Na (5 keer) IUI, nu door met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hey meiden,

Jaa, ik vind een meeting ook erg leuk!
    Het midden prikken voor iedereen is denk ik wel het handigst idd.
    Ik kan op door de weekse dagen op maandag en woensdag en in het weekend om de 2 weken ivm werk. November is wat kort dag denk ik, dus mischien december of begin januari ergens een datum plannen?
    Ik vind het in ieder geval erg leuk!

Zora: dikke knuffel voor je meid! Heel begrijpelijk dat je je nog niet 100% voelt nu..je moet ook zoveel verwerken..Ik hoop voor je dat je snel weer door kunt gaan...
    En ja, dat met die feestdagen herken ik ook heel sterk, wij zitten te twijfelen of we met kerst thuis blijven of een paar daagjes weg gaan..Wachten nu eerst de testdatum af, hopen op goed nieuws en een leuke feeststemming!! maar mocht dit niet zo zijn hoeft het voor ons dit jaar ook niet zo...Moeilijk he!?

Funkie: gefeliciteerd meid met je zwangerschap!! Hoelang heb jij er over gedaan en welke behandeling? Ook ivf?

ieoor: Hoe gaat het met je meid?? Maak me een beetje zorgen...de teleurstelling een heel klein beetje te boven? Veel sterkte met alles!!

Hoe is het met Barluees en Talulah?? Trekken jullie het een beetje meiden?? Jullie datum komt ook al in zicht he..spannend hoor!

Hier: Ik voel me prima, heb nog wel wat buikkrampen maar ik heb de kliniek gebeld en dit zou komen doordat ze 17 follikels aangeprikt hebben en wat lucht inbrengen..daarop reageer ik blijkbaar zo heftig..
    Verder voel ik me prima, vind het een heel vreemd gevoel om nu met 2 emmy's rond te lopen..durfde gister nieteens te hoesten, bang dat ze eruit zouden vallen..haha..volgens mij mogen we gewoon alles doen toch? Maar vind het wel vreemd en een beetje eng bij bewegingen maken enzo..is dit heel vreemd??
    Wij wachten nog 14 dagen vrolijk af...:D vingerbijtend;)

dikke knuffel aan iedereen!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik herken het Biekie, ik durfde ook niet te hoesten. Haha...maar utieindelijk wel alles gedaan, ook paard gereden. Ik denk dan gewoon iedereen die normaal zwanger word doet dat ook tijdens de innesteling toch? maar ja, ik ben natuurlijk niet een erg hoopvol voorbeeld.

Ik zat te denken, misschien kunnen jullie mij per PB even jullie woonplaatsen laten weten, dan kan ik dat even op een kaartje tekenen en kunnen we op die manier een plaats prikken. Goed idee?

Dag: ik kan in het weekend en op vrijdag. Eventueel kan ik in het nieuwe jaar ook een dag vrij nemen. Ik denk dat januari het handigst is omdat er natuurlijke drukke tijden aan komen.

3. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Zora ik pb je even de woonplaatsen van Barleeus en mezelf door. Doordeweeks kan ik op een woensdag of vrijdag.

4. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Meiden,

Ik wil ook zeker mee hoor! Had ik dat zeker nog niet neergezet :(
    voor mij het liefst niet op vrijdag of donderdag verder maakt het niet uit. Januari is prima alleen 16 januari vier ik mijn verjaardag dus dat is niet zo handig en 17 januari ben ik daar vast nog moe van! Alweer een jaar voorbij dan, vorig jaar hadden we net de dag ervoor te horen gekregen dat het zaad zo slecht was. De kerst heb ik ook niet zo veel zin in, ik had zoooooo gehoopt dat we er dit jaar anders voor zouden zitten. Erg herkenbaar dus :(

Bieke! wat een goed nieuws, twee emmies, spannend hoor. Je kan inderdaad gewoon alles doen maar ik geloof dat ik het liefst ook de hele dag op de bank zou blijven liggen om er maar voor te zorgen dat ze in alle rust kunnen nestelen. Heel begrijpelijk dus... Sterkte en mijn duimen draaien (bijna) nonstop voor je hoor!!

Ieoor! voor jou een dikke knuffel, jeetje dat is kl**e zeg, gelukkig doen ze nog een iui, heb je het niet helemaal voor niets gedaan, maar ik kan me voorstellen dat je je nu even beroerd voelt. sterkte!

zora, je mag je zeker nog een beetje zielig voelen hoor als je nog ongi bent, ik ben ook altijd een beetje down als ik ongi ben. Ik hoop voor je dat je snel weer mag beginnen. En als je een berichtje getypt heb, selecteer je bericht dan en kopieer het dan even. Mocht de site er dan uit vliegen (dat gebeurt wel vaker) kan je het er zo weer inplakken. Scheelt weer wat frustraties! Ik hoor het wel vaker dat het gebeurt en dat is behoorlijk irritant.

Voor mij duurt het nog maar een paar daagjes, het komt nu snel dichterbij. Het wachten is me 100% meegevallen, het is eigenlijk supersnel gegaan. Ben totaal niet zenuwachtig ben alleen maar bang dat er toch een wachtlijst ofzo is, of dat ze nog dingen willen onderzoeken die lang duren. Zou het liefs in december willen beginnen, aan de ene kant zit je dan natuurlijk met de feestdagen wel stijf van de hormonen (en ik geniet er nu zo van dat ik zonder hormonen zit) maar aan de andere kant als het dan lukt dan heb ik misschien een mooi verjaardag kado voor mezelf! Nou ja... we wachten het nog even af, donderdag weten we meer. Het begint nu toch wel spannend te worden!

Liefs

o ja... zijn er misschien meiden die het leuk vinden om een hyves te hebben. Ik weet dat je een hyve kan maken die volledig overal van af geschermd is. Die niet op je eigen pagina komt te staan en die ook niet in de zoekmachine te vinden is. Ik zit namenlijk bij zo'n hyve met een groepje die in dezelfde maand begonnen zijn (ooit) dan ik. Dat moest natuurlijk volledig annoniem voor de buiten wereld. Inmiddels is natuurlijk iedereen al lang en breed bevallen, dus ik doe daar nooit meer iets mee (niet zo leuk om al die blije baby's te zien)
    Ik wil wel zo'n hyve voor ons maken als jullie dat leuk vinden. Ik hoor het wel.

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Even heel kort meiden:

Barleeus; geweldig idee, onze eigen hyves, anoniem en niet te vinden voor anderen!!!

Ik ben er wel voor in!

Zora; ik stuur je een PB met mijn woonplaats.

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goed idee Barleeus, ik heb met een andere club hier op de site ook zo'n hyves. Die zijn ook (op 1 na) allemaal al bevallen of zwanger, de meeste al van de 2e.

Ik hoop ook in december weer te beginnen misschein gaan we dan gelijk op, zou leuk zijn. Al krijg ik wel weer het lange schema helaas.

Ieoor vroeg over PB of jullie de mannen mee willen hebben met de meeting. Ik weet niet of die van mij wil, misschien wel als die van jullie meegaan. Mij maakt het niet zo heel veel uit. Als mijn vent niet wil kom ik gewoon alleen. :)

7. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    mmm.... ik denk niet dat mijn man mee wil. Misschien als we vaker af gaan spreken dat hij wel een keer mee wil, maar hij praat er toch minder makkelijk over als ik. Dus ik denk niet dat hij dat wil. Maar als er mannen zijn die wel graag willen, dan zal ik het hem zeker vragen.

Ik ben met de hyve bezig, degene die lid willen worden kunnen mij het makkelijkst een pb sturen met je hyve adres, dan kan ik jullie uitnodigen en hoef ik niet hier het adres te noemen.
    Zora, moeilijk hè als iedereen al bevallen is en jij de enige bent die over is gebleven. We spreken af dat we allemaal snel zwanger worden hoor! kunnen we straks trots foto's laten zien van de testen, buiken en baby's!!!

liefs

8. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Hier even vlug een berichtje van mij!! Ik pb je zo Barleeus, ik zou het van het weekend al doen maar het schoot er gewoon bij in, sorry!!

Ik weet zeker dat mijn vriend niet mee wil, die staat er nogal nuchter in en wil er ook verder ook niet over praten. Dus ik kom lekker alleen.

9. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Even in het kort:

Zora: ik heb je net een PBtje gestuurd met mijn woonplaats. Succes met het midden zoeken haha!

Barleeus: Ik vind het een kei leuk idee!!
    Alleen wil ik dan wel idd zeker weten dat het anoniem is?? De halve wereld weet het inmiddels al, en daar wordt ik niet echt vrolijk van...zoiets gaat als een lopend vuurtje he..
    Dus als je me die garantie kunt geven doe ik ook mee!
    Enne dat hyves adres he, is dat mijn huidige adres nu??
    Tja, ben niet zo;n computernerd dus heb er niet zoveel verstand van...hihi...

10. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Biekie je hebt een pb....
    Ik hoop dat het lukt zo!

Liefs....

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; je emmy's vallen er niet zomaar uit hoor (hihi). Ik hoop dat ze zich heel goed vasthouden!!

Barleeus; bijna naar het ZH. Ik hoop dat er inderdaad geen wachtlijsten zijn, en dan je meteen doormag met je behandeling.
    Wie weet lopen jij, Zora en ik dan gelijk op. En wie weet Talualah ook natuurlijk!
    Maar wat is de tijd toch weer snel gegaan he. Voor je het weet is het inderdaad kerst. Ik las al meer over de feestdagen die weer voor de deur staan. Ook wij hebben het er al over gehad om misschien lekker even weg te gaan rond die dagen.

Zora; al druk met de kaart van Nederland in de weer :) ?

Talulah; jouw man geen prater dus. Geeft niks. We kijken wel hoe we het allemaal gaan doen. Desnoods doen we onze 1e date zonder mannen. En als het dan helemaal leuk en gezellig is, willen de mannen wellicht in een later stadium wel mee. Komt vast wel goed.

Hoe is het verder met iedereen? Druk met de dagelijkse dingen?

Hier gaat het redelijk goed. Merk wel dat ik afgelopen weekend niet echt te genieten was, voor manlief dan. Want de buitenwereld krijgt niets mee van mijn slechte buien.......
    Maak me misschien toch meer druk over mijn eitjes dan ik dacht. Ineens ligt het niet alleen meer aan het zaad, maar ligt het ook aan mij.
    En gevoelsmatig vind ik het 'ei probleem' groter dan het 'zaadprobleem'. En medisch gezien is dat ook zo denk ik. 4 miljoen zaadjes, na opwerking is niet veel, maar toch meer dan genoeg voor IVF of ICSI. Maar 2 eitjes is echt te weinig......
    Ik zit er toch nog mee geloof ik.
    Woensdag de IUI, ik heb er nu al geen vertrouwen in, maar aangezien de wonderen de wereld nog niet uit zijn.......

Ik zit trouwens weer helemaal onder de bultjes/puistjes. Echt ongeloofelijk. Ik lijk wel een puber.... zucht....

Fijne avond. Dadelijk fijn greys kijken.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het zou leuk zijn als we straks allemaal een beetje gelijk oplopen. Afwachten maar, ben benieuwd wanneer iedereen mag starten en hopelijk heeft Biekie geen volgende poging meer nodig.

Ieoor, ik begrijp je gevoel, nog een probleem erbij, alsof er niet al genoeg speelt. Ik hoop dat dit incidenteel was en dat er volgende keer weer meer zal groeien. Probeer ook een beetje vertrouwen te hebben in de IUI, misschien helpt het, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Sterkte met alles!

Het is echt moeilijk allemaal, vooral met de feestdagen. Wij hebben er ook al over gedacht om weg te gaan, maar ik ben toch ook wel graag bij mijn familie, dus ik vind het moeilijk.

Meeting: Het is voor mij heel gunstig omdat ik zo goed als in het midden woon van jullie. Ieoor had het idee om in een bosrijke omgeving af te spreken met een leuk restaurant in de buurt, en zo kwam ik uit bij de Lage Vuursche, is in het midden en er zijn meerdere leuke restaurants in de buurt. Voor mij is het niet ver, dus ik wil even aan jullie vragen of jullie het te doen vinden.

Ik denk dat het dan handig is om eerst aleen met ons meiden af te spreken en misschien later een keer met de mannen erbij? Als ze dan willen?

Nou, ik hoor het wel weer, ik heb geprobeerd het kaartje op de hyves te zetten maar het is een PDF dus lukt me niet. Erg he? Zucht.....

Ik zal van de week even wat datums prikken en op de hyves een pol maken dan kunnen we kijken wanneer iedereen kan. Is wel handig denk ik.

Liefs Zora

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; hoe voel je je inmiddels, met je emmys aan boord?

Zora; wat je zegt is helemaal waar. Alles kan! Dus wie weet kan deze IUI ook slagen.
    Met de IVF had ik 5 eitjes, toen met ondersteuning van de acupunctuur.
    Deze poging kon de acupunctuur rondom het spuiten niet doorgaan omdat we zelf niet konden. Ik heb een beetje het bijgeloof nu, dat het wellicht aan de acupunctuur kan liggen.
    Volgende keer maar weer gewoon braaf naar de afspraak gaan.

Lage Vuursche is prima voor mij. Harstikke leuk dat je er al zo druk mee in de weer bent geweest.
    Ik zie je pol wel verschijnen op Hyves. Ik heb er nu al zin in!

14. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Lieve Ieoor:

Ik wil je heel veel succes toewensen vandaag!!
    Zet m op vandaag en alles is mogelijk he...
    Mijn duimen draaien volop voor je!!!!

Liefs Biekie

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gisteren de IUI gehad. Sorry dat ik niet meer ben komen vertellen gister.
    Het ging goed, De eendebek heeft me niet zeer gedaan dit keer, en het was binnen een paar minuten gepiept. We hadden (ik geloof) zo'n 4 miljoen zaadjes. Dus voor ons doen goed. Nu maar hopen op een wonder!

Als ik niet zwanger ben van deze IUI, dan starten we over 2 weken als ik ongesteld word, direct met de medicatie voor de volgende ICSI poging. Dus dat gaat rap.

Ik vind het Hyven nog een beetje eng meiden met dit soort berichten....

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat goed Ieoor, jullie hebben dus een goede kans dat deze IUI lukt! En zo niet weer snel starten. Goed zeg. Maar ik zal voor jullie duimen!

De krabbels op de hyves zijn echt voor niemand te zien. Bekijk de hyves maar eens als je zelf niet ingelogd bent. Je meot alleen op je eigen hyves de Buzz uitzetten want daar zijn dan weer wel dingen van onze hyves te zien. Is een beetje krom eigenlijk, maak je een afgeschermde hyves, is het wel te zien op je buzz.

Ik heb buzz in ieder geval helemaal uitgeschakeld.

Vanavond ga ik uit eten met mijn 2 zussen, even wat afleiding, gezellig.

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Wat leuk lekker uit eten. Mjammie. Geniet ervan!

Je hebt ook vast gelijk qua Hyves, maar ik ben een piekerkont.....

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ieoor, niet teveel piekeren hoor! is niet goed. Misschien helpt het je om te weten dat van mijn hyvesvrienden ook niemand het weet, op een paar uitzonderingen na. En ik ook niet wil dat de rest het te weten komt.

Ieoor even een vraag aan jou, ik las net in een ander topic hier dat bij ICSI een chormosoomonderzoek verplicht is in een aantal ziekenhuizen. En dat de uitslag vand at onderzoek 8-12 weken duurt. Heb jij dat ook gehad (= gewoon middels bloed prikken)?

Ik krijg er een beetje de zenuwen van. Heb geen evaluatiegesprek gehad en er is door de assisitente ook niet gesproken over ICSI nadat ik vertelde dat we maar 1 bevruchting hadden van de 15 eicellen.

We moeten dus gewoon 1 cyclus afwachten en dan mag ik de volgende cyclus starten met de Deca op dag 21 en pas dan moet ik bellen wanneer ik begin met de Puregon. Maar dat regelt de assistente. En dan zie ik de arts dus pas bij de 1e FM, ik vraag me af of het dan te laat is.

19. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    ieoor ik zal voor je duimen, wie weet gebeurd er wel een wonder!!

Even een vraagje, moet je iedere keer weer opnieuw beginnen met de pil eigenlijk? Ik neem aan dat als ik ooit een keer aan de beurt kom ik dan eerst met de pil start en daarna aan de medicijnen zoals deca enzo. Maar moet die pil iedere keer opnieuw om de boel plat te leggen??

Zora je geeft aan dat je je buzz uitgeschakelt hebt net als ik, maar toch word jou poll zichtbaar in mijn buzz. Dit zou betekenen dat als iemand reageert op die poll dat ook zichtbaar word in de buzz van anderen (hier bedoel ik vrienden mee)

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Zora; grappig dat je dat vraagt. Ik had gisteren ook 1 vraag voor onze arts: en dat was chromosoomonderzoek.... Is dat toevallig of niet... hihi.

Onze arts moest er een beetje om lachen....
    Jaren terug vertelde hij, toen ICSI net nieuw was, vond de minister dat ICSI niet zomaar ingevoerd mocht worden. Hij wilde onderzoek.
    Voor onderzoeks doeleinde moesten mannen toen een chromosoomonderzoek ondergaan.
    Uit dit onderzoek blijkt ofdat een eventueel jongetje al dan niet vruchtbaarheidsproblemen krijgt als hij zelf aan kindjes zou willen beginnen.

Voor onderzoeksdoeleinde is dit onderzoek niet meer nodig. ICSI bestaat inmiddels zo'n 14 of 15 jaar. En er zijn al gegevens genoeg.
    En ofdat jongetjes al dan niet vruchtbaarheidsproblemen krijgen. Dat is eigenlijk onzin volgens hem. Als stellen zoals wij met een toevalstreffer toch zwanger waren geworden dan hadden ze ook geen chromosoomonderzoek gehad.
    De arts vertelde verder dat als er al stellen zijn die te horen krijgen dat jongetjes later problemen kunnen krijgen; dan zeggen die stellen: dat is dan een probleem voor later.

Ofiicieel moet hij nog wel. Maar het heeft volgens hem geen zin. Bij het Geertgen hoeft niemand dit onderzoek te ondergaan.

Maar ik weet dat er ziekenhuizen zijn (volgens mij Radboud en Amsterdam) waar het wel nog steeds verplicht is.

Ik zou als ik jou was direct even bellen met jouw ZH. Dat weet je het meteen. Want om over 2 maanden te horen dat dit onderzoek nog moet.... Zo'n onderzoek duurt geloof ik 3 maanden.

Succes ermee. Laat je effe weten hoe het afloopt?

Deel Deze Pagina