B12tekort

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rnate, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Hoi allemaal mn vriend en k hebben besloten om te gaan beginnen met kids, ik heb chronische b12 tekort en krijg daar elke 4 week een injectie voor, ik wou ermee stoppen omdat ik doodsbenauwd ben voor spuiten en het naar mijn idee niet meer werkt, nou heb ik gelezen dat je niet mag stoppen met die injecties als je zwanger wilt worden of bent omdat de kans dan groot is dat je kindje dan ook B12tekort ontwikkelt.
    Ik heb dat nagevraagt bij de assistente en dat klopt inderdaad, nu wou ik gaan beginnen met foliumzuur maar na wat research op internet lees ik dat dat risico s met zich mee kan brengen voor mij zelf.

Zijn er meer dames die ook B12tekort hebben en zwanger zijn (geweest), hoe is dat verlopen en heb je ook foliumzuur geslikt??

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hallo, ik heb een b12 opname stornis en ik krijg elke twee wkn een injectie.
    Je mag nooit stoppen met je injecties en er is ook helemaal geen reden om dit te doen. Het kan voor jou hele vervelende gevolgen hebben als je onnodig stopt.
    Om folium veilig te kunnen slikken moet je b12 boven de 1000 zijn.

Mijn zwangerschap is heel goed verlopen maar ik moest wel op tijd m'n injectie halen want ik had het een keer vergeten en m'n b12 was direct gehalveerd!

Ik hoo dat je snel zwanger word en als je nog vragen hebt mag je me een pb sturen hoor!

Deel Deze Pagina