Na 5 jaar eindelijk zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Elfi, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik hoop heel hard voor je mee. Hopelijk reageert je lijf anders nu het 'weet hoe het moet' . Ik kan vanuit mijn eigen ervaring natuurlijk nog niks zeggen over of het blijft zitten, maar hoe bizar is het dat ik nu bij 2 terugplaatsingen achter elkaar positieve testen heb gehad terwijl dat ook bij mij 5,5 jaar niet gebeurd was! Hopelijk gebeurt dat bij jou ook en blijft het dan wel zitten!
     
  2. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hopelijk reageert mijn lichaam net zo als die van jou! Dat onze droom dan toch werkelijkheid wordt.
     
  3. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je @Elfi?
     
  4. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Blijf me maar heel verdrietig voelen. Heb ook niet echt ergens meer zin in. Heb nog steeds ook geen miskraam gehad, alhoewel ik net wel bloed ging verliezen. Ik hoop dat het toch echt op natuurlijke wijze gaat gebeuren.
    Heb wel voor woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor eventuele medicatie.
     
  5. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wat een verhaal lees ik hier.
    Hoe kan het toch dat sommige mensen alle pech ervaren???
    Wat vreselijk voor jullie. Wat is nu jullie plan? Je mag nog 1x ivf doen toch? Wellicht ander ziekenhuis? Er zijn verzekeraars die 4e en 5e keer vergoeden he, wellicht optie om nog over te stappen?
    Sterkte. Hopelijk brengt het nieuwe jaar meer geluk
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    sorry Elfi, ik heb de melding van je bericht denk ik gemist en daardoor vergeten te lezen/reageren. Ik ging opzoeken hoe het met je is omdat ik aan je moest denken en toen zag ik dat je bovenstaande hebt gestuurd.

    Hoe gaat het nu met je? Wat een pittige kerst zal jij gehad hebben...liefs
     
  7. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Dank je voor je bericht. En ja dat vraag ik me ook wel af...
    We hebben nog we cryos over, dus we hebben nog 2 kansen. We zitten in Gent op het momemt en dat bevalt ons heel goed.
    Dit is onze 4de poging. Een 5de wordt alleen nog uitzonderlijk vergoed. Voordat je die kan doen moet je eerst een aantal dingen beantwoorden en je Haunalt score (hoeveel kans op natuurlijke zwangerschap) doorgeven. Die score is bij ons heel laag en dus is de kans minimaal dat we een 5de vergoed krijgen.
    De hoop ligt nu op de laatste 2 cryos.
     
  8. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Maakt niet uit :) Lief dat je het vraagt.
    Kerst was ok. We hebben niet veel gedaan. Familiedingen hadden we afgezegd. Gewoon lekker filmpjes kijken en eten en dat was wel te doen.

    Hopelijk gaat bij jou alles goed!
     
  9. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Hey @Elfi mag ik vragen over welke zorgverzekeraar je het dan hebt? Kun je daar nog geaccepteerd worden als je in traject zit? Wij zijn helaas in precies dezelfde situatie beland als jij alleen met nog maar 1 cryo over. Bij UMC was er dit jaar nog een overgangsregeling voor poging 5 maar nu niet meer.
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Gelukkig viel het mee. Ik vond zelf de niet (meer) zwanger kerstmomenten een paar jaar heel zwaar.
    Ik las gisteravond dat je medicatie hebt gebruikt en het achter de rug is.
    Heel veel sterkte bij de verwerking.

    Ik hoop zo dat jouw cryos je een gezond kindje gaan geven. Ik duim voor je!
     
  11. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi @Kiwietje85
    Sorry voor de onwijs late reactie. Town ik je berichtke las, had ik weinig tijd om te antwoorden en daarna kon ik em niet meer vinden.
    Ik hoop dat je nog iets hebt kunnen vinden wbt verzekeringen. Volgens mij kunnen we ons niet meer verzekeren voor een nieuwe poging... of heb jij wel wat gevonden?

    Ik hoop van harte dat we met onze cryos nog een gezond kindje mogen krijgen!
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik heb toevallig eea qua verzekeringen uitgezocht. Wij hebben 3 betaalde pogingen gehad en 1 zelf betaalde poging en wilde ook overstappen naar UMC om de 4e vergoedde poging vergoedingen krijgen. Echter zegt UMC in ons geval zelfs (ongeacht wie de poging betaald heeft) dat ik al 4 pogingen gehad heb en dus niet meer in aanmerking kom voor een betaalde/vergoedde 4e poging. De enige zorgverzekeraar welke zonder medische verklaring een 4e poging vergoed is UMC, echter mag je dus niet een zelf betaalde poging ertussen hebben. Er zijn nog 2 of 3 verzekeraars welke een 4e poging vergoeden maar als je al in het medisch traject zit wordt je daar afgewezen. Je moet natuurlijk wel voor 31-12 overstappen.
     
  13. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Ja dat heb ik ook gehoord. Geen extra pogingen dus...
     
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Nope! Kan natuurlijk wel maar dan krijg je de 4e vergoedde poging niet meer vergoed.
     
  15. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    @Elfi en @Kramertje inderdaad iets te laat om nog iets mee te kunnen :p maar toch bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk besloten toch het aanvullende pakket van UMC te houden voor de TP. We zullen moeten zien wat de toekomst brengt!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Sorry! Maar uiteindelijk had je niks gekund met die verzekeringen. Je wordt niet meer geaccepteerd als je al in je behandeling zit.
    Ik moet ook maar zien wat de toekomst brengt.
    Ik hoop voor ons beide dat die cryos blijven plakken!
     

Deel Deze Pagina