Ervaring, tips en hoop gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joycevanerp, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen

Vanaf januari 2014 zijn wij bezig voor ons 1ste kindje. Helaas nog geen verandering.

We zijn afgelopen maandag bij de gynaecoloog geweest. Hier kregen we te horen dat het sperma onderzoek slecht was, de aantallen was kleiner dan 2..
    Hoe kunnen we dit eventueel verhogen?

Verder hebben ze bij mij verschillende onderzoeken gedaan, een inwendig echo die helemaal goed was, een uitstrijkje en een glamydia onderzoek ( in december ook gehad niks aan de hand)

Ook heeft mijn vriend vandaag opnieuw het spermaonderzoek moeten inleveren en we krijgen van alles op 16 juni de uitslag.

Maar pff wat er allemaal op je af komt is erg heftig! Wie geeft ons tips en hoop?!

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb helaas geen antwoord op je vraag , ik weet alleen dat Zink slikken goed ik voor zaadkwaliteit (of dat in dit geval zal werken weet ik niet). Maar ik vraag me wel af waarom je deze vragen niet direct bij je gynaecoloog hebt neergelegd? Artsen zijn er (ook) voor om js vragen te beantwoorden ,en het zijn toch geen gekke vragen.

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    De aantallen kleiner dan 2? Bedoel je minder dan 2 of 2 miljoen? In dat laatste geval is het vergelijkbaar met wat bij mijn man gevonden werd. Heel heftig als je dit te horen krijgt, weet ik dus uit ervaring!
    Wat je kan doen aan een betere zaadkwaliteit.... alcohol, roken, drugs en overgewicht hebben grote effecten. Dus als er iets in dat rijtje van toepassing is, kan je daar wat aan doen.
    Vitaminepillen werken volgens onze gyn niet, zeker bij zo'n lage kwaliteit heeft dat geen invloed heeft ze ons verteld. Wij hebben die vraag namelijk ook gesteld of we de kwaliteit konden verbeteren. Maar bij dermate lage aantallen helpt alleen iets uit eerder genoemd rijtje was wat ze ons vertelde.
    Weet niet of ik je hier nou echt hoop mee heb gegeven, maar wil je wel veel succes wensen!
    Je kan eventueel al over een paar dagen bellen als je behoefte voelt om uitslag van spermaonderzoek al voor de 16e te weten. Bij ons zkh is dit vaak geen probleem, en dan zit je minder lang in spanning te wachten. Dat is tenminste wat ik prettig vond!

4. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Waarom ik die vraag niet meteen heb gesteld nou ga eens naar zn gesprek er komt zoveel op je af in 30 minuten dat je dingen vergeet te vragen.

Helaas zijn we gisteren weer op de uitslag geweest

Het aantal is kleiner dan 2 cellen dus er is maar 1 optie mogelijk en dat is een xi behandeling of te wel een icgs behanadeling. We zijn er behoorlijk van geschrokken en kapot van

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bedoel je een icsi-behandeling?
    Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent van zulk nieuws! Is niet niks wat er op je af komt... En helaas spreek ik uit ervaring. Ook hier een slechte zaadkwaliteit bij manlief en daardoor is icsi de enige mogelijkheid om zwanger te worden voor ons. Heel heftig! Ik wens je veel sterkte! Hopelijk leid deze weg toch tot het uitkomen van jullie grote wens!

6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hier vitamine c 1000 heeft de aantallen met een paar miljoen verbeterd

7. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Mijn man had bij de laatste telling 900.000
    Hij zou deze week terug moeten voor een nieuwe telling kon helaas niet door gaan dus volgende week ik hoop dat het vermeerdert is hij slikt nu de A tot Z pillen van Kruidvat en is gestopt met roken.

Dus ja kan je niet helpen

Deel Deze Pagina