trouwens, wat betreft de leeftijd... Wij hebben altijd gezegd voor ons 30e een kindje te willen..Mijn man is in Mei 30 geworden en ik wordt ik december 30 jaar. Dus een kindje hebben voor ons 30e is helaas niet gelukt. We zijn nu bijna 2,5 jaar bezig.. We hebben al 11,5 jaar een relatie, dus we hadden ook al veel eerder kunnen beginnen, maar ja, je staat er niet bij stil dat het zoo lang kan gaan duren he. Ik denk dat het goed is dat je ermee wacht tot het moment dat je er beide klaar voor bent.. alleen is het nadeel wel dat als het dan zo lang duurt, je er wel voortdurend mee bezig bent! Als ik eerder wist, wat ik nu weet, dan waren wij ook veel eerder begonnen, maar ja, dat is achteraf he.... Ik ben er wel van overtuigd dat ik ooit MAMA zal horen zeggen uit ons lieve kindje zijn mondje...dat hou ik me nog altijd voor!! Is het nu niet, dan de volgende ronde! We gaan ervoor!
Ik ben 42................ (wel pas een maandje hoor...) Talulah, ik leef met je mee en ik hoop dat die IUI helemaal door mag gaan!! Fijn weekend meiden!
hey meis, Hoe is het deze week gegaan met de afspraken bij Geertgen en in het zkh? Weet je al wanneer je mag gaan starten als je naar Geertgen gaat? Ben erg benieuwd hoe het met je is!! Liefs Maaike
Ja Biekie dat zeg ik ook hoor, als ik dit van te voren weet hadden we eerder begonnen. Maar goed, dat is achteraf. Ik ben bijna 33 en vriendlief is 38, dus het word echt tijd dat het nu gaat lukken!
Wij zijn in september getrouwd en in februari gestopt met de pil. Eerder kon niet omdat we daarvoor allebei nog thuis woonden. En ik ben natuurlijk ook nog best jong dus mag niet klagen, maar elk jaar dat verstrijkt is er een te veel. Ieoor: Fijn dat jij bij Unive zit, die vergoeden 4 IVF pogingen toch? Wij zitten bij Zilveren Kruis die vergoeden er 'maar' 3. maar wat een muts aan de telefoon zeg.... Talulah: Voor zover ik weet worden de medicijnen van IUI gewoon vergoed, weet niet hoe je verzekerd bent? Biekie: Nog geen rood bij jou? Goed zeg, dan duim ik door. Hier nog geen rood. Al wel een klodder wit/roze verlies dus denk dat ongi morgen komt. Dat betekent dus dat mijn vermoeden is bevestigd en de IUI toch een dag te vroeg is geweest. 2 van de 6 IUI's zijn dus een dag te vroeg geweest.
Heb het hele topic gelezen en wil jullie allemaal een hele dikke knuffel geven en heel veel succes toewensen!!!! Heb ik je toch gevonden Ieoor En nogmaals suc6 met je beslissing! Ik lees af en toe even mee om te kijken hoe het met jullie gaat! Groetjes Sen
Zora; hoe gaat het? Is de ongesteld al gekomen? Ik duim toch nog steeds voor je. 2 van dee 6 IUI's te vroeg geweest....... Bij mij hebben ze er ook wel eens langs gezeten ja. Ik zit bij Unive Zorgzaam, en die vergoeden 5 pogingen. Dat is ook de reden dat ik naar Zorgzaam overgestapt ben afgelopen 1 jan. Zora en Talulah; alle 2 zijn jullie van de paarden toch? Wat leuk. Ik heb van mijn 6e tot mijn 16e ook heel fanatiek pony gereden, wedstrijden en natuurlijk thuis en op de manege. Nu heb ik er geen tijd meer voor, en geen geld voor over. Maar het blijft een geweldige sport. Talulah; is het heftige bloeden inmiddels al wat minder geworden. Ik hoop het. Je hebt gelukkig nog een paar dagen voordat het maandag is. Over opgelucht zijn; ik bedoelde opgelucht dat de bloedwaardes goed zijn, en het dus niets raars is. (had ik wellicht wat duidelijker moeten omschrijven, sorry). Vanavond de Pregnyl. Echt helemaal spannend deze keer! Ik duim voor je. IUI medicijnen zijn gewoon verzekerd vanuit je basisverzekering. Biekie; meid hoe stel jij het? Je hebt het zwaar deze laatste ronde lees ik. Iedereen verwerkt het toch op zijn eigen manier dat zie je maar weer aan al onze verschillende reacties steeds op alles. Ik duim nog even verder voor je. In je onderschrift staat 23 juli IVF gesprek wanneer beginnen. Dat kan ik je wel vertellen. Je start bij Geertgen op cyclusdag 21 met de Decapeptyl. Als jullie geen vakantie gepland hebben, en gelijk door willen, dan kan dat bij Geertgen. Als je vandaag ongesteld zou worden, zou 7 augustus even snel geteld CD 21 zijn. Bij Geertgen gaan ze snel, erg snel. Bereid je daar maar vast op voor! Mijn cyclussen zijn meestal erg nauwkeurig. Meestal precies 28 dagen, met af en toe een 'uitschieter' van 26 tot 29 dagen. Ik ben ongesteld geworden na onze laatste IUI op 7 juli (jouw ongesteld komt (als je tenminste niet zwanger bent) ook ergens een dezer dagen. En dat is dan meteen CD 1. Dus je hoeft niet te vrezen dat je cyclus in de war raakt. Als je tenminste direct doorgaat met IVF. Binnenkort kunnen ze bij Geertgen zelf ook de punctie doen (in Elsendorp). Na de punctie moet je dan samen met je man en je eitjes naar Eindhoven rijden. In Elsendorp is het niet de bedoeling dat je uren op een ZH bedje blijft liggen heb ik al begrepen. Wij hebben aangegeven liever de punctie in Eindhoven te hebben. Dat kan ook nog gewoon hoor. Is wel zo makkelijk. Anders moet je eerst naar Elsendorp, en daarna, alsnog samen met je eitjes naar Eindhoven. Je krijgt een infuus, waar je suffig van wordt. De precieze naam van het medicijn ben ik vergeten. Maar volgens mij is het morfine achtig spul. Ik zal het nog eens aan mijn man vragen. Dan zal ik dat later nog wel even vermelden. Je maakt de punctie dan een beetje in een roes mee, maar voelt het nog wel. De punctie is niet pijnloos zei Dr. Wissman. Ik moet dus eerst aan de Decapeptyl, op CD 21. Zodra ik ongesteld word, dan krijg ik een uitgangsecho. Dan kijken ze hoeveel eitjes er klaar liggen. Daar passen ze dan vervolgens de eenheden op aan. Ik moet dan Gonal F gaan spuiten. Maaike; 27 juli mogen we al starten bij Geertgen. Snel he. Hoe is het bij jullie. Klaar voor de volgende ronde? Sen; leuk dat je me gevonden hebt. Dank je wel voor je succeswensen. Jij ook veel succes met deze IUI ronde.
Hoi Dames, Ik voel me zwaar belabberd nu... Ik was vol goede moed naar mijn werk gestapt en we waren eigenlijk toch wel vol vertrouwen dat het ons gelukt was deze keer.... Maar helaas, rond 10 uur zijn toch de rode duivels op visite gekomen...snik snik!!! Nu is het definitief, wij gaan ook door met IVF helaas... Ik moet echt even alles een plekje geven en mijn hoofd proberen leeg te maken. Gelukkig gaan we in september 3 weken op vakantie, en probeer me nu maar een beetje daar mee bezig te gaan houden. We hebben donderdag 23 juli ons gesprek bij Geertgen wanneer we starten. We willen nu eerst 2 maanden rust in lassen. Daar heb ik wel een goed gevoel bij nu..ik voel me heel erg verdrietig, maar deze ronde was zo heftig dat ik het even gehad heb met alles en alle medicijnen in mijn lijf en alle behandelingen. Dus zoals het eruit ziet starten we pas eind september begin oktober met IVF. Kan ik me mooi even gaan opladen, dat is hard nodig... Ik ben van het werk naar huis gegaan, ik kon het echt niet nu..ik ben heel depressief in mijn bed gekropen en heb een paar uur geslapen. Niet dat ik me nu beter voel, maar hopelijk vind ik snel de kracht weer om verder te gaan... @ieoor: Bedankt voor je uitleg! Echt super. Ik ga me nu maar s orienteren op ons gesprek donderdag. Ik had tot vandaag gehoopt en stiekum gedacht dat we de dans zouden ontspringen, maar helaas...we gaan precies hetzelfde traject in. Vind het allemaal erg spannend en heb gister toevallig een filmpje gezien hoe de puncties in zijn werk gaan. Echt geen pretje, maar ja, het zal moeten he. @ Zora: Meid, hoe is het met jou?? Ik duim nog steeds voor je, ik hoop dat jij meer succes hebt dan ik.... @ Talulah: Meid, hoe is het met jou? Is het bloeden al minder heftig? Ik hoop voor je dat de IUI door kan gaan en met succes!! Sorry dat ik wat deprie overkom, maar ik voel me ook ontzettend ellendig nu...Het is nu definitief niet gelukt met alle IUI's en dat maakt me ontzettend verdrietig en tegelijk ook heel bang dat het met IVF ook niet zal gaan lukken... Fijn weekend allemaal!
Ik ben samen met jou deprie hoor Biekie!! Vind het echt vervelend voor je en had het voor ons allemaal heel anders voorgesteld. Hier is het bloeden nog steeds net zo heftig met nog steeds hele grote stolsels. Het maakt me onzeker en verdrietig, waar komt toch al dat bloed vandaan?? Als het zo door gaat hou ik dan nog bloed over?? Was net in de winkel, hier 20 min. vandaan en wilde vlug naar huis want ik had een vermoeden. Jaaa hoor, doorgelekt. Als het goed is heeft niemand het kunnen zien, je schaamt je toch dood! Ben meteen onder de douche gesprongen.
Nou meiden zoals ik al vermoedde ben ik helaas ongi geworden. Ik hoopte nog op een klein wonder, maar diep vanbinnen voelde ik dat ik mezelf voor de gek hield. Ben er wel verdrietig over, snap niet waarom het ons niet gegund is en ik kan gewoon haast niet meer geloven dat het ons ooit zal gebeuren, ik kan me mezelf neit zwanger voorstellen. Stom he? Zwanger worden lijkt wel een sprookje. Verder gaat het wel goed, ik wist al dat ik ongi zou worden, dat verzacht het wel een beetje. En ik kijk uit naar het intake gesprek, een nieuwe fase, betere kansen. En na de intake eerst lekker met vakantie. Talulah rot dat het bloeden niet minder word. Sterkte ermee. Biekie, jij ook sterkte. Ik weet hoe je je voelt helaas. Knuffel! Ieoor: leuk zeg dat jij ook paardgereden hebt. Ik kom helemaal tot rust als ik bij mijn bijrijdpaard ben, lekker mijn hoofd leegmaken. Ik ben sowieso gek op dieren. Heb 2 katten, 2 konijnen en 4 volwassen kippen en 3 kuikens waarvan er nog 2 een nieuw huisje moeten.
Zora wat ontzettend balen....veel sterkte.....helaas ken ik het gevoel. Ik kan me ook geen beeld vormen bij een positieve test laat staan bij een dikke buik. Hier word het bloeden volgens mij minder, de pregnyl heb ik maar gewoon gezet. Leuk nog een paardengek in het midden. Ik heb een heleboel paarden, 2 honden en 2 katten. Ik hou meer van dieren dan van mensen.
Biekie; arme meid. Dus toch ongesteld geworden.......... Ik leef met je mee. Je sluit met die laatste IUI toch een deur en dat voelt raar. Als jullie toe zijn aan een paar maanden rust, dan moeten jullie die nemen. Goed luisteren naar wat je gevoel jullie ingeeft. Meid sterkte voor jou en je man met deze teleurstelling. Hoe is het met je blaasontsteking afgelopen trouwens? Op de koffie geweest bij een oud klasgenootje dat de MMM kent. Dat lucht op. Dat geloof ik meteen. Weet jullie omgeving ook van de MMM? Zora; ook bij jou zijn de duivels gekomen........... Bah. Ik leeft met je mee. Ondanks dat je het aan zag komen. Het blijft een teleurstelling. Voor jullie ook al bijna de IVF intake. Dat is wel fijn. Wie weet kunnen daar concrete afspraken gemaakt worden. Je bent er op de een of andere manier inmiddels aan toe geloof ik. Ook voor jou en je man; heel veel sterkte met deze teleurstelling. Talulah; het bloeden was gisteren nog heel heftig zo te lezen. Ja wat je zegt; je voelt je niet op je gemak dan. Is het inmiddels vandaag misschien al wat minder geworden? Die rekening van de medicijnen voor de IUI> die heb ik laatst ook gehad schiet me nu ineens te binnen. Dat is je eigen bijdrage. Die moest ik aan Unive overmaken geloof ik. Pregnyl zetten goed gegaan? Hier gaat het goed; gister samen naar de film geweest. Angels and Demons geloof ik dat de film heet. Erg mooi. Was leuk, er samen even tussenuit. 2009 is tot nu toe niet mijn jaar namelijk. Ik zit al sind begin jan ziek thuis na een val tijdens de wintersport. 2 weken terug heb ik ook nog mijn enkel gekneusd/enkelbanden gescheurd ofzo, en nu kan ik helemaal niets anders doen dan op een stoel zitten..... De dagen duren lang, en ik verveel me inmiddels te pletter. Dus een avondje samen weg, was een welkome afleiding.... Oh meiden ik heb nog een tip voor jullie. Ik heb laatst alle afleveringen van Babyboom via internet bekeken. Elke dag 1 aflevering. En ik persoonlijk vond het erg mooi om te zien. Ze leggen er veel uit over de soorten behandelingen, en je ziet hoe andere mensen ermee omgaan. En omdat de serie al 'oud' is. Hoef je niet steeds een week te wachten, om te zien hoe het met iemand afloopt. Echt een aanrader. Ik ga mezelf maar eens aankleden. Fijne zondag.
Hoi meiden Zora en Biekie gaat het wat met jullie?? Ieoor toevallig dacht ik daar laatst ook aan om eens die oude afleveringen van babyboom te gaan kijken. Er komt toch een hoop info in voor. Ga ik straks meteen even doen! Hier vanochtend de IUI gehad, nou het was weer hilarisch. Ik had eerst het semen op gehaald en zei tegen de mevrouw in het lab: tot ziens! Dus ik sta mijn paspoort in mijn tas te frutten en zij zegt: nou liever niet. Dus ik denk: wat zegt ze nou???? Opeens schoot het me te binnen en snapte ik het en toen moest ik lachen. Op naar de afdeling fertiliteit.... Terwijl ik daar zat te wachten kwam er een ander stel (mijn vriend kon helaas niet met mij mee) en die vrouw van het andere stel ging op zoek naar het krantje de Metro en liep dus weg. De deur van de afd. gaat open en ik mocht binnen komen, daar stonden mijn arts en een arts die net een week op de afdeling werkt. Dus ze vragen aan me of mijn man niet mee naar binnen gaat, dus ik kijk raar en ik zeg: maar ik ken die meneer die daar zit helemaal niet hahaha! Oke op naar zo'n kamertje op die stoel en toen kwam de eendenbek te voorschijn. Die nieuwe arts draait dat ding er in, vraagt nog wat aan mijn andere arts. Ondertussen zak ik bijna door de grond want het deed zeer. Ze kon mijn BMmond niet vinden, dus zij drukken en duwen enzo. Moest die stoel helemaal omhoog zag ze nog niks. Dus die andere arts zegt: kijk als je niks ziet haal je hem iets terug......en ja hoor daar was ie en had ik geen pijn meer *pfieuw* Oke slangetje en spuitje erin. Eenmaal klaar zegt ze: jipppiiee ik heb mijn eerste inseminatie gedaan. En ik denk: tjee heb ik dat, als het maar goed gedaan is. Toen moest die stoel achterover, drukt ze op de verkeerde knop.....dat ding ging wel achterover maar veel te ver. Ik gleed er bijna vanaf hahaha.....ondertussen maakte hij een raar geluid, bleek dat hij vast zat tegen de muur. Dus hun die stoel goed gedaan terwijl ik daar nog met mijn benen wijd lig en nou bleek dus dat die muur dus blauw was geworden door die stoel. Die nieuwe arts probeerde de muur nog op te poetsen met een doekje maar dat lukte niet echt, volgens de andere arts moest er echt Jif aan te pas komen.....en ik lag daar maar. Ik dacht: zoiets kan alleen mij natuurlijk weer overkomen hihi!
Talulah; wat fijn meid dat de IUI 'gewoon' door is gegaan. Haha, inderdaad hilarisch. Soms gaat echt álles mis en raar. Maar goed. Hét zit er weer in. Nu maar weer afwachten..... Ik ga heel hard voor je duimen. Succes.
Haha Talulah, moet er wel om lachen hoor. Ik ga weer duimen, dit moet m worden voor jou! Babyboom heb ik een tijdje terug al eens een paar afleveringen van zitten kijken. Zat laatst inderdaad ook te denken om die nog eens te gaan kijken. Heb al wel een stuk of wat boekjes gekocht en verslonden over IVF en ongewenste kinderloosheid. Ieoor: succes met je pootje. Snap dat je je verveelt. is het nou al zeker dat jullie naar Geertgen gaan? Biekie: Hoe is het met jou meid? Ik heb vandaag een baaldag, door die rotongi heb ik een kop vol puistjes. Dus zou het liefst de hele dag in bed gaan liggen. Helaas kan dat niet, ben echt toe aan vakantie. Ben alles zo zat. En ik vind het ze verrekte oneerlijk dat we nu door moeten voor IVF, ik zie zo tegen die punctie op, nu al! En in Utrecht is er ook heel weinig mogelijk wat betreft pijnstilling. Dat wil ik nog wel even goed gaan bespreken. We wonen hier in Nederland, er is van alles mogelijk en dan laten ze je nog verrekken van de pijn. Sorry meiden, zie vandaag alles een beetje zwart in....hormonen denk ik haha.....Heb gister wel met manentje gepraat en we zijn super gelukkig met elkaar en mochten er geen kinderen komen zullen we intens verdrietig zjn maar willen we wel iets gaan maken van ons leven en gelukkig zijn. Dat hebben we afgesproken, mooie gedachte toch? Al moet ik er nog niet aan denken dat het misschien wel nooit lukt... Overigens is mijn ongi ook heel heftig. Gisteren ik weet neit hoe vaak mijn tampon (super) moeten verwisselen en vannacht moest ik er gewoon uit om te wisselen. Dat heb ik normaal nooit. Hopen dat het snel over is bah! Dat kan er ook wel bij.....
Hey meiden, @zora: Jeetje, jij hebt dus ook niet het gelukt gehad lees ik... Klote voor je meid, ik weet helaas maar al te goed hoe je je voelt..We zullen toch door moeten en ons moeten gaan richten op de IVF... Met mij gaat het ook nog niet zo goed, ik zit er behoorlijk doorheen op dit moment emotioneel, maar ook lichamelijk.. Ik ben dit weekend van mijn werk naar huis gegaan en heb heel veel geslapen. Ik ben zo ontzettend moe van alles! Ik denk dat de spanning er nu uit komt en verrek van de hoofdpijn, mijn schouders en nek zitten vast, buikpijn van de ongi en rugpijn..kortom ik voel me gewoon bar slecht Ik heb het werk gesproken en zij vonden dat ik een weekje rust moest nemen om alles eens op een rijtje te gaan zetten en weer een beetje tot rust te komen.. Heel fijn, ik werk met kinderen en dat is toch wel heel confronterend op zo'n moment! Het geeft mij nu wel even de rust die ik heel graag wil.. In mijn hoofd spoken tal van vragen, wordt er echt gek van, en hoop dat ik dit een plekje kan geven en dalijk even kan gaan genieten van een paar maanden niet met zwanger worden bezig te hoeven zijn. Ik heb maandag 27 juli een gesprek gepland staan met de psycholoog van Geertgen. Ik vond het heel moeilijk om deze stap te nemen, maar denk dat ik er wel goed aan ga doen, en tja..we worden er toch nooit dommer van he. Misschien kan zij me helpen alles weer positief in te gaan zien en me weer volle moed geven Aaanstaande donderdag krijgen we te horen wanneer we met IVF kunnen gaan starten en hoe het traject zal gaan lopen. Ik vind het allemaal erg spannend!! Maar meer nog speelt de angst...dit is het laatste traject waar we aan beginnen en misschien zal het geluk ons nooit gegund zijn..wat dan??? Misschien vinden ze tijdens de IVF poging iets wat ze niet kunnen verhelpen en krijgen we dan te horen dat het voorbij is..Maar tegelijkertijd heb ik ook wel het gevoel dat het weer een nieuwe ronde is met nieuwe kansen en het zal ons OOIT gaan lukken... Tja, om gek van te worden he... nou ja, ik vind het wel fijn om nu even rust te nemen, dat lucht wel op en verder zien we wel. Ik wens iedereen veel sterkte en succes toe!! liefs Biekie
Hey meiden, Vandaag voel ik me al iets beter en kan er wat beterder over praten, zonder meteen in huilen uit te barsten.. Ik heb het idee dat ik me er bij neer heb gelegd en eigenlijk ben ik nu wel blij dat we even helemaal niks meer doen en hoeven. Even geen hormonen en behandelingen aan mijn lijf, hoop weer even mezelf te kunnen zijn, zonder al die stress van alles. @ Ieoor: Met mijn blaasontsteking gaat het gelukkig goed, die is over nu. Heb er ontzettend veel buikpijn van gehad en ze zeggen dat je vaak een blaasontsteking krijgt als je zwanger bent..misschien dat ik daarom ook wel zoveel hoop had deze keer... Ja, dat gesprek met iemand die in dezelfde MMM zit is erg fijn, praat toch makkelijker als met iemand die het gevoel niet kent. Onze omgeving is ervan op de hoogte, maar al onze vrienden hebben al kinderen en de meeste zelfs al een 2de, terwijl wij ouder zijn Zij kennen dat gevoel niet als het niet wil lukken en vinden het heel moeilijk om er met me over te praten. Sommige ontwijken al mijn vragen of praten er snel overheen. Daar wordt ik soms heel erg verdrietig van. Ook als hun met z'n allen iets gaan doen worden wij vaak niet gevraagd omdat alle kinderen meegaan en dat te confronterend voor ons is..Ik merk dat er een afstand ontstaat tussen bepaalde vrienden door dit alles, en dat vind ik soms erg moeilijk...Heeft iemand ook wel eens dit gevoel?? Dat je een beetje een buiten beentje bent, binnen de vriendengroep? Hoe gaat het met jou? Heb je je keuze definitief bij Geertgen gemaakt? Hoe ben jij onder dit alles meid? @Zora: Meid, hoe voel je je vandaag? De boosheid herken ik heel goed, bij mij blijft het ook maar rondspoken in mijn hoofd en dit alles maakt me erg verdrietig..Ik kan er gelukkig met manlief ook goed over praten, maar we zijn er wel zeker van mocht het ons nooit zelf lukken dat we dan een draagmoeder nemen als dit een mogelijkheid zou zijn, of anders een adoptiekindje of zo..Ons hart ligt bij kinderen en we geven deze strijd nog niet gewonnnen!! Nooit zal ik dit opgeven!! Dit typ ik nu weliswaar met tranen in mijn ogen, omdat ik me ook besef dat de MMM hierna ophoudt en misschien zonder een lief klein wondertje van ONS samen.... Maar ik ga proberen om de aankomende maanden toch een beetje te gaan genieten en zo min mogelijk met zwanger worden bezig te zijn.. We gaan dus ook geen ovulatietesten doen of iets dergelijks..weer gewoon seks hebben wanneer we zin hebben, heerlijk!! hahaha. @ Talulah: Meid wat een verhaal, echt hilarisch idd!!! haha, moest er wel een beetje om lachen hoe je het omschrijft..Meid, ik hoop echt voor je dat deze keer het geluk je gegund zal zijn, misschien is dit alles juist wel een hele goede start..!!?? Succes met alles! We hebben donderdag ons gesprek bij Geertgen, ik ga maar eens mijn vragen opschrijven wat ik allemaal wil weten..anders vergeet ik weer de helft..vind het erg spannend!! Fijne dag allemaal.
Zora; meis toch, je zit er echt helemaal doorheen. Nog eventjes, en dan hebben jullie lekker samen vakantie. Even een paar weken proberen aan iets anders te denken. Fijn zo'n goed gesprek met je mannetje. Dat doet je goed, ondanks dat het een vervelende gedachte is dat er eventueel nooit kinderen komen. De punctie; ja daar heb je een punt waar ik me ook zorgen om maak. De één voelt er weinig van, terwijl de ander het een drama heeft gevonden. Zou dit inderdaad even bespreken tijdens jullie IVF intake. Iets van medicatie lijkt me niet teveel gevraagd toch. En dan ook nog zo erg ongesteld....... Doe maar lekker even rustig aan, goed naar je lijf luisteren. Maar vooral heel erg uitkijken naar jullie vakantie... Biekie; ook jij zit er helemaal doorheen lees ik. Wel heel fijn van je werk dat je een week de tijd krijgt om weer bij te tanken. Erg attent; daar kunnen veel bazen volgens mij nog wat van leren. IVf is ook echt een hele nieuwe stap. Het eventuele einde komt daarmee steeds dichterbij. Maar je moet proberen daar niet teveel over na te denken. Je hebt minimaal 3 pogingen. Daarvan kunnen heel veel cryo's komen, dus wellicht een heleboel TP pogingen, mocht dat nodig zijn. Maar wie weet heb je aan 1 poging al genoeg. Dat is het vervelendste van heel de MMM vind ik persoonlijk. Je doet en ondergaat steeds van alles, maar nooit direct voor iets tastbaars. Je ondergaat het in de hoop er ooit wat voor terug te zien.... Eventueel een draagmoeder, eventueel een zaaddonor, eventueel een adoptiekindje; van al deze dingen weet ik niet of ik het zou willen en kunnen. Ik denk dat ik persoonlijk daar pas iets over ga vinden, mocht het zover komen. Buiten de (vrienden)groep vallen zonder kinderen herken ik wel ja. Op feestjes gaat het soms non stop over kinderen, baby's, zwangerschappen, bevallingen, school en opvoeden. Even kan ik daar over mee praten. Maar op een gegeven moment ben ik uitverteld over mijn neefjes en nichtjes. En dan hoor je er toch niet bij. Of kinderverjaardagen; daar worden meestal alle mensen uit de straat uitgenodigd met hun kroost plus de vrienden met kinderen....... Dat vind ik personlijk zo stom. Dus als ik volgend jaar een baby heb mag ik wél ineens komen. Maar nu zonder kind ben ik niet welkom....... Erg raar, want op kraamvisitie word je wel weer geacht te komen (met of zonder kind). Een vragenlijstje; dat doen we ook allemaal he (haha), maar inderdaad, anders vergeet je de helft te vragen. En dat is ook zonde. Het is inmiddels zeker dat we naar Geertgen gaan. Al moeten we dat nog wel aan het ZH laten weten. Af en toe maak ik me nog druk, zo van; in het ZH hebben ze heel mijn medische achtergrond, en stel nou dat ze iets niet weten of vergeten...... Ik ben heel goed in piekeren, dus dat doe ik nu ook volop.... Ik heb ook weleens het idee, dat ik alles onderga, zonder nu precies te weten waar het ook al weer over ging. Klinkt misschien heel raar wat ik zeg, maar het is allemaal zo medisch in het ZH. Ik ben dan zo druk met pilletjes, spuitjes, follikelmetingen, eisprongen etc. Dat de daadwerkelijke reden me wel eens ontschiet. Nou ja, naar de achtergrond verdwijnt. Soms denk ik ook wel eens; het moet schijnbaar zo zijn dat wij geen kindjes kunnen krijgen, want...... en dan verzin ik wat redenen waarom dat zo zou zijn. De natuur heeft het zo bedacht, of van een hogere macht mag het niet. Wie weet horen of passen wij niet bij elkaar. Of als ik kinderen van een ander zie, die ik niet uit kan staan omdat ze zich onmogelijk gedragen; dan denk ik ook wel eens. We worden gewoon tegen onszelf beschermt. Ik kan dat niet..... Jullie hadden het van de week over je niet voor kunnen stellen ooit zwanger te zijn. Dat herken ik helemaal. Een positieve test, een dikke buik, een bevalling. Allemaal zaken die ik me niet voor kan stellen. Maar nog lastiger. Als we op zondag languit op de bank een DVDtje liggen te kijken. Dan kan ik me ook niet voorstellen, dat je hele dagindeling ooit op een baby afgestemd dient te worden. En zomaar hals over kop in de auto stappen om ergens heen te gaan, wordt er ook niet makkelijker op als er een kindje is. ......mijn piekermodus draaien overuren