Haii meiden, Ik krijg ivm mijn vorige bevalling een keizersnede.. Ik ben bij Mila met 38 weken binnen 6 uur bevallen, daarvan heb ik 2 1/2 uur geperst en kwam Mila er bont en blauw uit ook heb ik een totaalruptuur opgelopen daardoor. Ik heb na de bevalling allerlei onderzoeken gehad en daar is uit gekomen dat ik niet goed genezen ben en daardoor dus nu een keizersnede krijg. Ik heb met de gynocholoog afgesproken dat ik een vervroegde keizersnede krijg dus met 37 weken ongeveer zodat het ing niet vanzelf op gang komt. Maar nu ben ik ineens bang dat ie zegt laten we maar wachten.. Hoe erg kan je zelf aandringen op een eerdere keizersnede??? Liefs
Ze laten het idd zo lang mogelijk zitten, bij mij ook pas met 39 w 5 d een geplande keizersnee gehad. Alleen bij mij is pas rond 38 weken die beslissing genomen.. Het lijkt me dat als je er op tijd bij bent, zoals jij, kan je volgens mij gewoon zeggen wat je wil en hebben ze daar ook wel rekening mee te houden?!
Ligt eraan waarom je een geplande keizersnee krijgt! Bij stuitligging bijvoorbeeld wachten ze liever tot rond de uitgerekende datum en als het eerder begint, dan zien ze het dan wel. Bij mij was de keizersnee omdat mijn dochtertje behoorlijk voor liep op de groei en dat bij de oudste ook het probleem was (toen paste het niet, maar kwamen we er pas achter bij de persfase....daarna alsnog keizersnee!) Bij mij is het in de 38e week gepland. Overigens bleek bij mij mijn baarmoeder nu zo zwak dat ik bij een eventuele 3e (die er niet komt... ) weer een geplande keizersnee zou moeten krijgen en dan rond de 37e week...ik mag nu absoluut geen weeen meer krijgen, dan heb ik grote kans dat mijn baarmoeder scheurt! Geen idee dus of je kan aandringen op eerder...wel kan je aangeven dat je je grote zorgen maakt en echt niet spontaan wil beginnen en dus echt niet wilt wachten op de uitgerekende datum!
Ik heb een geplande keizersnede gehad op de uitgerekende datum, dus met precies 40 weken. Dit, omdat onze baby in stuit lag. We hebben min of meer bewust voor de uitgerekende datum gekozen. Als hij zich eerder had aangediend, dan was de keizersnede gewoon dan uitgevoerd. Zoals Mamanama zegt: het ligt aan de reden. Ik zou gewoon een goed gesprek aangaan met de gynaecoloog en duidelijk maken wat jij wilt. Als jouw kindje met 37 weken mooi op gewicht is, dan moet het mogelijk zijn. Maar grote kans dat ze even willen wachten nog. Je kunt bijvoorbeeld ook afspreken met de gynaecoloog dat als de bevalling eerder op gang komt, op dat moment direct een ks wordt uitgevoerd. Succes!!
In het LUMC plannen ze een ks in de 39e week (iig bij stuitligging). Ze maakten bij mij graag een uitzondering en lieten haar komen bij 38.6, zo werd ze op 9-9-9 geboren . Oh ja, om 3 voor negen!
Hier kon het in overleg. De ks stond gepland voor 39 weken, maar is een week vervroegd. De week voor de ks zat ik iedere dag in het ziekenhuis, om gek van te worden. Maar ik geloof niet dat een gyn zomaar besluit om een afspraak te veranderen.
Mijn keizersnede stond gepland bij 38,5 week. Maar doordat ik zo veel bloed had verloren in korte tijd vanwege een voorliggende placenta hebben ze mijn zoon gehaald met 35+3 dagen. Hij heeft daarna nog 12 dagen in het ziekenhuis gelegen. Als ik jou was zou ik je kindje proberen zo lang mogelijk in je buik te houden. Dat is het allerbeste. Zodra de weeen eerder beginnen kan je altijd een spoedkeizersnede krijgen. Maar ik weet dat mijn gynaecoloog mijn zoon het liefst pas bij 39,5 week wilde halen. Helaas is het dus anders gelopen.
Bij onze stuitligger zou een geplande ks ergens in de 39e week plaatsvinden. 38e week vonden ze geen optie vanwege idd de longrijping. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een vaginale bevalling en afgesproken dat Luuk, als hij in week 40 niet zelf zou komen, in week 41 met een ks gehaald zou worden. Bij ons is het uiteindelijk een spoedks geworden, met een weinig positief resultaat, maar dat had weinig te maken met de stuitligging!
Finn is met een geplande keizersnee geboren bij 38w en 1 dag. Bij mijn ziekenhuis is het standaard 38 weken...