Hallo, Mijn kindje is 11 dagen. Ze komt al dagen netjes elke 3 a 4 uur overdag voor 1 borst. Snachts drinkt ze er 2 en laat ze er nu al 5 tot 7 uur tussen zitten. Ik heb veel productie. Ongeveer elke 3 uur, 100ml per borst. Vandaag zere borst, hoofdpijn en koorts. Nu antibiotica en het advies haar de zere borst leeg te laten drinken en de amdere te kolven. Ik wil alleen niet mijn productie nog meer opschroeven. Moet ik elke voeding de hoede borst ook leegmaken of bijv. om de voeding? Ik wil haar ook eogenlijk geen nacht voeding aanleren. Hoe moet ik dat vannacht doen? Eventueel kolven of wennen mijn borsten dan ook aan het produceren in de nacht zeg maar. Ben benieuwd maar ervaringen en tips!
Hoi, hoe is het nu met jullie Een ruime productie kan erg lastig te temperen zijn in het begin. Ik zou je in ieder geval willen adviseren hier hulp bij in te schakelen. Het is van belang bij dreigenede borstontsteking dat beide borsten goed geleegd worden, temperen komt dan later. Beide borsten per voeding zou ik dus zeggen. nachtvoediing is niet iets wat je aan of afleert overigens, het is een behoefte van het kindje Laat weten wat je vragen nu nog zijn!
Na een weekend hoge koorts gaat het inmiddels beter. Beide borsten zijn inmiddels wel ontstoken maar na een kuur die niet aansloeg heb ik nu antibiotica die werkt! Mijn kindje drinkt beide borsten goed leeg dus dat scheelt enorm! Het lijkt net of de productie inmiddels beter is afgestemd op wat ze nodig heeft! Vrijdag komt er een lactatiekundige meekijken!
fijn dat kuur aanslaat en ze zo goed drinkt. Goed om met lactatiekundige te kijken naar hoe het zo komt en hoe je een volgende keer voorkomt. Productie kan een dipje hebben na ontsteking.