... omgeving weet het nog niet en jullie gaan uit eten. Als er koude groenten op je bord liggen dan eet je die niet op, maar kan het kwaad dat de koude groenten op je bord gelegen hebben? Hetzelfde bord waar dus je vlees op ligt ... of freak ik te veel?
Je mag gerust koude/rauwe groenten eten hoor. Zolang het maar goed gewassen is. Maar daar zou ik wel vanuit gaan in een restaurant hier.
Weljah je mag wel koude groenten eten maar als je ze niet zelf gewassen hebt ... dan weet je niet of ze goed gewassen zijn. Ofwel ben ik een beetje te freak daarop? Maar ik wist dus niet wat te doen, dus liet het maar liggen op mijn bord
Ja ik ben van mening dat je dan “te freak bent”. Maar goed het is jouw lijf en jouw zwangerschap. Als je er echt zo in staat zou je misschien beter gewoon niet uit eten kunnen gaan. Dan weet je tenminste wat er met je eten is gebeurt. Want voor alles wat er op je bord ligt geldt dat je dat niet weet. Lijkt me dan wel verschrikkelijk lange 9 maanden worden.
Ik begrijp het wel. Ongewassen groente kan eveneens listeria bevatten. Kan... Hoeft niet. Ik heb in mijn zwangerschappen ervoor gekozen geen rauwkost elders te eten. Er is genoeg wat wel kan.