Na (5 keer) IUI, nu door met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Bieke, sterkte vanavond!!

2. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    goeimorgen,

Er is dit weekend niet zoveel gekletst zie ik;)
    Allemaal leuke dingen gedaan en lekker genoten?
    De kraamvisite van vrijdag, waar ik zo ontzettend tegenop zag, viel me achteraf mee..Ik had me er zo druk om gemaakt, maar toen ik binnen kwam en meteen de baby in mijn armen geduwd kreeg, voelde ik me wel ff verdrietig, maar het deed me minder pijn dan ik had verwacht..misshien ook wel omdat deze mensen wat verder bij me vandaan staan.. Dit hebben we in ieder geval weer gehad!!

Vandaag de 2e FM, ik ben heel benieuwd of mijn eitjes nog gegroeid zijn en of er mischien toch nog iets meer bij gekomen zijn...
    Vandaag krijg ik als het goed is de datum van de punctie te horen!! Ik vind het zo spannend he...

Zo gauw ik iets weet, laat ik het jullie weten!

Fijne dag en tot snel weer!

kuss Biekie

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgen meiden!

Biekie: succes met de 2e FM en ben benieuwd wanneer je de punctie hebt. 10 eitjes is voor zover ik weet een mooie score hoor, dat zien ze volgens mij liever dan zoveel. Ik had er ruim 25, maar ook een aantal kleinere, uiteindelijk zijn ze niet allemaal aangeprikt, was te pijnlijk en waren er 15 eicellen bruikbaar. Dus probeer je niet te druk te maken laat het gewoon over je heenkomen.

@ Ieoor: Gelukkig gaat het spuiten goed, verder is het afwachten he? Succes!

@ maartje: Ok meid, dat begrijp ik.

@ Barleeus en Talulah: kan me voorstellen dat jullie wat minder schrijven, omdat je nog aan het wachten bent op een behandeling. Meiden ik hoop dat de tijd om mag vliegen voor jullie en als jullie beginnen zullen we jullie hier ook steunen!

@ all: Ik heb een super leuk weekend gehad. Bruiloft was leuk en kreeg de volgende dag een sms van de bruid of ik wel genoten had omdat we nu door zo'n moeilijke tijd heengaan, dus dat vond ik echt super lief dat ze daaraan dacht. Ook eten bij mijn broer met mijn zussen en aanhang was gezellig en ze leven ook allemaal heel erg met ons mee, zijn nog zenuwachtiger als wij zelf haha....

Vanochtend werd ik een beetje grieperig wakker, hoofdpijn en verkouden dus dat is minder maar wel logisch met dit weer. Verder voel ik echt niets, en mijn borsten doen ook niet meer zeer dat maakt me wel onzeker, afwachten maar weer.

4. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meiden,

Wil even laten weten dat heel hard voor jullie duim. Ook al reageer ik hier nooit, ik kom toch zo af en toe even in jullie topic meelezen en leef met jullie mee!
    Heel veel succes allemaal!

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    #245 Ieoor, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
    Talulah; was je cake lekker?
    6 november komt al ernstig dichtbij. Dus nog even en jij kan ook volop meebeppen over spuitjes, FMen en puncties hoor!!! (hihi).

Barleeus; ook voor jou komt de datum steeds dichter en dichterbij. Echt het is 29 oktober voordat je het weet. En dan kun ook jij weer volop meekletsen over al die hormonstertjes en bevruchtingen. Nog even volhouden hoor meiden!
    En wanneer is die infodag/avond nu???

Biekie; je was het tegen je ouders wezen vertellen. Wisten die nog helemaal van niets? Of wisten ze enkel niet dat je nu echt met IVF begonnen bent?
    Ik had maar 6 eitjes die ze konden puncturen op de dag van de punctie. 1 daarvan bleek al gesprongen te zijn (het dure woord hiervoor ben ik vergeten).
    Van de 5 overgebleven en bruikbare eitjes was er dus uiteindelijk maar 1 bevrucht (matig).

De punctie was bij ons in het Geertgen. Maar dat was een uitzondering gezien de vakantietijd.
    Normaal mocht je bij het Geertgen kiezen, Eindhoven of Geertgen. Wij hadden voor Eindhoven gekozen omdat dat makkelijker is met het koffertje.
    Maar goed. Tijdens de vakantie was Eindhoven 2 weken gesloten voor puncties. Alle patienten van het Geertgen en het ZH in Eindhoven hadden de punctie op het Geertgen. Gewoon in de normale kamer van de FMen en arts bezoekjes.
    Dus smorgens eerst naar het Geertgen. Toen met de eitjes en de zaadjes naar Eindhoven. Toen weer terug met de lege koffer naar het Geertgen, en toen weer terug naar huis.
    Ik geloof dat we om half 9 thuis weg gingen en om 15.00 uur ofzo pas ergens thuis waren... Hihi, heel de dag onder de pannen.

Maar vanaf vorige week zijn alle puncties voor Geertgen patienten voortaan bij het Geertgen zelf. Je zult een van de eerste zijn die de punctie krijgt in de nieuwe aanbouw.
    Afgelopen week toen wij er waren, waren ze nog druk aan het schilderen om alles op tijd af te krijgen....

De kraamvisite heb je gelukkig goed overleefd.

Ik ben heel benieuwd hoe je FM vandaag was. Vertel?
    Ohja, volgens Wissman kunnen er (bij mij althans) niet meer eitjes groeien, dan het aantal dat er klaarligt bij de uitgangsecho. Dat ligt bij mij aan het hoge aantal eenheden dat ik spuit (300 eenheden per dag).

Zora; een leuk weekend gehad zo te lezen. Goed zeg. En wat lief van de bruid dat ze aan je gedacht heeft met d'r smsje.
    Grieperig? Mhh dat is minder. Ik ben sinds vorige week zaterdag ook ziekjes. Grieperig en verkouden met een kriebelhoest. Het heerst ontzettend. Lekker rustig aan doen, en goed voor jezelf zorgen. Ben je thuis gebleven van je werk?
    Wanner is jouw NOD dag ook alweer?
    Dat je je borsten niet meer voelt. Daar ga je vanalles van denken, maar probeer dat niet te doen. Gewoon positief proberen te blijven.
    Mijn duimen draaien nog steeds.

Elin; lief dat je met ons meeleeft en leest!

Hier gaat het goed. Ik ben druk met revalideren en rustig aan doen.
    Het spuiten gaat met goed af, doet niet zo heel erg pijn deze keren. Behalve de Deca, dat blijft een rotspuitje, maar die zet mijn man altijd. Ik zet zelf de Gonal. Heel af en toe durf ik even niet, maar dan verzamel ik weer alle moed en komt het toch nog goed.....
    Morgen de 1e FM. Ik ben benieuwd.
    Ik hou jullie op de hoogte....

Fijne avond forum vriendinnetjes!

6. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Sorry breek even in op jullie forum. Ik zag dat Ioor bezig is bij geertgen en ik ben benieuwd naar ervaringen. ik zit te dubben tussen Nijmegen en Geertgen. Volgens mij staat Nijmegen erg hoog aangeschreven maar daar zal het nog een poos duren.
    Qua afstand maakt het niet veel uit dus ik ben benieuwd wat anderen van Geertgen vinden misschien dat dit mijn keuze wat gemakkelijker maakt. Alvast bedankt.

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey Meiske: Geertgen en Nijmegen zijn volgens mij alle 2 hele goed ziekenhuizen.
    Ze hebben alle 2 een prijs gekregen van Freya afgelopen jaar. En dat zegt wel wat.
    Zowel ik al Biekie zitten bij het Geertgen.

Wij zijn overgestapt naar het Geertgen omdat we niet tevreden waren over het ZH in Den Bosch. Dan heb ik het over miscommunicaties, verkeerde informatie, verkeerde voorlichting en beloftes niet nakomen. Verder lange wachttijden toen we eenmaal met IVF gingen starten, terwijl die wachttijd er niet zou zijn.
    Voor ons is het Geertgen zo'n 45 minuten rijden, Den Bosch was zo'n 20 minuten. Dus al met al is het wel verder.
    Maar de artsen én de verpleegkundige zijn erg aardig, kundig en nemen alle tijd voor je. Ze zijn van maandag tot en met zaterdag open, en zelfs enkele avonden in de week zijn ze er. Ideaal dus.

Wij zijn toendertijd voor een second opnion naar het Geertgen geweest. Binnen een week konden we (geheel kostenloos) terecht. Dan heb je het gebouw en de artsen alvast eens gezien. Kun je al je vragen stellen. Wie weet stelt dat je gerust.
    Het Geertgen heeft geen wachttijd voor de behandelingen, behalve jouw eigen cyclus dan.
    Verder is er ook geen maximum aantal patienten wat op dezelfde dag mag starten. Bij sommige ZH hoor ik dat wel (ook Nijmegen volgens mij). En als je dan belt dat je ongesteld bent geworden, maar je bent de zoveelste die dag, dan heb je nog wel eens de kans dat je weer een maand extra moet wachten voordat je mag starten.....

Veel succes met het maken van je keuze.
    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik of Biekie het wel he!

En laat even weten wat jullie besluit is geworden.

8. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Ioor bedankt voor de snelle reactie. Zo te horen zijn jullie erg tevreden. Ik had gelezen dat Geertgen ook een prijs heeft gewonnen net zoals nijmegen. Dit voor klantvriendelijkheid. Wat ik wel weet is dat Nijmegen qua kwaliteit erg goed is maar daar tegenover staan lange wachtlijsten. Vind t zo lastig om te beslissen. Ik sta bij het raboud al ingeschreven in afwachting op een eerste afspraak. Ik heb bij geertgen nu een orienterende afspraak gemaakt. Dan kan ik zo bij beiden eens een kijkje gaan nemen en nagaan wat goed voelt. Pfooeee niks voor mij keuzes maken.
    Succes met je 1ste fm!!! En als ik vragen heb klop ik bij je aan ok.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie: en??????

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis, vandaag je FM.....ga aan je denken.

xxx

11. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hey meiden,

sorry dat ik nu pas schrijf, maar we zijn gister zo lang bij Geertgen geweest. De hele wachtkamer zat vol en er moesten zelfs mensen blijven staan! Zo druk heb ik t nog nooit gezien daar...
    Maar...alles is positief!!!
    Dr. Wissman schrok er zelf van, er zitten 17 a 18 eitjes!!! Allemaal qua goede grootte, dus dat is echt heel positief volgens hem!
    MIjn baarmoederslijmvlies is heel goed qua dikte dus dat ik ook heel positief!
    Echt, ik heb me zo druk gemaakt weer, en zoals nu blijkt dus om niks haha. Wist ook niet dat ik binnen een paar dagen nog zoveel eitjes bij kunnen komen zeg!
    Maar ik voel ze wel in mijn buik hoor, begin er nu echt last van te krijgen, ze staan echt op spanning.
    Donderdag is de punctie om 9.00 uur!! Dit is idd bij het Geertgen en dan moeten dus ook wij met ons koffertje naar eindhoven zk om de eitjes en zaadjes in te leveren. Als alles goed gaat is zondag de TP in eindhoven zk!! Echt meiden, ik vind het zoooo spannend!!
    Ik heb er een heel goed gevoel bij nu, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat we over een paar weken heel goed niews hebben!!!
    Ben benieuwd hoe het werk hierop gaat reageren, want ik moet dan net 6 dagen werken, die ze dus nu zelf moeten gaan opvangen..haha.
    Vraagje nog, kregen Ieoor of Zora ook na de terugplaatsing iets dat zorgt dat het goed kan nestelen?
    Ik heb nu utrogestan gekregen, 3 x daags 2 vaginale tabletjes inbrengen dat ervoor zorgt dat het baarmoederslijmvlies goed blijft..
    Hebben jullie hier ook ervaring mee?? Lijkt me erg lastig, maarja, als het helpt...

Ik moet nu gaan werken, en voel me niet zo topfit, verkouden en grieperig, kunnen we dus nu niet gebruiken he!!
    Ik kom morgen ff terug om op iedereen te reageren!!
    Ieoor: hoe was jou 1e FM??

fijne dag en tot snel weer!

kuss Biekie

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden!

@ Elin: Dank je wel meis, lief dat je even komt posten hier!

@ Ieoor: Hoe was je 1e FM meis? Gelukkig lukt het een beetje met spuiten en rustig aan doen. Die Deca zijn echt rotdingen ja, ik had ook weleens dat ik het dan even niet zag zitten maar daarna verstand op nul en hup erin dat ding.

@ Biekie: Goed dat het er allemaal goed uitziet. Donderdag de punctie al spannend hoor! Alvast heel veel succes en sterkte daarmee. We duimen voor een goede oogst. Die bolletjes heb ik ook gehad. In eerste instantie had ik Pregnyl meegehad maar omdat ik zoveel follikels had en er kans op overstimulatie was kreeg ik die bolletjes mee, die heb ik 12 dagen moeten gebruiken na de punctie, gister ben ik ermee gestopt. Het is niet ideaal, en je krijgt er valse symptomen van, maar het is voor een goed doel he?

@ all: Hier helaas minder leuk nieuws, ik had al een voorgevoel dus heb vanmorgen getest want ik zat mezelf helemaal gek te maken. Zoals ik al verwacht had: Negatief. het mag waarschijnlijk gewoon niet zo zijn. Het dringt nog niet echt tot me door, dat zal wel zo zijn als ik ongi word. Hoop dat ongi snel doorzet nu. Waarschijnlijk kunnen we pas volgend jaar door met poging 2 dan. Maar ben er voor nu even helemaal klaar mee eigenlijk. Zwanger worden hoort zoiets moois te zijn.....

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Zora; bah wat een vervelend nieuws. Ik krijg er kippenvel van.
    Het was jullie zo gegunt meid. Ik leef met je mee. Sterkte om deze teleurstelling weer te verwerken.

Wat je zegt. Zwanger worden hoort zoiets moois te zijn. Maar helaas is dat voor ons (nog) niet weggelegd.

Meid ik denk aan je.

Mag ik nog vragen waarom je volgend jaar pas door zou kunnen/mogen? Er moet 1 cyclus tussen zitten, dus eind van het jaar zou je toch weer verder kunnen?

Ik denk aan je.

Liefs,
    Ieoor

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb hele onregelmatige cyclussen. Ik moet nu nog wachten wanneer ik ongi word ergens deze week denk ik. Een 'normale' cyclus duurt bij mij rond de 32 dagen. En na IVF is dat vaak ontregeld en mijn cyclus is daar extra gevoelig voor. Dus ik ben bang dat we met de feestdagen in de knoei gaan komen, of dat mijn cyclus heel lang gaat duren. :( Maar er zit niets anders op dan dat af te wachten.

Overigens zit ik ook te wikken en wegen nu of we wel verder willen. Maar eerst mijn ongi maar eens afwachten en het gesprek in het ziekenhuis dat ik dan kan plannen.

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Het valt ook allemaal niet mee he Zora.
    Denk er samen met je mannetje maar eens heel goed en rustig over na.

Wij zijn er voor je hoor!

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; wat goed; 17 eitjes. Dat is behoorlijk veel.
    Donderdag om 9 uur de punctie. Ik ga voor je duimen en aan je denken.
    Ik kreeg trouwens 4 ampullen Pregnyl. Die moest ik om de 3 dagen spuiten (halve ampullen, de rest moesten we weggooien).
    Ik geloof dat je bij weinig eitjes Pregnyl krijgt, en anders die bolletjes.

Wij moeten er vanmiddag weer heen. Ben benieuwd. Ik laat het nog wel weten later vandaag.

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ben nét terug van het Geertgen.
    Er waren maar 2 of 3 eitjes te zien....... Zaterdag weer terug. Als er dan niet wat meer zit, gaat het deze ronde over voor ons.

Maar goed, vooralsnog niet getreurd. De vorige keer was er tijdens de 1e FM ook nog niet zoveel te zien. Afwachten tot zaterdag dus.

Fijne avond.

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Zora meid wat vind ik dit ontzettend vervelend voor jullie zeg!! Ik had echt goede hoop.......ik weet niet wat ik moet zeggen....

19. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Lieve zora: meid, ik heb hier geen woorden voor, ik zit met tranen in mijn ogen dit te typen voor je..ik vind het echt zo vreselijk erg voor jullie!! Ik had zo gehoopt dat we allemaal een positief resultaat in handen kregen deze ronde....
    Meid, heel veel sterkte om dit te verwerken!! Als we iets voor je kunnen doen...?
    Denk er heel rustig eens over na wat je verder wilt..veel sterkte meid!

pfff dames, wat een gedoe zeg..
    Mijn punctie is morgen al, vind het zo spannend nu!!
    Ik hoop echt dat het gaat lukken, maar ja, dat hoopte jullie ook..Dit maakt me wel een beetje onzeker nu...
    De aanhouder wint zeggen ze!! We zullen ze eens een poepie laten ruiken!! Van ons zijn ze zomaar nog niet af hoor!! Pas met een dikke buik en daarna met een mooie beeb in onze armen, let maar op!!
    Maar ja, wat jullie zeggen, het zwanger worden hoort zoiets moois te zijn...voor ons is het alleen maar een hel met elke keer hele hoge bergen die we moeten beklimmen en de grote vraag blijft..wanneer is het ons ook gegund???
    Ik moet zeggen dat ook wij onze buik een beetje vol hebben van al dit gedoe..de medische termen en alleen nog maar met je eitejs bezig te zijn en bevruchtingen en dergelijke...
    laten we hopen dat dit snel genoeg voorbij is!!

sorry meiden, ik ben gewoon bang voor de punctie en voor de uitslag...

Ieoor: ik ga heel hard voor je duimen dat er meerdere eitjes komen hoor!! Het kan hoor, bij mij zijn ze ook van 10 naar 17 gegaan!! Laten we hopen op een hele mooie oogst!!
    hou moed he!!

liefs Biekie

20. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Biekie wat spannend zeg!! Meid ik zal duimen dat het allemaal goed komt en dat je een mooi resultaat krijgt!!

Lieve Zoor hoe gaat het met je?? Als ik aan je denk krijg ik ook een verdrietig gevoel:(

Het hoort inderdaad zo mooi te zijn, en wij moeten er potverdrie voor vechten. Ik ben heel blij dat ik nu een paar maanden heb gehad om bij te komen. En ja af en toe ben ik het ook zat maar ik denk wel dat ik met frisse moed straks aan de eerste poging kan gaan beginnen.

Net even het ziekenhuis gebeld want we zijn weer 1,5 week verder en ik heb nog steeds geen dossier. En nee het patientenserviceburo had hem ook nog niet;) Heb die meneer even duidelijk verteld wat ik van het hele zooitje daar vind en dat ik helemaal klaar met ze ben (heb wel gezegt: ik weet dat u er niks aan kan doen maar ik moet het wel even kwijt) Hij gaf aan dat de arts haar handtekening nog moest zetten en dat duurt een beetje lang. Ik zei al heeft het zin als ik haar bel, nee dat had niet zoveel zin.
    Heb gezegt dat ik het maar een traag gedoe vind daar in dat hele ziekenhuis en vooral de afdeling gyn. Hij bleef verder heel netjes, dus ben benieuwd of ik die man ga zien als ik mijn dossier op ga halen, hij zal wel denken:D

Barleeus is toch weer stom toeval dat ze net op dat moment je opbellen voor de info-avond. Net of het zo moet zijn, nou ja het is maar goed dat we allebei overstappen. Voor jou komt het ook al dichterbij he! Nog een paar daagjes, spannend hoor!

Deel Deze Pagina