Na 5 jaar en 3 vroege miskramen lijkt het eindelijk goed te komen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Susannelilian, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita90

sita90 Niet meer actief

Wat een verhaal zeg.. Meid gefeliciteerd!!! Het is je enorm gegund!!! Ik hoop dat jullie beiden in november zullen bevallen van een gezond kindje;)

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: haha, die van mijn vriend was niet gister-, maar vrijdagavond. ;) Grappig dat jullie gister een vrijgezellenfeest hadden, logisch dat jij nu niet gaat.

In het eerste ziekenhuis waar ik liep hoefde ik nooit te gaan liggen, maar blijkbaar is dat ook prima. Anders was jij nu niet zwanger geweest. ;) Wel raar dat elk ziekenhuis daar weer andere regels over heeft.

Ik had ook een eigen eisprong, maar mijn progesteron is nooit gemeten. Geen idee of dat goed is dus. Werd zonder utrogestan altijd veel te vroeg ongesteld, dus denk dat ik het ondanks de eigen eisprong wel nodig heb. Maar in het ziekenhuis zeggen ze inderdaad ook dat het voor alle zekerheid en ter aanvulling is. Ik ga sowieso door tot 12 weken en daarna gaan we langzaam afbouwen, gelukkig hoef ik dan niet meteen helemaal te stoppen. Blijf het wel eng vinden hoor om te stoppen, maar moet maar vertrouwen op het ziekenhuis.

Dankje voor de felicitaties, vond het toch wel bijzonder. Hebben ook een paar foto's als aandenken, altijd leuk!

@sita90: zo te lezen heb jij ook al genoeg meegemaakt, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben jij? En wanneer gingen de vorige 3 keer bij jou mis? Ons verhaal is eigenlijk hetzelfde (ook 3 miskramen), alleen ben ik 5 jaar bezig geweest en ook 10 jaar ouder. ;)

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Sita lief van je meid jij ook proficiat !!

Suus: ja las het daarna dacht ohh blonde ik ;) maar wij hadden hem dus een dag later idd!
    Maar jij dus ook een eigen eisrpong gehad! Nou dan moet het vast
    Goed zijn! Eigen progesteron + de utro ! Al snap ik je onzekerheid hoor !
    Ik kan eigenlijk allang stoppen maar voel me er niet prettig bij.
    Ik heb net gekeken... Ik heb tot week 15 genoeg in huis heb ik vanmorgen geteld en heb nog een recept
    Voor 4 weken! Dus kan sowieso tot week 19 vooruit hahaha dus dan is wel fijn! Denk dat ik dan ook onderhand wel de behoefte krijg om te stoppen! Het blijft vies spul ;)

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: haha, geeft niet hoor. Blijf onzeker, ben heel erg afhankelijk van de utro. Zonder werd ik namelijk altijd veel te vroeg ongesteld. Ik voel me er ook niet prettig bij om te stoppen, ook niet om meteen helemaal te stoppen bij 12 weken. Gelukkig mag ik vanaf dan afbouwen zodat ik niet meteen helemaal hoef te stoppen. Ik ga morgen ook een nieuw recept vragen, dan kan ik heel langzaam afbouwen na de 12 weken. Maar aan de andere kant ben ik inderdaad ook blij als ik kan stoppen, ben het wel ontzettend zat. Het beïnvloed alles en kan niks spontaans meer doen, ook is het inderdaad maar een vieze bedoeling haha. Maar goed, alles voor het kindje, er is niks dat ik niet over heb voor hem/haar!

@iedereen: vanmorgen een ontzettend (ongi)krampaanval gehad (naar de wc gaan lukte maar een beetje, sorry voor de details), was zo bang! Geen bloedverlies gelukkig, maar ben nu toch erg bang dat het mis is. Heb naast de kleine pukkeltjes die erbij schijnen te horen sinds een paar dagen ook ineens een grotere pukkel op mijn voorhoofd... Gelukkig morgen weer een echo, alleen wel pas aan het einde van de dag. Zie er nu wel heel erg tegenop, ga echt kapot als het morgen niet goed blijkt te zijn. Is er iemand die me een beetje gerust kan stellen?

5. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd! :)

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dankje, maar ben er dus helemaal niet zeker van dat het (nog) steeds goed zit...

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Veel succes bij de echo vandaag meid! Die krampaanvallen zijn vermoedelijk van je rekkende banden van je baarmoeder! Als je gewn bloedverlies hebt zal ik me niet teveel zorgen maken! Veel plezier bij de echo! Ik mag gelukkig morgen aaf weer! Pfff aftellen!

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: ik hoop het zo, we zullen het vanmiddag weten. Heb geen bloedverlies gehad, wel vannacht weer zo'n krampaanval... Jij morgen veel succes, zit vast goed!

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    De echo was weer helemaal goed, het kindje (we noemen het Jippie) was zelfs al wat aan het bewegen en zwaaide naar ons! :D Jippie is nu 22 mm en het hartje klopte mooi krachtig. Wat een opluchting, het ziet er nog steeds hartstikke goed uit!

Ga morgen bellen met de afdeling prenatale diagnostiek voor een combinatietest en krijg daar dan ook de echo's. Alleen als ik daar niet binnen 3 weken terecht kan, krijg ik nog een echo op de IVF afdeling. In principe komen we daar dus niet meer, best een raar idee na 3,5 jaar daar gelopen te hebben. Maar het is om een zeer leuke reden, dus vind het allemaal prima! Kijk ontzettend uit naar de komende tijd, het is zo'n wonder dat het na 5 jaar eindelijk gelukt is!

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Kijk wat een geweldig nieuws meid! Nu lekker genieten!
    Fijn he weg kunnen op die afdeling? Ergens gek want je bent er zo vertrouwd maar aan de andere kant fijn nu verder te kunnen en de mmm te kunnen afsluiten! Toppie! :)

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: zeker geweldig nieuw! Maar blijf onzeker over voeding en krijg het maar niet voor elkaar om dat los te laten... Aan de ene kant inderdaad fijn dat ik naar een andere afdeling kan, maar vind het ook wel jammer. Ken iedereen op de IVF afdeling en voelt inderdaad erg vertrouwd. Ook ben ik ze zo ontzettend dankbaar voor dat ze me zwanger hebben gekregen, zonder hun denk ik echt niet dat het ooit gelukt zou zijn! Ga ze ook zeker nog bedanken met een grote bos bloemen als het kindje er is en ze krijgen ook een geboortekaartje! Zal zo blij zijn als eindelijk ook ons geboortekaartje tussen alle geboortekaartjes daar kan hangen, heb zo lang naar alle andere geboortekaartjes moeten kijken.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Klaproos, tja het was zeker een nare bevalling. Mijn gynaecoloog heeft z'n bevalling en zoveel operatie, en een tijdelijk stoma erachteraan nog nooit in 25 jaar meegemaakt, maar goed, ik ben altijd sl een uitzondering, dus nu weer, haha. Nee het is niet haha, maar goed, het is goed gekomen en heb een wolk van een dochter.

Susannelilian, ik braak elke zwangerschap en heb er nog steeds medicatie voor, emasefene. Alcohol al jaren niet meer, bekkenklachtem, incontinentie klachten, veel pijn en een zwamgerschapsvergifitiging. Maar ach, weet je meis, straks is je uk er en dan is het het inderdaad allemaal waard geweest.

En ik spreek uit ervaring, want de bevalling en zwangerschap van m'n dochter was een regelrechte hel, maar alles wat je ervoor terugkrijgt, het is zo mooi meis.

Maar inderdaad, de klachten zijn zeer vervelend. Ik ben gewoon niet aangelegd als "zeurpiet". Ik ga altijd maar door ook al kan ik niet meer, kan m'n dochter moeilijk achter het behang plakken :(.

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Babii: vervelend dat jouw zwangerschappen zo moeizaam verlopen, maar geloof wel dat een gezond kindje alles goedmaakt. Alcohol neem ik ook al jaren niet meer, vind ik niet nodig en het is beter van niet voor het zwanger worden denk ik. Denk ook dat een kindje krijgen het mooiste is dat er is, daar doen we dit allemaal voor! Je gaat inderdaad door totdat het echt niet meer gaat, maar zwaar is het wel. Op dit moment vallen de klachten bij mij erg mee, maar word ik ook wel weer onzeker van, de klachten waren toch een bevestiging. Gelukkig hebben we morgen weer een echo en ook de combinatietest, hopelijk zet de lijn van goed nieuws zich dan door!

Jij heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes, hopelijk wordt deze bevalling minder zwaar dan de vorige!

14. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    van Harte!!!

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bedankt en jij ook! Jij ook al een hartje gezien/gehoord?

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    M'n bevalling wordt geen bevalling meis, ik mag nooit met vaginaal bevallen, dus krijg een geplande keizersnede.

Het goede nieuws zal zich echt wel voorbrengen meis, komt goed. Zodra je straks de kleine voelt trappelen, heb je nog meer zekerheid. Klachten hebben zegt ook niks hoor, m'n vriendin had volop klachten en kreeg helaas nog een miskraam.

Nou meid,komt echt wel goed!!!! Heb vertrouwen in je beeb.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Babii: zie het toch als een bevalling, al doe je het niet zelf. Er komt toch een kindje. :)

Vanaf wanneer kan je het kindje voelen? En wat voel je dan? Is het niet te missen? Zal proberen vertrouwen te hebben in onze beeb, dankje voor je bemoedigende woorden! Het is ook dat mijn vriend eergisteren toch anti-schimmel spul heeft gebruikt (op het plafond in de badkamer, naspoelen was dus geen optie, hebben wel lang en goed gelucht, maar je blijft het toch wel een paar dagen nog ruiken). Heb de badkamer tot vanmorgen wel gemeden en tijdens het slapen hebben we de slaapkamerdeur dicht gehouden en de ramen open, maar kon de lucht toch niet helemaal omzeilen. Ook ruik ik, zelfs al is het al uren geleden, dat mijn vriend deo heeft opgespoten, ben zo bang dat dit soort dingen kwaad kunnen. Wat denk jij?

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het ligt aan de ligging van je placenta. M'n dochter haar placenta lag tegen mijn rug aan, dus voelde haar aan de voorkant zeer snel schoppen.

Ik voelde haar met 9 weken en 3 dagen voor het eerst. Je kan dat vergelijken met een vlinder in je buik. Het kriebelt, de ene keer daar en dan weer daar, zit ook zeer laag dan nog. Met 12 weken voelde ik duidelijke plopjes, alsof er een luchtbel ontploft jn je buik. En met 16 weken voelde ik haar duidelijk trapjes.

Met deze spruit voelde ik ook al zeer snel het eea. Met 10 weken de vlindertjes, met 13 weken ploppen en pas met 18 weken goede trapjes. Nu ligt bij deze spruit de placenta geheel aan de voorkant van m'n buik, dus naarmate ukkie krachtiger werd des te beter ik het voelde.

Bij m'n dochter lag ik desondanks de placenta logging zeker 6 maal per week aan de ctg omdat ik haar niet voelde. M'n dochter sliep liever dan dat ze bewoog, haha.

Deze spruit is enorm druk en trapt me helemaal lens en met name de avond en nacht.

Over het spul niet teveel zorgen maken meis. Ik herken het wel want bjj een eerste ben je sneller in paniek dan bij een tweede. Ik zit bijv midden in ee verhuizing nu en moet regelmatig naar binnen voor de schilders. Nou die stank zou ik normaal niet in hebben gelopen hoor! Maar snap je angst meis. Met een deur dicht slapen is inderdaad wel verstandig dan.

Als je vragen hebt stel ze gerust.

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Babii: voor zover ik weet heb ik het kindje nog niet gevoeld, zal hopelijk over een paar weken wel komen dan. Bij een volgend kindje zal je dan inderdaad wel dingen herkennen, leuk lijkt me dat. Hoop het ook mee te maken! Maar eerst maar es 1 uk, dat is voor ons al heel wat. :) Toch fijn dat je tweede uk zo actief is, lijkt me fijn om steeds die bevestiging te krijgen.

Ik ben ook steeds zo bang omdat we zoveel moeite hebben moeten doen om zwanger te worden, wil nu alles perfect doen en wil mezelf niks kwalijk kunnen nemen als het fout gaat. Net had ik ook weer zoiets: ik dronk uit een glas en ondanks dat ik wist dat het niet kon, vond ik het glas en mijn adem naar alcohol ruiken. Heb 2 glazen leeg gedronken en daarna toch een ander glas gepakt en maak me er nu toch druk over. Fijn dat je nu met de tweede relaxter bent en gewoon je ding doet.

Bedankt voor je geruststellingen en lief dat ik je alles mag vragen, waardeer ik erg! Voel me soms wel stom hoor en mijn vriend kan ook niet altijd het geduld opbrengen om normaal te reageren, schaam me ook best voor mijn gedrag/gevoel en het voelt gewoon heel rot om me zo onzeker en bang te voelen. Maar hoe laat je dat los???

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het loslaten komt met de tijd wel. Zodra je het kindje voelt dan ga je meer vertrouwen krijgen. Ik zeikte bij m'n dochter ook om alles en nu ben ik weer te laks met m'n klachten. Maar ja heb nu een dreumes rondlopen die me de hele dag afleidt en voorheen niks.

Het komt wel hoor! En sommige dingen moet je inderdaad loslaten, maar dat gaat njet zo makkelijk als je z'n traject hebt doorlopen als wij.

Deel Deze Pagina