hoi allemaal, ik ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger en zit sinds een week volledig in de ziektewet met rugklachten dacht ik. maandag naar de huisarts geweest en die dacht aan overbelaste spieren en een ontsteking van spieren in mijn rug door de zwangerschap. ben doorgestuurd naar de fysio. De fysio die constateerde dat het probleem bij mijn si gewricht ligt dus bij mijn bekken zou vandaag beginnen met oefeningen om spieren om het si gewricht heen sterker te maken en later zouden ze evt kunnen tapen en masseren. Toen ik daar aankwam toch doorverwezen naar een bekkenfysiotherapeut omdat hij wilde dat ik zo goed mogelijk voor uit kan de rest van de zwangerschap waar ik natuurlijk heel blij mee ben. Maar ik moet een week wachten voordat ik daar terecht kan en dan nog 4 tot 6 weken oefenen voordat ik verbetering zou kunnen merken... en ik heb nu al zo'n pijn... blijf wel goed bewegen maar lekker is het niet en ik lig s nachts wakker van de pijn... De fysio en huisarts zeiden ook das het geen leuke zwangerschap zou worden, maar een zware... lekker bemoedigend wie heeft ervaring of kan mij even oppeppen
ik heb een si-gewricht die makkelijk van zn plaats gaat en bij mn zwangerschap hoef ik daar niets geks voor te doen. Ik loop er mee bij een manueel therapeut. Daarnaast helpt liggen en op tijd naar bed het beste. Verder geen zware dingen tillen, stofzuigen is ook erg slecht en de welbekende met je knieën tillen als het dan toch moet.
hoi kleinmonster, mijn manueeltherapeut heeft mij nu dus doorgestuurd en ik ga als mijn zoontje op bed ligt tussen de middag ook even liggen en wil graag op tijd naar bed omdat ik net meer kan zitten lopen maar dan word ik in de nacht wakker en moet ik even uit bed rondje lopen en dan maar weer liggen. Merk wel dan het beter word nu ik alleen therapeutisch werk lees kantoorwerk doe en niet in de zorg werk. til inderdaad zo min mogelijk en stofzuigen doe ik ook niet. En fietsen? ik lees daar tegen strijdige dingen over heb het idee dat ik er meer pijn van krijg
Als je je oefeningen goed en trouw elke dag doet heb je meestal wel heel snel resultaat. Het gaat niet helemaal over en blijft pijnlijk, maar het wordt wel dragelijk. Tenminste dat was hier wel het geval. Ik heb ook momenten gehad dat ik dacht dit hou ik nooit vol. Verschrikkelijk veel pijn en inderdaad niet kunnen slapen. Oefeningen helpen echt. Daarnaast helpt warmte bij mij heel goed. Lekker in bad en op zo'n warmte kussen zitten. Heel veel succes en hopelijk gaat het snel wat beter!
Hier ook si klachten met 13. Weken al. ik ben hiervoor naar mensen dieck geweest om mijn houding te verbeteren en oefeningen voor mijn bekken. Met 17 weken alweer afgesloten omdat ik geen klachten meer heb Juiste oefeningen, en meewerkend! lichaam kunnen je snel van je klachten af helpen. Maak je bij voorbaat niet te druk.
Dank voor jullie reacties! is een stuk positiever dan de huisarts en de fysio. Heb nu een moment van ik houdt dit nooit vol maar krijg weer een beetje hoop! tanx nog een weekje op mijn tanden bijten en dan kan ik er echt iets aan gaan doen.
Ik zou je aanraden om een fitness bal te kopen en daar op te gaan zitten. Bijvoorbeeld 1 uur voor de tv. En dan van links naar rechts met je billen ( van ene bil naar andere bil ). Ik loop sinds week 16 ook bij de fysio voor mn si/bekken en raadde me dit aan om thuis te doen. Verder is er helaas weinig aan te doen dan rust nemen en je oefeningen doen. Bijv. was ophangen, 15min rust, was opvouwen,15min rust. Sterkte en succes
Hoi hoi, Hier hetzelfde probleem vanaf 9 weken, hier wel een voorgeschiedenis omdat ik al een aantal jaar loopt met versleten si gewrichten. Verder idd goed je oefeningen blijven doen en zo een bekkenband aanschaffen, daar kan je nogal goed mee uit de voeten. Nu 17 weken en moet zeggen dat t bij mij "goed" gaat. Zit nog wel in de ziektewet. Ik werk bij de primark en in de drukte gaat t niet zo lekker zeg maar. Maar t word wel beter echt waar maar wel voorzichtig blijven !!!
Hier sinds week 24 last van mijn bekken en vanaf 28 weken volledig in de ziektewet. Ik loop bij een bekkenfysio die heeft geconstateerd dat mijn bekken scheef staan, ik ga ongeveer elke 2 weken heen en dan zet ze mijn bekken weer recht. Doe trouw de oefeningen thuis en moet zeggen dat ik nu redelijk pijnvrij ben. Als ze mij behandeld heeft dan heb ik wel 2 dagen vrij veel last omdat alles dan even een optater krijgt maar daarna kan ik weer normaal lopen . Verder geen zware dingen doen, stofzuigen/dweilen/zware wasmanden tillen is uit den boze, dit is erg belastend voor je bekken. Heeeeeeel veel rust nemen, slapen met een kussen tussen je knieën. Succes en sterkte ermee hoop dat je snel in ieder geval pijnvrij bent.
Ohh echt hoopvol jullie berichten dat het gewoon weer redelijk kan worden, en dat ik weer beter vooruit kan! nu echt een rotdag en toen ik mijn zoontje in bed stopte liepen de tranen over mijn wangen het is echt op voor vandaag. Morgen is mijn man gelukkig ook weer eerder thuis en hopelijk slaap ik vannacht beter dat zou vast ook schelen. Krijg echt hoop van jullie berichten huisarts en fysio waren zo negatief dat ik echt schrik kreeg, misschien valt het toch mee
ik slaap met voedingskussen tussen mn benen en als buik wat groter wordt is het ook heerlijk om hem onder je buik te frummelen. Hoe oud is je zoontje? ik heb er bij de 2e meer last van omdat je de 1e vaak optilt, en vaker dan je zelf denkt
Heb vannacht geprobeerd om op mijn zij te slapen en dat gaat beter elke keer als ik op mijn buik draaide werd ik ook wakker. nu dus nog even leren om een kussentje te laten liggen. mijn zoontje word volgende maand 2 gelukkig is hij klein en weegt hij maar weinig maar je tilt hem inderdaad toch wel vaak op maar ja daar kan je niet omheen.
Voor mij is het ook de 2e. Heb bij de eerste nergens last van gehad. Mijn dochter is nu 2.5 jaar en laat ik bijna alles zelf doen. Ik til der echt minimaal. Aankleden en verschonen doe ik bij ons op bed of op de bank zodat ik zelf ook kan zitten. Overal heb ik krukjes staan zodat ze zelf kan klimmen, ik geef der alleen een hand voor wat steun. Je zal je verbazen hoeveel ze al zelf kunnen.
Op bed of de bank verschonen heb ik nooit aan gedacht dat is een goede tip! ga ik zeker gebruik van maken. verder loopt hij wel zelf de trap op en af en gaat hij zelf op de bank zitten. Maar dan is het nog vaak in en uit de kinderstoel, kinderwagen, bed , fiets en 1x uit de box (als ik onder de douche ga)