Na 6 maanden Clomid, overgaan op hormoon spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DanielleG, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Wat vreemd allemaal zeg! Had de eerste gynaecoloog tocg gelijk gehad dat ze vocht zag zitten en dat je waarschijnlijk al je eisprong had gehad. Jullie hebben toch wel gemeenschap gehad dus wie weet.. laten we het beste hopen maar vind wel dat ze er wat secuurder mee om moeten gaan want zo gaat het wel heel raar ofniet..

    Bij mij vandaag gelukkig alles goed; een eitje toch 17'mm nu en andere was 14 de rest was klein gebleven godzijdank. Morgenavond mag ik de ovitrelle zetten en dan hopen op het beste.

    Hoop dat het voor jou deze ronde goed afloopt. Wanneer zou je anders je menstruatie moeten krijgen?
     
  2. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Spannend Danielle! Het eitje is mooi gegroeid.
    Veel klusplezier de komende dagen hihi :D
     
  3. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Noujaaa wat raar! Dus waarschijnlijk toch wel een eisprong gehad. Had jij ook niet aan 1 kant dat ze het iets minder goed zagen? Maar dan nog bizar dat ze zo'n groot eitje (tenminste, hopelijk was hij rijp) hebben gemist. Hopelijk toch volgende week een positieve knaltest!
     
  4. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Ja was een beetje bang dat de andere ook te veel mee zouden groeien maar dit was gelukkig niet het geval. Er zaten er wel heel veel maar ook veel van 8mm dus dat zou geen kwaad kunnen. Het is zeker spannend nu hopen op het beste! Jij mag ook alweer bijna gaan spuiten toch of ben je al bezig?
     
  5. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja waarschijnlijk had de eerste gyn het dan toch goed. Wat ik ook betwijfel want zij heeft mij ook bloed laten prikken en toen was de waarde nog niet heel hoog( wel iets verhoogd geloof ik).
    Ik zou nu dan aankomende dinsdag ongesteld moeten worden..

    Fijn dat jou eitje goed gegroeid is danielle. Duimen voor succes deze ronde!

    @caro: ja klopt, mijn ene eierstok kunnen ze bijna nooit vinden. Of ze zien hem heel vaag dus het zou kunnen dat daar dan een ei heeft gezeten.
    Hoe gaat het nu bij jou verder?

    Mijn lichaam houd me nu al weer goed voor de gek. Zere borsten, beroerd, wat steken in buik en rug... en ben ook verkouden, voelt alsof ik ziek ga worden.
    Nou nog eventjes afwachten maar..
     
  6. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Spannend allemaal! Ik hoop dat je dinsdag niet ongesteld gaat worden :D

    Ik zit nu in ronde 7 Clomid, zou eigenlijk 3 weken geleden een afspraak hebben gehad om verdere behandeling te bespreken. In april had de gyn gezegd dat ik hierna zou overgaan op Gonal F. Helaas is die afspraak verzet en heb ik een extra ronde Clomid. Morgenvroeg hebben wij dan een gesprek gepland, dus ik ga er vanuit dat de volgende ronde met Gonal F zou zijn. Ik heb echt enorm last van alle bijwerkingen en op dit moment ook zeer emotioneel en vandaag (dag 9) begint de nare buikpijn ook weer :cry:
     
  7. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hopelijk mag je met gonal starten. Zit je nu op cd 9? Wat raar dan al buikpijn. Fijn he die bijwerkingen.
     
  8. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik weet nu al dat het ook nu niet gelukt is. Ik ben zo boos dat 4 verschillende gyneacologen alle 4 deze maand maar wat aangekloot hebben bij me! Waarschijnlijk moet ik over 2 weken dan weer terug voor de echo's maar dan ben ik op vakantie, hoe ga ik dat nu weer doen..

    Ik ben sinds gisteravond vreselijk verdrietig. Ik zie het niet meer gebeuren, een 2e kindje. Ik heb de hoop eigenlijk na die 2 en half jaar wel opgegeven. En dan voel ik me weer een zeikerd omdat ik al een prachtige dochter heb maar toch is de wens zo groot.
     
  9. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ging ff fout ha ha
     
  10. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Wat een gedoe allemaal he dames! Elke keer weer die teleurstellingen maar we mogen de hoop absoluut niet opgeven. Het zal zeker goed komen alleen heeft het blijkbaar meer tijd nodig..

    Caro hopelijk mag je snel aan de gonal-f dit zal heel wat kwaaltjes schelen en hopelijk ook meer effect. Ik ben zelf wel blij met de eerste ronde puregon spuiten helemaal bijna geen bijwerkingen dus dat is al positief wel op het eind onzeker geweest of de eitjes ineens allemaal zouden meegroeien maar uiteindelijk was dit niet het geval gelukkig.. nu afwachten maar ga er vanuit dat de eerste ronde niet meteen lukt om de teleurstelling proberen te beperken.

    Angel; ik begrijp je volkomen maar je mag niet opgeven hoor! Uiteindelijk is het ook voor jullie weggelegd alleen snap dat het zo frustrerend is en vooral als de gynaecologen allemaal wat anders zeggen. Heb je dit al besproken daar? Anders moet je vragen of het mogelijk is dat je bij 1 iemand blijft omdat het zo niet werkt. Waarom ben je er zo zeker van dat het dit keer niet gelukt is? Moet je op dag 3 van je menstruatie ook terug voor een echo.. ik zou echt even duidelijk tegen hun zijn dat dit niet werkt voor jullie..

    Heel veel sterkte en het komt goed!
     
  11. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dankjewel, lief van je.
    Ik ga eerst eind van aankomende week op vakantie en daarna wil ik wel een gesprek voeren met mijn gyn. Ze hadden toch kunnen zeggen, goh we kunnen je ene eierstok echt niet goed zien, gebruik voor de zekerheid ovulatietesten bijvoorbeeld?
    Ik hoef niet terug op dag 3.. gewoon bellen als ik ongesteld ben en vanaf dag 3 weer gonal spuiten. Moet jij wel op dag 3?

    Ik voel gewoon zelf steeds dat het niet lukt, komt ook wel omdat ik er niet meer zo in geloof. Helaas vandaag bij afvegen wat licht bloedverlies, meestal begint dat een aantal dagen voor mijn menstruatie doorbreekt.

    Danielle; spannend deze dagen he! Je durft het niet te hopen maar ik hoop dat het meteen gelukt is!
     
  12. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat een gedoe Angel, kan mij voorstellen dat je erg boos en verdrietig bent. Het is wel erg bizar dat er meerdere artsen weer iets anders zeggen. Volgende maand misschien dubbel op? En echo's maar ook ovulatietesten? Misschien ook meer het gevoel dat je het iets meer in de hand hebt.

    Danielle, super om te horen dat het zo goed gaat en alles mooi op gang komt. Wanneer is je NOD? Spannend! Hopelijk is het in 1x raak!

    Gisteren gesprek gehad met de gyn. Helaas niet helemaal wat ik er van gehoopt had.
    Omdat mijn lichaam verder wel goed op de Clomid reageert (elke keer na bloed prikken heb ik de 'perfecte' eisprong gehad) wil hij graag dat ik nog even door ga met Clomid. Baalde er echt wel even van, want ik had gehoopt nu eindelijk over te mogen op injecties. Volgende maand krijg ik nog wel een HSG om te kijken hoe mijn eileiders en baarmoeder er uit zien. Ben benieuwd, maar verwacht eigenlijk wel dat dat goed zit. Gisteren tijdens de echo zat er alweer een vrij groot ei, dus het werkt inderdaad ook wel goed. Maar baal wel ff dat ik nog een paar maanden met al die vreselijke bijwerkingen zit.
    Deze maand moet ik wel weer om de dag heen voor een echo en aan de hand daarvan wordt nog wel gekeken of ik in de Clomid omhoog zal gaan.
     
  13. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Dat is ook een lekker vooruitzicht. Lekker genieten van je vakantie misschien doet dat ook veel goeds!

    Het is goed dat je daarna meteen een gesprek met de gynaecoloog wil aangaan. Hopelijk hebben ze begrip voor de situatie en geven ze toe dat het zo niet werkt als alle artsen wat anders zeggen; krijg je ook niet echt veel meer vertrouwen van terwijl je toch vaak op deze mensen moet vertrouwen. Misschien in het vervolg gewoon zelf ook al de ovu testen gebruiken voor de zekerheid je weet het inderdaad nooit.. vreemd dat ze ook niet net zo lang blijven kijken totdat ze hem dan uiteindelijk toch gevonden hebben die ene eierstok? Bij mij bleven ze net zo lang drukken totdat ze er zeker van waren dat er toch niet nog ergens een ei verstopt zat waren toen zeker 10 min met die echo bezig en dat was geen fijn gevoel.

    Zodra mijn menstruatie begint moet ik meteen bellen en dan gaan ze tussen dag 3 en 5 een uitgangsecho? Plannen weet niet of ik het goed zeg maar eerst zei ze van niet toen was ik weg en daarna belde de assistent me op dat ze toch wel een echo willen op dag 3 of 5 dus zal wel goed zijn denk gewoon extra controle of er echt niks zit ofz?

    Caro; toch nog wel even een aantal maanden doorgaan dan met de Clomid? En als je aangeeft dat je het echt niet trekt met de bijwerkingen enz willen ze dan ook geen uitzondering maken? Hoe lang slik je nu al die 50mg? Het is goed om te horen dat bij bloedprikken dit wel goed te zien is dat je een eisprong hebt gehad das dus wel positief..

    Ja heel spannend vind ik het nu maar wil niet te veel gaan hopen.. waar ik nu last van heb denk dat het van de ovitrelle komt; echt last van mijn borsten/tepels. Afgelopen woensdag de ovitrelle gezet en sinds donderdag al meteen gevoelige/gespannen borsten. Ook heb ik vanaf donderdag al een smiley ovulatietest(clearblue) dus nu al 3 dagen een smiley do, vrij en za.. is dat normaal 3 dagen een positieve of zou dat ook van die ovitrelle kunnen komen?? Dit is voor mij de eerste keer dus ik ga er vanuit dat dit daardoor komt want zou het anders ook niet weten verder voel ik me gewoon goed. Mijn NOD is volgende week dinsdag 17 oktober.
     
  14. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Caro: balen dat je nog verder moet met clomid. Helemaal als je zulke erge bijwerkingen ervan hebt. Misschien eens over hebben? Wel fijn dat het in ieder geval wel zijn werk doet!

    Danielle: ik snap dat je niet teveel wil hopen. Je hebt ovitrelle gezet he, volgens mij is dat hcg en dat zal nu bij zowel een zwangerschaps als een ovulatietest positief aangeven. Je moet nu echt uitgaan van de tijd die ervoor staat dat je eitje springt na ovitrelle.

    Ik ga denk ik de volgende ronde wel ovulatietesten idd gebruiken!
     
  15. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Dus het is eigenlijk niet nodig on een ovulatietest te doen? Ziekenhuis garandeert dus eigenlijk zodra de ovitrelle gezet is binnen 36 uur een eisprong dan? Misschien maar niet meer doen dan anders denk ik Huh hoe kan dat nou al 3 dagen een eisprong haha..

    Staat jouw afspraak al vast na de vakantie of dat nog niet?
     
  16. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Volgens mij is het zo dat door die ovitrelle alle testen positief zijn dus dat heeft dan geen nut..

    Nee, ik moet wachten tot ik ongesteld ben en dan weer bellen.
     
  17. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Maar een echo op cd 3 heb ik nooit gehad. Dan ben je nog ongesteld toch?
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet niet of ik al gereageerd had, maar heb beide gehad.
    Met Clomid was het na ongeveer een jaar raak. Helaas is dit geen goede zwangerschap geworden.
    Met Pregnyl & Gonal-F duurde het ook langer dan een jaar voordat het raak was. Nu moeder van een ondeugende dreumes en de tweede spontaan op komst!

    Zelf heb ik nooit angst gehad voor de spuiten of de HSG, daar ben ik veel te nuchter voor.
     
  19. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Ja ik moet de eerste dag van mijn menstruatie bellen en dan willen ze cd 3 of 5 een echo plannen.. ik weet het ook niet.. beste zou zijn gewoon nu niet meer ongesteld worden haha!

    Een hele fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan!
     
  20. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Hallo bedankt voor je reactie. Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwanger! Wat fijn dat je na de MMM zelf spontaan zwanger bent geraakt van een 2de super!
    Had je niet verschrikkelijke bijwerkingen van de Clomid; ik zou het echt niet trekken als ik die een jaar noest slikken. We zijn daarom ook overgegaan op puregon te spuiten en ben hier zo blij mee geen bijwerkingen meer voor mij; enige wat ik wel merk is sinds dat ik de hormonen slik of spuit wel alles wat strakker gaat zitten.. Achja we hebben er alles voor over natuurlijk.

    Dat duurde ng erg lang dan met spuiten; hebben ze echt alleen injecties gedaan of ook IUI? Als het goed is zeiden ze tegen mij nu gaan we 3 maanden kijken met spuiten en dan misschien wat anders erbij daarmee zullen ze wel IUI bedoelen dan denk ik. Heb jezelf PCOS?

    De HSG vond ik gelukkig ook meevallen leek gewoon of je erge menstruatie had. Is er bij jiu ook papaverzaadolie ingespoten?
     

Deel Deze Pagina