Mijn kleine man ligt altijd lekker ingebakerd in de Pacco. Nu ligt hij altijd in een romper met korte mouwen, dun boxpakje met voetjes, de Pacco, laken en deken. Ik heb me altijd afgevraagd of dit niet te warm is, maar meneer sliep er heerlijk in. Nu wordt het buiten wat kouder, op zijn kamer staat niet de verwarming aan, maar het is er ook niet heel koud. De laatste paar dagen (sinds het echt wat kouder wordt buiten) wordt hij steeds sneller wakker 's nachts en is erg onrustig. Ik heb hem een uur geleden in zijn bedje gelegd en viel direct in slaap, maar kort daarna werd hij weer huilend wakker. Ik voelde in zijn nekje en die voelde koud aan, terwijl zijn lichaam juist echt warm aanvoelt. Is het toch nog nodig om hem nog een extra deken te geven omdat zijn nekje zo koud voelt, of is dit zo wel warm genoeg? Wie bakerde zijn kindje ook in in de winter en wat trokken jullie aan? En hoeveel dekentjes? Alvast bedankt!
Mijn mannetje heeft z'n gewone kleertjes aan (romper zonder mouwen, dun truitje en broekje van joggingstof en losse sokjes), dan de pacco en een enkel dekentje met lakentje tot ongeveer z'n borst opgetrokken. Nu is mijn mannetje vrij warm van zichzelf en op het kamertje krijgen wij het niet kouder dan 19/20 graden (verwarming niet aan en ramen gaan tussen de slaapjes door tegen elkaar open).
Even nadenken hoor... Volgens mij had mijn zoontje een rompertje korte mouw aan, de Pacco en een lakentje en dik dekentje tot op zijn schoudertjes over hem heen. Het is hier als het buiten echt koud is, ongeveer 17 graden boven. Valt mee dus.
Ik had toch maar een extra (dun) dekentje bij hem gelegd. Hij begon net weer te huilen, ik heb even gevoeld. Nekje is lekker warm, lichaam zweet helemaal. Heb het dekentje er direct weer afgehaald, lijkt mij veelste warm. Is het dan niet erg dat met 1 dekentje zijn lichaam lekker aanvoelt, maar zijn nekje koud?
Mijn zoontje (2 maanden) heeft alleen een romper met lange mouwen aan en sokjes in de pacco. Lakentje en dekentje (niet synthetisch) eroverheen. Verwarm wel voor met een kruikje. In de kamer is het 18 of 19 graden. Verwarming niet aan, wel deur open. Nekje zou ik niet weten eigenlijk.... Zijn temp is meestal rond 37.1/37.2 Volgens mij kun je op de pacco website nagaan wat gebruikelijk is. Ik vind persoonlijk een pacco best warm met een romper én kleertjes.
Mijn dochter 3 weken Heeft een romper korte mouw, shirt lange mouw en sokjes aan. De pacco en laken met deken. Als ik denk dat ze het koud heeft doe ik nog een dekentje erover Maar ze is vanaf de geboorte al goed warm
Ik heb nu het idee dat ik mijn zoontje te warm in de pacco heb liggen met al z'n kleertje (zie hier ergens boven). Kan dat een reden van zijn hazenslaapjes zijn?