Na 5 jaar alsmaar meer verdriet over abortus

Discussie in 'Miskraam' gestart door womantje28, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. womantje28

22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit hier goed staat maar ik wist ook niet waar ik het anders zou moeten plaatsen. Ik heb 5 jaar geleden een abortus gehad van mijn derde kindje. Nog steeds heb ik heel veel verdriet. Ik ben zelf 100% verantwoordelijk voor wat ik heb gedaan maar ik werd toendertijd op een hele vervelende manier onder druk gezet door een paar mensen. Liever wijd ik hier niet verder over uit omdat iedereen hier mee kan lezen. Maar ik stond absoluut niet achter deze keuze van abortus en ik heb nog elke dag verdriet en spijt. Ik kras mezelf, ben verslaafd aan benzo's en ik heb elke dag zelfmoordgedachten.

Ik kan niet meer leven met het schuldgevoel. Ik ben nog steeds samen met de vriend waarvan ik toendertijd ook zwanger van was. Hij wil er absoluut niet over praten, ook al smeek ik hem, hij wil het niet. Ik stik zowat in mijn verdriet. Ik kan geen klein kind of baby meer zien en om mij heen zijn vrouwen zwanger van hun derde en ik kan er niet mee omgaan.

Ik heb zoveel pijn en verdriet en spijt. Ik kan niet meer verder. Sorry als ik mensen hier pijn doe met dit onderwerp. En veroordeel me alsjeblieft niet. Dat doe ik al met mezelf.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Heb je al Hulp gezocht bij een psycholoog? Denk dat dat een hele goede 1e stap is om het te verwerken. Sterkte

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hulp zoeken om het verdriet te verwerken lijkt mij een goede stap. Je hebt nog 2 andere kinderen, dus je moet er zsm weer bovenop zien te komen.

Sterkte

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat een afspraak bij de huisarts geen slecht idee is en dan je laten door sturen naar het ggz. Om met iemand te gaan praten.

Je zelf pijn doen en bekrassen is in mijn ogen een reden om psychische hulp te gaan zoeken.

Een beter advies heb ik niet voor je.! En nee wil niet bot overkomen maar wat jij beschrijft klinkt als of je een psychiater nodig hebt zelfs. En nee dat is geen schande.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Sterkte.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Meteen je huisarts bellen.
    Inderdaad, je hebt nog 2 kindjes. Daar moet je voor door.. En als je vriend niet wil praten, zoek dan iemand die dat wel wil en je verder kan helpen.

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dit.
    Veel sterkte!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Helemaal eens met bovenstaande reacties. Ga zo snel mogelijk naar de huisarts en vraag om psychologische of eventueel psychiatrische hulp en laat je vooral niet afschepen.

Heel veel sterkte!

10. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh meisje wat vreselijk :( Zsm hulp zoeken, hier ga je aan onderdoor. Echt doen!! niets om je voor te schamen. Liefs

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Moeilijk hoor!
    Zoek inderdaad hulp, een psycholoog waarmee je kunt praten. Dat zal je een hoop goed doen.
    Sterkte!

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wat rot zeg. Ik heb 13 jaar geleden een abortus gehad en vooral sinds ik kinderen heb, denk ik daar nog regelmatig aan terug. Echt verdriet heb ik niet, maar het geeft me wel een vreselijk naar gevoel, ook al was het echt beter.

Zou je willen gaan praten met iemand, wellicht dat je het dan wat meer een plekje zou kunnen geven? Heel veel sterkte, ik snap hoe je je voelt.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het klinkt alsof de abortus traumatisch voor je is geweest en dat komt veel meer voor dan wij denken! Heel erg rot dat je er zoveel verdriet en spijt van hebt, maar dit verdien je ook niet, deze zelfkastijding. Daar heeft niemand iets aan, vooral jij en je 2 kinderen niet. Zoek aub hulp, je kunt hier echt mee om leren gaan en weer goed in je vel komen te zitten. Heel veel sterkte gewenst!

14. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Helemaal mee eens. Veel sterkte!

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Morgen bellen en hulp zoeken. zelfbeschadiging, verslaving en zulke gedachtes dat geef je (onbewust) allemaal door aan je kinderen. Wat jij nu doormaakt heeft zoveel invloed op het opgroeien van je kinderen. Die kunnen daar echt door beschadigd raken. Dus morgenvroeg, het eerste wat jij gaat doen is bellen naar je huisarts. Zeggen dat het spoed heeft en in de middag er nog heen. Dit wat je hier verteld daar ook vertellen en hulp vragen.

En zo niet, dan kom ik je persoonlijk ophalen en brengen.......

Heel veel sterkte, zo klote voor je

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hulp zoeken! Als ik het zo lees ga je er aan onderdoor. Naar de huisarts dan gaat t balletje rollen.
    Vreselijk! Zeker omdat je vriend niet open staat voor een gesprek daarover. Heel veel sterkte en knuffel.

17. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wat enorm moeilijk voor je! En ook dat je er met je vriend er niet over kunt praten.. nu gaat het probleem tussen jullie instaan.
    Zoals hierboven al veel gezegd: zoek zo snel mogelijk hulp!
    Je kindjes mogen hun moeder niet verliezen!
    Heb je al een beetje bekeken bij wat voor instanties je terecht kunt?
    Heel veel sterkte!

18. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik ben het met de anderen eens.
    hulp zoeken is echt het beste.
    je mag altijd je verhaal kwijt hier meis.

een hele dikke knuffel en sterkte gewenst.

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje meid wat vreselijk dat je je zo voelt :( eens met alle bovenstaande reacties, zoek hulp echt! Je verdient dit niet! Je kunt het niet ongedaan maken maar je kunt wel zorgen dat je het met hulp een plekje kunt geven. Heel veel sterkte!
    Als je wilt kletsen mag je me pb'en.

20. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat verdrietig om te horen. Zo'n last hebben van een abortus is niet gewoon en je hebt gelijk dat je dat hier aankaart.

Maar: dit gaat zo te horen niet over de abortus (alleen) maar over het jezelf wegcijferen, jezelf molesteren en je afhankelijkheid van verdovende middelen. Zou je die abortus niet gehad hebben, dan is de kans groot dat iets anders vergelijkbaar gedrag zou hebben getriggerd.

Onmiddelijk hulp zoeken en dan open kaart spelen. Niet verwachten dat praten met je vriend helpt, er is met jou wat meer aan de hand.

Heel veel sterkte op de weg terug en (al klinkt het misschien raar) geluk met het hervinden van je rust. Je kunt het!

Deel Deze Pagina