Meiden bedankt voor de lieve woorden. Manlief heeft vandaag, 15 ooievaars op eenvolgende lantaarnpalen gezien. Hij zegt dat het nu wel goed MOET komen..... Tot over 3 weken. Ik denk aan jullie. Liefs, Ieoor
Mijn vriendin is gisteren bevallen van een zoontje, ik ben heel blij voor haar maar ik zit sinds ik het weet met een beroerd misselijkmakend jaloers gevoel.....ik schaam me dood!! Ik gun haar al het geluk van de wereld, maar ik wil ook zo graag. Nu moet ik misschien op kraamvisite van het weekend pfff.....ik ben gisteren weer eens ongi geworden dus ik heb er helemaal het humeur niet naar... sorry voor mijn klaagzang
Je mag klagen hoor! We weten allemaal hoe het voelt om zo jaloers te zijn. Het knaagt echt aan je. Wij moeten eigenlijk ook op kraamvisite maar ik denk dat we verstek laten gaan. Het is best ver rijden en ik weet dat deze mensen het als gewoon zien dat ze gelijk in de eerste ronde zwanger zijn geraakt. Hebben volgens ons de zwangerschap helemaal niet als bijzonder ervaren. Hier kan ik persoonlijk niet zo goed mee omgaan. Aan de andere kant moeten we waarschijnlijk volgende week ook op kraamvisite maar daar ga ik zeker heen. Heb met deze mensen niet zo heel goed contact (zijn buren van mijn ouders) maar ik weet dat het een ivf wondertje is dus dat is een heel bijzonder en gewenst kindje. Dan kan je er weer beter mee omgaan. Heel veel sterkte van het weekend ik hoop dat je je er door heen kunt slaan. Liefs
hoi meiden, ik herken het gevoel heel goed van de kraamvisites, jammer genoeg. Mijn vriendinnen hebben allemaal eind vorig jaar een wondertje gekregen en ik was de enige niet zwangere onder ons. Nou ik voelde me een behoorlijk buitenbeentje en tijdens de kraamvisite heb ik het dan ook soms erg moeilijk gehad. Soms vind ik het nog moeilijk om hun met hun 2 kindje te zien terwijl wij nog eerder zijn begonnen als hun..dan ben ik ook stikjaloers!!!!!!!!!!!!!! Ik wens jullie heel veel sterkte toe! Wij hebben nog steeds 3 kraamvisites af te leggen, maar die wachten al een paar maanden, ik kan het helaas ook niet opbrengen en heb met hun ook niet zo'n goed contact.. Wij gaan lekker genieten van onze weldiende vakantie!! haha We vertrekken zondag naar brussel en maandag vliegen we naar New York, over 3 weken ben ik hierzo weer te vinden. Waarschijnlijk kunnen we vrijwel direct na onze vakantie gaan starten met de medicatie voor het IVF traject..ik vind het heel spannend worden nu!!!! spreek jullie snel weer! Liefs Biekie
Het is lekker rustig hier, is iedereen op vakantie behalve ik?? hahaha! Ik heb gisteravond de info-bijeenkomst gehad van het VU, was erg interessant. Hubbie is helemaal positief en volgens hem komt het helemaal goed nu we gericht aan de slag gaan!
Hoi meiden, ben ik ook weer. Heb een super vakantie gehad, we zijn vorige week maandag op dinsdag nacht terug gekomen en daarna nog een paar daagjes thuis geweest. Ook erg lekker. Op vakntie ben ik ongi geworden. Een mooie cyclus van 32 dagen ds erg trots op mijn lichaam. Vandaag zit ik op dag 20 dat betekent dat ik morgen de eerste spuit Decapeptyl ga zetten, het gaat nu echt beginnen, spannend dus... Talulah: Zie dat je de info avond hebt gehad. Al enige indicatie wanneer jullie mogen beginnen? En hoe is het met je paardjes? Nog prijzen in de wacht gesleepd? Biekie: Een hele fijne vakantie, geniet ervan! Ieoor: Zo jij hebt de punctie en TP al achter de rug en nu in de wachtweken met vakantie, ik duim voor jullie, niet zo eerlijk dat je ons nu in spanning laat haha. Barleeus: Zie dat bij jou de laatste IUI ook niet gelukt is, jullie gaan eind september met IVF starten zie ik? Met jouw paardje ook alles goed? @ Kraamvisites: Wij moeten ook nog bij vrienden, maar zie er erg tegenop, heb al wel een pakje gekocht. En weet niet of ik dat al had verteld hier: Mijn buurvrouw is zwanger, mijn instructrice (op stal) is zwanger en mijn collega waar ik een kamer mee deel is zwanger. Alsof de 1e IVF al niet moeilijk genoeg is zonder overal zwangere mensen.
Heeej Zora, leuk dat je weer terug bent!! Begon al te denken dat ik in mijn eentje overbleef in het topic Netjes dat je een cyclus van 32 hebt gehad. Morgen de deca...pfff wat spannend zeg!! Hm jij hebt ook weer lekker veel zwangeren om je heen Om te janken....bleh!! Ik heb geen idee wanneer wij mogen beginnen, hopelijk heb ik eind september een gesprek maar ja, dat is dus nog afwachten Heb besloten om het a.s. woensdag aan mijn moeder te gaan vertellen waar we mee bezig zijn. (mijn vader is aan het werk dus moet zij het maar aan hem vertellen) Ik loop dit gesprek al weken te oefenen en kan er soms 's nachts niet van slapen....het pakje zakdoekjes gaat in ieder geval mee in mijn tas mezelf kennende jank ik de hele boel bij elkaar euh...nee geen prijzen meer in de wacht gesleept. Heb 1 wedstrijd gehad die helemaal niet verkeerd ging, maar ja, het is en blijft een jurysport:x Barleeus, ben jij nog wezen ringsteken?? Dat was gister in mijn buurdorp, ik ben niet wezen kijken.
Is iedereen met vakntie dan? En....heb je er nog over gepraat met je moeder? Hoe ging het? Jammer van de wedstrijden maar inderdaad het is en blijft een jurysport, volgende keer beter toch? Ik hoop dat je snel een beetje duidelijkheid krijgt over wanneer je mag starten. Of vind je het zelf wel lekker even een tijdje rust? Ik ben dinsdag 8 sept. Begnnen met de eerste spuit Decapeptyl, inmiddels dus al drie keer gespoten. Het valt me erg mee, maar eht is wel een beetje een bot naaldje. Nu nog een week doorspuiten en dan hopen dat ongi op tijd komt. Fijn weekend alvast!
Een bot naaldje ik denk dat ik niet goed word Lekker voor je dat je nu begonnen bent, spannend hoor!! Die rust vond ik wel even lekker, maar na die info-avond vorige week begint het nu toch langzaam te kriebelen hoor. Ik ben nog steeds aan het temperaturen en nu voor het eerst sinds 2 jaar geeft fertilityfriend.com geen eisprong aan. Mijn temp. lijkt wel een beetje vaag Maar goed, ik heb zelf het vermoeden dat hij al geweest is dus ik zie wel weer wanneer ik ongi word. Ik heb eigenlijk de neiging om de fert.afdeling te mailen of ze al iets weten over een 1e gesprek. Ik moet namelijk 2 weken van tevoren bloedprikken samen met mijn vriend. Ons ziekenhuis is op dit moment veel in het nieuws ivm het kindje wat is overleden....heb bijna de neiging om over te stappen naar een ander maar straks moet ik daar weer op de wachtlijst! Op het moment dat het me maar ook even 2 sec. niet zint straks bij de behandeling dan zeg ik er wat van en bij het 1e gesprek ga ik ook aangeven dat ze de helft van mijn IUI's gewoon verprutst hebben omdat ze niet naar mijn geluistert hebben (insemineren op dag 12 terwijl ik aangeef dat mijn eisprong al veel eerder is, zeggen dat mijn eisprong niet eerder kan zijn omdat pregnyl dat wel tegen houdt blabla) woensdag naar mijn moeder geweest, eerst over koetjes en kalfjes gepraat. Daarna vroeg ze hoe het met me ging....ik had me nog zo voorgenomen om niet te gaan janken.....dat mislukte dus hihi! Ik begon meteen te huilen natuurlijk en alles kwam er in 1x uit. Mijn moeder schrok zich rot en vond het heel vervelend dat ik het niet eerder heb verteld zodat ze me had kunnen steunen. Tja dat is onze keuze geweest en dat is gewoon niet anders. Ze stelde voor dat ik het toch tegen mijn zusje zou zeggen, mijn zusje gaat straks rustig beginnen voor een 2e....ik wil het dus helemaal niet zeggen, als zij straks zwanger is dan haalt dat bij haar een stukje vreugde weg en dat wil ik niet. Ik wil ook niet dat ze gaat wachten tot ik zwanger ben....en mijn zwager is heel lief maar als je hem iets in vertrouwen verteld kan het wel eens gebeuren dat hij het toch per ongeluk tegen andere mensen zegt Mijn vaders reactie weet ik niet, hij was nog aan het werk en mijn moeder zou het vertellen. Ik had een foldertje over IVF voor ze meegenomen en eentje van Freya en die zouden ze doorlezen. Ik ga haar straks even bellen of ze het al enigzins verwerkt heeft.
Hallo allemaal, Ben net terug van een midweekje op de veluwe. Heerlijk even genieten met z'n tweeen. Het was mooi weer dus we konden veel wandelen. Alleen.... alles op zon park (het was van landal) is op kinderen gericht dus het was heerlijk maar je kan het nog steeds geen 5 minuten uit je hoofd zetten. Talulah ik zou de afdeling gewoon mailen, heb ik toevallig vorige week nog gedaan. Of ze al iets wisten van de info avond. Ik denk zelf dat ze dat liever hebben als dat de mensen gaan bellen en dan weet je maar wat. Wij hebben nu nog steed niets gehoor, ik word er stapelgek van het is al bijna 7 weken geleden dat we op de lijst gezet zijn en toen zeiden ze dat hij niet net geweest was dus het zou nooit lang gaan duren. Ik begin er inmiddels aan te twijfelen of het dan dit jaar nog gaat lukken of je zit straks rond de kerst als het dan mislukt heb je gelijk een K*t kerst. Verder ben ik helemaal niet ongeduldig hoor Ik ben trouwens niet wezen ringsteken ik volg op zondag een hardloopcursus bij geestmerambacht. Dat is 6 zondagen en dan 27 september de fitlandrun op gesstmerambacht. Ik heb me ingeschreven voor de 10 km. Ik ga als laatste binnenkomen denk ik want zo hard loop ik nog niet maar ik ga het wel halen. Dat is dan mijn overwinning. Heb trouwens helemaal mijn ritme weer opnieuw moeten zoeken zo zonder hormonen. Mijn hele lijf voelt anders, ben natuurlijk tijdens de iui's begonnen en had dus nog nooit gelopen met mijn normale lijf zeg maar. Fijn dat je het tegen je moeder hebt durven vertellen, er zal wel een last van je afgevallen zijn zeg! Ik vind je superstoer!! Zora wat goed dat je begonnen bent en dat je cyclus zo fijn regelmatig was. Super spannend zeg dat het nu echt is begonnen. Ik duim voor je dat je op tijd ongi wordt en dat alles soepel verloopt (voor zover dat kan) Ik ga maar eens het een en ander opruimen en wassen enzo. Dat is altijd zo fijn, de napret van een vakantie. Liefs....
Wowie 10 km nou dat doe ik je echt niet na hoor! Ik loop vrolijk 2x in de week hard (ook begonnen toen ik aan de medicijnen zat voor IUI) maar ik heb geen ambities daar verder mee. Ik doe het voor mijn conditie, tijdens de wedstrijden kan mijn paard wel eens helemaal inkakken en dan moet ik aan het zuurstof na zo'n proefje. Ik hoop met het hardlopen hier profijt van te hebben dat ik dan zo'n proefje beter vol houdt. Wat balen dat jij ook niks over de info-avond heb gehoord. Ze vervelend als je er zelf weer achter aan moet gaan. Snap wel dat ze het druk hebben blabla maar ik wil me geen nummer voelen. Heb nog even mijn moeder gebeld en die is dus flink van slag. Ze vertelde dat ze iedere dag moet huilen en als ze het logeerbedje van mijn nichtje ziet barst ze ook in tranen uit. Mijn vader kan het foldertje over IVF niet lezen, hij kan het gewoon niet aan. Ik natuurlijk weer in tranen, heb daarna mezelf een schop onder mijn kont gegeven en gezegt dat ik het stadium van janken al gehad heb. Ze moeten niet gaan huilen om me want het kan vanaf nu alleen nog maar beter en positiever worden. Wat een hel is dit...
Het is ook wel ver hoor! twee rondjes om het meer, je kent het misschien wel. En mijn training is een beetje in de knel gekomen nu ik van de medicijnen af ben. Ik voelde me zo fris en fit dat ik véél te hard begon. Na twee km kon ik aan het zuurstof en terug naar huis. Dat heb ik een week geprobeerd en toen ben ik weer een beetje in mijn ritme gekomen. twee weken geleden heb ik een spiertje verekt in mijn nek en kon ik een week niet op of om heb dus de hele week niet kunnen lopen, rijden of dansen, ik dacht dat ik gek werd! ben blij dat ik nu weer wat kan doen. Het belangrijkste is dus de finisch halen en wat voor tijd ik ga lopen maakt me niet zo veel uit. (ik denk dat de rest al aan de koffie zit als ik nog binnenkom ) Na een proefje kunnen de meeste aan het zuurstof, dat is altijd zo vreemd, zal de spanning wel zijn denk ik. Een uur rijden gaat makkelijk maar zo'n proefje van 5 minuten.... Het is goed om je zelf af en toen een schop onder je kont te verkopen maar je mag ook huilen hoor! nog steeds! Het is toch nog net zo erg? Dat je nu met ivf mag beginnen is leuk maar dat maakt het niet minder erg. Dit is iets wat je leven veranderd, het klinkt misschien erg zwaar maar het zal nooit meer hetzelfde zijn. Zelfs als het straks gelukt is zal je nog je momenten hebben. Als je op zwangerschap gym gaat met meiden waarbij het gelijk gelukt is en die overal over zeuren dat ze het zo zwaar hebben en zelfs daarna op het consultatie bureau als je wel weer aan de anticonseptie moet denken. ha ha... daar beginnen we niet meer aan! Je zal er altijd nog mee geconfronteerd worden. En dus mag je nog steeds af en toe huilen nu nog en straks nog. Dan is het er maar weer even uit. Opkroppen is ook niet goed!! Dus geef je moeder en vader een knuffel maar denk ook aan jezelf! Dat is het belangrijkst. Jij bent degene die dit moet ondergaan. Die :x Hel :x Liefs...
Meiden ik ben er weer. Eerst even een korte update; ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden..... Vanaf ons vakantieadres het Geertgen gebeld voor de uitgangsecho en we konden vandaag terecht. Dus eerder teruggekomen van de vakantie. Net terug van het Geertgen. De volgende poging krijg ik het korte protocol omdat ik zo weinig eitjes had. Op CD 1 beginnen met de Deca, op CD 2 de Gonal F er al bij, en dan op dag 14 zal ongeveer de punctie zijn. Daar ben ik blij mee; minder spuitjes. De volgende poging gaat ICSI worden omdat er van de 5 eitjes maar 1 bevruchting was. Hoe is het met iedereen? Ik ga nu eten en moet even weg, maar ga zodra ik kan, ga ik even zitten om al jullie verhalen bij te lezen. Want er is heel wat af gekletst hier. Liefs, Ieoor
Ieoor, wat erg dat het niet gelukt is. Je klinkt al weer gelijk positief maar ik kan me voorstellen dat je er even helemaal door heen zit.**knuffel** Ik hoop echt dat het dit keer wat meer meezit. Dat er wat meer eitjes zitten en dat er dan wat meer bevrucht worden. Ik duim weer voor je. Talulah, ik las je berichtje om m'n site. Super lief, dank je wel! ik heb nu ook de berichten gehoord uit het ziekenhuis, kan me voorstellen dat je er van schrikt. Loop jij bij die gyn of zijn er aparte fert.artsen? Ik had het nog niet gehoord, ben maar 5 dagen weg geweest maar het voelt echt als heel lang. Als den helder een optie voor je is zou je natuurlijk altijd even kunnen bellen om te vragen hoe dat gaat als je wilt overstappen. Inprincipe is daar nu geen wachtlijst het gaat alleen om die info avond, misschien vinden ze het genoeg dat je die in het vu al gehad hebt en anders moet je alleen daar op wachten, in het amc is volgens mij ook geen wacht lijst dus ik verwacht na de info avond snel te kunnen beginnen. Aan de andere kant als het lukt duurt het nog 9 maanden voor je gaat bevallen en dan is dit wel uitgezocht lijkt me en werkt hij er niet meer. Moeilijk hoor, sterkte maar weer Zora, ik had nog helemaal niet gereageerd op het feit dat je weer tegen zoveel zwangere aan moet kijken. Sorry ik zit me diep te schamen hoor! We weten helaas hoe het voelt en ik kan alleen maar zeggen dat je hier lekker je hart kunt luchten en dat ik vind dat jij nu wel eens aan de beurt bent. En nu eens niet je buurvrouw, instructrice en je collega. Dan moet je daar dus iedere dag tegenaan kijken. O ik hoop maar dat het geen zeurtype is die over ieder vlaagje misselijk heid, vermoeidheid en andere kwaaltje tegen jou aan gaat zeuren. We snappen heus wel dat het heel vervelend kan zijn, maar we zouden ook een moord plegen om te kunnen ruilen. **knuffel** en heel veel sterkte. Hoe gaat het nu met het spuiten? wanneer moet je nu weer ongi worden ?? Liefs...
Ieoor meid wat balen zeg!! Even een hele dikke knuffel voor je hoor! Moet je straks de deca en de gonal tegelijk spuiten?? Nou veel sterkte hoor, kan me voorstellen dat dit heel erg k*t voelt.... Barleeus ik ga zeker even contact opnemen met Unive hoe het zit met overstappen naar Den Helder of Alkmaar. In het ziekenhuis waar ik nou loop hebben ze aparte fert. artsen maar hun werk vertrouw ik ook niet omdat ik zelf steeds op dingen moet wijzen en die ouwe taart is zo verstrooid dat ze zichzelf tegen spreekt. Dus ik ga gewoon even rond bellen van de week!
HELP! Heb net even het zk.huis in Alkmaar gebeld om te vragen of ik over kon stappen en hoe lang de wachttijd is. Ze wilde meteen een afspraak voor een intake voor me inplannen en als ik wilde kon ik die altijd annuleren dus dat heb ik dan maar gedaan. Voor het intakegesprek kan ik pas 6 nov. terecht en dan zou het nog 1,5 maand duren voor ik met de medicatie kan gaan beginnen. Ik heb geen vertrouwen in het zkhuis Hoorn waar ik mijn 6 IUI behandelingen heb gehad, bij 2x IUI hebben ze er naast gezeten en had ik al mijn eisprong gehad de dag ervoor. Ben bang dat ze er met de medicatie gewoon weer naast gaan zitten. Daarnaast sta ik nu al 3 maanden op de wachtlijst en hoor maar niks van ze. Wat moet ik nou??? 2010 in gaan met een frisse start, dus nu nog 3 maanden wachten. Of wachten op het zkhuis die bij de IUI behandelingen ook niet wilde luisteren naar mij en waarbij het nu nog onduidelijk is wanneer ik mag komen voor een intake gesprek???
Jeetje wat moeilijk!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in hoorn, als het met de iui al zo gelopen is. Dus dan zou ik heel wijs moeten zeggen beter over drie maanden beginnen met een goed gevoel dan misschien iets eerder met een naar gevoel. Of het gevoel dat het toch wel niet gaat lukken omdat ze niet naar je willen luisteren. Maar dat is te kort door de bocht want jeetje drie maanden wachten is wel heel lang. Ik weet niet of ik dat zou willen. En dan zou je het nog even kunnen afwachten om te kijken wanneer je wat weet uit hoorn. misschien duurt dat ook nog lang, zodat het straks niet veel uitmaakt. Dan zou ik lekker naar alkmaar gaan. Maar zolang je niets besloten hebt, heb je natuurlijk ook geen rust en dat is weer zonde van deze rustperiode. Dat merk ik wel aan mezelf. Nu ik nog steeds niets weet van die info middag kan ik ook niet echt rust vinden. Ik wil zo graag wat weten. Dan heb ik weer iets om naar toe te leven. Aan mij heb je dus niets, sorry Ik wou dat ik een antwoord voor je had maar je moet toch samen met je hubbie beslissen. Maakt het hem wat uit? of laat hij het aan jou over? Sterkte...
Hubbie zegt: onmiddellijk overstappen!! Als het aan hem ligt dienen we nog even een klacht in bij Unive over de behandelingen bij het WFG
maar ja... hubbies hebben meer geduld he? maar als je er dan samen achter staat dan zou ik misschien toch maar over stappen. ik denk trouwens dat je voor een klacht bij het wfg zelf moet zijn. Daar heeft het unive niet zo veel mee te maken denk ik, maar ik weet het niet zeker hoor. even wat anders. vanmorgen is mijn verstandkies getrokken. AUW!! vanmiddag viel het mee maar ik heb er nu aardig last van. Kreeg van het weekend in eens last, vanmorgen gelijk maar gebeld. Zondag gaat mijn broer trouwen en dan wil ik wel normaal kunnen eten. Kon gelijk om 10 voor 10 terecht en om 10 uur was hij er al uit. Zucht... nou kan ik weer niet hardlopen. Denk dat ik toch maar voor de 5 km ga.... het heeft echt met alles tegen gezeten. Liefs...