Oppasoma's op vakantie...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Bumpie, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Hoi dames zoals de titel zegt gaan beide oppasomas op vakantie in dezelfde periode. Heeft iemand dit ook gehad en hoe opgelost? Zelf hebben we niet genoeg vak uren om zelf vakantie te nemen in die gehele periode.

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Misschien kan je je kindje voor die periode aanmelden bij een kdv?
    Ik weet niet over hoeveel dagen per week het gaat en of er een oom of tante in de buurt woont?

Ik vind het altijd prettig om het met een kdv te regelen op dat moment, dan weet ik zeker dat er opvang is.

3. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Kun je dan ook voor zo'n korte periode bij een KDV terecht? Ik kom namelijk binnenkort welkicht hetzelfde probleem tegen , dus kees graag even mee.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Een gastouder bureau benaderen?
    oudermatch misschien?
    Andere familie leden, een tante/oom, of een van je neven of nichten?

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Het kdv waar ik werk heeft normale en flex afname. Met flex sta je wel in het systeem maar dan neem je niet wekelijkse uren af. Je kan dan vooraf aangeven voor wanneer het nodig is. Zo hebben wij bijvoorbeeld 2 kindjes die alleen incidenteel een maandag komen in de vakantie. Of een kindje wat al een jaar niet is geweest en nu weer incidenteel komt.
    Dit gebeurd niet overal maar, ik kan mij ook niet voorstellen dat wij het enige kdv zijn wat dit doet.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zelf ook vakantie pakken ;)

Soms neem ik een dag vrij als opa en oma op vakantie gaan. De kids gaan daar maar 1 dag in de week heen dus dan is dat goed te doen.
    Maar eerst kijken we of ze een extra dag naar t kdv kunnen of iemand anders kan oppassen.
    Kdv is hier geregeld vol dus een extra dag kan lang niet altijd en kan sowieso pas 2 weken van te voren geregeld worden.

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wij hebben dit ook gehad maar inderdaad om en om vrije dagen genomen! Vrienden , fam die kunnen helpen bij oppassen? Heeft een vriendin van mij ook voor 2 dagen gedaan.
    Anders inderdaad een kort contract bij een kdv al zou dat voor je kindje wel een hele overgang zijn voor die paar keer. Maar goed...als je niks anders kan. Of een oppas aan huis?

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hadden hetzelfde, schoonouders en mijn ouders gingen beide tegelijk op vakantie.
    Zaten we 2 weken lang met gaten van 3 dagen, 1 dag heeft mijn buurvrouw opgevangen, 1 dag mijn schoonzus en de rest hebben wij vrij genomen.
    Als je beide niet genoeg uren hebt is het misschien een idee om een keer over te werken voor tijd voor tijd zodat je dan vrij kunt nemen.
    Heb je anders geen vriendinnen/buren of verdere familie die kan helpen?

9. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Ik werk als gastouder en heb deze zomer al 3 aanmeldingen van kindjes die bij mij komen omdat hun vaste gastouder/opvang op vakantie is. Veel gastouders zijn zelf ook (een deel van de vakantie) niet beschikbaar, dus het kan even zoeken zijn naar iemand die deze periode beschikbaar is. Maar er zijn dus gastouders die dit doen.

Maar misschien is het al opgelost?

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ons kinderen gaan een dag naar kdv en verdeeld nog twee dagen naar de opa en oma's. Gelukkig zijn ze nog nooit tegelijk op vakantie gegaan. Maar als zij elkaar niet konden aanvullen dan namen we of zelf vrij of extra dag naar kdv.
    Als je kinderen daar nu niet heen gaan zou ik eerst kijken of iemand in vrienden/kennissenkring wil oppassen
    Anders idd kijken naar flex kdv

Deel Deze Pagina