Dankjewel! We gaan deze vrijdag. Dan krijgt me dochtertje herfstvakantie. Oke.. nee ik hoef dat niet. Gewoon bellen en cd 3 beginnen met gonal.. het beste zou idd zijn dat je niet ongesteld word. Hoop het voor je! Helaas krijg ik nu steeds meer bloed dus helaas voor ons, zal morgen wel doorbreken.
Dankjewel! Nee, had totáál geen bijwerkingen van de Clomid! Heb het een maand of 14 geslikt. Eigenlijk is 12 maanden de max., maar wij hebben een tussenpose gehad waardoor ik het langer dan een jaar mocht slikken. Wij hebben alleen OI gehad en geen IUI. Idd. heb ik PCOS. Cyclussen varieerden van 49 - 275 dagen. Fijn dat je HSG meeviel. Vond t zelf ook erg meevallen al deed één gedeelte echt wel even flink pijn. Maar je weet waar je het voor doet dus dat hielp mij wel mentaal. Of er papaverzaadolie is ingespoten weet ik eigenlijk niet. Overigens ook totaal geen bijwerkingen gehad van de hormoonspuiten. Irritante vond ik zelf wel dat de gynaecologe steeds prees dat mn lichaam zo goed reageerde op de medicatie, en ik zelf alleen maar kon denken: maar waarom voel ik dan niet dat mn lichaam op de medicatie reageert en raak ik dan nogsteeds niet zwanger??!!! Frustrerend hoor..
Hier een grote teleurstelling. Ik ben vandaag echt ongesteld geworden en heb het ziekenhuis gebeld. Zou eigenlijk woensdag moeten starten met gonal. Maar omdat ik op dag 10 moet komen voor een echo en ik dan op vakantie ben moet ik deze maand maar overslaan..
Wat ontzettend balen zeg! Dit is dan echt een verloren maand Geen kans om in een ander ziekenhuis een keer een echo te doen? Als je naar het buitenland gaat, schiet dat niet echt op natuurlijk. Echt rot! Wel heerlijk dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt. Waar gaan jullie heen? Even de gedachten ergens anders op en genieten van je gezin. Hopelijk doet dit jullie enorm goed en kun je weer 'uitgerust' een nieuwe ronde in. Fijne vakantie in ieder geval!! * Hummeltje, wat geweldig dat je eindelijk zwanger bent! Gefeliciteerd! Gaat alles goed? Ik heb ook wel een beetje hetzelfde als jij. Elke keer geeft de arts aan dat het een perfecte eisprong was geweest en dat mijn eitjes zo mooi groeien, maar waar blijft dan die zwangerschap? Soms best frustrerend. In theorie lijkt zwanger worden zo eenvoudig. Geniet van je zwangerschap! * Danielle, hoe gaat het verder met jou? Nu weer een lange periode van wachten. Spannend zeg!! Had het volgens mij al eens gevraagd, maar wanneer was je NOD? Ik ga duimen! Vanmorgen weer voor een echo geweest. Ei was weer prachtig gegroeid en zat nu op ongeveer 17 mm en er zaten een paar kleintjes om heen, maar die doen volgens mij niet mee in de race De gyn van vanmorgen is ook echt een hele lieve belangstellende vrouw. Ze vroeg hoe de Clomid beviel en of ik last had van de bijwerkingen. Ze was heel meelevend en met haar nog kort gesproken over alle nare bijwerkingen (voornamelijk het somber zijn) gaf ze aan dat injecties voor mij wel een prettigere uitkomst zou zijn. De voor- en nadelen van injecties besproken. Het nadeel van de injecties is de hoeveelheid echo's. Vanaf mijn werk is het best een eindje rijden en ik ben zo 1,5 uur kwijt om heen en weer te rijden. Ik werk zelf als verpleegkundige, dus kan ook niet heel makkelijk van de afdeling af. Heb gelukkig wel een hele lieve teamleider die meedenkt dus dat is fijn! Tot nu toe probeer ik al mijn diensten te ruilen, maar zo kort van tevoren diensten ruilen geeft ook weer zo'n stress Eind deze week bloed prikken om te kijken of er een goede eisprong is geweest en dan zou mijn eigen gyn volgende week (denk ik) bellen met de uitslag. Dan word ook meteen het hele Clomid/Injectie verhaal weer besproken. Hier in het fertiliteitscentrum denkt iedereen wel erg mee, dat is al erg prettig Een hele opluchting om het toch nog besproken te hebben
Jeetje wat balen zeg angel! Mag je het deze maand dan ook niet nog 1 keer proberen met de Clomid? Iets is natuurlijk beter als niets? Misschien even over hebben met je gynaecoloog. @hummeltje hoe voel je je? wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt gehad van de Clomid. Ik kan je vertellen dat is echt niet leuk ik veranderde gewoon in een heks niks was goed. Werd zelf moe van mezelf dus dat werkte eigenlijk niet echt mee. Mijn cyclussen zijn nu de laatste tijd wel stabiel ongeveer 33/34 dagen alleen zou nu niet weten hoe dit zit met de injecties? Dinsdag 17 oktober zou mijn menstruatie komen maar dan zit ik pas op 11 dpo maar normaal duurt het dan toch 14 dagen of ben ik nu gek? Misschien werkt het zo ook wel niet met spuiten maar heb zelf geen idee en ben het eigenlijk vergeten te vragen in het ziekenhuis. Misschien weten jullie hoe het zit? @caro het gaat goed gelukkig alleen het wachten duurt zo lang en zit pas 4 dpo. Ik heb het gevoel dat ik het nu spannender vind en lastiger om te moeten wachten dan met Clomid, gek zeg! En dan heb je mensen die zeggen ach laat het los je moet er niet te veel mee bezig zijn dan lukt het sowieso niet want...... dit verhaal heb ik gehoord blabla Zelf op uur en tijd zwanger geworden dus praat aub niet mee alsof je er zoveel verstand van hebt. Hier kan ik zo boos om worden. Caro je ei zal morgen dan waarschijnlijk rond de 20 zijn, spannend zeg. Is het niet mogelijk dat ze in het ziekenhuis waar je werkt de echo's maken als je straks met de injecties moet beginnen of werken deze ziekenhuizen niet samen? Je zal je meteen anders voelen zodra je mag beginnen met hormoonspuiten. Het is idd wel een hele opgave om elke keer naar her ziekenhuis te gaan, vooral voor jou als je zoveel tijd kwijt bent. Soms moet je zelfs 2 dagen achter elkaar dat is wel zwaar maar qua bijwerkingen echt super chill. Succes allemaal❣️
@caro.. fijn dat je een goed gegroeit eitje hebt. Hopelijk met een goed resultaat! @danielle.. vervelend he dat wachten. Ik vind dat ook altijdzo lang duren. Hopelijk ook voor jou een goed resultaat. Ik heb het ziekenhuis gebeld en gevraagd of ik niet naar een ander ziekenhuis kon maar helaas. Wij gaan een weekje naar Texel. Ik heb idd ook zitten denken om dan maar te vragen of ik weer clomid mag nemen. Ga ze morgen bellen weer.
Bij mij is het wel altijd 14 dagen na mijn eisprong. Hoe weet je dan dat je dan je menstruatie krijgt?
Hoe bedoel je? Wanneer ik die krijg? Ik hou bij in een app en is normaal 33/34 dagen maar aangezien ik nu pas afgelopen vrijdag eisprong heb gehad zou ik dus 11 dagen na eisprong menstruatie krijgen maar dat is denk ik wat vroeg dus denk dat alles dan opschuift en zal waarschijnlijk dan zondag 22 oktober, denk ik dan hoor. Zou anders ook niet weten maar lijkt me sterk zo snel na me eisprong maar omdat dit mijn eerste keer is met spuiten is het even afwachten. Weet zelf ook niet zo goed wat ik kan verwachten
Omdat je zei: ik krijg mijn menstruatie 17 oktober dacht ik van hoe weet je dat zo ha ha. Ik denk idd ook dat het dan opschuift. Ik zou gewoon 14 dagen na eisprong aanhouden. Klopt bij mij altijd precies, maar iedereen is anders. Als ik terug reken heb ik dus mijn eisprong gehad op de dag dat die ene gyn dat vocht zag.
Dat zei ik inderdaad niet zo duidelijk Dan zou mijn NOD zijn volgens de app.. maar we gaan er nu maar vanuit dat dit dan gewoon rond zondag 22 oktober zal zijn. Te lang eigenlijk weer zon cyclus zit je al snel weer tegen de 40 dagen aan en als dan weer negatief is zo lange wacht periode.. Laat je even weten wat het ziekenhuis zegt voor eventuele maand met Clomid. Hoop dat ze zeggen dat ze dit wel doen. Je hebt iig dan iets meer kans dan dat je niks zou doen toch? Succes en een hele fijne vakantie ❣️
Klopt, heb ik ook altijd zo lang. Vreselijk is dat. Liever een cyclus van 28 dagen ofzo. Vind het sowieso raar, bij mijn dochtertje 1 maand clomid gebruikt. Kwam op dag 12 voor een echo en me eisprong was toen al geweest. Waarschijnlijk dag 10 al. Ik was die maand zwanger van mn meisje. Nu is het compleet anders. Net het ziekenhuis gebeld. De assistente wil het eerst aan de gyn vragen maar dis heeft spreekuur nu. Dus ik moet wachten tot eind van de ochtend. Maar ik kan alleen vanmorgen naar het ziekenhuis om het op te halen want vanmiddag ga ik met dochtertje en een vriendinnetje wat leuks doen. Ze zijn echt totaal niet meewerkend in het ziekenhuis!
@ Danielle, super spannend! Nog een weekje geduld, duurt lang he pfff! Denk inderdaad ook dat je er een paar dagen bij op moet tellen, maar ik weet dat ik in het begin ook weleens op bijv. dag 20 een eisprong had en dan wel op dag 28 mijn menstruatie begon. Dan schuift het niet op. Het blijft afwachten helaas! Ja vervelend die mensen die maar roepen van 'oh niet teveel mee bezig zijn'! Ze weten het dan allemaal zo goed.. Hoe kun je er nou niet mee bezig zijn? En als het iets 'medisch' is dan kun je nog zoveel afleiding hebben, maar dan werkt het alsnog niet... @ Angel, oh jakkes wat naar! Helemaal omdat je in Nederland blijft, dan denk je van nou ik rij wel naar een ander ziekenhuis voor controle (wel een gedoe vanaf een eiland, maarja..) Het zou wel super zijn als je Clomid mee kan krijgen. Dan is de maand tenminste niet helemaal verloren en heb je nog een beetje hoop. Wat naar dat ze niet echt meedenken in het ziekenhuis, terwijl dat juist zo belangrijk is. Wel heerlijk even er tussenuit! Geniet er van!! Vanmorgen weer een echo gehad. Ei is nu zelfs 22 mm woooohooo! Vanavond heb ik nog een late dienst, baaalen! Er moet nu nodig geklust worden haha. Hopelijk blijft mijn ei nog even zitten en kan ik eventueel vanavond iets eerder naar huis hihihi Zul je zien dat we er net weer achteraan zijn. Nee helaas geen optie om de echo's ergens anders te doen. Zelf werk ik niet in een ziekenhuis (wel ernaast trouwens) op een afdeling met psychische en gedragsproblematiek. Ziekenhuis naast ons is vrij klein. Daar is geen kinder/fertiliteitafdeling. Wij zitten nu in een fertiliteitcentrum los van het ziekenhuis. Wel fijn, want iedereen die daar komt zit met hetzelfde probleem. Het is er ook vrij klein en huiselijk en ook dichter bij onze woonplaats. Ze zijn vrij ver met studies enz. Dus wel heel prettig. Iedereen denkt wel enorm mee, dus zou ook niet graag ergens anders heen willen. Succes allemaal!!
Caro wauw, die staat dus op springen. Heel veel succes! Ik ben vanmiddag terug gebeld door mijn eigen gyneacoloog. Hij vond het erg vervelend dat ze laatst dmv de echo's niet een goed ei hebben kunnen vinden. Hij wil gewoon dat ik met gonal begin. Alleen dan morgen starten (dag 4). Hij heeft het berekend door mijn vorige cyclus en het zou dan net uitkomen. Ik moet gelijk de maandag als we terug zijn naar het ziekenhuis voor een echo! Ik denk dat de assistente van de week weer een andere gyn heeft gesproken over een maand overslaan want mijn eigen gyn is altijd heel meelevend.
Soo dat is goed nieuws, het eitje heeft er zin in! Fijn dat die zo goed gegroeid is.. misschien is dit de juiste ronde voor jou! Ik ga voor je duimen. Ook voor jou goed nieuws angel! Jeehj.. heel fijn dat je gewoon door mag gaan met spuiten dit zal een hele geruststelling zijn zeker omdat ze de vorige keer niet wisten wanneer je eisprong nu eigenlijk geweest was. Nieuwe ronde nieuwe kansen! Jij kan met een fijn gevoel op vakantie.. Het is idd even afwachten.. ik ga er nu maar vanuit dat het wel opschuift dus ga er vanuit mijn NOD nu op zondag 22 oktober is.. ga mezelf anders misschien blij maken met een dooie mus.
Angel, oh wat een fijne oplossing! Nu kan je behandeling toch doorgaan! Dat is vast een enorme opluchting! Danielle, spannend! Je kan altijd een paar dagen van tevoren al testen hihi. Of kan dat niet ivm de spuiten? Dat die positief op een zwangerschapstest reageren? De komende week nog maar veel leuke dingen plannen, dan gaat de tijd wat sneller haha.
Ja, vind het echt heel spannend en ga al weer dingen in me hoofd halen en denken zal het nu wel zo zijn. Nog steeds last van gevoelige borsten heb dat nooit zo lang maar dan aan de ene kant ik heb ook nog nooit hormoonspuiten gehad dus dat kan het ook weer zijn. Hoop het alleen zo erg! Vond me eigen cycli al lang 32/34 dagen maar nu zit ik dan waarschijnlijk aan de 40 dagen pfff.. Ik durf inderdaad nog niet te testen omdat ik de hormonen heb gespoten zou straks kei blij zijn met niks dus dat durf ik niet aan Hoe is het met jou Caro? Jij nu ook weer 2 weekjes op het wachtbankje? Hopelijk vliegt de tijd snel voorbij dat het maar zo volgende week zondag mag zijn
Hoi DanielleG, Wat lief dat je het vraagt, ik had vorige week maandag een mooie follikel van 18mm JEEJ ik mocht gelijk de pregnyl zetten, en de dinsdags een goede eisprong gehad.. Nu is het dus weer wachten wachten.. Maar ik merk dat ik mezelf toch weer gek maak ondanks ik me voorgenomen had nu eens niet zo spastisch te doen haha. Vandaag 9dpo en ik heb zoooooon test drang.. Ik ben bang dat ik het niet ga redden tot nod. Vorige ronde was ik natuurlijk zwanger geweest en ik heb nu PRECIES dezelfde klachten als toen voordat ik testte.. Ik hoor van mensen dat je extra vruchtbaar kan zijn na een vmk dus ik hoop zoooooo dat dit bij mij het geval is. Maar aan de andere kant denk ik dan weer... Heus niet zo snel achter elkaar .. Kon je je gedachten maar even stopzetten hé. Bij jou is het ook in spanning afwachten lees ik!? Ik duim voor je !
Wat fijn dat alles zo snel alweer in orde is.. een mooi groot ei en al snel de pregnyl mogen zetten. We lopen ongeveer gelijk, ik loop iets achter ik vandaag 6dpo. Ja wat spannend allemaal en je maakt je toch elke maand weer gek zo erg! Ik heb dat nu dus ook denk van alles te voelen maar aan de andere kan denk ik misschien is het van de hormoonspuiten maar het is gewoon frustrerend en ik kan pas testen volgende week zondag dus echt lang nog weet ook niet of ik het volhoud. Welke klachten had jij dan toen je zwanger was? Hou me op de hoogte! Wat een spanning allemaal..
Oo ja dan lopen we echt bijna gelijk! Dat gek maken van jezelf kan je ook gewoon niet 'uit' zetten.. En ik ben nu ook alweer bang voor de teleurstelling als ik weer ongesteld zal worden.. Kijk er elke maand weer tegen op. Ik had torn ik vorige maand zwanger was vooral veel steekjes links en rechts in mijn eileiders richting baarmoeder en liezen. Dit had ik nog nooit eerder gehad. Ook had ik ineens dat het veel donkerder kleurde om de puntjes van mn tepels, een paars kleurtje haha En deze verschijnselen heb ik nu dus weer.. Hmm.. Een lichaam is een raar ding. Ik ben bang dat ik toch echt zaterdag ga testen op 11 dpo.. Vorige maand was het 10dpo al positief en dat was niet meer vd pregnyl. Maar duimen voor elkaar! (en voor onszelf )