd hebt!! Ik duim voor je!!
@RoGiJuLi: pffff, jij hebt ook genoeg voor de kiezen gehad zeg, maar nu 2 mooie kindjes, geniet ervan! Hopelijk komt dat ooit voor ons snel, ben het hartstikke zat om steeds weer die teleurstelling te moeten verwerken! @Juudje1501: hoezo gaan jullie over op ICSI? En waarom pas eind november? Heel veel succes, hopelijk gaat de ICSI jullie een heel mooie kindje opleveren! @Wtje: wat geweldig dat het uiteindelijk toch gelukt is voor jullie, gefeliciteerd! En opgeven voor dat we alles geprobeerd hebben zal ik zeker niet, hopelijk komt het voor mij en alle andere meiden hier helemaal goed!
De ongi is hier alweer op z'n einde, heb nog wel bloedverlies, maar niet zoveel meer en ook niet de hele dag door... Tot nu heb ik altijd slijmverlies gehad als de eisprong naderde, hopelijk heb ik dat deze ronde ook, dan hoef ik straks in ieder geval niet te vroeg met ovulatietesten te kloten en heb ik meer zicht op wanneer mijn eisprong ongeveer is. Vind het wel spannend weer een ronde zelf proberen en ben benieuwd of mijn cyclus na de mislukte IVF inderdaad langer is, zeiden ze in het ziekenhuis... Heeft iemand hier dat ook zo ervaren?