Bedankt voor het warme welkom! Ik heb de hoop ook nog niet opgegeven voor poging 6 maar de moed zakt me wel aardig in de schoenen. we leven tussen hoop en vrees Zora, de avatar is geen toeval hoor! De foto heb ik zelf gemaakt van mijn eigen paard! (zegt ze trots ) hij is zooooo lief en zooooo ondeugend . Talulah, wat leuk dat je mij in de gaten hebt gehouden, ik wist niet dat je in de buurt woont maar we zijn gelijk begonnen dus ik had jou ook in de gaten gehouden. Keek af en toe in het iui topic of het al was gelukt. Mag ik vragen waar je woont dan? als je het niet wil zeggen ook prima hoor. Ik heb nog geen idee wanneer de info middag/avond is, daar krijg ik als het goed is een brief over. Maar jij gaat dus straks ook naar het AMC. Als het straks ook 3 september is komen we mekaar misschien wel tegen. Gezellig! In je handtekening staat een wachtlijst van een half jaar! tegen mij zeiden ze dat het mee viel sterkte met wachten iniedergeval en we hopen inderdaad dat het helemaal niet hoeft Ieoor wat heb je lekker uitgeslapen, ik ben jaloers hoor ik word altijd vroeg wakker :x ook als het niet hoeft. Bieke wat fijn dat je groen licht hebt gekregen en succes met je beslissing, lijkt me moeilijk hoor! Liefs
Hoi hoi, Iedereen bedankt voor de lieve woorden! Ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat we nu weten hoe het volgende traject eruit zal gaan zien. Ik kan me nu een beetje meer berusten in alles en verlang nu naar 2 maanden hormoonvrij door het leven te mogen gaan! Ikvind het prima dat we nu even niks doen, ff geen spanning en stress hebben rondom alle behandelingen en even niemand die aan mijn lijf zit, heerlijk na een heel jaar! Ik heb maandag nog een gesprek staan met de psycholoog van de kliniek. Ik vind het best eng om zo'n gesprek aan te gaan, maar ik denk dat zij me wel kan helpen om het allemaal wat nuchterder in te gaan zien, tenminste dat hoop ik! Ik ga me nu lekker richten op onze vakantie naar Amerika, en als we terug komen pakken we de draad weer op. Maar nu eerst proberen te gaan genieten!! Dat hebben we afgelopen jaar veel te weinig gedaan... Ik zal na deze week ook hier iets minder actief zijn met schrijven, ik wil het allemaal een beetje los proberen te laten. Maar ik hou jullie natuurlijk wel in de gaten en Zora ik wil heel graag weten hoe jou gesprek verlopen is en wanneer jij mag gaan starten he!! Misschien gaan we wel mooi gelijk op! En Ieoor, van jou wil ik natuurlijk ook horen hoe je IVF poging verloopt he! Ik ben zo benieuwd he! Ik denk echt dat we allemaal een hele lieve IVF beeb gaan krijgen! @Barleeus: Welkom hier! Klets gezellig mee, mij doet het echt goed om met deze meiden mijn ervaringen uit te wisselen! En, geef de moed nog niet op he! Het kan nog met de laatste poging lukken hoor! Ik wens je heel veel succes en hopelijk hoef jij niet aan IVF te denken... Zo, ik ga me maar eens douchen en zo, ga dit weekend lekker naar tilburg kermis! Even de boel de boel laten en weer gaan genieten Meiden, fijn weekend!
@Zora, Biekie en Ieoor: Hoe is het met jullie dames? Hopelijk geeft de nieuwe ronde moed en veel geluk!! Jullie beginnen ook al binnen enkele maanden he, nou veel succes en ik houd af en toe jullie verhalen bij!!
Weten jullie trouwens ook of dat gonal F wordt vergoed vanuit de basisverzekering (zilveren kruis)? Dat heb ik voor volgende maand alvast gehaald; gaat mee op vakantie, nodig voor de 4e iui.heb geen aanvullende verzekering.... ik lees verschillende meningen namelijk.... Fijn weekend!
Sen; ik kreeg in Den Bosch voor de 4e en 5e IUI Puregon wat ik moest spuiten. Alle medicatie die ik voor alle IUI's nodig heb gehad zijn gewoon door de verzekering vergoed. IUI's vallen gewoon onder de basis verzekering. Als ik je een tip mag geven. Bedenk dan goed of je miv 1 jan niet eventueel over wilt stappen naar een uitgebreider pakket ivm eventuele IVF/ICSI pogingen.
Biekie; hoe was de Tilburgse Kermis? En wanneer vertrekken jullie naar the States? Als je een tijdje minder actief wilt zijn op het forum; lekker doen. En goed naar je lichaam en gevoel luisteren. Barleeus; bijna alweer de FM voor IUI nummer 6. Wat gaat het toch snel he. Vind je niet? Zora; de donderdag van het gesprek komt steeds dichterbij. Spannend hoor. Talulah; hoe stel jij het in je laatste IUI wachtweek? Vandaag een beetje een dip dagje. Het gespuit, de follikelmetingen etc. Het zit er allemaal weer aan te komen..... Waarom lukt het bij een ander wel gewoon, en gaat het bij ons allemaal toch zo verrekte moeilijk en onromantisch........... zucht.
Tja Ieoor op die vraag krijg je toch nooit een antwoord helaas Die decapeptyl, is dat een pil of ook spuiten?? Hier zit ik op 6 dpo en ik voel me hetzelfde als altijd en mijn temp is ook hetzelfde als altijd in de 2e helft. Ik probeer er niet zoveel aan te denken en veel leuke dingen te doen, al is het wel erg moeilijk er niet aan te denken.
Thankx voor je antwoord Ieoor! En idd een goede tip om mn pakket wat uit te breiden. Er is al wel over ivf gesproken door de FA in het ZH omdat het zaad zo slecht is. Maar een andere dokter vond het nog niet nodig..... vreemd he dat ze elkaar zo tegenspreken. @all: heel veel succes met de FM en de wachtweken!!!
Talulah: decapeptyl is ook een spuitje. Dit begin je te spuiten op dag 21 van je cyclus. Dit goedje gaat je hele eierstokken systeem platleggen. Wachten blijft lastig he. Maar helaas is het echt het enige wat je doen kan...... Succes en mijn duimen draaien hoor. Sen; daar lopen wij in Den Bosch ook steeds tegenaan. Iedereen zegt of doet wat anders. Of doet juist niet wat ze wel gezegd hebben. Heel irritant. Welke artsen heb jij tot nu toe gezien? Wat zijn jullie zaaduitslagen steeds? Hier nog steeds een dip. Sinds een paar dagen zit ik er echt helemaal doorheen. Het zit me niet mee dit jaar (medisch gezien), ik zit al zo lang ziek thuis. En dan natuurlijk de MMM. Ook manlief heeft er last van. We beginnen nu te denken dat de MMM waar we tot nu toe zo makkelijk doorheen liepen, misschien toch ongemerkt zijn sporen heeft achtergelaten...... Ik hoop dat ik snel goed genoeg opgeknapt ben, dat we eindelijk aan een vakantie kunnen gaan denken. Dat zit er momenteel lichamelijk niet in, maar we zijn er zó aan toe...... zucht. Ik vrees dat ik heel de dag ga lopen zwelgen........ (haha, wat een zelfmedelijden he!!!)
Hoi meiden, ben ik ook weer! Ieoor: Af en toe even zelfmedelijden mag best hoor! Als je er maar niet in blijft hangen das niet goed voor je meid! Maar dat gebeurd vast niet, we zijn allemaal sterke vrouwen hier en we slaan ons er wel doorheen. Edit: Ieoor zie net dat ej vandaag begint met de eerste spuit. Heel veel succes meid, ik begin met duimen! Barleeus: Leuk paardje, haflinger? Ik rijd zelf 3 dagen per week een KWPN merrie van 11 jaar. Heb momenteel nog niet de puf voor een eigen paard, in de toekomst wel graag. Sen: Inderdaad raar dat artsen elkaar tegen spreken, maar als er nog hoop is voor IUI zou ik daar eerst mee verder gaan denk ik...Ik duim voor je dat IUI gewoon gaat lukken! Biekie: Groot gelijk hoor dat je even wat minder actief wil zijn hier. Ik wacht even af hoe en wat met het gesprek donderdag en als de 1e IVF poging nog heel lang duurt neem ik misschien ook wel even afstand, als het lukt haha. Talulah: Ik ben heel hard voor je aan het duimen meid, ik hoop zo dat je ontsnapt aan de IVF! Hoe gaat het verder? Met de paardjes ook alles goed? Nog wedstrijden gehad? Met ons gaat het wel goed. Helaas is onze tv kapot (nog maar 1 jaar oud), en is 1 van omze kippen (de liefste en tamste) ziek. Dus even wat pech. Zaterdag heb ik lekker gewinkeld en wat leuke dingen geshopt. En ik heb ook goed nieuws. Ik ben nu in totaal 9,1 kilo afgevallen, ik pas weer (zo goed als, wel even buik inhouden haha) in maat 38. En mijn BMI is nu netjes 25,4. Kunnen ze in het ziekenhuis niet meer zeuren over mijn gewicht donderdag. Ik kijk echt uit naar donderdag, maar ben ook bang om teleurgesteld te worden. Ben zo bang dat de wachtlijst langer geworden is in de tussen tijd. Pffff, ik haat die onzekerheid.
Hallo allemaal, Ieoor, Je mag best even zelfmedelijden hebben hoor, het is ook niet niets waar je aan begint. Heel veel succes met spuiten en ik hoop dat je je over een paar dagen weer wat sterker voelt. Talulah, sterkte in je laatste wachtweek weer, is inderdaad lastig om aan iets anders te denken, dat lukt mij ook nooit zo goed. Ik ben gaan harlopen om de elende er uit te kunnen lopen. Drie maanden terug hield ik het vol tot het eind van de straat en nu loop ik al 8 km. ik heb mezelf zelfs opgegeven voor een evenement waar ik 10 km ga lopen. gelukkig heb ik tot eind september om me voor te bereiden. Het is echt heerlijk om even helemaal stuk te gaan. Als je daarna lekker onder de douche staat voel je je als herboren. En daar doe ik het voor, om me weer even lekker te voelen. zora, het is inderdaad een haflinger, hij is vier jaar en ik heb hem net ingereden. Het meeste heb ik zelf gedaan en van het voorjaar is hij 2 maandjes weg geweest om even de puntjes op de i te zetten. Knap van je dat je zoveel bent afgevallen, petje af hoor! heel veel succes donderdag, ik duim voor je! Hier, ben inmiddels weer druk aan de clomid en ben MOE! heel moe en als ik moe ben kan ik niets hebben en huil ik om niets, gaat dus weer erg goed en ik ben blij als ik straks even een maand of twee zonder die bende mag. (behalve natuurlijk als het lukt en het zijn eigengemaakte hormonen, dan vind ik het niet erg ) liefs...
Zora en Barleeus ik heb respect voor jullie!! Knap hoor dames Hier nog eentje die net begonnen is met hardlopen 2x in de week en ik ken inderdaad het gevoel wat je beschrijft Barleeus als je onder de douche staat! Hier zit ik op 7 dpo en ik voel dat mijn baarmoedermond alweer zakt, dit betekend dus dat ik waarschijnlijk ongi ga worden *slik* Ik weet niet precies wat ik voel maar volgens mij begint de teleurstelling lichtelijk te komen. Als ik woensdag of donderdag bruinverlies heb dan is het game-over....
Ieoor, ik zie dat je gisteren begonnen bent met de Decapeptyl!!!! Wil jullie heeel veel succes wensen doe rustig aan en denk goed aan jezelf!!!!!! Ik duim voor jullie!!!!!!
Zora; dank voor je succeswensen. Hoe is het met jou? Nog 2 nachtjes slapen en dan mogen jullie naar de IVF intake. Vragenlijstje is vast al klaar. Spannend hoor.Het valt vast mee, met de lengte van de wachtlijst. Daar duim ik voor. En dik 9 kilo afgevallen; petje af. Heel goed gedaan. TV kapot, wat erg. En zeker omdat ie pas 1 jaar oud is. Zit er wel garantie op? En kan hij gemaakt worden? Of moeten jullie nu een nieuwe gaan kopen? Hoe is het met je zieke kip? Ik hoop dat ie snel opknapt. Ben je ermee naar de dierenarts geweest? Barleeus; kop op meid. Ik weet het, het valt soms allemaal niet mee. Maar wie weet is dit wel dé poging en worden jullie fijn zwanger. Barleeus en Talulah; wat goed dat jullie zijn gaan hardlopen. Wellicht dat als ik weer helemaal in orde ben (lichamelijk) ik dan ook eens ga proberen te hardlopen. Talulah; het klinkt inderdaad niet heel hoopgevend. Ik hoop dat je het deze keer mis hebt meid. Ik duim voor je dat je zwanger bent. Geef de moed nog niet op. En succes met de laatste wachtdagen. Sabrien; dank voor je succeswensen. Erg lief dat je even komt kijken dat ik begonnen ben. Hoe is het met jou? Hebben jullie nog cryo's? Het 1e spuitje zit erin. Ik vond het een vervelend spuitje. Maar na een minuut op 10 was het gevoelige plekje al weer weg. Vanavond het spulletje wat sneller inspuiten. Wellicht dat ik dat fijner ga vinden. Verder is mijn dip zo goed als over. Alleen manlief ziet de wereld nog wat grauw in.... Komt vast goed. Zeer waarschijnlijk gaan we lekker tijdens de wachtweken op vakantie. Het zal een zeer 'rustig aan doen' vakantie moeten worden ivm mijn lijf. Maar toch. Er even tussenuit. We zijn er aan toe.
he meis, Hoe is het met je? Heb je mijn pb nog gelezen, weet niet zeker of ik em goed verstuurd heb (volgens mij teveel tekst??) Hoe ging het met de deca? Gemene rotspuit is het hahaha maar het went wel. Wanneer mag je puregon bijspuiten? Ben vandaag ongi geworden, begin in mijn volgende cyclus met de pil, dus eind aug. Zet em op met spuiten. xxxx
Jeetje is die deca ook een spuit?? Ik word niet goed van al die spuitjes!! En moet je dat dan straks samen met die puregon gaan spuiten? bleh.... Ieoor lekker samen weg gaan en verstand op 0 proberen te zetten. Even lekker eruit in een andere omgeving zal jullie goed doen! Hopelijk is deze hele toestand maar 1x nodig en ben je dan zwanger, ik blijf duimen en bidden voor iedereen in dit topic!! Zora al een nieuwe TV?? En hoe gaat het met kipje, wat sneu dat ze ziek is hopelijk is ze er snel weer bovenop hoor! Hier weinig nieuws...
hoi meiden, Ik wilde toch ff kijken hoe het met jullie gaat hoor! Ieoor: Kop op meid!! Wat goed dat je al meteen begonnen bent zeg! Dus het is nu zeker Geertgen geworden? Ja, kan best zijn dat ik dingen gemist heb ondertussen hoor... Maar dat is dus wel een vervelend spuitje lees ik? Hmm, dan staat me nog wat te wachten..Het is echt een ontzettend spannende tijd die je tegenmoed gaat meid!! Als ik dat zo hoorde van de arts weet je dalijk wel waar je aan toe bent en krijg je misschien ook wat meer antwoorden op je vragen die je nu hebt..Ik ga zo ontzettend mijn duimen voor je laten draaien!! Hou je taai meid, denk aan het lieve beebje dat over een tijdje in je buik zal groeien..die je na 9 maanden eindelijk na lang wachten in je armen mag sluiten..ik gun het je zo van harte!! Ik wil wel graag op de hoogte blijven hoe het met je gaat he! Ga lekker op vakantie meid, probeer een beetje te relaxen vooral na alles wat je meegemaakt hebt nu, zowel lichamelijk als met de MMM. Veel succes! Zora: wat spannend meid! Over 2 dagen dan weet je ook eindelijk waar je aan toe bent! Ik ga heel hard voor je duimen dat je ook snel mag gaan starten en dat je met ons mee mag gaan doen!! Ik ga ook jou nog ff in de gaten houden hoor! Ik wil wel weten wanneer je ook mag gaan beginnen.. Verder aan alle meiden: Ik wens iedereen heel veel succes toe en hoop dat we allemaal dit jaar nog zwanger mogen worden! Met hele lieve wondertjes van de IVF! Met mij gaat het inmiddels weer goed, ik ben mijn dip helemaal teboven. Ik geniet nu even van het hormoonvrij door het leven mogen gaan en bedenk me nu pas dat het echt tijd wordt om te gaan genieten van de dingen.ik heb het gevoel dat we dat afgelopen jaar veel te weinig hebben gedaan en alleen maar met een beebje bezig waren.. Het gesprek met de psycholoog is goed verlopen. Ik had er op het begin wel een vreemd gevoel bij, maar later praatte het eigenlijk best heel fijn. Nu was ik zelf al weer op een veel positiever pad, dus of het echt heeft gebaat vraag ik me af, maar als je het zwaar hebt is het zeker de moeite waard!! Ieoor: dit is de psycholoog van Geertgen, daar kun je gewoon een afspraak mee maken en verplicht je tot niks, ik vond het ook erg eng en wilde eerst niet, maar ga nu toch verder met haar als wij ook gaan starten met onze medicatie voor de 1e IVF! Mischien heb je er iets aan..?
@ Barleeus: Leuk dat je m zelf voor het grootste gedeelte hebt ingereden. ga je ook wedstrijden rijden of rijd je gewoon recreatief. Goed hoor dat hardlopen ik heb het ook een paar keer geprobeerd maar het is denk ik niet voor mij weggelegd. Succes met de laatste loodjes van de IUI, ik heb ook aand e clomid gezeten en het kan echt rotspul zijn. @ Talulah: Hopelijk bij jou nog geen bruinverlies. Ik duim nog even door meis! Hoe is het met de paardjes? Nog wedstrijden in het vooruitzicht? Nee, nog geen nieuwe tv, er komt een monteur bij. @ Ieoor: Wat vervelend dat die spuiten van die rot spuiten zijn. Bah! Sterkte ermee, jeetje al bezig met de 1 poging, besef je het al een beetje? Het is zo snel gegaan. En heerlijk hoor in de wachtweken met vakntie, dan gaat de tijd misschien ook wat sneller. En ja, voor ons nu nog 1 nachtje tot de intake. Spannend! Heb geen vragenlijstje klaar. Zou niet weten wat ik moet vragen. Denk dat ik goed op de hoogte ben na de infoavond en alle info van internet en dit forum. Nu moeten we het zelf gaan ervaren. Spannend hoor. Ja, bij de tv komt nog een monteur, en er zit gelukkig garantie op. Dat ding was harstikke duur en net een jaar oud. Hoop dat ie gemaakt kan worden. Ben net gebeld door de dierenarts over onze kip. We zijn gisteren naar de dierenarts geweest met 'm. Hij had 50 ml. vocht in z'n buik, er zat een ei klem en een eileiderontsteking. Arm kipje. We wilden haar eerst een spuitje geven maar dierenarts wilde graag opereren. Ook goed voor zijn ervaring. Ik heb gezegd zolang het beestje geen pijn heeft vind ik dat prima. Ik dacht die haalt het toch niet, een kip kan er heel makkelijk in blijven. Maar wonder boven wonder word ik net gebeld, ze staat alweer. Pffff, ben heel blij, want het is ons tamste en liefste kipje maar ben ook benieuwd wat me dit gaat kosten ze zijn tot gisteravond laat met haar bezig geweest. @ Biekie: Leuk dat je nog af en toe langs komt. Ben inderdaad beneiuwd of wij tegelijk opgaan straks. Zou wel leuk zijn. Maar we moeten nog even een dagje geduld hebben.
Maaike; ja ik heb je berichtje gehad. Maar terwijl ik je vraag las, bedacht ik me dat ik wellicht niet terug gemaild heb..... Sorry. Ik zal nog eens even kijken. Ongesteld geworden.... mhmmm. Blijft stom. Weer geen wondertje gebeurd dus. Maar volgende cyclus starten met de pil. Dan komt het ook voor jou langzaam aan weer dichterbij. Talulah; haha, ja wij worden met zijn alle volleerde junks qua spuiten. Ik duim voor je hoor meid. Biekie; dank je wel. Fijn dat die psycholoog zo goed bevallen is. Wij hebben in Den Bosch 1 keer met een maatschappelijk werkster gesproken. Maar dat was niet heel verhelderend. Die psych van Geertgen hebben mijn man en ik het toevallig van de week over gehad. Ik wist dat jij erheen ging. Wie weet gaan we haar nog inschakelen. Was het een leuke mevrouw? Jong of oud? Wat voor type? En ging het gesprek enkel over de MMM en IVf of ook over vroeger en prive? Zora; wat je zegt klopt wel een beetje. Tijdens de 2 IVF gesprekken die wij gehad hebben hoor je voornamelijk dingen die je eigenlijk al wist. We draaien inmiddels al een tijdje mee in de MMM.... Zit er toch nog een voordeel aan die lange weg.... Arm kipje; maar wel heel fijn dat ze weer kan staan. Geweldig als ze er weer helemaal bovenop komt. Ik hoop voor je dat de rekening mee valt. Als wij ooit meer grond rondom een huis hebben willen wij ook kippen en een geitje, en een klein hangbuikzwijntje. Zo schattig allemaal die beestjes. Heel veel succes morgen. Ik ben heel benieuwd wanneer jullie mogen starten. Ik ga duimen voor een korte wachtlijst. Gister viel het spuitje reuze mee. Het Puregon naaldje is wat dunner en scherper. Dat prikte ik altijd tergend langzaam, heel voorzichtig naar binnen. Met de Decapeptyl gaat dat niet. Dit naaldje is net wat botter en dikker. Dus gister het spuitje er wat sneller en in 1 x ingestoken. Daarna de vloeistof sneller gespoten dan de 1e avond. En nu viel het met harstikke mee. Dus dames. Het kan ook meevallen....... Verder weinig nieuws. Manlief heeft inmiddels van zijn werk 2 weken vrij gekregen. Laatste week augustus en de eerste week van september. Komt als het goed is helemaal goed uit. Fijn tijdens de wachtweken op vakantie. Ik begin er ook echt helemaal zin in te krijgen.