Na (5 keer) IUI, nu door met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Barleeus: vertel, hoe is de IUI vandaag gegaan?
    Ik ben voor je aan het duimen.

Biekie; ik ga vanavond vragen of ze bij Geertgen ook aan bolletjes of extra Pregnyl spuiten doen. Wordt vervolgd.
    Fijne zwemdag vandaag voor jou en je mannetje.

Hier gaat het goed. Ben nieuwsgierig naar wat de arts straks ziet, de eenheden die ik moet gaan spuiten, en wanneer ik weer terug moet....

Fijne dag nog meiden.

2. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo het is erg goed gegaan vandaag. De beste poging voor het laatst. Het was tot nu toe zo dat als ik twee eitjes had het zaad erg slecht was en die keren dat ik één ei had was het zaad beter. Nu heb ik twee eitjes en het zaad was goed. Joepie!! Dat geeft de burger moed! We gaan dus positief de wachtweken in. Ben helemaal blij :D

Ieoor, volgens mij is het zo (maar hang me er niet aan op want zo erg ben ik er nog niet in thuis) dat als je niet zoveel follikels had je pregnyl moet spuiten na de tp en als je heel veel follikels had je de bolletjes moet gebruiken. Met pregnyl heb je meer kans op overstimulatie dus als je veel follikels had is het risico te groot.
    Maar overal werkt het weer anders dus nu weet je nog niets :) Succes vanavond!

zora, ik hoop dat de mexicaanse griep jullie bespaard blijft hoor! Maar je hoort ook verhalen dat je het maar beter gehad kan hebben omdat hij in het najaar nog wel eens veel agressiever kan worden. Ja, waar moet je dan op hopen hé? Dat je het helemaal niet krijgt denk ik.
    Succes met je paard ook, hoop dat het vanavond beter gaat. Lastig hoor! Ik ben al blij als die van mij loopt, voorlopig hoef ik hem nog niet hoger te laten lopen;)

Bieke, lekker aan het zwemmen? veel plezier hoor, fijn even met je mannetje!

Talulah, hoe gaat het met je? ik hoop dat je een beetje kan bij trekken nu. Je hoeft even niet aan de hormonen! dat is toch ook een fijn idee. Sterkte nog.

Liefs

3. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Barleeus dat is positief nieuws!!

Ieoor ben benieuwd wat ze zeggen of utrogestan of pregnyl.

Met mij gaat het prima, hopelijk begint mijn ongi nou eens een keer af te nemen bleh!
    Terugkomend op mijn paard, ze is al 6 jaar oud dus ze zal niet veel meer groeien of het moet een laatbloeier zijn. Ik heb vanochtend maar het aanvraagformulier voor een startkaart de deur uit gedaan. We zijn er nog niet helemaal klaar voor maar ach, zo went ze aan onbekende omgevingen. Hopelijk pakt ze het een beetje leuk op en kan ik versneld promoveren.

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Talulah; nee, je paard van 6 jaar oud zal wel niet meer groeien... :)

Barleeus; gefeliciteerd met deze IUI. En wat goed; goed zaad en 2 eitjes.... zou dit m gaan worden? Ik duim voor je meid.

Gisterenavond zijn we naar Geertgen geweest. Er liggen 9 eitjes klaar. En ik moet 225 eenheden Gonal F gaan spuiten. Gisterenavond dus meteen mijn 1e Gonal F spuit gezet (heerlijk weer een klein, fijn naaldje).

Woensdag 12 augustus om 19.00 uur de 1e FM.

Ik ga als een trein dames.....

De Pregnyl of de bolletjes dat hangt inderdaad van de hoeveelheid eitjes af. Bij veel eitjes worden het de bolletjes. Bij weinig eitjes de Pregnyl.

Ik heb een slechte dag vandaag qua hoofdpijn dus ga snel weer stoppen.

Liefs,

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Snap ik alleen niet waarom ik dan nu al Pregnyl heb gehad, terwijl ze niet weten of ik straks veel of weinig eitjes hebben. Ik had even op internet zitten speuren en de Pregnyl mag niet gebruikt worden bij (dreigende) overstimulatie. Dus het heeft neit zozeer precies met de hoeveelheid eitjes te maken denk ik maar of e tegen overstimulatie aanzit of niet. Verder schijnt het niet uit te maken en hetzelfde te werken. Ach....ik zie het wel. Ik heb PCO dus ben benieuwd wat mijn eitjes doen als ik begin met spuiten.

Ieoor: je gaat goed, jammer dat ik er straks 2 weken niet ben, dan kan ik jullie niet volgen. Maar ik ga meeleven vanuit Tenerife. Maar volgende week ben ik er nog gewoon. Gisteren de tickets opgehaald heerlijk gevoel.

En gisteren is mijn nieuwe digitale camera binnen gekomen. Echt een super ding. Vanmiddag even uittesten bij mijn bijrijdpaard.

6. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou ik ben benieuwd naar de foto´s Zora!! Fotografie is mijn hobby. Heb je een spiegelreflex of niet??

Jammer dat ik hier geen foto's neer kan zetten van mijn beauty's

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    even ego.

Vandaag uitslag van mijn schildklier van de huisarts gekregen.
    De waardes zijn volgens hem iets afwijkend, maar niets om je zorgen over te maken.
    De arts bij het Geertgen denk er anders over, en die heeft het over stoppen met stimuleren..........

Mijn man is nu naar de huisarts om de uitslagen op papier te halen. Vandaag hebben we nog een telefonisch consult met het Geertgen.................

8. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hoi hoi,

Ieoor: Hoezo?? Wat heeft je schildklier ermee te maken of is dit een hele domme vraag?:( Je bent nu al zo'n eind op weg, het zou toch echt heel erg zonde zijn als je dit moet afbreken nu!!??
    Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt en dat je gewoon lekker door mag gaan, je hebt je er nu helemaal op ingesteld..
    Ik ga heel hard voor je duimen meid!!

Hoe is het met de rest vandaag?

Hierzo zijn gangetje, ben alleen ontzettend moe maar heb ook gewerkt van gister 2 uur tot vandaag 1 uur pfff en er waren behoorlijk wat escalaties dus dat was weer echt werken!!;)

Ga lekker genieten van mijn vrije weekend!

Iedereen succes met alles en Ieoor, toy toy toy meid!!

9. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ieoor serieus?? Jeetjemina dat zou balen zijn als je de boel af zou moeten breken. Nou meid ik ga voor je duimen dat het toch nog goed komt en dat je gewoon verder mag gaan.

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hey Ieoor,

Hoe is het met je meid. Ik kom toevallig even kijken en lees je berichtje over de waarde van je schildklier! Ik hoop dat je door mag gaan met stimuleren.....ga voor je duimen.

Liefs Maaike

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo allemaal,

We stonden helemaal op de tweede pagina, dat kan natuurlijk niet :p Hiet even snel een berichtje heb niet zoveel tijd moet de hele dag weg. We gaan vandaag ringsteken. De paarden liefhebbers weten misschien wel wat het is maar voor de andere. Het is met paard en wagen. Er hangen ringen langs de weg en dan moet je daar met een stok doorheen prikken. Het gaat nergens om ( ik kan het ook heel slecht want ik zie geen diepte) maar we hebben altijd de grootste lol. Het is echt een dorps gebeuren. Hopen dat het droog blijft.

Ieoor, ik duim voor je hoor. dat je maar gewoon door mag gaan. Jeetje ik kan me niet voor stellen hoe je je voelt. Straks heb je het voor niets gedaan. Kunnen ze er wel wat aan doen? als blijkt dat het niet goed is. Heb niet zoveel verstand van schildklier problemen dus ik heb geen idee wat voor invloed het heeft.

Talulah en zora, mijn hobby is ook fotograferen. Ik heb een canon 350D. Is inmiddels natuurlijk al weer ouderwets maar ik ben er erg blij mee. Het is een spiegelreflex. Ben benieuwd naar de foto's zora. en voor talulah, we gaan er gewoon vanuit dat je straks zwanger bent en als iedereen het dan weet na een paar maanden kan je misschien alsnog je beauty's laten zien. Nu moet je je echt nog even inhouden.;)

Ik ga snel weer, iedereen een fijne zondag

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Barleeus: hoe is het gegaan met ringsteken?

Hier nog steeds depressief....
    Normaal gesproken zouden mijn schildklier waardes dus binnen de grenzen van het acceptabele liggen. Echter voor een vrouw met kinderwens is het beter dat de waardes lager zijn.
    Er schijnt een véél grotere kans op miskramen te zijn, innestelingsproblemen en voor het vruchtje achterstand in de hersenontwikkeling. Behoorlijk ernstig is dat dus.

Zelf zijn we eigenlijk al wel zo ver dat we weten dat we moeten stoppen.
    We hopen nog op een wondermiddeltje morgen bij de internist. Maar anders zit er niets op dan stoppen, en een pauze inlassen tot mijn schildklier op orde is. Dat kan wel tot 6 maanden duren dus we balen echt enorm.
    Ik zit er helemaal doorheen. En zie het allemaal helemaal niet meer zitten. Heb zelfs gister hardop uitgesproken; 'zullen we er anders maar helemaal mee stoppen'.......

13. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ieoor: Jeetje wat balen he. Ik hoop echt dat ze een wondermiddeltje voor je hebben want 6 maanden wachten is wel heel lang. Geef de moed niet op he meid, voor ons komt het allemaal goed! De ene moet iets langer wachten dan een ander helaas.

Barleeus: Hoe is het gegaan met ringsteken?? Doe je ook in meerdere plaatsen mee??

Nou met mij gaat het verder prima. Gisteren wedstrijd, met het ene paard geen kans gekregen om los te rijden. Van de trailer zo de ring in en dan toch nog een tweede plek scoren en een winstpunt. Daar was ik blij mee :)
    Het andere paard voor de tweede keer mee op wedstrijd, veel pech mee gehad de afgelopen 11 maanden (breuk in onderkaak) en met haar werd ik 3e van de 9 combinaties. Ik mag dus niet klagen!

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden!

@ Ieoor: dat meen je toch niet, ik schrok wel een beetje van je berichtje, jeetje wat rot voor jullie zeg. Horen jullie vandaag meer. Sterkte meid en een dikke knuffel!

@ Talulah: Nou dat heb je goed gedaan zeg. Toppie! Ik heb (nog) geen spiegelreflex. Is wel de bedoeling dat deze er gaat komen, maar nu nog even niet, heb te weinig tijd. Maar fotograferen is ook een hobby van mij. Ik oefen alleen met de wat 'mindere' camera's. Als er een spiegelreflex komt ga ik ook meteen een cursus doen denk ik. Ben nu bezig met een cursus tekenen en schilderen van de NHA maar die staat ook een beetje op een laag pitje ivm tijdgebrek. Ik heb nu deze camera net gekocht:

bol.com | Olympus Mju 5000 - Magenta, Olympus | Elektronica

En heb ook nog een Kodak Easyshare Z710 met 10 x optische zoom. Voor mij voorlopig prima om mee te oefenen.

Nou de foto's van vrijdag zijn niet top hoor. Die vriendin is neit zo'n ster in fotogaferen, heeft niet veel rijfoto's gemaakt, maar 3 ofzo. Wel een paar filmpjes maar die zijn ook niet top. Vraag wel even of mijn zusje vrijdag meegaat.

@ Barleeus: Hoe is het ringsteken gegaan? En hoe voel je je verder? Heb je een goed gevoel over deze poging?

@ Biekie: En lekker aan het genieten? Voor jullie schiet de vakantie ook al op. Heerlijk hoor!

15. Biekie

Biekie Lid

9 jun 2009
    90
    0
    0
    Hoi hoi,

Ieoor: wat lees ik nu??:$ Wat ontzettend balen zeg! Ik wist niet dat het zo ernstig was...Hopelijk krijg je vandaag heel goed nieuws te horen! Ik ga toch nog ff door met duimen voor je meid! Ik snap dat je er helemaal doorheen zit nu, alles voor niks en dan tot 6 maanden wachten, jeetje heftig zeg! Misschien heb je er iets aan om toch eens een afspraak met de psycholoog te maken? Al is het maar om weer een beetje positiever alles in te kunnen zien...?
    Veel sterkte meid en een hele dikke knuffel!

Ik weet echt niks van paarden af, maar vind het wel erg lieve beesten. Op mijn werk hebben we een paard en daar doe ik wel regelmatig iets mee. Echt paardrijden niet, want dat mag niet alleen. Maar borstelen, aaien en een rondje met de kids op zijn rug is heerlijk!

Ik zit er ook aan te denken om een spiegelreflex camera aan te schaffen voor onze vakantie naar Amerika. Ik wil dan eigenlijk ook wel een cursus gaan volgen of iets, maar dat wordt dan na onze reis want over 3 weekjes vertrekken we al!! Heerlijk, kijk er zo naar uit! Alleen al de voorbereidingen zijn super...

Verder gaat het prima met me. Ik vind het heerlijk om even niks qua behandelingen te doen, krijg nu wel mijn rust eindelijk! Alleen ik droom zo vaak over ons beebje in mijn slaap, jeetje hebben jullie dat ook?? Wel leuk, maar misschien toch nog een teken dat ik er teveel mee bezig ben???

Fijne dag iedereen en een knuffel.

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik ben al vanaf 08.30 uur aan het bellen, naar ziekenhuizen waar ik ooit geweest ben, de huisarts, labs.
    Wat een lange wachttijden overal, en wat een betonnen muren.

Om half 11 dacht ik (wantrouwend als ik ben), laat ik de assistente van de internist maar eens bellen hoe laat hij ons gaat bellen, en hoe laat we daar moeten zijn. Nou, je raadt het al; bellen? Hij belt jullie niet hoor. Langskomen? Vandaag? Nee hoor, woensdag kunnen jullie pas langskomen......

Na veel 5en en 6en hebben we de arts gelukkig toch gesproken.
    Volgens hem heb ik de ziekte van Hashimoto niet (en ook nooit gehad), en is er dus weinig aan de hand.
    Nieuw plan is nu; door blijven spuiten. Woensdag naar de internist met hopenlijk álle labuitslagen van mijn schildklier tot nu toe.
    Misschien toch weer een beetje hoop op een goede afloop.
    Dit gedoe is frustrerender dan de wachtweken kan ik jullie melden.....

17. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Ieoor, wat een gedoe allemaal zeg. Maar nu toch weer een lichtpuntje. Ik duim echt heel hard dat de behandeling toch nog door kan gaan. Hopen dat de internist woensdag eens goed uit kan leggen wat er nou precies is want als iedereen wat anders zegt weet je nog niet waar je aan toe bent. Kan me voorstellen dat dit nog frustrerender is als de wachtweken. Ik duim voor je!!!!

Talulah, goed gedaan hoor met je paarden! zo fris de baan in is meestal niet echt bevordelijk voor je prestatie, dan toch nog tweede worden is echt super knap. En met je andere paard ook super goed. Een gebroken kaak :( hoe komt hij daar aan. Daar zal wel een lange herstelperiode aan vast hebben gezeten. Knap hoor dat hij nu weer zo goed loopt.
    Ik heb vandaag weer op mijn kanjer gezeten. Het was al weer een tijd geleden want ik voelde me niet op mijn best. Ik heb hem alles geleerd met rust en geduld en dat is toch iets wat ik de laatste (hele) tijd niet had dankzij de hormonsters. En ik vind het niet eerlijk tegenover hem als ik zo super snel geiiriteerd ben. Voel me nu weer goed en ik had er echt weer zin in. Hij was super braaf.

Bieke, ik droom ook vaak over baby's hoor. Soms is het een leuke droom dat we er één hebben en soms droom ik dat het juist niet gelukt is. Ik denk niet dat je er dan teveel mee bezig bent maar dat je het allemaal aan het verwerken bent. Juist nu je rust krijgt.
    Vooral blijven doen dus, lekker uitrusten en opladen voor wat nog komen gaat. Vakantie naar amerika, super gaaf zeg! wij zijn een keer naar canada geweest en dat was ook echt super! Die dingen maak je misschien maar één keer mee in je leven. Probeer er echt van te genieten.

Zora, mooie camera hoor, daar kan je een hoop mooie foto's mee maken. Fijn groot scherm zit erop dat is toch altijd prettig.
    Lastig hé als je foto's van jezelf wil als je rijdt. Dat vind ik ook. Ik ben altijd degene die foto's maakt maar als ik rij gaat dat natuurlijk niet. Maar als ik mijn moeder vraag om foto's te maken als ik rij is het toch net niet wat ik wil. ;) ze doet haar best maar het is het vaak net niet.

Hier, Ik ben gister 5e geworden met ringsteken. Van 25 combinatie's. Ben er super trots op want vorig jaar kreeg ik nog de troostprijs omdat ik de minste ringen had. Verwachte er dus niet zoveel van. We doen het vooral voor de lol. Ook hadden we nog de tweede prijs voor best gaande fries (die is van de vriendin waar ik het samen mee deed) zij rijdt en ik mag steken. Zij heeft geen kar en ik nog geen paard die het kan. Zo combineren we het.
    Verder voel ik me goed. De pregnyl trekt uit mijn lijf en ik heb best wel goede hoop. Alles zat mee natuurlijk deze IUI dus waarom niet? Ben in mijn hoofd wel bang voor de teleurstelling. Maar als ik goede hoop heb kom ik de wachtweken een stuk beter door. Dat zal aan het eind wel weer anders voelen maar voor nu gaat het goed.

Kan het niet laten, voeg toch nog even een foto toe ;)
    Van mijn lieve hond.

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ieoor ik heb goede hoop, fijn dat je nu toch mag doorgaan met stimuleren! Ben heel benieuwd wat ze morgen te zeggen hebben hoor!

Barleeus wat goed 5e van de 25! super gedaan hoor!
    Leuk bestgaande Fries! Ik ben dol op Friezen! Ik heb er zelf een paar ;) Gebroken kaak komt waarschijnlijk door een trap van mijn 3-jarige, dat is net een elastiekje en zwaait haar benen de lucht door en *pats*. Een periode van 4 maanden alleen maar kunnen longeren met kaptoom omdat hij net boven die breuk zat. Begin mei er rustig aan weer eens een paar keer opgeklommen, in juni een paar weken stil gestaan want ze liep onregelmatig. En juli alleen maar gelongeerd ivm de keuring, dus ik mag helemaaal niet klagen. Startkaart is aangevraagd dus we gaan maar meteen officieel starten!
    Mooie foto van je hond trouwens!!!
    Nog een dikke week wachten he, ik blijf duimen!

Zora hoe gaat het met jou?? Jammer dat de foto's en filmpjes van het rijden niet van een beste kwaliteit waren! Ik hoop dat je zusje vrijdag betere maakt! Ben wel benieuwd! Heb je nog les gehad van de week en ging dat goed?

Biekie ondanks dat je geen verstand hebt van paarden toch leuk dat je het paard op je werk soms borstelt, je bent er in ieder geval niet bang voor! Leuk naar Amerika, dan heb je eigenlijk wel een spiegelreflex nodig!! Zo'n gaaf land! Kunnen we niet met je mee?? hihi!

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ik heb ook goede hoop Ieoor, en ik blijf duimen en duimen.

Biekie: Leuk zeg dat ze een paard hebben op je werk, mag ik vragen wat voor werk je doet? En ben wel eenb eetje jaloers hoor, wij wilden ook naar Amerika maar ging helaas niet door.

Barleeus: Leuke hond, hoe heet ie? En je hebt dus goede hoop? Ik zal ook nog even extra duimen.

Talulah: Hoe is het met jou verder? Niet weer zo'n erge ongi gehad? Met mij gaat het goed hoor, ben lekker ontspannen en mijn humeur is een stuk beter zonder clomid. Ik zal wel even kijken of ik een filmpje op mijn hyves kan zetten. En een paar nieuwe foto's. Mijn les gisteren ging wel goed. Beter dan vorige week toen was het drama. maar we zijn er nog lang niet. Zijn nog zoveel dingen waar ik aan moet werken.

20. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Ieoor, succes vandaag meid. Ik hoop dat je positief nieuws krijgt vandaag!!

xx Maaike

Deel Deze Pagina