Hoi, Zou graag willen weten hoe jullie schema er uit ziet of zag toen jullie kindje 13 maanden was. Ons schema nu: 08.00 fles 180+6 10.00 fruit 12.00 boterham 15.00 sap + koek of rijstwafel 17.00 warm eten + toetje 19.00 fles 180+6 of pyjama papje. Onze zoon word nog steeds elke nacht wakker met honger. Geef hem dan meestal een flesje van 90+3. Vraag me af of ik het schema niet moet veranderen. Heb al wel pap geprobeerd voor 's morgens, maar meneer lust het echt niet. Groetjes
Mijn zoontje heeft ongeveer hetzelfde schema.. Is nu ong. 12.5 maand.. 7.00 boterham (soms 2) met boter 9.30 fruit met water of thee 11.30 2 boterhammen met water of diksap 15.00 koekje/rijstewafel met sap 17.00 aardappelen en groente (vlees wil hij niet) Tussendoor staat er een rietjesbeker water op tafel die hij zelf kan pakken 19.15 fles 210+7 Mijn zoontje wordt ook bijna elke nacht wakker van de honger.. Soms een tijd niet en slaapt hij door tot 6 uur.. nu krijgt hij tandjes (3 tegelijk) dus het eten overdag gaat niet zo lekker en wordt dus met honger wakker 's nachts.. klein flesje erin en gaat weer slapen tot 6 uur/ half 7..
Met 13 maanden was het: 8:00 dag beginnen ontbijt: of een belegde boterham + 100 ml volle melk + fruit of 180 ml volle melk + bambix + fruit tussendoor: 300 ml sterk aangelende diksap / water / thee slapen: 10:00 - 11:00 (was met 14 maanden over) lunch: belegde boterham + 100 ml volle melk + fruit slapen: 13:00 - 15:00 tussendoor: 300 ml drinken + gezond tussendoortje avondeten: 200 gram warme maaltijd pot mee + 100 ml volle yoghurt of kwark 19:30 slapen! vanaf 1 jaar gaf ik geen opvolgmelk meer, geen avondfles en al 10 maanden geen nachtvoedingen
hee mijn schema voor jay is eigenlijk hetzelfde. Alleen drinkt hij overdag wat meer. Als hij sochtends om drinken vraagt, buiten de fles, dan krijgt hij gewone melk en na 12 uur mag hij beginnen met roosvicee. Ik houd meestal zo'n 300 ml aan in een nuby beker en als die bijna op is doe ik er gewoon water bij. Smiddags eet hij ook een boterham en hij krijgt vaak een soepstengel of rijstewafel in de buggy met boodschappen of iets. Op creche dagen mag hij bij thuiskomst een koekje met bumba kijken. Ook hier nog steeds om 23 uur een fles opvolgmelk en voor het slapengaan ook. groetjes
Lot dr schema 8.00 boterham + flesje melk 10.00 beetje fruit 12.00 boterham + flesje melk 12.30 - 14.30 slapen 14.30 fruit + thee 16.00 Koekje + thee 17.30 avondeten + toetje (eet ze helaas vaak alleen dr vlees van) 19.00 Fles melk 19.30 naar bed.
Maar dat werkt niet bij alle kindjes hier krijgt hij trouwens wel koemelk overdag nog.. alleen wil hij dat nooit tijdens zijn ontbijt of lunch.. Wel tussendoor uit een gewone beker.. Hij is er niet zo dol op namelijk.. Meestal drinkt hij dan van mij of mijn man uit de beker..
Mijn zoontje is ook 13 maanden, zijn schema is sinds een dikke maand: 08.30 Papfles (200 cc halfvolle melk + bambix) 10.30 Fruit+ tuitbeker met sap 12.30 1-2 boterhammen + tuitbeker halfvolle melk *Slapen* 15.30 koekje o.i.d met tuitbeker sap 17.30 warm eten + yoghurt of ander toetje na. En dan weer slapen rond 19.30
Dank je wel meiden. Jullie schema's komen ongeveer wel overeen met die van mij. Goed om te weten, dacht even dat hij te weinig kreeg of zo. Hoezo onzeker...haha
eet ie in totaal maar 1 boterham? Dat zou je kunnen uitbreiden. Heb je geprobeerd om hem 's ochtends na de fles een boterham te geven? Of een tweede boterham tussen de middag? Die granen zijn na 1 jaar wel nodig.
Schema is prima toch. Ik zou hem wel als hij in de ochtend geen pap wil een boterham aanbieden. Ons schema is: ontbijt 200cc melk met bambix 10.30 kaakje met diksap 12.00 2/3 tot 1 boterham met wat slokjes melk (is hij niet dol op) en anders nog een fles opvolgmelk 16.00 fruit en diksap 18.00 warm eten met toetje 19.00 120 cc opvolgmelk Hier krijgt hij nog opvolgmelk. Hij is niet zo`n goede eter en lust geen gewone melk. Hij kan wel wat extra`s gebruiken want hij is een lichtgewichtje.
Wij hadden helemaal geen echt schema, toen meneer eenmaal klaar was met uit de borst drinken. Voor die tijd ook niet echt trouwens, althans niet op tijd. Dat was zo rond het jaar. Grof gezegd krijgt hij sindsdien op een dag: ontbijt met boterham stroop, als hij wil 2 boterhammen of een volkoren beschuitje. Tussendoor fruit. Lunch boterhammen naar honger. Tussendoor gedroogd fruit en ontbijtkoek. 's avonds gewoon avondeten. Drinken bij elke maaltijd en bij tussendoortjes en ook ertussen wanneer hij het zelf aangeeft.
hier ook geen echt schema meer, als ze honger heeft geef ik haar wat te eten of een boterham of een koekje tussendoor,fruit naar wens en wel een s'morgens en s'avonds een klein flesje pap. verder eet ze wat de pot schaft. (heel af en toe mag ze een zakje chips )
jeetje wat eten jullie kinderen goed en veel brood! Ik krijg hier met pijn en moeite een half sneetje per dag naar binnen bij mijn dochter... Pap, groente en fruit eet ze wel goed, maar brood blijft drama helaas .
8.00 1 boterham zonderkorsten + fles gewone melk 10 uur fruit en een rietjes beker gevuld met ranja 12 uur brood zonder korsten en een fles gewone melk 15.00 rietjes beker gevuld met drinken en een koekje 18.00 warme maaltijd + vla 19.00/19.30 fles gewone melk op zijn verjaardag geen opvolgmelk meer gegeven dus overgestapt op gewone melk