Dames weten jullie wat er met een ei gebeurd dat niet springt? Ik had begin deze week een echo en toen zagen ze dat er nog een eitje zat van 16 mm. Een paar dagen daarvoor heb ik waarschijnlijk al mijn eisprong gehad.
Die krimpt weer en wordt door je lichaam opgeruimd. Maar hoe weet je dat je al een eisprong hebt gehad? Wie weet heb je iets anders gevoeld en groeit deze nog door.
Ik heb een aantal maanden lang mn cyclus goed bijgehouden. Deze is altijd heel regelmatig en weet daarom op welke dag ongeveer mn ei springt.
Weet je dat omdat je hem meent te voelen? Of heb je ook bewijs in de vorm van een positieve ovulatietest of temperatuurkaartje? Soms valt je eisprong op een andere dag dan jezelf denkt en is buikpijn een teken van een groeiende follikel en niet van de eisprong zelf. Omdat er nog zo'n redelijk grote follikel zit, twijfel ik er een beetje aan of je je eisprong wel hebt gehad. Het kan wel, daar niet van. Maar je zegt dat je je eisprong een paar dagen voor maandag gehad moet hebben en op maandag zat er nog een follikel van 16 mm. In mijn ogen had hij meteen na de eisprong moeten gaan krimpen, waardoor hij op maandag dan al veel kleiner had moeten zijn als er een dag of drie tussen zat. Je zou kunnen vragen of de gyn 5-7 dagen na je vermeende eisprong je bloed op progesteron wil nakijken. Aan die waarde kunnen ze zien op je werkelijk een (goede) eisprong hebt gehad.
Eens met jippie, bij mij is het overgens ook wel eens een cyste geworden en 1x was hij tot de volgende maand blijven zitten en toen vroeg in de cyclus gesprongen. Ik gebruikte destijds wel clomid en had meerdere follikels wellicht kwam het daardoor.
Een cyste zou inderdaad ook kunnen. Die blijven vaak wat langer zitten en zien er ook uit als een follikel. Op het echobeeld kun je geen verschil zien.
Dat zou wel kunnen kloppen want ik verlies sinds mn eisprong behoorlijk wat bloed dat een sterke geur heeft en 1, 5 week later is het er niet minder op geworden. Ik heb eind volgende week een wat uitgebreider onderzoek dus moet helaas nog even afwachten.
Word er gek van maar het is helaas niet anders... ik laat wel weten wat de resultaten zijn want ik heb nergens op internet een soortgelijk probleem kunnen vinden.