Na (5 keer) IUI, nu door met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden,

Hier gaat het nog neit echt beter, ben best verdrietig en ben constant aan het denken over hoe ik verder wil. Mijn mannetje is ook erg aangeslagen en gelukkig hebben we gisteravond veel aan elkaar gehad en besef je extra hoeveel je van elkaar houd. Mijn man heeft aangegeven geen 4e IVF te willen mocht het zover komen, want we krijgen er maar 3 vergoed, ook ziet hij adoptie eigenlijk helemaal niet zitten, zijn hart gaat uit naar pleegzorg mocht er geen kindje van onszelf komen, ik vind het allemaal moeilijk, wat is nou wijsheid? Ik denk dat we eerst deze tegenslag moeten verwerken en dan kunnen we misschien iets rationeler denken, nu is alles wazig. Ik hoop dat nu mijn ongi oook snel doorbreekt, dan is het echt, en kunnen we toch verder.

@ Talulah: Goed dat je het gezegd hebt hoor meid, vind dat echt knap van je want dat is best moeilijk. Hopelijk gaan ze er nu ook eens iets aan doen dan.

@ Biekie: Meis, heel veel sterkte en succes met de punctie morgen, ik hoop op een goede score en dat het allemaal meevalt voor je.

@ Ieoor: Ik zal voor je duimen dat er zaterdag meer follikels zitten, het kan nu nog alle kanten op inderdaad.

@ all: bedankt voor alle lieve woorden, ben zo blij dat jullie begrijpen hoe het is. En ik hoop echt dat we ooit nog eens kunnen kennis maken met elkaar in betere omstandigheden.

Liefs Zora

2. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    *Lieve Zora even een extra dikke knuffel voor je* (((knufff)))

Ik denk ook niet dat wij ooit een 4e poging zouden doen als dat ooit nodig mocht zijn, wat ik niet hoop. Financieel gezien zouden we het makkelijk kunnen doen, maar waar leg je de grens? Helaas mag het dan niet zo zijn.....ik probeer daar gewoon nog maar niet aan te denken.:( Adoptie lijkt me ook niks en mijn vriend wil dat al helemaal niet. Pleegzorg weet ik ook nog niet, nog niet goed over nagedacht.

Nou mijn irritante gedrag heeft geholpen, ik werd net gebeld dat mijn dossier klaar ligt dus ik kan hem komen halen. Dat doe ik morgen meteen en breng hem dan meteen door naar het andere ziekenhuis. Kan ik ook alvast mijn ponskaartje laten maken, hoef ik dat 6 nov. niet te doen dat scheelt.;)

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je Talulah, moet zeggen dat ik me vandaag gelukkig al iets beter voel dan gister. Ik ga vanmiddag even het ziekenhuis bellen voor een afspraak want neem aan dat we een evaluatiegesprek krijgen. En ik denk dus dat we dan doorgaan met ICSI. Ik hoop dat we na 1 rustcyclus weer verder kunnen heb gister met mannetje een goed gesprek gehad en we willen toch meteen verder. Ik hoop dat mijn eigen cyclus niet heel erg ontregeld is.

Verder hebben we afgesproken dat we dit jaar nog naar een informatieavond over pleegzorg gaan, gewoon om te orienteren. Ik denk, ook al mocht er een kleintje van onszelf komen, dat we dan toch in de toekomst voor Pleegzorg zullen gaan, dus naar zo'n avond kan geen kwaad.

Fijn dat je dossier gereed is Talulah, dat geeft toch wat meer rust he? Zo vervelend als je overal tig keer achteraan moet.

Biekie: Ik hoop dat de punctie meegevallen is meid, ik hoop snel van je te horen hier. Knuffel!

4. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Zora, allereerst een *knuf* ik lees het nu pas. Ik weet niet wat ik moet schrijven, kan zeggen dat het balen is maar dat is véél te zacht uitgedrukt. Sterkte....

Bieke, hoe is de punctie gegaan? Rustig aan doen hè, straks. Laat je maar lekker verwennen hoor! Ik duim voor een paar mooie emmy's.

Talulah, eindelijk je dossier, kan je tenminste weer wat regelen. Voor ons nog een weekje dan mogen we naar leiderdorp. Ben echt heel benieuwd. Bij ons sturen ze het dossier gelijk door dus ik hoop maar dat het op tijd geregeld is. Verder geniet ik eigenlijk ook wel van de rust nu. Kan het redelijk van me af zetten, vind de tijd nog steeds wel snel gaan dus dat is een goed teken voor mij.
    Hoe gaat het verder met je?

Ieoor ik duim voor je hoor zaterdag! Ik ben het hele weekend niet on-line maar ik zal aan je denken!

all: hier ligt de grens redelijk ver weg. Ik heb nu unive 3 en wil graag naar unive 4 omdat dan de vierde poging ook vergoed wordt. Daarna zouden we eventueel een 5de poging zelf kunnen betalen. Meer niet omdat dan echt het geld op is. Adoptie is zeker ook een mogenlijkheid en we hebben het zelfs over zaaddonatie gehad als het daar aan zou liggen. Dit zou mijn man ook geen probleem vinden maar het meer als een halve adoptie zien. Pleegzorg zou ik niet kunnen denk ik omdat je dan weer afscheid moet nemen van een kindje en dat zou ik geloof ik niet kunnen. Maar petje af voor de mensen die dat wel kunnen want het is zóó hard nodig.

Prettig weekend voor iedereen alvast, ik ben er maandag pas weer. Liefs

5. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Hier ff snel een berichtje van me,
    vanochtend om 9 uur is de punctie geweest..wist niet zo goed wat ik moest verwachten..
    Het was wel behoorlijk pijnlijk en heb later in de rustruimte toch wel ff een traantje gelaten van de pijn...Maar het resultaat is er!! We hebben 15 eitjes!! 35 miljoen zwemmers ingeleverd en het zag er allemaal goed uit..Nu hopen op mooie bevruchtingen!!
    Zondag mogen we om 9.15 uur bellen wat het resultaat is en vind dezelfde ochtend nog de terugplaatsing plaats! Ik vind het zo spannend...heb vamiddag lekker in mijn bedje doorgebracht en ga het de komende dagen lekker rustig aan doen..
    Ik hou jullie op de hoogte!

dikke knuffel aan iedereen

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Goed zo Biekie. Gefeliciteerd met je mooie opbrengst qua eitjes. Doe maar rustig aan. Ik duim voor veel mooie bevruchtingen.

Zora; meid ik leef met je mee. De teleurstellingen keer op keer eisen hun tol. Maar ik ben blij te horen dat je je inmiddels een ietsje beter voelt.

Meiden ook ik zou jullie graag een keer ontmoeten. Wie weet kunnen we iets organiseren met ons eigen kleine topicje?

Ik hou het heel kort. Er is weer veel gebeurd de afgelopen 36 uur. Manlief had last van druk op zijn borst (nacht van dinsdag op woensdag). Woensdagmorgen hartfilmpje laten maken, maar er was gelukkig niets mis. Was waarschijnlijk een soort hyperventilatie.

Gistermiddag moest ik naar de oogarts. Ze hebben een of andere meting gedaan middels druppels in mijn ogen. Dit om de 0 stand / rust stand van mijn ogen te kunnen meten. O wat een pijn. Pupillen zo groot als schoteltjes, en wat was de wereld gisteren en vandaag wazig. Ik kan nog steeds niet heel goed lezen/zien.

Gisterenavond heeft manlief vervolgens nog een ongeluk gehad met zijn auto (we hebben m nog geen 4 maanden). Dus vandaag druk in de weer met garages, verzekeringen etc......

Dit is echt zó niet ons jaar.

Meiden ik hou het kort. Ik denk echt aan jullie.

7. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Biekie wat een mooie opbrengst, logisch dat je een traantje moest laten. Zou ook iets voor mij zijn hoor, we moeten zoveel meemaken!

Ieoor voor jou ook even een dikke knuffel (((Knuff))) wat een rottigheid deze week zeg, echt balen. Dan heb je ook wel even zin om te janken jeetjemina. Hou je taai....

Lijkt me leuk om een keer met elkaar af te spreken, ik stem voor!
    Ik weet niet waar iedereen vandaan komt? Barleeus en ik uit het noorden van Noord Holland.

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lijkt mij ook leuk om af te spreken meiden! Ik woon boven in de provincie Utrecht, maar vind het niet erg als ik er een stukje voor moet reizen hoor!

@ Ieoor: jeetje wat kan een mens hebben in zo'n korte tijd. Sterkte saampjes, het zit jullie neit mee. Hopelijk snel beter nieuws.

@ Biekie; Gelukkig is het achter de rug meis, en laten we hopen dat dit de eerste en laatste punctie was en dat je veel cryo's hebt. Jullie scores klinken goed hoor. Wij hadden ook 15 eicellen, maar de zwemmers waren er veeeeeel minder.

@ Talulah: Hoe is het met de paardjes? Nog wedstrijden dit weekend? Ik ga vanmiddag rijden, gister heeft ze een dagje rust gehad want ik had woensdag priveles en toen heeft ze er aardig aan moeten trekken, ze was van top tot teen bezweet, maar het ging super lekker, na een half uurtje was ze zo los als een elastiekje.

@ Barleeus: Dus jullie zijn ook al flink aan het nadenken over oe en wat? Moeilijk hoor! Ja pleegzorg lijkt mij ook erg moeilijk, wij zijn christen en mijn man heeft echt het gevoel dat God dat op zijn hart legt dus dat is wel heel mooi vind ik, al zou ik zelf liever voor adoptie gaan. We zijn alwel ingeschreven voor adoptie, mochten we daarvoor kiezen is er toch al wat van die lange wachttijd voorbij. Zaaddonor willen wij niet. We willen of een kindje van ons samen of een kindje wat niet van ons samen is, het is wel goed om al over al deze dingen na te denken en te praten.

Gister toen ik thuis kwam had mannetje een leuke verrassing. Hij heeft me mee uit eten genomen. We hebben beide een rotweek achter de rug en dit was een welkome afleiding. We hebben het erg gezellig gehad en gelachen en het eten was heerlijk.

Gister trouwens ook het ziekenhuis gebeld, ik hoef helemaal niet op evaluatiegesprek. Heel vreemd, ik moet gewoon een rustcyclus nemen en dan de volgende cyclus mag ik op dag 21 weer beginnen met de deca. En dan moet ik bellen voor de planning als ik weer ongi word. Dus als alles meezit zitten wij begin of half december weer in de race. Toen ik ophing besefte ik alleen dat ik niet genoeg Deca heb maar tegen die tijd bel ik daar wel over terug. Nu dus even een cylcus afwachten, hopelijk duurt deze cyclus niet te lang.

9. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    hey meiden,

hier ff een kort berichtje,
    ik voel me inmiddels al weer een stuk beterder.
    Het is nog wel allemaal erg gevoelig, maar de pijn is een stuk minder.
    Ik vind het erg spannend wat er zondag uit komt!
    Heb een kaarsje branden in de keuken, hoop dat dit gaat helpen:(
    hoezo bijgelovig?;)
    Maar, ik vind het ook erg leuk om jullie een keer te ontmoeten!! Dus ik stem ook voor!
    Ik woon in brabant, helmond, dus het zal een eind reizen worden, maar ik heb het er graag voor over!
    Hoe is het verder met iedereen?

liefs Biekie

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Ieoor...

We zaten samen in het IUI topic...
    Hoe is het met jou?
    Lukt het een beetje met het IVF??

Misschien wil je het wel niet horen..
    Maar ik ben zwanger... zondag 8 weken..
    Hoop dat je mij snel mag volgen..
    En ik blijf je hier ook volgen hoor ik lees regelmatig mee

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Talulah; wat een gedoe met dat dossier. Ongeloofelijk dat het allemaal eeuwen moet duren he! Maar inmiddels is het je gelukt en ligt jullie dossier in het nieuwe ZH op jullie komst te wachten!!!

Barleeus; bijna jullie 1e gesprek in het nieuwe ziekenhuis. Wat je zegt. De tijd gaat stiekum snel.
    Zaaddonoren of adoptie. Ook jullie denken al verder. Heel goed eigenlijk om alvast na te denken over waar je grenzen en eventuele andere wensen liggen.

Zora; fijn te lezen dat jullie al weer aan een volgende poging kunnen denken. Knap hoor!
    En wat lief van je mannetje; lekker even uit eten geweest en even aan leuke dingen kunnen denken.
    Geen evaluatiegesprek vind ik ook een beetje vreemd, maar zoals we inmiddels allemaal weten; het is overal anders. Hopen nu op mooie snelle cyclussen, des te eerder kunnen jullie weer verder.
    Voor wat betreft pleegzorg. Petje af voor de mensen die hun huis en hart openstellen voor pleegkindjes. Harstikke goed om alvast naar een informatie avond te gaan. Dommer worden jullie daar zeker niet van. Succes!

Biekie; hoe is het met jou? Je bent inmiddels opgeknapt na de punctie lees ik. Gelukkig maar.
    Ik duim voor een heleboel hele mooie bevruchtingen. Succes alvast voor morgen. Laat je het morgen wel even weten????

Funkie; gefeliciteerd meid met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van.

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Voor ons minder goed nieuws vandaag. Er zaten maar 2 kleine eitjes. Dus de ICSI gaat niet door.

Woensdag krijgen we nu een escape IUI.....
    Krijgen we alsnog onze 6e IUI....... Ach ja, niet geschoten is altijd mis. Ik heb nu weer zoveel medicatie gespoten dat we het toch het proberen waard vinden. Als is het maar het idee, dat het spuiten niet helemaal voor niets is geweest.

Het ziet er niet al te best uit voor mij, qua eitjes.
    Volgende ronde gaan we weer het korte Flare up schema. Echter nu met 375 eenheden Fostimon. Hopen dat dat nog een eitje of 6 tevoorschijn kan toveren........
    Ik heb 25 doosjes Fostimon gekregen. Dat is voor 5 dagen!!!! Dus 5 doosjes per dag. Echt bizar. Ik moet haast een kastje leeg halen voor al die medicatie (dit hoeft niet in de koelkast, moeten we namelijk zelf nog mengen).

13. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    goh meis, ik kwam even kijken hoe het met je gaat maar schrik nu een beetje. Wat balen zeg dat er maar 2 eitjes zaten....gelukkig doen ze een escape IUI maarja liever wil je toch gewoon genoeg eitjes en een ICSI.
    Pfffff wat rot voor je meis, hoe voel je je???
    Hoe zit het eigenlijk met je eicelvoorraad, dat kunnen ze aan de hand van je bloed checken toch??

Meis dikke knuf van mij. Wat een pech weer voor je. Ga voor je duimen dat deze IUI het gaat doen voor je.

xxxxxxxxx

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey Maaike; ja we hebben het er al een paar keer over gehad met de artsen; mijn eicelvoorraad.
    Vandaag nog even wat gegevens meegenomen naar de arts (info van Sikki, waarop er dan bloed geprikt moet worden om dat vast te stellen).
    Maar wat de arts zei, daar zit ook wel wat in; 'ik heb geen bloedtest nodig, we weten zo al dat je eierstokken niet doen wat ze moeten doen'.
    Ik heb eigenlijk een beetje de eierstokken (ei voorraad?) van iemand die een stuk ouder is dan dat ik daadwerkelijk ben (33).
    Als ze bij mij een eitje of 6 tot 8 kunnen bewerkstelligen, dan is dat al heel erg veel.

Ik voel eigenlijk nog niet echt iets. Maar vandaag had ik voor het eerst het gevoel dat het echt echt nooit gaat lukken bij ons. Want zonder eitjes (ik overdrijf nu) gaat het echt niet lukken. Zucht....

15. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Ieoor: Wat lees ik nu??
    Jeetje meid, wat rot voor je zeg!
    Jeetje, ik zit me zorgen te maken of de 15 eitjes wel zijn werk gaan doen, terwijl jij maar 2 eitjes hebt...Ondanks al je medicatie..ik geloof dat je de moed even op geeft meid..
    Maar, met IUI kan het ook zo zijn he, en anders de volgende ronde met ICSI, je hebt uiteindelijk maar 1 eitje nodig die zijn werk doet..
    Maar ik begrijp je teleurstelling heel goed meid.
    Ik weet verder niet zo goed wat ik erop moet zeggen, vind het echt heel erg!! Veel sterkte en toch veel succes!!
    Maar wat een medicatie zeg?!:$ Moet je dat ook spuiten? Jeetje, zeg, petje af voor je!!

Zora: wat goed dat jullie inderdaad weer verder kunnen denken..pleegzorg of adoptie..wij hebben afgesproken dat we eerst afwachten wat er uit de punctie komt voordat wij de papieren voor adoptie weg sturen..
    Ik heb wel vaker met de gedachte gespeeld of het niet is voorbestemd om een gezinshuis te gaan starten. Dit zie ik steeds meer collega's doen en houdt in dat je een kindje in huis neemt waarschijnlijk al vanaf jonge leeftijd waar je alle zorg voor biedt. Ouders hebben dan nog wel rechten of contact, maar verder woont het kindje dan bij ons. Hiervoor krijg je ook betaald, en heb wel vaker gespeeld met de gedachte om zoiets mischien in de toekomst te gaan doen..
    Maar dan liever als ik mijn eigen gezinnetje compleet heb en daarnaast mischien nog 1 kindje in huis neem..
    Pfff, wat een moeilijk keuzes he!!

Verder gaat het redelijk goed, ik heb nog ontzettende last van mijn onderbuik, echt krampen...en vooral als ik diep inadem doet het nog wat pijn...maar ja, dat zal wel normaal zijn denk ik?
    ik wacht in spanning af wat de uitslag morgen is..
    Ik laat het jullie natuurlijk weten als ik iets meer weet!
    Duimen nog ff he!!

fijn weekend iedereen en voor iedereen een hele dikke knuffel!!

16. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben zojuist terug uit het catharina ziekenhuis.
    Van de 15 eicellen zijn er 9 embryo's!!
    Ze hebben geen perfect embryo gevonden, en hebben nu dus 2 embryo's terug geplaatst!!!!
    Ik ben zo blij...:D alleen nu is het natuurlijk afwachten he..we zitten ons alweer helemaal gek te maken dat we misschien wel een tweeling krijgen enzo..grrr..niet normaal zeg!
    Ik krijg volgende week te horen of de andere 7 embryo's van die kwaliteit zijn dat ze daadwerkelijk ingevroren kunnen worden, daar hopen we natuurlijk wel op!!
    Dus wij zijn nu helemaal happy, en hopen op een happy end!!!

Hoe is het met de rest??

Dikke knuffel van me!

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; gefeliciteerd met je 2 emmy's. Mijn duimen draaien!!!

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ieoor wat vind ik dit vervelend voor jullie zeg:( Weet even niet wat ik er van moet zeggen. Er is inderdaad maar 1 ei nodig en als je dan ICSI doet word de kans van slagen al groter.....pff....

Biekie wat goed meid! Ik hoop dat de 2 emmy´s zich vast klampen en lekker 9 maanden blijven zitten!

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Grrrr, heb net een heel bericht lopen typen en druk ik op plaatsen, knalt de site eruit. Zucht.....nu maar even in het kort dan:

@ Ieoor: Wat een rotnieuws lees ik hier weer, vind het zo erg dat het jullie zo tegen zit. Heel veel sterkte en hopelijk komt jullie vertrouwen weer een beetje terug.We hebben niet de garantieop een kindje, maar de hoop mogen we nog niet laten varen. Gelukkig toch nog een escape IUI, dan is het spuiten niet voor niets geweest. Knuffel van mij!

@ Biekie: jij hebt gelukkig goed nieuws. Ik zal voor je duimen en hopen dat deze emmy's blijven plakken. Sterkte in de zenuwslopende wachtweken.

@ Funkie: Gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ Meeting: Leuk dat iedereen wil, alleen Barleeus heeft nog niet gepost toch? We wonen nou niet echt vlak bij elkaar allemaal dat is wel jammer. Het is misschien handig even op een kaartje te kijken wat voor ons allemaal het midden is zodat we de reistijd voor iedereen kunnen beperken. Weet niet wat voor dag voor jullie het beste zou uitkomen? En op wat voor termijn het kan. Dat is nog best lastig.

Met mij gaat het ook nog niet echt 100% lekker, merk dat ik wel meoite heb met de feestdagen die vor de deur staan. Ik hoop dat ik in december weer aan het spuiten ben, dan heb ik weer een doel voor ogen en dat verzacht het leed een beetje. Voel me momenteel een beetje zielig, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog ongi ben. Dan mag het. ;)

20. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    (((nogmaals knuff Zora))) je mag inderdaad zielig zijn.

Wat ik begrijp van Barleeus zou ze een meeting ook leuk vinden, ze vroeg namelijk of ze met me kan carpoolen als het zover komt! Ja het zal wel het midden van het land worden, is misschien het handigste. Ik kan in ieder geval niet op zaterdag.
    Er komt wel een drukke tijd aan (sinterklaas etc.) dus tja...

Deel Deze Pagina