Goedemorgen! Ja, even zonder hormoontjes is ook wel lekker Talulah, en even lekker geen ziekenhuis. Daar kijk ik ook wel naar uit, hoewel snel verdergaan toch oo een beetje mijn houvast is. Lola: Succes met alles! Jij zit er dus al middenin? Ieoor: Hoe was je gesprek? Nog 2 dagen tot mijn NOD, maar heb geen hoop dat ik zwanger ben. Voel aan alles dat mijn ongi onderweg is. Al wat ongikrampen en een dikke ongi puist op mijn wang. Bleh!
Hey dames, pfff, tot nu toe voel ik me nog goed. Ik heb nog 2 a 3 dagen te gaan en dan weten we of IUI 6 gelukt is... Tot nu toe voel ik nog niks eigenlijk..ik heb deze maand zo ontzettend veel buikpijn gehad..had ook een blaasontsteking dus misschien komt het daar vandaan? Ik heb nog geen last van mijn onderrug en buikkrampen van de ongi...?? Maar ik durf er niet op te hopen dat het deze keer wel raak zou zijn... IK wil me behouden voor een hele grote teleurstelling en denk dat ik echt even nodig heb om dit alles een plekje te geven mochten de rode duivels zich weer gaan melden... Als ik er nu al aan denk wordt ik verdrietig...maar goed het kan nog steeds! Ik weet het echt niet meiden, wordt echt gek van het wachten!! Heb er nog nooit zoveel moeite mee gehad dan deze ronde..grrrrr. Wel vind ik het een hele fijne gedachte om even in iedergeval 2 maanden zonder hormonen in mijn lijf te mogen leven. Ben benieuwd of ik me dan weer een beetje als vanouds ga voelen..??!! ruim 6 maanden dat rotspul in je lijf doet veel met je vind ik... Ik ga jullie allemaal in de gaten houden en wens @ Zora nog heel veel succes toe! Meid het kan nog steeds, we vechten totdat het tegendeel bewezen is goed?? @ En iedereen die al gestart is met IVF: heel veel succes!!! @ Ieoor: Ik ben heel benieuwd hoe je gesprek met Geertgen is geweest? een positief gevoel? Wanneer mag je gaan starten en welke weg ga je bewandelen? Ik bruis van de vragen omdat ik zo bang ben dat mij hetzelfde staat te wachten...veel succes met alles!!
Ook ik ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan Ieoor!! Hoe is je gevoel bij het Geertgen? En idd welke weg ga je bewanden, voor ons ook interessant om te weten!
Talulah; al bekend wanneer je 6e IUI is? Spannend meid, de laatste IUI.... Als jij voor IVF gaat, dan moet je óf aan de pil, zodat je niet al te vroeg ongesteld wordt, of je krijgt die Decapeptyl eerder. Daar zorgen de artsen wel voor dat ze dat goed timen. Lola; goed zo meid. Jij bent begonnen. De 1e hier op ons nieuwe topic... Sabrien; leuk van je te horen. Hoe is het met jullie? Zora en Biekie; voor jullie alle 2 de laatste wachtdagen.... Ik duim echt heel erg hard voor jullie en hoop dat het raak is (wellicht tegen beter weten in, maar ik duim toch nog verder....). Gisterenavond naar Geertgen geweest. Het liep behoorlijk uit, en manlief moest daarna nog naar een zakelijke afspraak, dus dat was wel even vervelend. We hadden het gesprek met Dokter Wissman. Erg aardige arts. Uitleg over de IVF hebben we in korte lijnen gekregen. Maar eigenlijk wisten we alles al, van boekjes, internet, dit topic en de informatiebijeenkomst van vorige week. Als we bij Geertgen blijven moet ik 27 juli met de Decapeptyl starten, dus dat is al erg snel. Dan zou ergens half augustus de punctie zijn. Net terug uit het ZH. De arts gesproken die we tot nu toe het meeste hebben gehad. Erg aardige vrouw. De uitgangspunten verschillen een beetje, maar de grote lijnen zijn natuurlijk hetzelfde. Morgen tussen 11.00 en 12.00 uur mag ik de verpleegkundige bellen. Zij heeft dan (hopenlijk) een startdatum voor ons. Dit zal echter niet eerder zijn, dan in september met de pil starten, en daarna pas aan de medicijnen. Dit zou betekenen dat de punctie ergens in oktober zou zijn> 2 maanden later dan wanneer we bij Geertgen besluiten te starten. Ik weet het niet meer.... Mijn man en ik willen alle 2 dat het opschiet. Elke maand dat er niks gebeurd, is er wéér een.... Daarom wil mijn man naar het Geertgen. Geen wachttijden. Ik ben er nog niet uit, vind het vertrouwde van het ZH wel fijn... Oftewel; ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen... (worden jullie al moe van mijn besluiteloosheid?) Gisteravond was ik helemaal op, ontzettend misselijk en vreselijk moe, vandaar mijn late reactie, vandaag. Ik zak nu op de bank, met een zak M&M's..... Fijne dag meiden.
Mmm lekker, geef mij eens een M&M Moeilijk he, keuzes maken! Ik ben daar ook niet zo heel goed in, volg je gevoel en dan komt het vanzelf goed! De artsen goed timen?? De 1e keer dat ze goed timen met de IUI moet geloof ik nog komen. Ik heb zo'n ouderwetse muts als arts die dus niet naar me wil luisteren. De eerste 2x heb ik de dat voor mijn IUI mijn eisprong gehad, maaaar neeeee dat kon volgens haar niet en als het wel zo was was het precies goed want een eitje leeft wel 6 uur (heb je op woensdagavond tussen 5 en 7 een eisprong en de volgende ochtend om half 11 de IUI, jaa daar zit wel 6 uur tussen) Gelukkig gebeurd de punctie en de TP in het AMC. Maar ik zit mezelf nu al gek te maken dat mijn eitjes dan straks springen als ik pregnyl heb gespoten en dat ze dan te laat zijn voor de punctie....Ach ja je moet je toch ergens druk over maken Ik heb a.s. vrijdag de 1e FM, ik zal dan naar alle waarschijnlijkheid a.s. maandag de 6e IUI hebben.
Deze overjarige gaat haar bedje opzoeken maar niet voordat ze hier iedereen even gedag heeft gezegd. Ik kan helaas niet iedereen ind. begroeten maar wil wel zeggen dat ik denk dat jij Ieoor misschien maar voor Geertgen moet gaan. Nogmaals, ik heb daar nog nooit een vervelend woord over gehoord. En....je bent dan ook wel heel snel aan de beurt. En dan heb je ook je punctie in het Cath, ziekenhuis in Eindh, net zoals ik. Als we dan tegelijk timen gaan we daarna samen een borrel in het ziekenhuisrestaurantg drinken. Lekker zo op de vroege ochtend....want die puncties doen ze volgens mij altijd heel vroeg in de ochtend. Welterusten allemaal. Ik duim trouwens ook hard voor de IUI dames!!
Er word hier nog niet zoveel gekletst he Zora hoe is het met jou? Hier gaat het minder, ik ben vreselijk ongesteld. Er zitten weer flinke stolsels tussen en dit is zo vanaf dinsdagavond. Ik zit nu op cyclusdag 7 en er lijkt wel geen eind aan te komen aan al dat bloed Om half 10 heb ik de eerste FM, schaam me dood met al dat bloed ik neem wel een toiletrol mee naar die stoel want als ze dat echoding eruit haalt dan gaat het natuurlijk niet goed En ik moet wel heen want meestal heb ik de IUI op dag 10/11. Ik voel weer geen eitjes groeien, met clomid voel ik dat veel meer dan met Puregon. Ik zal dan ook maar weer 1 eitje hebben denk ik....
He bah! Talulah, kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Succes alvast. Ik heb maar 1 x een uitgangsecho gehad en die viel gelukkig op dag 5 toen mijn ongi zogoed als over was. Hier nog geen rood, maar zou vandaag of morgen kunnen doorbreken. Ik had nl. het idee dat de IUI iets te vroeg was en als dat zo is word ik morgen pas ongi. Afwachten maar. Ik hoop dat het weer vanmiddag beter wordt, ga paardrijden. En met dit weer * kijkt naar buiten* kan ik daar geen zin in krijgen. Ieoor, heb jij inmiddels al een beslissing kunnen maken? Als je naar Geertgen gaat kun je wel snel beginnen. Wel lekker aan de ene kant, maar het gaat ook wel vrij snel, wil je niet even een kleine pauze? Anderzijds is het misschien ook wel lekker om meteen door te gaan.
Talulah; hoe is je FM gegaan? Ik hoop voor je dat het (bloedverlies) meegevallen is. De artsen zeggen steeds tegen mij dat het hun niet uitmaakt, ongesteld of niet. Maar voor jezelf blijft het toch een beetje raar. Rappe cyclus heb jij, als je normaal rond dag 11 al de IUI hebt, en zo lang ongesteld, op dag 7 nog. Wat is ieder vrouwenlichaam toch anders he. Hier meestal maar 3 dagen ongesteld, en IUI's had ik 3 keer op dag 16, 1 keer op dag 15 en 1 keer rond dag 14 (exacte dag weet ik niet meer precies). Lola; hoe gaat het spuiten? Voel je er al iets van? Of is dat nog te vroeg? Ja, zou wel grappig zijn, samen tegelijk de punctie en daarna een borrel drinken (haha). Maar ik 'vrees' dat de timing niet gaat lukken, en dat jij de eerste van ons gaat zijn die een punctie krijgt. Biekie; hoe gaat het bij jou? Heb je al een test gedaan? Succes met de laatste wachtuurtjes. Als je trouwens vragen hebt over Geertgen, moet je ze gewoon stellen hoor. Mag ook via een PB als je dat liever doet. Zora; bij jou nog geen ongesteld. Put je er heeel stiekum toch niet nog een allerlaatste beetje hoop uit? Jou 'kennende' van ZP niet, want jij voelt je ongesteld, net als ik altijd, precies aankomen. Hoe voel je je, voelend dat je ongesteld eraankomt, en dat dit de laatste IUI was? Ja, het gaat wel snel bij ons als we voor Geertgen gaan. Daar heb je helemaal gelijk in. We zouden eigenlijk in ons eigen ZH toch nog IUI nummer 6 krijgen, gewoon om de tijd op te vullen, onder het mom niet geschoten is altijd mis. Die 6e IUI had dan nu ergens geweest. Dan in de zomerstop (heel de maand augustus) zou ik aan de pil gaan en daarna direct in september door met de medicijnen. Tot 1 van de 4 artsen ineens zei dat die 6e IUI geen zin meer had. En de verpleegkundige welke de planning doet, ons met de 5e IUI heel vrolijk vertelde dat we pas op zijn vroegst in september met de pil konden starten. Ook zei raadde de 6e IUI, ondanks start pil september, af. Onder het mom. Als er iemand uitvalt en jullie zouden naar voren geschoven kunnen/mogen worden. Dan kan dat niet als je hormonen gaat gebruiken voor een 6e IUI. Wij redeneren zo; als ik die 6e IUI wel had gehad, had ik daarvan de medicatie (Puregon en Pregnyl) gehad. Nu deze 6e IUI niet doorgaat kunnen we net zo goed direct door met IVF. Op de een of andere manier ben ik wel met de MMM en zwanger worden bezig. Maar ik vind ons er erg rustig onder. Ik heb zoiets, het moet toch, dus dan maar meteen. Maar onze grootste drijfveer om direct door te gaan is onze leeftijd. Ik word volgende maand al 33, mijn man wordt over een paar maanden al 35. Volgens de artsen geen probleem; tijd zat zeggen die. Maar voor ons voelt dat anders. Soms kan ik me wel voor mijn kop slaan dat we niet jaren eerder voor kinderen zijn gegaan. Maar toen wist ik nog niet, wat ik nu wel weet; dat het zo lang duurt...... Mijn man en ik zijn inmiddels 8 jaar bij elkaar, dus het had eerder gekund..... Maar jaren eerder was ik er nog niet klaar voor. Definitief hebben we ons eigen ZH nog niet afgebeld. Maar eigenlijk willen we dat wel gaan doen. Ik belde gister de verpleegkundige in het ZH (volgens de arts woensdag ging zei mij de startdata vertellen), en die weet dan weer geen data te vertellen. Die zegt dan vrolijk. Bel in september maar als je ongesteld geworden bent..... En daar lopen wij in ons ZH nu steeds tegen aan. Ze zijn niet duidelijk qua afspraken..... Fijne dag meiden.
Hier even een egoberichtje want ik kan wel janken...denk dat ik dat zometeen ook maar even ga doen... Kom net terug, bij binnenkomst vroegen ze hoe het met me ging. Dus ik gaf aan dat het slecht gaat, heel veel bloedverlies en ik voel me af en toe duizelig en weeiig. Dus ze gaf al aan dat dat niet goed was maar ze wilde toch even kijken. Ze duwde dat echoding erin en draaide hem en ik voelde het bloed langs mijn billen stromen dus dat gaf ik ook aan. Ze gaf aan dat ze meteen bloed gingen prikken want dit was niet goed. Ik had 2 mooie eitjes, 1 links en 1 rechts. Baarmoederslijmvlies zag er wel goed uit, ik had een beetje vocht in mijn baarmoeder. Maar ze zagen dus niet waar al dat bloed vandaan kwam. Ze hebben me weer naar huis gestuurt nadat ik bloed had geprikt, de uitslag krijg ik maandag pas. Die gaat ze eerst overleggen met de andere artsen en daarna gaat ze mij bellen wat we gaan doen. Deze IUI is dus afgebroken... *inmiddels zit ik te janken*
Talulah; nee meis toch. Ik heb helemaal kippenvel van je verhaal. Wat zou het kunnen zijn? Hebben ze daar iets van losgelaten? Een miskraam kan het niet zijn? Wat vreemd. Ga maar eens heel rustig aan doen vandaag. Als je moet werken meld je dan maar eens mooi ziek. Jij gaat vandaag (en komend weekend) maar eens 'verplicht' heel rustig aan doen. En even alleen aan jezelf en je mannetje denken. Meid; ik denk aan je. Een hele dikke knuffel. Liefs, Ieoor
Dank je Ieoor, lief van je! Gelukkig ben ik de komende 3 dagen vrij. Aan de ene kant hoop ik dat ze wat kunnen vinden in mijn bloed.....ik heb altijd hevig bloedverlies en ook wel vaker flinke stolsels. Maar dit begon pas om dag 4 van mijn cyclus, het is gewoon heel raar. Ze denkt aan een ovulatiebloeding maar dat lijkt me wel heel apart, wanneer moet ik dan een ovulatie gehad hebben?? tussendoor??
Hey meis, wat rot voor je. Sterkte! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt wat het nou precies is. Die onzekerheid is echt killing. En wat rot dat je IUI afgebroken is zeg, ik weet uit ervaring (bij mij 2 x een IUI afgebroken) hoe rot dat is. Knuffel! Hoe is het met je paardjes? Nog wedstrijden in het vooruitzicht?
ik kreeg net bericht uit het ziekenhuis de bloeduitslagen waren al binnen. Dus ik kreeg meteen de zenuwen omdat ze me eigenlijk maandag zouden bellen. Alle uitslagen waren verder goed, ze wilde toch meteen de IUI inplannen voor a.s. maandag mits ik niet meer zo hevig vloei. Hopelijk kan iedereen even meeduimen voor me...?
Talulah; wat een goed nieuws!!! Een pak van je hart denk ik, of niet? Ik ga heel heel hard voor je duimen. Moet je nu wel de Pregnyl zetten zaterdag of zondag? Of hoeft dat deze keer niet? Ik denk aan je, en hoop echt heel erg hard dat de IUI gewoon lekker door mag gaan. Toi, toi, toi.
Ik had net de verzekering (Unive) aan de lijn. Ik denk, ik vraag voor de zekerheid maar of ik netjes van te voren toestemming moet vragen voor de IVF. Dit om problemen te voorkomen. Makkelijke vraag leek mij...... Heleboel vragen, hoe oud ik was, waar de behandeling was. Kreeg ik antwoord dat ik verzekerd ben. Ja, dat wist ik al. Toen de vraag; heeft u al eerder een behandeling gehad; ik zeg ja, IUI's. Hoeveel vraagt ze; ik zeg 5 IUI's heb ik gehad. Zet ze me weer in de wacht. Komt terug, gaat helemaal oplezen voor hoeveel pogingen ik verzekerd ben, en zegt dan. Nee, u komt niet meer voor vergoedingen in aanmerking!!!!!!!!!! HUH!!! Ik zeg hoezo dan? Nou omdat u er al 5 heeft gehad....... Het meisje (de doos) snapte het niet..... Ze dacht waarschijnlijk dat IUI's hetzelfde zijn als IVF pogingen.... Maar lang verhaal kort; ik hoef geen toestemming te vragen.... gelukkig maar.
Nou Ieoor of ik opgelucht ben...nee nog niet, eerst moet het bloeden stoppen. Want als het niet stopt kan de IUI alsnog niet doorgaan. Hm bij Unive zijn ze ook weer lekker wakker...ahum. Handig om te weten dat je het niet hoeft aan te vragen want daar ben ik namelijk ook verzekerd. Kan het kloppen dat ik laatst een rekening heb gehad voor alle medicijnen voor IUI?? Ik dacht namelijk dat dat sinds 2008 allemaal weer vergoed zou worden??
Hey dames, goh, wat is er alweer veel gekletst zeg!! Heb slaapdienst gedraaid, dus ben er ff niet geweest. Heb echt ontzettend slecht geslapen, had knallende koppijn en voelde me gewoon echt ellendig...ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten en de spanning is zo ontzettend groot nu!! Echt, ik heb er nog nooit zoveel last van gehad als nu..het is echt killing!!! Ik begin nu wel wat buikkrampen te krijgen en ben heel bang dat ook deze IUI uiteindelijk afloopt met helemaal niks... Ieder uur ga ik naar het toilet en...nog niks!! pfff, hoezo gekmakerij??!! Ik ben net bij een oud klasgenootje geweest op de koffie, zij zit ook in hetzelfde schuitje en het was wel lekker om er s met iemand over te kletsen die "echt" weet hoe je je voelt...Je herkenning merkt en snapt wat je bedoelt...het luchtte wel even op.. We kunnen nu niet meer doen dan wachten...testen doe ik nog niet, ik heb het tevaak meegemaakt dat het dan uitloopt op nog niks..dus dat doe ik pas na het weekend als het zover zou mogen komen @Zora: Heej meid, bij jou ook nog geen rode duivels op visite? Zou dit een goed voorteken kunnen zijn?? Mijn duimen draaien nog steeds en hoop dat we beide de dans gaan ontspringen hoor!!!! Hoe nuchter jij erin staat, zo stressig ben ik nu!! komt denk ik omdat dit de laatste kans is/was...toi toi toi met wachten meid!! Helaas weet ik maar al te goed hoe ellendig dit voelt... @ Talulah: Jeetje, wat heftig meid! Ik hoop voor je dat de bloeding snel minder wordt zeg! Toen ik net met de hormonen begon werd ik ook heel heftig ongesteld en wist niet wat me overkwam zeg! Eerst was ik 3 dagen ongi en toen ineens 7 dagen heel erg! Ook zo dat de stolsels tegen het toilet omhoog zaten, echt vreselijk..en dan een echo laten maken is echt heel vervelend. Ik heb het ook verschillende keren gehad, maar niet zo ernstig als jij nu denk ik..Ik ga voor je duimen dat je IUI gewoon door mag gaan!! @ Ieoor: ja, ik heb nog wel vragen, met name welke hormonen je gaat gebruiken? En vanaf wanneer ga je starten? dag 21 van de cyclus? Ben jij altijd netjes op tijd ongi of wisselt dat bij jou ook? Ik vraag me af als ik dalijk ineens na een half jaar hormoonvrij ben, hoe mijn lichaam daarop reageert en hoe mijn cyclus dan zal zijn..?? Krijg je een verdoving tijdens de punctie? die wordt in eindhoven gedaan he. spannend hoor!! Wil een heleboel weten he, ik hoop achteraf dat het voor niks is, maar ik denk dat we de dans niet gaan ontspringen....maar ik heb stiekum toch wel weer hoop....Killing deze dagen!!! Ik moet het weekend werken, maar als ik er nu al aan denk dat ik ongi ga worden, man, dan barsten ik zo in janken uit...denk dat mijn collega erg weinig aan me hebben dan...ik weet het ook niet, ik hoop dat ik gewoon niet ongi wordt Iedereen alvast een heel fijn weekend en zo gauw ik meer weet hou ik jullie op de hoogte dames!!