Na 6 maanden Clomid, overgaan op hormoon spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DanielleG, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja het spuiten valt echt mee hoor. Ik zet ze zelf. M'n vriend kijkt wel mee en legt alles klaar haha!
    Ik moest starten met spuiten op dag 3 van de cyclus en de hsg is na je menstruatie. Zodra mijn menstruatie begon moest ik bellen en dan planden ze een afspraak in. Bij mijn op cd 5. (Ongi was net over) was nog even spannend of het door kon gaan omdat ik soms best lang ongesteld ben maar ze hadden weinig plek.

    De hsg viel op zich mee maar het vloeistof erin spuiten deed echt wel pijn bij mij. Ik kon het wel goed weg puffen zeg maar. Werd wel even misselijk. Daarna de rest van de dag nog zeurderige buikpijn gehad. Vandaag ook nog een beetje. Maar opzich is het wel te doen hoor!
     
  2. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het al bij al best wel mee valt..

    Wordt je nu dus nauwlettend in de gaten gehouden of hoef je juist niet zoveel terug naar het ziekenhuis?
     
  3. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik moet vrijdag voor een echo. Kijken of er een eitje groeit. Eigenlijk vanaf cd 10 maar dat valt in het weekend dus mijn gyn zei dan doen we vrijdag en volgende week weer. Moet zoals ik hoorde regelmatig komen. En bij gonal f spuiten blijf je controle echo's houden zeiden ze mij omdat ze bij moeten houden of er eitjes groeien en of je geen overstimulatie krijgt.
     
  4. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Spannend allemaal hoor! Vrijdag moet in mijn menstruatie krijgen en dus dan ook bellen voor een afspraak. Zou niet weten als ik ongesteld word in het weekend dan zijn ze niet bereikbaar.

    Ben erg benieuwd hoe het allemaal bij je gaat lopen, zou je me op de hoogte willen houden? Als je dit niet vervelend vind :).

    Dit was niet je eerste keer met spuiten of wel?
     
  5. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Tuurlijk hou ik je op de hoogte. Vind het wel gezellig zo mijn verhaal kwijt kunnen.
    Mocht je vrijdag je menstruatie krijgen bel je dan en anders maandag gelijk. Beter zou zijn dat je zwanger bent!

    Dit is voor mij wel de eerste keer gonal f spuiten. Ik heb vorig jaar wel een x pregnyl gespoten maar dat is 1 spuit om de eisprong op te wekken.
    Ben erg benieuwd of het ons nu eindelijk eens gaat lukken. Het is elke maand zo'n teleurstelling. Blijkt een vriendin van me ook net zwanger te zijn, das wel ff lastig. Vooral omdat zij net 3 maand geleden bedacht heeft zwanger te willen worden en het nu dus al is. Maarja ben wel blij voor ze.
     
  6. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Fijn! Ik vind het ook fijn om het aan iemand kwijt te kunnen. Hier het zelfde afgelopen zaterdag kwamen er ook vrienden van ons naar ons toe met de medeling dat ze zwanger zijn. Super leuk voor ze maar het is wel elke keer moeilijk als je zoiets te horen krijgt. Waarom denk je dan waarom moet het bij mij zolang duren, in het ziekenhuis kunnen ze niks vinden daardoor word je toch onzeker.

    Ik merk alweer dat ik ongesteld moet worden want mij humeur werkt weer lekker mee, niks is goed blabla je kent het wel. Fijn dat je hier vaak wel lotgenoten tegenkomt en erover kunt praten want ik denk mensen die niet in het zelfde schuitje zitten kunnen dit toch nooit begrijpen. Hoe lang zijn jullie nu al bezig? Ik zie dat jullie al wel een kleine meid hebben :)
     
  7. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Inderdaad, dan denk je echt waarom wij niet! Ben wel een beetje teleurgesteld in die vriendin, ik sprak haar vandaag en ze vroeg nog geeneens hoe mijn onderzoek was gegaan...

    Mensen die dit niet meemaken vinden het inderdaad lastig te begrijpen merk ik altijd. Wij zijn nu 2 jaar en een paar maanden bezig. Heb 2 jaar geleden een miskraam gehad.
    Klopt we hebben een dochtertje, zij is van mijn vorige relatie. We zijn natuurlijk ontzettend gelukkig met haar, maar we willen haar zo graag een broertje of zusje geven. En vriendlief wil ook graag een kindje van zichzelf, hoewel hij haar wel als dochter ziet.

    Jullie ook al 2 jaar bezig?
     
  8. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw

    Dat begrijp ik! Beetje egoïstisch dus..

    Ja, wij zijn ook 2 jaar bezig lopen vanaf januari bij het ziekenhuis. Ben benieuwd of de spuiten ons wel goed kunnen gaan helpen..
     
  9. Nouk2016

    Nouk2016 Lid

    21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Kan ik met jullie mee kletsen?
    Ik zit ondertussen net iets meer dan een jaartje in de MMM met helaas nog geen goed resultaat. Ben nu net ongesteld geworden tijdens mijn 6e ronde met spuiten van Gonal F.

    Groetjes Nouk
     
  10. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Hoi DanielleG ,

    Wat kan ik mij goed vinden in jou verhaal en traject.
    Ook de oneerlijkheid en frustraties due er bij komen kijken.. Vreselijk.
    Mijn verhaal komt overeen met joue..

    Ik was gestart met clomid 50 waar geen reactie op was door mijn lichaam. Alleen vreselijke bijwerkingen maar geen eigroei. Na die ronde kwamen we er achter dat ik door een vroegere soa (chlamidia ) wel eens verklevingen kon hebben in mijn eileiders dus er werd een HSG gepland. Na die HSG kregen wij te horen dat er GEEN doorgankelijkheid was. Een grote schok en veel verdriet. 2 weken later werd er voorgesteld een hersteloperatie uit te voeren om te proberen de boel weer doorgankelijk te maken. Wat bleek ?! Bij de tweede operatie bleek alles gewoon doorgankelijk!! Ze hadden de eerste keer waarschijnlijk te snel de vloeistof er in gespoten waardoor de eileiders verkrampten.. Grr stelletje ammateurs!!!! dacht ik .. maar gelukkig was het toch doorgankelijk! We mochten starten met clomid 100. Ik had sowieso geen vertrouwen in clomid ik weet niet waarom maar het was een gevoel. Ik heb dit 3 rondes 'aangekund' waarna ik bij de maatschappelijk werkster belandde omdat ik een kompleet wrak was geworden door de bijwerkingen. Ik stond er op per direct te stoppen en deze medicatie nooit meer aan te raken. Ik had wel 100 opvliegers dag en nacht, ik was kompleet uitgeput en zo labiel als was. Gelukkig ging de gyn gelijk in mijn verhaal mee en mocht ik starten met gonalF 50EH en Pregnyl. Spannend maar echt een verademing voor me !! Alle bijwerkingen waren WEG! Nergens meer last van ! Wat heerlijk. Wel sta je 'strenger' onder controle maar ik moest in 1 maand 3x voor een echo maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe snel je ei groeit en je de pregnyl mag zetten. De pregnyl vond ik ook een fijn idee want dan weet je 'echt' wanneer je moet klussen :).

    Nooit gedacht dat het op de 'natuurlijke' manier ging lukken bij ons maar een aantal dagen geleden had ik echt positieve tesen in de hand. En dat in ronde 2. Lang leve de GonalF ! Ik hoop dat het voor jou ook goed uitpakt, bij mij viel er iig een last van mijn schouders na die rotterige Clomid. Succes meis !
     
  11. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw

    Stiekem hoor je zo toch steeds meer mensen die er last van hebben. Zelf had ik ook helemaal geen goed gevoel bij de Clomid en dacht ook dat het niet aansloeg op een of andere manier. Mja je moet dan toch maar even afwachten totdat ze op iets anders over willen gaan.

    Als ik het goed begrijp ben je zwanger geworden van de 2de keer gonal spuiten? Van harte gefeliciteerd! Wat een goed nieuws hoe lang zijn jullie in totaal bezig geweest? Het ziekenhuis waar ik loop gebruikt geen gonal maar hopelijk werken die andere waar ze wel meewerken ook net zo goed, hoor namelijk wel veel goede verhalen bij het spuiten. Ik hoop ook zo op korte termijn zwanger te worden om gek van te worden gewoon. Je kan het ook niet zonaar even los laten of niet aan denken je bent er toch constant mee bezig. Hopelijk mag ik volgende week ook naar het ziekenhuis en krijg ik meer informatie kan niet wachten. Het lijkt wel of iedereen om me heen zwanger wordt of al is bevallen.. ik blijf hoop houden!
     
  12. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw

    Hoi Nouk,

    Jazeker, wat vervelend voor je dat je na 6 ronde spuiten nog niet zwanger bent. Hoe lang mag je de spuiten gebruiken en wanneer gaan ze voor je verder kijken?

    Hoe voel je je?
     
  13. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi,

    Jeetje. Hoelang gaan ze bij jou door met gonal? Ik moet het 3 x proberen en daarna gaan we over op IUI.
     
  14. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Met Clomid zit mijn cyclus wel rond de 28 dagen, dus dat is wel een stuk verbeterd! :)
    Helaas heeft het tot nu toe nog niet tot een zwangerschap geleid. Hopelijk over twee weken eindelijk een positieve test!

    Oke! Wel fijn dat ze toch voor de zekerheid nog een foto gaan maken. Dan kun je dat ´probleem´ straks hopelijk door strepen. Ik lees in ieder geval wel veel positieve verhalen over hormoonspuiten dus hopelijk blijven de bijwerkingen weg en heb je daar nauwelijks meer last van.

    Wanneer staat je buikfoto gepland? Succes!!
     
  15. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Spannend! Hoe gingen je eerste spuiten? Viel het je mee?
     
  16. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja, de spuiten zetten valt reuze mee. Alleen heb ik nu al dagen hoofdpijn, denk daardoor. Had gehoopt geen bijwerkingen te hebben.
     
  17. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Ik snap je gevoel precies!! En het lijkt elke maand erger te worden.. Als je denkt dat het niet minder kan worden ga je je toch weer meer klote voelen.. Vooral al die mensen om je heen met kinderwagens en dikke buiken, dan nog niet eens te spreken over verhalen die mensen hebben. Toevallig vertelde een collega van me gister dat haar kindje echt een ongelukje was door de spiraal heen. Ik kan hier nogsteeds heel kwaad om worden en dat zal wel zo blijven ondanks ik nu het geluk wel lijk te hebben. Het is gewoon TE oneerlijk verdeeld in de wereld en mensen hebben het vaak gewoonweg niet door. Wij zijn in totaal 2 jaar bezig geweest. Maar ik heb een icsi verleden met mijn ex wat nooit gelukt is toen dus al met al is mijn kinderwens na 6 jaar in totaal in vervulling gegaan, althans als alles goed gaat. Ik heb me ook gelijk aangemeld bij moeders voor moeders want ik wil mijn steentje bijdragen voor vruchtbaarheidsproblemen.

    Wel gek he dat je geen goed gevoel hebt bij Clomid. Bij die spuiten had ik gelijk wel een goed gevoel.

    En wat ik vooral geleerd heb is dat je altijd achter je eigen gevoel moet staan!
     
  18. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Oei dat is minder! Is de hoofdpijn een beetje te doen? Hopelijk is dit tijdelijk en heb je er niet gedurende de maand er last van!

    Vind het zelf ook heel prettig om zo in dit topic ervaringen te lezen en te kletsen met dames die in hetzelfde schuitje zitten.:) Bij ons weten ook maar een paar vrienden/familieleden dat wij in de MMM zitten en ik heb soms het idee dat sommige vrienden denken dat het een kwestie van een pilletje slikken is en wachten maar.. Ze hebben geen idee van alle vreselijke bijwerkingen, de opvliegers, slecht slapen vanwege de opvliegers, het verdriet, teleurstelling en weer hopen. Vrienden bedoelen het ook zeker niet verkeerd, maar het is wel eens lastig uit te leggen aan mensen die het zelf niet hebben 'gevoeld'. Gelukkig verder wel veel steun! Wil verder voor mijn gevoel ook niet 'klagen' dus ik begin er uit mezelf ook niet regelmatig over. De tranen zitten al zo hoog en wil niet steeds in tranen uitbarsten.;)


    @ Nouk, hoe bevalt jou de Gonal F? Verdrietig dat je net weer ongesteld bent geworden.
    Altijd weer zo'n teleurstelling! Hoe lang zitten jullie nu in de MMM?

    @ Sterre, jeetje wat een verhaal! Wat zullen jullie in eerste instantie flink geschrokken zijn toen je hoorde dat de eileiders dicht zaten en je geopereerd moest worden. Een hele opluchting dat het allemaal meeviel. En nu zwanger! Wauw, gefeliciteerd!!

    @ Angel, zo lastig! Voor je vriendin heel fijn dat ze zo snel zwanger is geraakt, maar ondanks dat je voor haar blij bent, steekt het wel een beetje.. Wel egoïstisch en niet leuk dat ze niet naar jou heeft gevraagd.

    Succes allemaal! Hopelijk snel allemaal positieve berichtjes!:D
     
  19. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Het spuiten went vrij snel, maar is in het begin wat spannend en dat is heel normaal. Weet dat het went :)
    Ik had mijn man er vaak bij in het begin zodat ik me net wat zekerder voelde, misschien een tip.

    Sterkte dames! Dikke knuffels
     
  20. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Gister was wel echt vervelend die hoofdpijn. Paracetamol genomen, savonds nieuwe spuit en toen kwam het weer. Maar even aankijken. Ik ga nu niet opgeven
     

Deel Deze Pagina