Baby 9 maanden: wel genoeg vocht met alleen borstvoeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by abj, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abj

abj Lid

Jan 21, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik geef nu ruim negen maanden borstvoeding met vanaf 6 maanden bijvoeding. Dit is nu ongeveer het schema:

05.00 uur borstvoeding
    07.30 uur borstvoeding
    08.30 uur 1 boterham + 1 stuk fruit
    11.00 uur borstvoeding
    12.30 uur 1 boterham
    14.00 uur borstvoeding
    16.30 uur warme hap (vers)
    18.30 uur 180+6 papfles

De tijden van de borstvoeding varieert heel erg, want ik voed op verzoek. Nu is hij overdag erg onrustig tijdens het drinken, andere dingen zijn veel interessanter! Dus nu vraag ik mij af of hij wel genoeg melk/vocht binnen krijgt? Want hij neemt echt niet meer de tijd om rustig te drinken. En ik heb ook echt geen idee hoeveel cc hij binnenkrijgt. Zijn luiers zijn wel nat, maar niet meer zoals in het begin. Maar misschien is dat ook wel normaal? Het is mijn eerste kindje, dus soms ben ik dus nog een beetje onzeker ;) Vanaf wanneer begin je nou met het geven van water naast de borstvoeding? Ik lees zo veel verschillende verhalen. Ook kreeg ik vandaag op het consultatiebureau te horen dat ik met water moet beginnen, omdat door alleen nog maar borstvoeding te geven mijn kindje te veel zou aankomen?!? :( Dit vond ik wel een heel vreemd argument en heb deze dan ook direct naast me neergelegd. Maar ik blijf het lastig vinden! Graag hoor ik jullie ervaringen en tips mbt het voedingsschema. :)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Volgens het schema van Stefan Kleintjes hoeven kindjes ook na de 6 maanden nog niets anders te krijgen dan moedermelk. Maar ja, vanaf wanneer dan wel.

Hier tot 9 maanden volledig borstvoeding en toen gaven we eigenlijk alleen een beetje water in een beker/glas om te oefenen. Bij het fruit en brood, maar dus meer om het drinken uit een beker te oefenen dan voor het vocht.

Daarna de borstvoeding afgebouwd en ander drinken opgebouwd. Ik denk dat hij sinds dat hij een maand of elf was, ook echt serieuze hoeveelheden binnenkreeg via het drinken uit een beker.

En dat argument van het consultatiebureau is inderdaad dikke onzin, lekker laten lullen.. dan zou het logischer zijn om de fles kunstvoeding met pap te laten vallen, toch?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik gaf met 9 maanden in de middag wel wat water of diksap geloof ik. Maar hij was er niet dol op. Ik denk dat het zoveel kwaad kan na een gegeven moment. En hij eet natuurlijk nu ook "droge" dingen, die je best met water kan aanvullen. Het advies van het consultatiebureau is echt onzin...

Share This Page