Na (5 keer) IUI, nu door met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Even een dikke knuffel van mij aan Zora, Biekie en Ieoor.

Gut Ieoor jou laatste stuk komt me zo bekend voor....volgens mij draaien we met z'n 4en op dezelfde piekermodus!

Ik had in juni de 1e verjaardag van mijn nichtje. er waren 2 hoogzwangeren en wat kindjes. Het hele groepje zat bij elkaar in de tuin....ik zat in mijn uppie ergens achter het groepje en voelde me verrot, ik kon wel janken....ik viel zo buiten de boot. Ik zat daar op het randje, opeens tikt mijn vader me aan en vraagt me hoe het gaat. Ik schrok er van want ik had hem niet zien aan komen...ik kon wel in janken uit barsten. Gelukkig kon ik alles snel wegslikken en zei dat het geweldig ging met me. Terug naar huis zodra ik in de auto zat heb ik keihard zitten janken.

Mijn ouders weten niet dat we al 2 jaar bezig zijn en dat ik al 6 IUI-pogingen gehad heb. Na poging 5 zou ik ze het eigenlijk vertellen maar ik had zoiets van poging 6 wacht ik nu ook wel even af. Zodra zeker is dat we toch met IVF moeten starten dan vertel ik het mijn ouders wel.....op sommige momenten heb je toch je moeder nodig...vooral op de momenten dat je je verdrietig voelt.

Ik probeer me nu de hele tijd voor te stellen hoe het dan zal zijn als er ook daadwerkelijk een kindje is (een positieve test of een dikke buik is al moeilijk voor te stellen). Hoe zal het dan gaan, hoe ziet mijn dag eruit?

Wij gaan zeker niet voor draagmoeder of adoptiekindje. Vriendlief heeft eigenlijk 2 jaar geleden al gezegt: ik wil niet de MMM in voor een kindje....moet je kijken waar we nu zitten. Mocht het niet lukken dan zijn we ook heel gelukkig met z'n 2en....ik hoop maar dat ik me dan over het verlangen kan heen zetten. Het lijkt me geweldig om iets tastbaars van z'n 2en te hebben.

Ondertussen heb ik de herhalingen van Babyboom aan staan en ik zit alleen maar te janken...zullen mijn hormonen wel zijn hihi

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Talulah; ja inderdaad, wij met onze rare pieker momenten..... Wel blij te horen dat ik niet de enige ben....
    Bij jullie weet er tot nu toe niemand van. Dat begrijp ik wel.
    Als het aan mij had gelegen hadden we nog langer gewacht met het vertellen tegen onze ouders.... maar nu ze het weten vind ik dat wel fijn. Echter, mijn schoonouders stellen ons toch wel weer teleur. We hebben het in januari verteld, en sindsdien hebben ze er pas 1 keer naar gevraagd......

Ik denk niet dat we ons van te voren kunnen indenken hoe je dag / leven er uit ziet mét kinderen. Ik vrees dat we moeten wachten tot het moment eventueel ooit daar is.

Hoe is het met je tranen? Zijn ze op inmiddels?
    Babyboom kijken is wel een hele herkenning he!!

Fijne avond meiden.

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Ieoor,

Hoe is het met je meid. Verlopen de gesprekken goed in het zkh en Geertgen. Hoop dat je snel mag gaan starten, ik las dat je toch voor Geertgen gaat kiezen!

Zora: jij heel veel sterkte meis, lees dat je er doorheen zit. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen dat je jezelf nooit zwanger zult zien. Ik had dat ook zo sterk toen ik de eerste keer in de MMM zat. Probeer lekker te genieten van je vakantie! IVF heeft een goede slagingskans, jij krijgt ook echt je IVF babytje hoor!!

De rest van de meiden ook een dikke knuf, jullie kunnen het wel gebruiken lees ik.

Ik neem ook een maandje rust extra. Ik mag eigenlijk al met de pil beginnen als ik ongi wordt. Voel me best een wrak, de vorige IVF heeft er goed ingehakt bij mij. Mijn gevoel zegt dat ik nog even moet wachten iig, alhoewel dat best moeilijk is haha.

Liefs Maaike

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag weer een wat zonniger kijk op alles gelukkig. Bedankt voor jullie lieve woorden.

Voor ons wordt het ook sowieso geen draagmoeder of eicel- of zaaddonor. Dat willen we gewoon niet. We denken wel na over een adoptiekindje of een pleegkindje, maar we willen eerst helemaal voor de IVF gaan.

We kijken nu heel erg uit naar de intake, we willen graag weten waar we aan toe zijn qua wachttijd dus wanneer we kunnen starten. Nog een weekje wachten...

En ja, dat malen gebeurd hier ook....hoort erbij denk ik.

Meiden ik hou het kort, maar degenen die het nodig ehbben een dikke vette knuffel!

5. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hey meiden,

Iedereen bedankt voor de lieve woorden! Doet me echt goed te zien dat jullie zo met me meeleven, echt waar! Thanks!!
    Ik zie het vandaag ook wel weer wat zonniger in, ik voel me nog steeds moe en verdrietig, maar ik zie nu ook wel in dat de IVF ons weer nieuwe kansen brengt en hopelijk krijgen we een hele mooie lieve IVF baby!!!

Ik heb wel wat teweeg gebracht he, over draagmoeder enzo hihi..
    Gister heb ik nog een heel goed gesprek gehad met mijn mannetje en we zijn zo zeker, we willen kindjes,hoe dan ook!! Maar tot nu toe is al onze hoop gericht op het IVF gebeuren, en moet ik echt nog even niet aan iets anders denken hoor!!

IK draai ook overuren met mijn piekeren..pfff..morgen hebben we ons IVF gesprek, vind het echt heel spannend!! Daarna wil ik even 2 maanden rust nemen en even niet meer met zwanger bezig zijn, dus zal ik ook even een tijdje minder hier actief zijn..in ieder geval proberen:p

Ik heb de afleveringen van babyboom nog niet durven kijken, denk dat het nu nog te vers is allemaal en dat ik me dan heel erg ellendig ga voelen...misschien komt dat moment nog wel, maar nu nog maar even niet.

Ik vind het echt heel fijn dat ik van mijn werk idd de mogelijkheid krijg om deze week bij te tanken! Ik had het echt nodig en de gedachte even niks te moeten is heel fijn nu!!!

En dat van je ellendig voelen op verjaardagen en kinderfeestjes en dergelijke..het is zooo herkenbaar!!!!
    Eind vorig jaar waren mijn 3 beste vriendinnen hoog zwanger waar ik het meeste mee optrek..wij zaten toen al volop in dit proces en zij zijn zelfs nog later begonnen met zwanger willen worden dan wij!! Nou, kun je je voorstellen hoe ik me een periode lang gevoeld heb?? Het ging er allemaal maar over hoe het is om zwanger te zijn, al die vervelende kwaaltjes en ow toch zo vervelend dat ze nu geen alchohol mochten nuttigen, soms werd ik er echt heel :x van..en ontzettend verdrietig!! Ik ben ook 1 keer heel boos geworden op hun en heb ontzettend hard zitten janken..toen pas besefte ze hoe moeilijk het voor me was...en nu, ja als ik ze zie is het meteen van. o pak onze kleine maar hoor, kun je daar mee knuffelen..heel leuk,maar soms heb ik echt even geen behoefte aan kids van andere..
    Maar ja, ach, ze bedoelen het allemaal goed en misschien moeten we maar eens een boekje gaan uitbrengen met dingen ze wel en vooral niet moeten doen tijdens dit alles!!! hahahaha

Nou meiden, ik ga stoppen, ga me toch maar eens aankleden nu en iets positiefs proberen te gaan doen vandaag..

iedereen een dikke knuffel!!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
  7. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik wil jullie even een hart onder de riem steken. Heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt als jullie en volgens mij ben ik zora weleens tegengekomen in een ander topic (had toen ook een andere naam).
    Ik hoop zo dat het jullie allemaal gaat lukken.
    Als jullie iets willen weten over ivf/iui mag je het altijd vragen. Wij hebben zelf alles eigenlijk heel snel doorlopen door eigen initiatief en wisseling van ziekenhuizen etc. Ook ben ik acupunctuur gaan doen, waardoor ik naar mijn idee ook echt zwanger ben geraakt.

Af en toe lees ik ff met jullie mee.......en hoop dat ik hier snel goed nieuws op mag lezen.

gr mama2be80

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bedankt voor je berichtje Mummie. Lief van je. Na welke poging was jij zwanger?

En...ik ben nu wel heel benieuwd wat je oude forum naam is dan?

9. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    meteen na de eerste poging ivf. Wij hebben nog 7 prinsjes en prinsesjes in de vriezer liggen op dit moment.

Ik zat op het forum over het onderwerp pco (clomid).....weet niet meer precies de naam. Mijn naam was gewoon brenda80. Maar dat is alweer bijna jaar geleden zit ik nu opeens te denken.
    Ik heb daarna een tijdje rust genomen en niet meer op het forum geweest.l

10. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Bedankt voor je berichtje mummie! Ik hoop dat wij je allemaal gaan nadoen en bij de eerste poging zwanger zijn!

Hoopvol dat er nog 7 cryo´s zijn!

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; heel veel succes vandaag. Ik hoop dat je helemaal gerust uit het gesprek komt, en dat al jullie vragen beantwoord zijn. Je verslag van het gesprek lezen we wel he!!!
    Ook jouw verhaal over je vriendinnen is herkenbaar. Inderdaad kan ik er ook soms niet tegen. Tegen dikke buiken niet, tegen hun verhalen en geklaag niet, en tegen kinderen in het algemeen niet..... Hoe erg dat ik dit nu opschrijf (haha).

Maaike; goed van je dat je naar je lijf luisterd, en dus een extra pauze inlast.

Zora; fijn te lezen dat je kijk op de wereld weer wat zonniger is geworden.

Mummie; lief dat je met ons meeleeft.
    Willen jullie zelf jullie cryotjes nog gaan gebruiken? Of is jullie gezinnetje nu compleet?

Hier gaat het goed. Af en toe nog een twijfel over het ZH of Geertgen. Dat is echt op en top ik. Maar blijven twijfelen.... Pas als de keuze dan uiteindelijk een feit is, pas dan kan ik me erbij neerleggen.... Het is bijna maandag gelukkig......

Ik heb nog wel een lijstje met nieuwe vragen. Ik zal Geertgen vandaag nog eens even bellen voor de antwoorden.

Deze week gaan we nog ergens naar Harry Potter, is een welkome afwisseling van het binnen zitten heel de dag.

Fijne dag meiden.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Biekie, heel veel succes vandaag. Laat je weten hoe het gegaan is?

13. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Biekie veel succes vandaag!!!!

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    En Biekie, zijn jullie al terug uit Elsendorp? Vertel!!!!!

15. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    wij zijn nieuwsgierig!

16. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hoi hoi,

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!!
    Nou, de kogel is door de kerk! We hebben groen licht gekregen!
    Ons gesprek verliep eigenlijk heel erg goed. We moesten om half 5 pas daar zijn, vandaar dat ik nu dus pas reageer:)
    We hadden een gesprek met dr wissmann, Ieoor, die zul jij vast ook gehad hebben?
    Een hele aardige positieve man, waardoor ik en mijn mannetje weer echt zin erin kregen om verder te gaan!
    Als het aan hem lag, startte ik deze maand al meteen met de hormonen en enzo. Maar toen ik vertelde dat we naar amerika gingen met vakantie, zag hij in dat dat niet zo;n goed idee was. HIj wilde niet dat ik net na de puncties zover weg zou zitten en wilde dat als er complicaties zouden zijn ofzo, dat ik meteen kon komen.
    Dus nu gaat het als volgt:
    Zou gauw ik in september ongi wordt, ga ik bellen. Dan maken we een afspraak rond de 17/18e dag, dit omdat ik een wisselende cyclus heb. Dan start ik met Decapeptyl, deze zal ik elke dag moeten spuiten. Dit zorgt ervoor dat je natuurlijke cyclus plat wordt gelegd. Dan wordt ik ongesteld en dan start ik met de andere hormonen wat ervoor zorgt dat er meerdere follikels gaan groeien. Dan zal ik regelmatig terug moeten komen voor de follikelmeting en wordt het moment bepaald wanneer de punctie moet plaats vinden. Pfff, daar zie ik wel heel erg tegenop hoor! Zelfs hij vertelde me dat je een flinke dosis pijnbestijding nodig had omdat het heel vervelend moet zijn! Bah bah bah, maar ja, het zal moeten...
    Dan vindt de punctie plaats in het catharinaziekenhuis in eindhoven. Een dag later krijgen we te horen of er bevruchting is opgetreden en of er eitjes zijn die van zo'n goede kwaliteit zijn dat ze evt ingevroren kunnen worden. Mocht er geen bevruchting optreden zijn we deze 1e poging kwijt en zullen we door moeten voor een 2e poging maar dan met ICSI. Als er wel bevruchting optreedt, dan vindt na 3 dagen de terugplaatsing plaats ook in eindhoven zkh.
    Ik vind het heel lastig, want je moet zelf de keuze maken of je 1 of 2 embryo's laat terug plaatsen. Nou zei ik meteen, doe maar 2!! Maar de risico's dat het gaande weg dan fout gaat met de zwangerschap zijn weer groter dan bij 1, terwijl je wel je kansen vergroot dat je zwanger bent??!! Moeilijk dus..daar gaan we nog maar eens even goed over nadenken aankomende 2 maanden..
    We krijgen ook een uitgebreid bloedonderzoek, om aan de screening mee te doen of de embryo's ingevroren mogen worden als ze goed zijn. Hier zitten veel eisen aan vast...
    Tja, en dan komt het lastigste van alles weer, 2 weken wachten of je zwanger bent ja of nee!!!!????
    We hebben er een heel goed gevoel bij, en ik denk ook zeker dat onze kansen vergroot worden met IVF, maar tegelijk bekruipt me ook dat angstige gevoel...stel dat het niet lukt, wat dan?? En ik zie ook wel heel erg op tegen al die hormonen in mijn lijf en de puncties...maar goed, dat laat ik maar over me heen komen.
    Was gisteravond wel erg moe en had hoofdpijn, ik denk toch dat het de spanningen waren...nu voel ik me wel goed..zit er nog vol van van alles, maar ik heb zin om na onze vakantie te mogen gaan starten!! En hopelijk krijgen we dan eindelijk ons lang verwachte lieve kleine wondertje te zien!!!!

Hoe is het met de jullie verder allemaal??

Dikke knuffel aan iedereen!

17. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Meiden,

Mag ik hier ook meeschrijven, helaas is onze 5e poging net mislukt en zitten we dus alweer in onze laatste IUI poging.
    20 juli zijn we voor een gesprek naar onze gyn geweest en we staan nu op de lijst voor een informatie middag in het AMC. Als die geweest is dan kan de ivf in gang worden gezet. Volgens onze gyn is de wachtlijst niet lang en hoeft het daarna dus niet heel lang meer te duren. We willen graag zelf even 2 maandjes vrij van hormonen dus we gaan waarschijnlijk in oktober /november beginnen. We hopen natuurlijk nog steeds dat het niet nodig is maar we gaan er maar wel van uit. want ja.... positief en hoopvol blijven wordt ons zo wel heel moeilijk gemaakt.

Liefs

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Had in je eigen topic ook even gereageerd Biekie! Fijn dat het gesprek goed is verlopen. Ben benieuwd hoe ons gesprek verloopt volgende week.

@ barleeus: Tuurlijk mag je hier meekletsen. Nog niet de moed opgeven voor IUI 6 he? Want het kan nog. En anders gaan we gewoon voor een IVF beeb met z'n allen hier. Ben jij ook een paardengek? Of is je Avater toeval?

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Biekie; fijn te horen dat het gesprek je weer positief en enthousiast heeft gemaakt.
    Eerst lekker vakantie, en daarna fijn starten met de 1e poging. Wanneer komen jullie weer thuis van de reis? Half september starten met de Decapeptyl is al snel. Fijn!!!
    Die 1 of 2 emmy's.... Tja.... Dr. Wissmann heeft voor ons eea op kleine briefjes geschreven (zal die bij jullie ook wel gedaan hebben).
    1 emmy: 25 % kans op een zwangerschap
    2 emmy's; 35 % kans op een zwangerschap
    1 top emmy: is geloof ik ook 35% kans op een zwangerschap (eenling)

echter bij 1 beeb is er 1% kans op complicaties
    bij 2 beebs is er 10% kans op complicaties....

Wij twijfelen, maar neigen ivm onze leeftijd, sterk naar 2.

Barleeus; welkom hier. En natuurlijk mag je hier meeschrijven. Des te meer zielen, des te meer vreugd.
    Je hebt nog 1 IUI te gaan. Hou je ons hier op de hoogte hoe het gaat? Ik ga heeel hard duimen dat deze laatste poging een hele goede gaat worden voor jullie. En dat jullie net de IVF dans gaan ontspringen! Succes.

Zora; voor jou is het nog even wachten het gesprek, maar gelukkig niet meer lang. Nog een paar nachtjes slapen en dan weten jullie ook waaraan en waaraf. Spannend he meid.

Ik ben pas net uit bed. Schandalig he!!
    Ik ga zo eerst maar een douchen, een wasje aanzetten en wat eten.
    Fijne dag meiden.

20. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Biekie je verhaal komt positief op mij over, je kunt straks in september vol goed moed beginnen!

Barleeus welkom hier! Ik heb je een beetje in de gaten gehouden omdat jij vlakbij mij woont, ik weet dat je eigenlijk je IUI´s in Hoorn zou doen maar nu in Den Helder zit. Wanneer is jou info/middag in het AMC?? Bij ons in het op een avond, 3 september. Laten we hopen dat we er beide niet naar toe hoeven;)

Deel Deze Pagina