Wij hebben de intake achter de rug. Stelde inderdaad niet veel voor. Heb alle contracten meegekregen, die lezen we thuis. Beide bloedgeprikt. Een snelle prikinstructie gekregen van de assisitente, en de recepten alvast meegehad. Als ik ongi word moet ik bellen dan nemen we telefonisch het definitieve schema door. Goed nieuws dus, we kunnen meteen beginnen, geen wachtlijsten. Alleen is het even afwachten wat mijn cyclus nu zonder medicijnen doet. Ik hoop dat ik vlak voor of ergens in mijn vakantie ongi wordt. Dan kunnen we snel na de vakantie beginnen. Afwachten maar.....Gaat het heel lang duren mag ik bellen voor Provera. Heb net het recept al bij de apotheek gebracht. Wil alles voor mijn vakantie in de koelkast hebben liggen. Dan loop ik niet zo te stressen als ik het na mijn vakantie snel nodig blijk te hebben. Moet zeggen dat ik er wel 'zin' in heb. Nu nog 2 weken werken en dan eerst heerlijk met vakantie.
Zora; fijn dat er geen wachtlijst bestaat, en dat je direct mag starten als je ongesteld wordt. Begin je dan eerst met de pil? Of direct op cyclusdag 21 met de Decapeptyl? Slim inderdaad om de receptjes vast weg te brengen. Je kunt alles maar vast klaar hebben liggen. Is wel zo fijn voor je gemoedstoestand. Spannend meid. Het komt dichter en dichterbij......
Zora dat is super goed nieuws zeg!! En je was bang dat de wachtlijst langer was geworden, nu mag je gelijk beginnen. Dat is toch even een enorme meevaller! Nou ik ga voor je duimen dat je ongi voor de vakantie komt. Dan kan je daarna lekker beginnen. Ieoor, fijn dat het spuiten nu meeviel, goed om te horen, je moet al zoveel spuiten en als het dan allemaal van die rotspuiten zijn. Maar het kan dus ook meevallen. En in de wachtweken op vakantie, dat doe je goed zeg! Lekker hoor, misschien kan je zelfs wel een beetje ontspannen. Lijkt bijna een vreemd woord, laatste keer dat ik ergens ontspannen, zorgeloos van kon genieten nee, ik weet het niet meer Niet dat ik helemaal nooit meer ontspan hoor, zo is het niet. Maar het lijkt zo lang geleden dat we voel goede moed gingen proberen om zwanger te worden. De wereld zag er toen zo anders uit. bleh... het zijn vast de hormonen die me depri maken Maar jij gaat lekker op vakantie, geniet er van straks! Bieke, lekker even zonder hormonen! Geniet ervan! Talulah, trek je het nog een beetje, ik duim voor je hoor!! Hier: clomid is weer op gelukkig, heb nu last van super vermoeidheid, misselijk en hoofdpijn. Kortom zoals ik me altijd voel van die hormonsters! Even doorbijten nog. Maandag weer voor de FM, hoop dat we nog een goede laatste kans met twee eitjes krijgen! Liefs
@ barleeus: Ik zal duimen voor 2 eitjes! @ Talulah: Hoe is het met je meis?Hopelijk geen slecht nieuws? @ Ieoor:Fijn dat het spuiten nu wat beter gaat. Nee, wij hoeven blijkbaar ook niet aan de pil. Ik mag direct op dag 21 starten met decapeptyl. Ik hoop echt dat ongi meewerkt.
Zora: helemaal top dat je meteen kunt beginnen zeg!! Vol goede moed er tegen aan! Heel verstandig dat alles al in de koelkast is zodat je meteen kunt beginnen. Barleeus: helemaal zorgeloos genieten...dat kan ik ook niet hoor. Gelukkig kan ik tijden het rijden het meeste van me afzetten. Ik voor jullie duimen dat er 2 eitjes zullen zijn! Lest best! Hier een vreselijke dip, ik zit op 10 dpo vandaag. Dit is meestal de dag dat ik bruinverlies krijg. Durf amper naar het toilet en ik moet om het minste geringste al janken (moet al huilen als ik dit typ) Joost mag weten waar die tranen vandaan komen maar ze vallen spontaan uit mijn ogen......heb ik weer hihi! Ik voel helemaal niks, het voelt gewoon hetzelfde aan als altijd dus ik zie het somber in *zucht* Zora ik heb volgende week wedstrijd met 2 paarden, eerst a.s. zaterdag de keuring van 1 paard. Dat zie ik trouwens ook somber in, ze loopt niet loep zuiver en staat sinds gisteren pas op ijzers door omstandigheden en toen liep ze dus niet rad. Ik baal er van als een stekker, ik heb al zoveel pech met dit paard. Dus misschien kunnen jullie dubbel duimen draaien voor me??
Ik ben al een tijdje bezig met dubbel duimen hoor Talulah! Gister heb ik vruchtbaar slijm ontdekt, dat zou betekenen dat ik vandaag of morgen mijn ei heb, en dan zou ik dus een super mooie cylcus hebben. Of mijn lichaam is heel erg in de war. Afwachten maar....
Talulah, mijn duimen draaien dubbele dienst hoor! Heel veel succes morgen en ik hoop dat het bruin verlies nog is weg gebleven! toi toi toi Zora, zou mooi zijn als je lichaam gelijk weer een mooie cyclus heeft. Ik hoop het voor je! Hier niets te melden. moet natuurlijk wachten tot maandag. Het lijkt deze maand wel langer te duren. pfffff..... geduld, wie dat heeft verzonnen
Nou ik ben er even helemaal klaar mee, letterlijk en figuurlijk. Vanochtend 2 positieve ovulatietesten, ik sprong bijna een gat in de lucht. De hele dag gewacht want vriendje zou een zw.test meenemen, ik ga naar de wc......en jaaaa hoor 3 druppels bruinverlies. Toch maar die test gedaan maar natuurlijk hartstikke negatief. Nou laat me dan meteen maar ongi worden dan heb ik dat ook weer gehad......
Oh nee, Talulah! Dat meen je niet. Hoe is het vandaag? heeft het doorgezet? En ben je nog naar de keuring geweest? @ barleeus: Succes met de Fm vandaag!
hallo Meiden, @ Talulah: Dikke knuffel voor jou meid! Wat vervelend zeg op die manier, helaas heb ik daar ook ervaring mee en dan voel je je toch behoorlijk kl*te...Ben je inmiddels een beetje van de schrik bekomen? @Zora: Heej, wat goed zeg! Volgens mij ben je dalijk nog eerder dan ik joh! Wij starten pas na onze vakantie eind september, maar jij start nu volgende cyclus al toch? Spannend zeg! Hoop dat de IVF ons allemaal veel geluk gaat brengen! Al contracten getekend en zo? ow, dat is bij ons nog niet gebeurd..misschien dat dat nog komt? Bloedonderzoek en dergelijke volgt allemaal na onze vakantie pas..Ik ga voor je duimen! @ Ieoor: Heej meid, hoe vergaat het jou de eerste medicatie voor de IVF? Gaat het spuiten inmiddels al een stuk beter? Hoever ben je nu? Hoe bevalt het nu bij Geertgen? HEt gesprek met de psycholoog was eigenlijk best oppervlakkig, het ging over de MMM hoe je je daar onder voelt, en ze vroeg ook wel naar prive dingen, maar ik ervaarde het niet als storend. Ze heeft me wel wat tips gegeven om het wat positiever te bekijken..in hoeverre dat dat lukt dan.. Hier gaat het eigenlijk best goed. Ik voel me prima nu zonder al die hormonen in mijn lijf en ik ontdekte gister dat ik me ook weers druk kan maken om andere dingen dan alleen rondom het zwanger worden! Dat voelde goed zeg hahaha! Ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn en leuke dingen te ondernemen. OP momenten geniet ik ervan dat we nog alle vrijheid hebben, maar soms bekruip me ook wel dat gemis en voel ik het verdriet weer komen..Het is een beetje op en af, maar even geen behandelingen bevalt me nu wel. Ikheb trouwens het boek besteld "open zenuw", ik heb nog maar 3 pagina's gelezen maar begon toen al te janken...die herkenning, het is gewoon eng als je leest wat iemand voelt en denkt, wat precies MIJN gevoel ook beschrijft...ik ga me er van de week toch maar s toe zetten om verder te lezen. Zo, ik ga me weer even nuttig maken in huis, meiden, veel succes allemaal en zo nu en dan kom ik nog ff kijken. Zouden jullie me evt een PB-tje willen sturen mochten de puncties gaan plaatsvinden?? Zou het jammer vinden als ik dat zou missen en wil jullie natuurijk wel alle geluk toewensen! Knuffel van Biekie
Talulah; hoe gaat het? Weer een teleurstelling. Ik begrijp dat je er even helemaal klaar mee bent..... Ik hoop dat de ongesteld snel doorzet. Wat je zegt; dan ben je daar ook weer vanaf. Sterkte! Zora; bijna vakantie. Wat een goed gevoel. Biekie; goed te lezen dat hormoonvrij door het leven gaan, je goed bevalt. Geniet er nog maar even van. Voor je het weet mogen jullie van start. De dagen, weken en maanden vliegen soms voorbij (behalve als je in de wachtweken zit dan he!!!). Hier gaat het goed. Heb inmiddels 1 gele plek en 1 veel grotere blauwe plek haha. Ze zitten onder mijn navel, maar die grote plek zie je toch als ik mijn bikini broekje aan heb..... Nog lager spuiten vanaf nu.... Heel vreemd, ik doe steeds hetzelfde. Meestal gaat het goed, en soms ineens bloed en daarna een blauwe plek. Achja, als dat het ergste is. Tot nu toe heb ik geloof ik nergens last van. Behalve dat ik heel moe ben. Maar dat zou ook aan mijn herstel van de val kunnen liggen. Dat is even moeilijk te zeggen, waar het nu precies van komt. Vandaag is het cyclusdag 28. Normaal gesproken zou ik vandaag ongesteld moeten worden, maar er is nog niets te zien... Beetje vreemd. Zul je zien dat het nu een paar dagen langer duurt. Of er moet een spontaan wondertje gebeurd zijn, dat zou ook nog een optie zijn..... Maar daar tel ik niet op hoor. Ik zit gewoon rustig mijn ongesteld af te wachten. Dan kan ik Geertgen bellen voor de uitgangsecho.
Barleuus; laatste keer onbezorgd ergens van genieten. Is het zo lang geleden meis, dat je onbekommerd ergens lol in kon hebben? Ik hoop dat je snel weer wat vrolijker, en wat meer vreugde uit de dingetjes in het leven kunt halen... Hoe is de FM gegaan? Of had je nu vandaag de 6e IUI? Zo ja; heel veel succes!!! Ik ga heel hard voor je duimen. Geduld...haha, wie dat verzonnen heeft... die moesten ze wat doen........ Zora; fijn trouwens dat jij ook niet eerst aan de pil hoeft. Klinkt goed; vruchtbaar slijm. Zou je dan toch een mooie cyclus krijgen deze ronden... Ik hoop het voor je. Een beetje geluk heb je inmiddels wel verdiend lijkt me zo. Talulah; hoe is het met je paarden afgelopen, afgelopen weekend. Ik heb zitten duimen hoor!!
Hoi meiden Met mij gaat het prima en het heeft inmiddels flink doorgezet, vandaag is de hel weer los gebarsten want ik bloed weer hevig inc. stolsels *zucht* Ik ben er eigenlijk vrij rustig onder dit keer, vind ik zelf heeel erg raar maar het gaat allemaal wel met me. Ik had mijn hoofd al een beetje op de IVF-knop staan dus tja... Vanochtend het zkhuis gebeld om te zeggen dat ze me op de wachtlijst kunnen houden, ik krijg een uitnodiging per post voor 3 sept. de info-avond in het VU. En mijn eerste gesprek schijn ik ook ergens in september te krijgen, dus het is afwachten nu. Ik ben blij dat ik even niet hoef te spuiten of wat dan ook en hopelijk is die ongi snel voorbij. Probleem is dat ik een cyclus van ongeveer 18 dagen heb dus over 2 weken ben ik weer ongi, bleh!! biekie: lekker he zonder hormonen!! Ik zou dat boek open zenuw dus niet kunnen lezen want ik begin bij de titel al bijna te janken. Ieoor: wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet Zora: ze was 1 cm te klein om opgenomen te worden in het stamboek. Heel erg lullig!! Voor haar stap had ze een 6,5 en haar draf een 7 dus daar lag het niet aan. Volgend jaar weer een nieuwe poging en dan gaat ze veeeeel eerder op ijzers desnoods met een rubbertje ertussen! barleeus: hoe was je FM?
Ik had weer twee mooie eitjes!! ben dus weer blij. Clomid toch weer niet voor niets geslikt. De gyn zei dat ik goed gebroed heb van het weekend. Laatste ronde laatse kansen (voor de iui dan) dus ik hoop dat ze het beste voor het laatst hebben bewaard. Vanavond pregnyl en woensdag dan de laatste IUI. Ben erg blij, twee eitjes zorgt ervoor dat ik toch weer hoop heb dat het deze keer gaat lukken. En anders daarna even rust (geen hormonsters) en daar kijk ik ook erg naar uit. Nog even doorzetten dus..... talulah, balen zeg dat ze net een cm te klein is. Volgende keer héle dikke ijzers eronder. Wel super dat ze goed liep, maar daar heb je nu weinig aan. Aftellen tot september nu! ik dacht dat je had geschreven dat je ook in het amc liep maar nu lees ik dat je in het vu loopt. Geen wonder dat ik dus nog niets van de info avond heb gehoord want dan gaan we dus toch niet naar hetzelfde ziekenhuis. Voor ons is het nog even afwachten dus wanneer de info avond is. Ieoor, misschien is je cyclus wat van slag, er is nu natuurlijk niet gestimuleerd. Heb geen idee of je lijf dat dan gelijk weer oppakt zoals het was voor al die hormonen. Maar je zal ook niet de eerste zijn die op het nippertje ontsnapt aan de ivf en er toch een wondertje is gebeurd. Ik ga iniedergeval voor je duimen. Bieke, fijn dat je geniet zonder hormonen en ik heb het boekje open zenuw in één middag uitgelezen. Fijn inderdaad die herkenning. Echt een aanrader! Liefs
Barleeus 2 eitjes dat is hartstikke positief! Ik zal voor je duimen dat het deze keer wel lukt!! Ja ik zou zweren dat ik naar het AMC moest maar aan de telefoon hadden ze het over het VU, dus ik ga nu maar uit van het laatste hihi! sorry voor verwarring!
Hoi meiden! @ Biekie: Hey, wat fijn dat je weer wat beter in je vel zit. Neem het er maar even lekker van zonder die hormonen in je lijf. Ik vind het ook wel lekker hoor, even niks nu. Dat boek is mooi he? het is ook een aanrader om m aan familieleden te laten lezen, zodat ze weten hoe je je voelt in de mmm. Ik wil m misschien binnenkort aan mijn moeder geven. Heel herkenbaar boek en goed om te lezen. Er hebben ook meiden hier van ZP aan meegewerkt. Wij hebben de contracten mee naar huis gekregen, die kunnen we thuis rustig door lezen en mogen we dan meenemen met de 1e FM. En bloed hebben we al geprikt. Ik hoop mijn volgende cyclus te starten, maar hou wel nog even een slag om de arm hoor, mijn cyclus is zeer onregelmatig, van 32 tot 129 dagen. We zien het wel, eerst lekker vakantie. Als er 'nieuws' is stuur ik je een PB-tje. Ben alleen van 17-31 aug. lekker weg. @ Ieoor: Bah zeg, dat klinkt niet fijn die blauwe plekken. Maar het is voor een goed doel moet je maar denken. Moet jij straks Puregon spuiten of iets anders? En hoeveel eenheden? En heb jij voor na de TP Pregnyl of Progestan bolletjes gekregen? Wil het even vergelijken nl. met wat ik aan medicatie heb meegekregen vrijdag. Is je ongi al ergends te bekennen? Zul je net zien, zit je erop te wachten komt het niet. @ Talulah: He bah, wat rot zeg, ongi en dan ook nog zo heftig. Sterkte ermee. En ja, ik heb een hele lange cyclus af en toe dat is rot, maar zo'n korte cyclus is ook vervelend zeg. Dus jij nu ook even rust aan je lijf. Wel lekker hoor. Ik hoop wel voor je dat het allemaal wat opschiet met jullie wachtlijst. En wat jammer zeg van je paardje, hoe oud is ie? Misschien groeit ie ook nog wat? En inderdaad anders volgend jaar rubbertje tussen de ijzers ofzo? @ Barleeus: 2 eitjes, mooi zeg, ik ga keihard voor je duimen goed? Nou, hier niet zoveel bijzonders te melden, ben naar mijn vakantie aan het toe leven, nog een kleine 2 weken. Gisteren priveles gehad met bijrijdpaard, wat een drama zeg. We zijn haar nu wat meer aan het werk aan het zetten. Wat hoger instellen en achterhand er (nog) meer onder. Ze heeft een iets lange rechte rug, dus is voor haar heel moeilijk en probeert zich er dus telkens tussen uit te drukken. Teugels uit mijn handen trekken, omhoog komen, achteruit lopen. * zucht* en ik ben (nog) niet 'sterk' genoeg om de teugels vast te houden en haar vooruit te krijgen, ze trekt ze telkens uit mijn handen en het lukt haar ook nog. Oefenen, oefenen, oefenen dus, ik was helemaal kapot gisteren. Ben benieuwd hoe het morgenavond gaat. Verder hoorde ik dat er bij ons in het dorp 2 gevallen van de Mexicaanse griep zijn. En 1 van die twee kwam net teerug van vakantie uit: (je raadt het al) Tenerife, waar wij dus heen gaan. Leuk nieuws *not*. Maar goed ik probeer me daar nog maar niet druk over te maken.
Talulah; dikke knuff meis..... Ook voor jullie dus nu definitief over naar de IVF. Wat je schrijft over niet zo teleurgesteld zijn deze keer; dat herken ik. Je bent al zo vaak teleurgesteld, en stond nu al met 1 been in de IVF...... Maar genoeg getreurd... Nu lekker even rust, geen hormonsters en straks na de vakantie er weer tegenaan. Kop op meid! Stap jij voor IVF over naar een ander ZH? Of moet dat, omdat je eigen ZH het niet doet? Hoe oud is je paard wat 1 cm te klein was voor het stamboek? Als ze nog jong is, groeit ze misschien nog??? Barleeus; goed zeg; 2 eitjes. Ik was door ook altijd erg blij mee. Gister de Pregnyl. Ging het goed? Of viel het toch weer tegen? Succes alvast morgen. Ik ga voor jullie duimen. Biekie; open zenuw; ik heb er al zo vaak over gehoord. Ik denk dat ik het ook maar eens ga bestellen. Ik kan niet achterblijven natuurlijk..... (hihi). Wel heb ik het boek 360 graden IVF gelezen. Komt denk ik in grote lijnen op hetzelfde neer. Ervaringsverhalen en citaten van lotgenoten. Ik moest er trouwens niet van huilen, maar het was wel heel erg herkenbaar. Zora; niet echt nieuws om vrolijk van te worden; Mexicaanse griep ik jullie dorp, én op het eiland waar jullie naartoe op vakantie gaan. Ik heb me eigenlijk nog helemaal niet in de materie Mexicaanse griep verdiiept (kop in het zand theorie...?). Het valt vast mee!!! (klinkt positief toch?). Paardrijden; als ik het zo lees..... Wat heb ik dat vroeger toch altijd leuk gevonden. Het is nu jaren geleden, maar het blijft geweldig. Wie weet dat ik er ooit weer eens aan ga beginnen. Ik ben vandaag ongesteld geworden........... Ik ben een beetje een doos vrees ik....... ''materie blindheid'' zal ik het maar even noemen. Mijn cyclus is altijd 28 dagen. Gisteren was cyclusdag 28. Vandaag ben ik ongesteld geworden, dus cyclusdag 1 van een nieuwe cyclus........ Als ik gister ongesteld was geworden, had ik maar een cyclus van 27 dagen....... Oftewel. Sorry voor mijn gezeur. Ik zat er gewoon compleet langs. Ik zat er zo op te kijken, dat ik het helemaal over het hoofd heb gezien. Maar goed. Zojuist Geertgen gebeld. Wat een geweldige kliniek is dat toch. Wanneer had je zelf gedacht dat je wilde komen; noem maar een dag en een tijdstip..... (daar hoefde ik in Den Bosch in het ZH echt niet op te hopen, dat ik zelf mocht kiezen, maar dat terzijde). Morgenavond om 19.00 uur de uitgangsecho (ze zijn er ook gewoon savonds en op zaterdag....... yoehoo). De arts kijkt tijdens de uitgangsecho hoeveel eitjes dat er klaar liggen. Aan de hand daarvan gaat hij de eenheden bepalen. Het gaat Gonal F worden naar ik begrepen heb. Ik krijg de medicatie steeds in etappes mee, en hoef er niet voor naar de apotheek. Bij Geertgen krijg je eerst je afspraak met de arts. Direct daarna heb je ALTIJD een gesprek bij de verpleekundige. Daar kun je al je eventuele vragen (wederom) stellen. De verpleegkundige heeft dan ook al je medicatie die je nodig hebt, in een tasje klaar staan. Ideaal. Vorige keer heb ik 3 dozen Decapeptyl meegekregen. Meer niet. Morgen krijg ik de Gonal F mee, en gaat ze daar uitleg over geven. Die bolletjes; ik ben het vergeten, ik geloof dat ik die wel krijg. Zal het morgen eens vragen. Wordt vervolgd.
Hoi hoi, Jaja, ik kan het toch niet laten he @ Barleeus: Veel succes met de laatste IUI!! 2 eitjes moet toch iets moois gaan worden zou je zeggen? Ik ga voor je duimen!! @ Zora: Lekker bijna vakantie!! Naar tenerife als ik het goed lees? Ben er een aantal jaar geleden geweest, was echt 1 van de mooiste vakanties! Is een erg veelzijdig land waar veel te zien is, geniet ervan!! Wanneer zou jij ongeveer gaan starten dan met de IVF? weet je dat al? Daarna, of tijdens je vakantie al met de medicatie? Enne, de mexicaanse griep??? Bah, dat is iets minder goed nieuws, maar als je de symptomen op tijd herkent is het een gewoon griepje zeggen ze en is er niks aan de hand. Dus blijf alert! @ Ieoor: Wat fijn dat jij ook zo positief bent over Geertgen! Is echt een verademing daar he... Nu kun je dus echt van start..vind je het heel spannend? Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen zeg! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed verloopt! Jullie hebben het over die bolletjes na de TP he. ALs ik het goed heb is dat ervoor dat het baarmoederslijmvlies optimaal blijft zodat het beter kan innestellen. Ik heb na elke IUI op dag 3, 6 en 9 een pregnylspuit daarvoor gezet. Dat kan dus ook, heeft dezelfde werking is mij verteld. Dat heb ik dus al 6x gehad, maar helaas zonder resultaat tot nu toe... Zo, ik ga maar eens van het mooie weer genieten! het is nu zo lekker he, morgen ga ik lekker zwemmen met mijn mannetje..dat is zeer uniek op een doordeweekse dag! Dus ik ga lekker genieten... Tot snel weer! liefs Biekie